BMW 328 Hommage: návrat ke kořenům?

V Itálii se o víkendu představila také tovární studie BMW 328 Hommage navazující na legendární roadstery 328.

Lehké sportovní šestiválce BMW 328 ze třicátých let minulého století se staly legendou, o níž jsme naposledy psali v souvislosti se znovuzrozením odvozeného proudnicového závodního BMW 328 Kamm Coupé. Během tohoto víkendu proběhl letošní ročník soutěže elegance v italském Villa d'Este, kde se kromě takového Ferrari Superamerica 45 nebo Aston Martinu V12 Zagato představil také ideová nástupce řady BMW 328, jež letos shodou okolností slaví 75. výročí od zahájení produkce. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Novinka je zřejmě odvozena ze starší studie BMW Vision Efficient Dynamics, ale na oko pozorovatele se snaží zapůsobit také spojením se slavnou „tři-dva-osmičkou“ a řadou retrospektivních prvků. Toto propojení je patrné také z některých přiložených snímků. Za pozornost stojí především vysoké „ledvinky“ na přídi, stylizované kožené přezky vedené přes kapotu, děrované ráfky, v půli dělené čelní sklo nebo výrazné vybrání v bocích karoserie v místech loktů dvoučlenné posádky. Posledně zmíněný rys, jemuž padly za oběť boční dveře, je skutečně jen stylistický, neboť ve srovnání s BMW 328 je šířka interiéru citelně širší.   

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

V duchu původní myšlenky BMW 328 se konstruktéři prototypu 328 Hommage soustředili na maximální odlehčení s využitím moderních materiálů. Většina součástí je proto zhotovena z uhlíkových kompozitů (CFRP), jež jsou podle tvrzení BMW lehčí a pevnější než hliníkové slitiny, jež se uplatňovaly kdysi na strojích BMW 328. Uhlíkové kompozity dominují také ztvárnění interiéru, který působí podobně technicistním dojmem jako exteriér vozu, ale je veskrze moderní.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Pod kapotou se skrývá řadový třílitrový šestiválec BMW, což je v souvislosti s někdejším BMW 328 a tlakem jeho odkazu jistou stavovskou povinností. Další technické podrobnosti k nové studii uvolněny nebyly. Jsem zvědav na vaše komentáře, mě osobně tento koncept připadá jako zdařilá adaptace tématu 328 do současných podmínek, v níž se „retro“ omezilo jen na několik výrazných a funkci nijak nepřekážejících detailů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků