BMW 328i od Hartge: 45 koní k dobru

Německý ladič Hartge představil výsledky své posilovací kúry určené pro aktuální generaci BMW 3, resp. provedení 328i.
BMW 328i od Hartge: 45 koní k dobru

V posledních měsících se u Hartge soustředili především na „jedničky“, ať už šlo o vznětové hatchbacky BMW 116d, 118d a 120d (F20) nebo špičkové kupé BMW 1 M Coupe (E82), nicméně si možná vzpomenete také na posílené SUV BMW X3 xDrive35d nebo střední sedan BMW 535d. Nyní přišla řada na „strojku“, tedy BMW 3 (F30).

BMW 1 M Coupe od Hartge: návrat k benzínu!

BMW 1 M Coupe od Hartge: návrat k benzínu!

Již dříve u Hartge pro tuto řadu připravili sadu decentních aerodynamických doplňků, kterou nyní doplňují i posílenou pohonnou jednotkou. Jde o přeplňovaný zážehový čtyřválec s objemem 2,0 l, který v základním nastavení dosahuje výkonu 245 koní (180 kW) při 5 000 až 6 500 ot./min. a točivého momentu 350 Nm v rozsahu od 1 250 do 4 800 ot./min. Prakticky jedinou modifikací, jak asi tušíte, se stává nový program řídicí jednotky.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
BMW 328i, nejnovější projekt firmy Hartge, a výkonové charakteristiky jeho motoru

Díky němu vůz vykazuje nejvyšší výkon 213 kW (290 koní) při 5 100 ot./min. a točivý moment vrcholící hodnotou 415 Nm ve 2 700 ot./min., a to jsou s ohledem na objem motoru opravdu vynikající hodnoty. Spotřeba paliva a emise CO2 (stejně jako kompresní poměr) zůstaly podle tvrzení Hartge na úrovni standardní verze.

BMW 535d od Hartge: „nafťák“ posílený na 354 koní

BMW 535d od Hartge: „nafťák“ posílený na 354 koní

Upravený sedan BMW 328i však zrychluje z 80 na 180 km/h za 12,17 s, což je takřka o 4 s lepší výsledek než v sérii. Nejvyšší rychlost je u obou verzí omezena hodnotou 250 km/h.

 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

včera | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků