BMW 325i: klidný dravec (zkušenosti)

BMW 325i: klidný dravec (zkušenosti)

Kapitoly článku:


Padne jako ulité

Když jsem před mnoha lety poprvé sedl do současné trojky, říkal jsem si: Tohle auto snad dělali pro mne. V žádném jiném autě jsem za volantem neměl tak dobrý pocit, a ten trvá dodnes. Ergonomie je učebnicová, vysoký středový tunel a středová konzola natočená k řidiči dodávají pocit, že je vše ušito na míru právě pro vás. Přední sedadla jsou široce nastavitelná ve všech směrech a i dvoumetroví, jako já, se zde cítí skvěle. Pocit z dokonalosti kazí jen nastavitelnost volantu, který je i v nejnižší poloze výše, než bývá třeba. Mně to problémy nečiní, pokud je však někdo menšího vzrůstu a preferuje nižší posaz, je pro něj volant nepřirozeně vysoko.

  
Palubní deska je designově i ergonomicky povedená

Hodnocený vůz je osazen standardními sedadly s koženým čalouněním, což je vyloženě komfortní volba. Standardní sedadla neoplývají bočním vedením a pro sportovní ježdění doporučuji zvolit příplatkové sportovní sedačky.

  
Testovaný vůz má světlé kožené čalounění --- Multifunkční volant --- Budíky jsou přehledné, nechybí klasický ekonoměr 

  
Středová konzola je natočena k řidiči --- Plynový pedál vede klasicky z podlahy

Kam kelímku, kam s tebou?

Horší už je to s prostorem na zadních sedadlech, není ho málo, ale ani moc. Dostatečný rozvor 2 725 mm je „nahnán“ spíše na přední nápravě posunuté maximálně vpřed a vzadu mnoho prostoru pro cestující nezbývá. Za přerostlého řidiče, jako jsem já, si sedne jen dítě, na zbylých dvou místech si dva dospělí cestující udělají již poměrně slušné pohodlí. Přesto si za vnitřní prostor BMW 3 pochvalu nezaslouží, označení klasického zástupce střední třídy by nemělo být rovno maximálnímu počtu pohodlně cestujících pasažérů. Samozřejmě záleží na tělesných dispozicích a většině lidí trojka zřejmě malá nebude, faktem ale je, že někteří jiní zástupci třídy, např. Ford Mondeo, jsou na tom v tomto ohledu mnohem lépe.

  
Místa vzadu není už od pohledu mnoho

   
Za dlouhým řidičem si nesedne ani běžně vzrostlý cestující, natož řidič sám

  
Za „normálním“ řidičem je už místa více

Větší pohlavek už vůz schytá za počet držáků na nápoje - je jich přesně nula. Zatímco ostatních odkládacích prostor je dostatek, kelímek či láhev s nápojem není kam dát a situaci nevyřešil ani facelift. Moc tomu nerozumím, už v roce 1998 byl „nápojový trend“ v rozkvětu, o roce 2001 nemluvě. U BMW jsou zřejmě přesvědčeni, že jízda v jejich voze je tak chytlavá, že není čas rozptylovat se něčím jiným. Kdo ví…

  

  
Odkládacích ploch není mnoho, např. v zadních dveřích zcela chybí kapsy

Podobně jako já si trojkový sedan určitě nekoupí lovci krychlových decimetrů, a tak nelze zavazadlový prostor o průměrném objemu 440 l s poměrně malým vstupním otvorem považovat za nevýhodu. Pro zmíněné je tu Touring, sedan boduje elegancí. Kufr je vhodný spíše pro menší předměty, cestovní tašku, notebook a diplomatku pojme s přehledem. Jeho využitelnost lze zlepšit příplatkovým skivakem a sklopnými sedadly, což ovšem přijde na cca 20 tisíc Kč.

  
Vstupní otvor do zavazadlového prostoru není právě největší --- Pod víkem je schováno nářadí

  
Páčkou na prostředním snímku se odjišťují sedadla

 
Sklopení je snadné, ale bohužel za příplatek

BMW

BMW (zkratka z Bayerische Motoren Werke AG) je německá automobilka, které vznikla v roce 1916. Sídlí v Mnichově. BMW vlastní také značku Mini a patří pod ní i Rolls-Royce Motor Cars.

BMW Řada 1 • BMW Řada 2 • BMW Řada 3 • BMW Řada 4 • BMW Řada 5 • BMW Řada 6/6 GTBMW Řada 7BMW X1 • BMW X2BMW X3BMW X4BMW X5BMW X6BMW X7BMW Z4

Doporučujeme

Články odjinud