BMW 330e detailněji: Plug-in hybrid má 252 koní a novou funkci XtraBoost

BMW rozšiřuje nabídku motorizací pro novou řadu 3. Nyní se detailněji představuje plug-in hybridní varianta 330e.

Po prvotní nabídce benzinových a naftových motorů nám nyní BMW představuje i hybridní variantu nové řady 3, která se zanedlouho objeví na trhu. Kromě ještě úspornějšího chodu teď nabízí varianta 330e i zcela novou technologii krátkodobého navýšení výkonu.

Hybridní plug-in ústrojí je v 330e kombinací přeplňovaného zážehového čtyřválce o objemu dvou litrů a výkonu 135 kW (184 koní), kterému pomáhá elektromotor o trvalém výkonu 50 kW (68 koní). Systémový výkon je přitom 185 kW (252 koní) a 420 Nm točivého momentu. Z důvodů ušetření místa je elektromotor integrovaný do osmistupňové automatické převodovky Steptronic.

Nové BMW 3 má české ceny. Základ stojí lehce přes milion, má 190 koní

Nové BMW 3 má české ceny. Základ stojí lehce přes milion, má 190 koní

Pomocí nové funkce XtraBoost je poté možné výkon elektromotoru dále navýšit až na 83 kW (113 koní). Vychytávku lze používat až do minimální úrovně nabití akumulátoru a je také k dispozici při plném sešlápnutí plynového pedálu (tzv. kickdown), případně v poloze S/M voliče převodovky. Zrychlení z nuly na 100 km/h je u 330e udávaných 6 vteřin, kdežto maximálně dosáhne rychlosti 230 km/h.

Pouze na elektřinu je možné v režimu Hybrid cestovat rychlostí až 110 km/h, tedy o 30 km/h více než u starého modelu. Akumulátor o kapacitě 12 kWh pak umožňuje ujet v čistě elektrickém režimu až 60 kilometrů – o polovinu více než předchůdce. Spotřeba paliva a emisní hodnoty klesly v případě druhé generace plug-in hybridní „trojky“ o 10 %. Novinka tak spotřebuje 1,7 litru paliva na 100 km a produkuje 39 gramů emisí CO2 na kilometr. Dobu nabíjení zatím BMW neuvádí.

Paříž 2018 živě: Nové BMW řady 3 je tradiční, přesto úplně jiné. Zvyknete si?

Paříž 2018 živě: Nové BMW řady 3 je tradiční, přesto úplně jiné. Zvyknete si?

Elektromotor je poté v režimu generátoru schopný rekuperovat kinetickou energii při zpomalování a brzdění, a tím nabíjet akumulátor. Ten je umístěn pod zadními sedadly, zatímco palivová nádrž se nachází nad zadní nápravou. Objem zavazadlového prostorou se v případě hybridu přece jen zmenšil, a to z původních 480 litrů na 375 litrů.

Také 330e můžete mít v celé řadě výbavových linií Advantage, Sport Line, Luxury Line, a dokonce i M Sport. Pro hybrid je tedy dostupný i příplatkový sportovní adaptivní podvozek, variabilní posilovač řízení a účinnější M brzdový systém. Standardně se 330e chlubí i dálkově ovládaným vyhříváním či chlazením interiéru, protože energie akumulátoru napájí také nezávislé topení.

Na evropský trh bude hybridní BMW 330e uvedeno příští rok v létě.

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

TEST Volkswagen Grand California 680: Dovolená na Slovensku jezdící, spící

Volkswagen Grand California 680

Největší obytný Volkswagen měří na délku skoro sedm metrů, přitom ale jezdí jako klasická dodávka. Jeho schopnosti jsme vyrazili prověřit na Slovensko.

13.  8.  2020 | Vladimír Kadera | 13 příspěvků
Za volantem nové Toyoty Yaris: Hybrid s třemi válci nelže a má skvělý podvozek!

Toyota Yaris 1.5 Hybrid

Čtvrtá generace yarisu je v Evropě nejdůležitějším modelem značky. Pro Čechy navíc zajímavá i tím, že se bude nově vyrábět u nás u Kolína. S novinkou jsme se mohli blíže seznámit na prázdných silnicích v okolí Bruselu.

11.  8.  2020 | Michal Dokoupil | 71 příspěvků
TEST Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4: Jak roztomilý Japonec vyzrál na EU

Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4

Zatímco řada evropských automobilek šíří názor, že malá SUV a crossovery pohon 4x4 nepotřebují, Suzuki se s tím nepáře a v modelu Ignis jej nabízí. Po nedávné modernizaci dokonce s hybridním pohonem, který je pro daný model jedinou možností.

9.  8.  2020 | Jan Mička | 56 příspěvků