BMW 328i od Hartge: 45 koní k dobru

Německý ladič Hartge představil výsledky své posilovací kúry určené pro aktuální generaci BMW 3, resp. provedení 328i.
BMW 328i od Hartge: 45 koní k dobru

V posledních měsících se u Hartge soustředili především na „jedničky“, ať už šlo o vznětové hatchbacky BMW 116d, 118d a 120d (F20) nebo špičkové kupé BMW 1 M Coupe (E82), nicméně si možná vzpomenete také na posílené SUV BMW X3 xDrive35d nebo střední sedan BMW 535d. Nyní přišla řada na „strojku“, tedy BMW 3 (F30).

BMW 1 M Coupe od Hartge: návrat k benzínu!

BMW 1 M Coupe od Hartge: návrat k benzínu!

Již dříve u Hartge pro tuto řadu připravili sadu decentních aerodynamických doplňků, kterou nyní doplňují i posílenou pohonnou jednotkou. Jde o přeplňovaný zážehový čtyřválec s objemem 2,0 l, který v základním nastavení dosahuje výkonu 245 koní (180 kW) při 5 000 až 6 500 ot./min. a točivého momentu 350 Nm v rozsahu od 1 250 do 4 800 ot./min. Prakticky jedinou modifikací, jak asi tušíte, se stává nový program řídicí jednotky.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
BMW 328i, nejnovější projekt firmy Hartge, a výkonové charakteristiky jeho motoru

Díky němu vůz vykazuje nejvyšší výkon 213 kW (290 koní) při 5 100 ot./min. a točivý moment vrcholící hodnotou 415 Nm ve 2 700 ot./min., a to jsou s ohledem na objem motoru opravdu vynikající hodnoty. Spotřeba paliva a emise CO2 (stejně jako kompresní poměr) zůstaly podle tvrzení Hartge na úrovni standardní verze.

BMW 535d od Hartge: „nafťák“ posílený na 354 koní

BMW 535d od Hartge: „nafťák“ posílený na 354 koní

Upravený sedan BMW 328i však zrychluje z 80 na 180 km/h za 12,17 s, což je takřka o 4 s lepší výsledek než v sérii. Nejvyšší rychlost je u obou verzí omezena hodnotou 250 km/h.

 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 67 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků