BMW 328i GT: připravujeme test mnichovského gran turisma

Jako jedna z prvních redakcí u nás jsme ke klasickému testu převzali horkou novinku z dílen BMW: vůz řady 3 s karoserií Gran Turismo.

Model BMW 3 GT jsme vám představili již v únoru, ovšem na svoji oficiální premiéru si tento vůz počkal až do března na autosalon v Ženevě. Vůz tohoto typu se v rámci řady BMW 3 dosud neobjevil a kráčí ve šlépějích většího BMW 5 GT z roku 2009. Ten byl veřejností přijat se značnými rozpaky, ale nové 3 GT dopadlo o něco lépe. Nikoli o mnoho, ale přeci jen lépe.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Zkoušíme BMW 328i GT

Vůz na trhu doplňuje stávající verze BMW 3 sedan a kombi BMW 3 Touring a jde opět o jakýsi koktejl namíchaný nejen z rysů sedanu a kombi, ale také hatchbacku či SUV. A jaké jsou tedy naše první dojmy z tohoto auta? Vůz je to pochopitelně dobrý, to ale od auta s cenou 1,5 mil. Kč jaksi očekáváme, ovšem pokud hledáte nějakou moderní interpretaci ducha BMW, budete asi zklamáni.

BMW 3 GT: cosi mezi sedanem a hatchbackem, navíc o něco vyšší

BMW 3 GT: cosi mezi sedanem a hatchbackem, navíc o něco vyšší

K testu jsme převzali verzi se slibně znějícím názvem BMW 328i GT. Na šestiválec ale zapomeňte, o pohon se nyní stará zážehový řadový čtyřválec s přeplňováním dmychadlem typu twin-scroll a objemem 2,0 l. Jeho zvuk ve volnoběhu fanouška nenadchne, ovšem ve vysokých otáčkách, do nichž se mimochodem dere velmi ochotně, se mění ve vzteklou ještěrku.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Péče o detaily i aerodynamiku je patrná

Dosahuje úctyhodného výkonu 245 koní, nebo 180 kW chcete-li, a navazuje na něj osmistupňová automatická převodovka s klasickým měničem. Motor si s převodovkou velmi dobře rozumí a pokyny řidiče následuje s překvapivou poslušností. Při klidné jízdě točí jen těsně přes 1 000 ot./min., ale zvláště v režimech Sport a Sport+ velmi rychle reaguje na potřebu bleskové akcelerace.

Test BMW 320d xDrive - jedním slovem ideál

Test BMW 320d xDrive - jedním slovem ideál

Příplatková regulace charakteristiky tlumení vůz v případě nutnosti mírně přitvrdí, ovšem funguje rovněž jako multiplikátor klapání závěsů předních kol při přejezdu nerovností. Také toto BMW je totiž stavěno na dobré cesty, jinak má tendenci poskakovat a obtěžovat posádku hlukem od kol.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Místa je zde ve všech ohledech dostatek

BMW 328i GT je stavěno skutečně hlavně jako polykač kilometrů na dálkových jízdách po kvalitních silnicích, na nichž posádku hýčká komfortem a v parametrech automobilů značky BMW i velkorysou nabídkou vnitřního prostoru (a to i na zadních sedadlech). Jízdní vlastnosti nám zatím připadají jako velmi jisté a v zatáčkách neutrální. Dynamické vlastnosti a spotřebu teprve měřit budeme, ale již teď lze říci, že 328i GT je opravdu rychlé auto.

Test: BMW 125d - 218 dušených naftových koní

Test: BMW 125d - 218 dušených naftových koní

Na dálnici jsme na horní hranici povolené rychlosti zatím zaznamenali průměrnou spotřebu 7,7 l/100 km. Pokud si chcete hrát, musíte počítat s vyšší stavbou karoserie a hmotností nemalých 1 670 kg, ale také se spotřebou rapidně letící přes 10 l/100 km. Interiér vozu BMW 328i GT je dotažen do detailu, působí solidním dojmem a rozsahem výbavy ani ergonomií rozmístění ovládacích prvků nijak nevybočuje ze standardů jiných současných modelů značky BMW.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Zavazadlový prostor rozhodně nezklame

Kromě měření dynamických vlastností auta na snímcích (najeto má zatím jen nějakých 2 800 km) nás čeká také delší cesta na samotný východ Slovenska (vloni jsme ji jeli s BMW 125d). A právě tam se ukáže, jaké toto „gran turismo“ bude v podmínkách, pro něž bylo stvořeno…

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků