BMW 330e detailněji: Plug-in hybrid má 252 koní a novou funkci XtraBoost

BMW rozšiřuje nabídku motorizací pro novou řadu 3. Nyní se detailněji představuje plug-in hybridní varianta 330e.

Po prvotní nabídce benzinových a naftových motorů nám nyní BMW představuje i hybridní variantu nové řady 3, která se zanedlouho objeví na trhu. Kromě ještě úspornějšího chodu teď nabízí varianta 330e i zcela novou technologii krátkodobého navýšení výkonu.

Hybridní plug-in ústrojí je v 330e kombinací přeplňovaného zážehového čtyřválce o objemu dvou litrů a výkonu 135 kW (184 koní), kterému pomáhá elektromotor o trvalém výkonu 50 kW (68 koní). Systémový výkon je přitom 185 kW (252 koní) a 420 Nm točivého momentu. Z důvodů ušetření místa je elektromotor integrovaný do osmistupňové automatické převodovky Steptronic.

Nové BMW 3 má české ceny. Základ stojí lehce přes milion, má 190 koní

Nové BMW 3 má české ceny. Základ stojí lehce přes milion, má 190 koní

Pomocí nové funkce XtraBoost je poté možné výkon elektromotoru dále navýšit až na 83 kW (113 koní). Vychytávku lze používat až do minimální úrovně nabití akumulátoru a je také k dispozici při plném sešlápnutí plynového pedálu (tzv. kickdown), případně v poloze S/M voliče převodovky. Zrychlení z nuly na 100 km/h je u 330e udávaných 6 vteřin, kdežto maximálně dosáhne rychlosti 230 km/h.

Pouze na elektřinu je možné v režimu Hybrid cestovat rychlostí až 110 km/h, tedy o 30 km/h více než u starého modelu. Akumulátor o kapacitě 12 kWh pak umožňuje ujet v čistě elektrickém režimu až 60 kilometrů – o polovinu více než předchůdce. Spotřeba paliva a emisní hodnoty klesly v případě druhé generace plug-in hybridní „trojky“ o 10 %. Novinka tak spotřebuje 1,7 litru paliva na 100 km a produkuje 39 gramů emisí CO2 na kilometr. Dobu nabíjení zatím BMW neuvádí.

Paříž 2018 živě: Nové BMW řady 3 je tradiční, přesto úplně jiné. Zvyknete si?

Paříž 2018 živě: Nové BMW řady 3 je tradiční, přesto úplně jiné. Zvyknete si?

Elektromotor je poté v režimu generátoru schopný rekuperovat kinetickou energii při zpomalování a brzdění, a tím nabíjet akumulátor. Ten je umístěn pod zadními sedadly, zatímco palivová nádrž se nachází nad zadní nápravou. Objem zavazadlového prostorou se v případě hybridu přece jen zmenšil, a to z původních 480 litrů na 375 litrů.

Také 330e můžete mít v celé řadě výbavových linií Advantage, Sport Line, Luxury Line, a dokonce i M Sport. Pro hybrid je tedy dostupný i příplatkový sportovní adaptivní podvozek, variabilní posilovač řízení a účinnější M brzdový systém. Standardně se 330e chlubí i dálkově ovládaným vyhříváním či chlazením interiéru, protože energie akumulátoru napájí také nezávislé topení.

Na evropský trh bude hybridní BMW 330e uvedeno příští rok v létě.

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

TEST Mazda 2 1.5 Skyactiv-G75: Co nabídne nejlevnější zoom-zoom?

TEST Mazda 2 1.5 Skyactiv G75

Zástupce segmentu B automobilky Mazda má v Evropě opravdu tvrdou konkurenci. Co všechno dostanete za tři sta tisíc?

dnes | Vladimír Kadera | 53 příspěvků
Minitest Toyota Hilux 2.4 D4-D: I ta už se umí vyšňořit!

Toyota Hilux 2.4 D4-D (minitest)

Hilux osmé generace už má nový čumák. V rámci výroční edice se snaží zaujmout i tu klientelu kolem tunových pick-upů, která touží po co nejosobnějším vzezření a chování svého pracanta.

20.  1.  2019 | AutoRevue.cz | 11 příspěvků
Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

17.  1.  2019 | Miro Mihálik | 3 příspěvky