BMW 330e detailněji: Plug-in hybrid má 252 koní a novou funkci XtraBoost

BMW rozšiřuje nabídku motorizací pro novou řadu 3. Nyní se detailněji představuje plug-in hybridní varianta 330e.

Po prvotní nabídce benzinových a naftových motorů nám nyní BMW představuje i hybridní variantu nové řady 3, která se zanedlouho objeví na trhu. Kromě ještě úspornějšího chodu teď nabízí varianta 330e i zcela novou technologii krátkodobého navýšení výkonu.

Hybridní plug-in ústrojí je v 330e kombinací přeplňovaného zážehového čtyřválce o objemu dvou litrů a výkonu 135 kW (184 koní), kterému pomáhá elektromotor o trvalém výkonu 50 kW (68 koní). Systémový výkon je přitom 185 kW (252 koní) a 420 Nm točivého momentu. Z důvodů ušetření místa je elektromotor integrovaný do osmistupňové automatické převodovky Steptronic.

Nové BMW 3 má české ceny. Základ stojí lehce přes milion, má 190 koní

Nové BMW 3 má české ceny. Základ stojí lehce přes milion, má 190 koní

Pomocí nové funkce XtraBoost je poté možné výkon elektromotoru dále navýšit až na 83 kW (113 koní). Vychytávku lze používat až do minimální úrovně nabití akumulátoru a je také k dispozici při plném sešlápnutí plynového pedálu (tzv. kickdown), případně v poloze S/M voliče převodovky. Zrychlení z nuly na 100 km/h je u 330e udávaných 6 vteřin, kdežto maximálně dosáhne rychlosti 230 km/h.

Pouze na elektřinu je možné v režimu Hybrid cestovat rychlostí až 110 km/h, tedy o 30 km/h více než u starého modelu. Akumulátor o kapacitě 12 kWh pak umožňuje ujet v čistě elektrickém režimu až 60 kilometrů – o polovinu více než předchůdce. Spotřeba paliva a emisní hodnoty klesly v případě druhé generace plug-in hybridní „trojky“ o 10 %. Novinka tak spotřebuje 1,7 litru paliva na 100 km a produkuje 39 gramů emisí CO2 na kilometr. Dobu nabíjení zatím BMW neuvádí.

Paříž 2018 živě: Nové BMW řady 3 je tradiční, přesto úplně jiné. Zvyknete si?

Paříž 2018 živě: Nové BMW řady 3 je tradiční, přesto úplně jiné. Zvyknete si?

Elektromotor je poté v režimu generátoru schopný rekuperovat kinetickou energii při zpomalování a brzdění, a tím nabíjet akumulátor. Ten je umístěn pod zadními sedadly, zatímco palivová nádrž se nachází nad zadní nápravou. Objem zavazadlového prostorou se v případě hybridu přece jen zmenšil, a to z původních 480 litrů na 375 litrů.

Také 330e můžete mít v celé řadě výbavových linií Advantage, Sport Line, Luxury Line, a dokonce i M Sport. Pro hybrid je tedy dostupný i příplatkový sportovní adaptivní podvozek, variabilní posilovač řízení a účinnější M brzdový systém. Standardně se 330e chlubí i dálkově ovládaným vyhříváním či chlazením interiéru, protože energie akumulátoru napájí také nezávislé topení.

Na evropský trh bude hybridní BMW 330e uvedeno příští rok v létě.

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 45 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 11 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků