BMW 325i: klidný dravec (zkušenosti)

coxxi  |  07. 01. 2005 01:54

design je opravdu subjektivni nazor, muj je nasledujici:

posledni facelift autu urcite prospel,trochu uhladil zub casu ,ktery je na tomto autu prece jenom patrny, ale pokud vidite 3 s m-paketem a na min 17´´ kolech,je to porad krasny auto, protoze v zakladu uspesne vytvorene linie maji jeste porad co rict...

V interieru je nejvice videt vyvojove stari auta na designu pristroju(rychlomer,ot.),ktery podle meho nazoru jiz nevypada vubec moderne,nekdy mene je vice,reseni u 1 je mnohem elegantnejsi(taky je to novy auto:) ) ,ale opet s m-paketem (vnitrek: volant,sedadla atd) a s navigaci je i dnes interier pres uvedene veci pekny ... ale v zakladu to neni zadna slava, asi jako u kazdeho auta....

tj pokud soucasnou trojku, tak rozhodne jen verze s poslednim faceliftem, ta co je zde ,se mi diky svetlum skoro az nelibi .... ale pokud clovek neni nedockavej, urcite neudela spatme kdyz si do kvetna(nebo dubna) pocka na novou ...

jinak na zaver, bmw  dela pekna a technicky spickova auta ,nastupujici trojka bude dalsim prikladem(verze interieru bez idrive:)).Az utichnou emoce,nikdo nerekne ,ze je to osklive auto,pokud ho zacnete vic zkoumat,zjistite ze designove je opravdu vyvazene,snad na az na zadni svetla, ale to chce cas:))

jinak absolutorium co se tyka motoru je u bmw samozrejmosti ...

peknej den :)  

Odpovědět  |   | 
Pavel  |  07. 01. 2005 08:18

Mě se taky líbí víc trojka po faceliftu, ale jen o trochu, jinak kdybych trojku kupoval, je mi fuk, jestli před nebo po faceliftu. Nádherný auto je to tak jako tak.

Odpovědět  |   | 
ivo  |  07. 01. 2005 06:05

No já jsem si tutu trojku před týdnem koupil ve verzi 330d , novou s příplatkovou výbavou za cca 220 000kč za cenu 1060000kč a rozhodně jsem přesvědčen ,že jsem neudělal chybu/ušetřil jsem 290000kč/.Novou generaci si koupím v klidu za rozumné peníze cca za 4 roky bez bez rizika závad ,které se vyskytují u zaváděcích modelů. 

Odpovědět  |   | 
Radek  |  07. 01. 2005 08:22

To by se mi taky líbilo  Ta cena je super, kdes ji dostal?

Odpovědět  |   | 
Vita  |  07. 01. 2005 08:29

1060000 ? za 330d . To jsou teda pěkný akce na skladový vozy .

Odpovědět  |   | 
Dusan  |  07. 01. 2005 13:14

To je slusna cena. Na druhou stranu tak tech 200-300k ztratite za dva tri roky pri prodeji oproti cene, kterou byste dostal za novy model, plus samozrejme celou dobu budete jezdit v horsim voze, protoze nova trojka bude zase o hodne dale. Navic nova trojka bude mit levnejsi silnejsi motorace (respektive vsechny motory budou mit vyssi vykon, takze bude mnohdy stacit mensi), coz ponekud snizuje cenovou vyhodnost.

Odpovědět  |   | 
mfilip  |  07. 01. 2005 09:54

celkem kratke prevody na 6-valec a prekvapila mne u 60-100 km/h mensi dynamika, nez u 1.8T

Odpovědět  |   | 
Pavel Janda  |  07. 01. 2005 11:50

Kratke prevody jsou u BMW standard, zprevodovani je podrizeno maximalni dynamice a nicemu jinemu. Vsak je to take znat, stovka za 7,2 a max 240 jsou na dany vykon nadprumerne hodnoty. Mel jsem moznost srovnat s poslednim Legacy 3.0, ktere ma 245 koni a 325 byla od startu az po maximum rychlejsi. Jasne, je to ctyrkolka, ale stejne, rozdil pres 50 koni by nemela smaznout, vse ostatni je v prevodech a aerodynamice.

Ad 1,8T - je mozne, ze bude v urcitych specifickych situacich, treba 60-100 na ctyrku, lepsi, to vzdy zalezi, jak to kteremu autu sedne, ale obecne je dynamika 1,8T nesrovnatelna a 325 si poradi v nizkych i vysokych rychlostech s 1,8T 132 kW.

Ona je take otazka, jak to kdo meri, ja to delam poctive s 200 kg na palube a pytlem cementu (50 kg) v kufru, pokud to nekdo zmeri sam, muze byt rozdil i na nizke rychlostni stupne, a obzvlaste v pruznosti, i vice nez sekunda...

Odpovědět  |   | 
mfilip  |  07. 01. 2005 12:09

Omlouval jsem se za tu 1.8T - vychazel jsem z predchoziho mereni dynamiky 1.8T a to vychazi na nektere rychlosti lepe a na nektere hure, muze to byt merenim, spletlo mne, ze 1.8T ma vyrazne lepsi zrychleni z 60-100 km/h, ale je to na 2. stupen.

Odpovědět  |   | 
Petr Broža  |  07. 01. 2005 13:02

1.8T dokáže jet na dvojku přes stovku (má delší převody), ale 325i stejně jako třeba 320i nikoliv.

Jinak měření pružnosti je vždy trochu ovliněno přesností tachmoteru daného vozu a rovněž podmínkami, v jakých bylo měřeno (zatížení, zapnutí klimatizace, povětrnostní podmínky, stav vozovky apod.).

Odpovědět  |   | 
mfilip  |  07. 01. 2005 14:02

Spechal jsem, kouknu na zrychleni, vidim 3.7 a nevsiml jsem si, ze je to na 2. rychlostni stupen.

Rozdily v par desetinach u ostatnich merenich v takovych podminkach nehraji zadnou roli.

 

Odpovědět  |   | 
Petr Broža  |  07. 01. 2005 14:19

Nicméně fakt je, že 325i může majitele 1.8T zpočátku zklamat, protože očekává rozdíl 32 kW, ale ten se projeví až ve vyšších otáčkách, ve spodních otáčkách mají obě auta dynamiku srovnatelnou. 

Odpovědět  |   | 
Leonardo Cupranek  |  07. 01. 2005 10:47

Prave se nam zde pisatel priznal k tom, jak porusuje predpisy, zejmena rychlostni limity. Prumer 140 na okreskach, 240 na dalnici, atd...   Tak co s tim budeme delat, soudruzi příslušníci?

Odpovědět  |   | 
MPa  |  07. 01. 2005 15:58

No že to píšeš zrovna ty???!!!!

Odpovědět  |   | 
Palo  |  07. 01. 2005 16:20

a kde to bolo tocene?

Odpovědět  |   | 
furgon  |  07. 01. 2005 11:07

Me by zajimaly ty ceny. V Reichu je stribrna obdobna E46 za 14tis. euro a jenom pitomec bude hledat predrazenou 325ku u nas. A prestoze jich je u nas malo, tak se mi nechce verit tomu, ze by byla cena kolem 600 tis. u staryho modelu, obzvlaste, kdyz lidi vice preferujou dieselovy verze. Nemluve o stavu auta, ktery jezdi po nemeckejch silnicich a s nemeckym servisem s porovnanim auta, ktery jezdi tady.

Odkaz&

Pak by me jeste zajimalo, jestli neni trochu skoda nedat na auto komplet bily blinkry. A taky uz vubec nechapu majitele, proc si vybral starej model proti faceliftu, pri cene 1,35 nebo 1,5 mega uz mi je 150tis. asi jedno. To bych si radsi odpustil neco z vybavy, ale starej model NE, kdyz je mezi sebou porovnate, je to uplne o necem jinym.

Odpovědět  |   | 
Pavel Janda  |  07. 01. 2005 12:04

K cene - ono je to trochu dano tim, ze uz to bude par mesicu, kdy byl clanek napsan Jeste v rijnu, se ceny ojetych 3er pohybovaly vice jak o deset procent vyse nez dnes, ceny u vychazejiciho modelu padaji rychle a jakmile prijde novy, prijde urcite dalsi velmi vyrazny pad. Kazdopadne i nyni podobnou 325 s realnymi 60 tkm pod nejakych 520-540 tisic obtizne sezenete, nabidka je opravdu mala. S cim nemohu souhlasit je strach z ceskych ojetin, pokud si myslite, ze cesky majitel BMW je chudak a Nemecky rozhaza, je to uplne mylna uvaha, zda se nekdo o auto stara je ciste o jeho charakteru, na servis maji dostatek penez majitele cesti i nemecti a ja na nem nikdy nesetril, auto dostava vse co vyzaduje.

Bile blinkry se k cerne barve a tmavym barvam obecne nehodi, alespon me se nelibi, proto jsou zlute, je to ciste na vyberu kazdeho. Muj nazor na facelift zaznel jiz v testu, mezi obema verzemi rozlisuji minimalne, na obou se mi neco libi vice neco mene, ale blinkry nahoru u faceliftu mi ke zbytku opravdu nesedi. O cene to je i neni, kdyby auto stalo vice, nic by se nestalo, muj limit pro stredni tridu je 1,6 mio, ale sleva potesi

Odpovědět  |   | 
Dusan  |  07. 01. 2005 13:12

Nevyhoda CR je, ze hodne trojek jsou dovezene opravene bouracky z Nemecka, takze to chce dukladne vybirat. Nevyhoda Nemec je, ze takovyhle baworak tam neni rodinna modla, ale naprosto bezny spotrebni vuz. Dle mych zkusenosti se v Nemecku na servisu nijak zvlast nesetri (jenom autorizovany servis, origos dily), ale zaroven se bezna udrzba moc neresi.

Odpovědět  |   | 
JOE  |  07. 01. 2005 11:15

Všichni tu píšou, že by trojku brali, ale až po Faceliftu. Já jsem opak. Mě se ten Facelift nelíbí. Ty starý uzounký mlhovky jsou božský a i vykrojení u předních světel se mi líbí víc. Takže já jsem zastánce starší verze E46

Odpovědět  |   | 
bingo  |  07. 01. 2005 12:57

Tak jsme dva Ale chce to ostre cervenou barvu, chromovany listy kolem oken a min 17" rafky, pak to nema chybu Tady v te cerne me zas tak moc nebere.

Odpovědět  |   | 
Martin  |  07. 01. 2005 12:58

Přesně tak

Odpovědět  |   | 
Ivohoe  |  07. 01. 2005 20:36

Taky souhlasím. Můj subjektivní názor je, že E46 před faceliftem je mnohem pěknější a já bych si taky koupil ji.

Odpovědět  |   | 
Tom  |  09. 01. 2005 14:36

Facelift je jen opticka zalezitost, ale napr. ABS & spol. se zmenilo, airbagy, zaveseni zadni napdavy se upravovalo .... Jiste toho bylo dost, ne jenom blinkry z "dolu" na "nahoru" a postranni blinkr o 10cm vys, Diesel byl CRI a pak CR II..... V zadnem propade bych E46 pres rokem 2002 nebral.

Odpovědět  |   | 
Pavel Janda  |  09. 01. 2005 14:57

Mylite se, vetsinu technickych zmen v prubehu vyroby E46 prinesl model 2001 (upravene motory - 2,5 R6 dostal 141 kW misto 125 - 325i misto 323i, 2,2 R6 125 kW misto 110, 2,0d CR2 a 110 kW, menilo se zaveseni, prevodovky...), facelift pro model 2002 byl predevsim designovy. U BMW je to vcelku bezne, ze technicke upravy nejdou ruku v ruce s upravami vzhledu. Takze jestli koupit model 2001 nebo 2002 je ciste otazka vkusu, "technicky facelift" prisel u E46 o rok drive.

Odpovědět  |   | 
Martin D.  |  07. 01. 2005 12:01

Chci si koupit BMW řady 3 a vzhledem k tomu, že bydlím v horách, tak jedině 4x4. Nevíte někdo, jestli je čtyřkolka 4x4 stejně "kvalitní" jako třeba u Audi A4 nebo A6 Quattro? Vím že jsou různé poměry pohánění přední/zadní nápravy, diferenciály, atd. - prostě jestli s ní taky projedu závějema jako soused s Audi A4 Quattro nebo s Octavií 4x4.

Odpovědět  |   | 
goes  |  07. 01. 2005 12:10

no quatro je jina trida, ale pokud tam dojede nekdo s Octavii 4x4 tak s BMW 4x4 urcite taky..

Odpovědět  |   | 
Fanda  |  07. 01. 2005 13:06

4x4 od BMW3 je určitě lepší než haldex v Octavii, ale quattro v Audi ais bude lepší. Nevíte někdo, jestli ve staré trojce je poměr napevno uzavřen nebo se přední náprava připojuje až v krizi?

Odpovědět  |   | 
330  |  07. 01. 2005 13:28

Ja myslim, ze napevno 37:63(pomer si nejsem jisty ale rozhodne se nic nepripojuje). Trosku problem je v tom, ze diferaky jsou uplne otevrene. Kdyz se dostanete na vetsi krizeni naprav, tak je problem, protoze zabiraji jen ta odlechcena kola. Meli tam nechat v tech diferacich nejakou visco, jako to meli starsi verze. Tady to ma resit DSC(stabilizace) pribrzdovanim odlehcenych kol, ale tohle teda nevyresi. Zaroven jsem nekde cetl, ze pokud se obe zadni dostanou na 0 trakci, tak se nerozjedete. Proste neni to 4x4 do terenu, ale na silnici. S quattrem jsem sice jel, ale ne terenni vlozku ani jsem nemel cas to trochu vic zkusit, takze vlastne nevim co je lepsi, ale quattro ma rozhodne lepsi povest.

Odpovědět  |   | 
daniel  |  25. 03. 2005 00:59

Kurna ty vis co je haldex,ja to vyrabim a auto s touble veci bych si nikdy nekoupil to mi ver

Odpovědět  |   | 
Bodik  |  07. 01. 2005 13:10

Nebo takhle: pokud tam dojede někdo s Octávií 4x4, tak s BMW s poháněným jen zadkem taky.  (má zkušenost)

Odpovědět  |   | 
D1.8T  |  07. 01. 2005 19:06

No pokud mluvíš Václavským náměstí, tak se s tím nejspíš dá souhlasit. Jsem ochoten na to uzavřít sázku. Octavie k dispozici.

Kdysi byl někde test čtyřkolek a jedna z disciplín byla, že zavezli auto preferovanou nápravou na válce. Takto simulovali nulovou adhezi v tomto případě zadní nápravy a trojkové BMW bylo jediné auto které se z válců samo nedostalo.

Odpovědět  |   | 
Pavel  |  07. 01. 2005 22:10

Pratele, presne je to 32/68. Sice tam je variabilita mezi napravami ale:  Test byl takovy, ze na rovine hodili zadni kola na valce, jestli se auto vyhrabe. Byl tam Torsen, Haldex, a jine. Jedine Bawo se ale nevyhrabalo. To taky je jeden z duvodu, proc nove pouzivaji XDrive.

Takze je to jasne - stejne jako u Porsche Turbo je tady preference zachovani pocitu "zadniho" pohonu, s nejakym tim plus na rozjezdy. Takze neco to zmakne, ale kdo chce opravdu do hor, at si koupi Torsen.

Btw. Haldex mi prijde prasarna, bezne 100 procent na predek, nakopnuti zadnich kol v zatacce me docela desi. Vite neco o tom, ze nova verze v Haldexu (Golf V., Octavia II.) ma mit 90/10 v beznem rezimu?

Odpovědět  |   | 
Petr Broža  |  07. 01. 2005 22:22

Podle tiskové zprávy VW má Haldex II skutečně vždy alespoň 10 procent na "zadku".

Odpovědět  |   | 
Pavel Janda  |  07. 01. 2005 23:08

Kouzlo ctyrkolky BMW je v necem jinem, vyrobce se snazi zachovat pocit ze zadokolky a pritom zlepsit trakci. Kdyz si s tim sjedete, zjistite, ze za normalnich okolnosti ani nepoznate, ze jde o x verzi, ale pokud pojedete na krev, auto se chova citelne neutralneji. Na mokru je pak ostra jizda uplne o necem jinem, s beznou verzi je to jen domlouvani se s DSC nebo opravdu vycerpavajici jizda plna soustredeni na kazdy naznak pretacivosti.
Takze tezko x neco vycist, na silnici to nema chybu, do hor to ovsem neni. Nicmene obecne mi treba Subaru prijde dokonalejsi, to nema zadnou velkou slabou stranku na silnici ani mimo ni, o vychytanejsich systemech jako Evo VII s aktivnimi diferencialy ani nemluve.

Kazdopadne je x tisickrat lepsi nez Haldex, tam zustava pocit predokolky a vzhledem k tomu, ze system nic nepredvida, je to v zatackach snad horsi nez lepsi, same prani se s necekanymi zmenami charakteru auta, a dobre je to akorat pri rozjezdu... Deset procent na zadku na zakladnim pocitu z jizdy nezmeni vubec nic, bude to porad jasna predokolka, snad pouze prirazovani by mohlo byt rychlejsi a inteligentnejsi...

Odpovědět  |   | 
Pavel  |  10. 01. 2005 10:37

Souhlasim se vsim. Je jasne, ze v "beznych" podminkach (zatacky, mokro, ...) je X prijemnejsi. Dokonce vim, ze do zatacek muze byt Haldex pekne neprijemny. Kdyz se spusti uprostred zatacky. Proto si myslim, ze tech 10 procent dozadu bude urcite velka zmena. Urcite to bude i rychlejsi, a nebude tam ten pocit ON/OFF (zmena vektoru sil, vylet mimo silnici...).

Porad si myslim, ze na snehu je lepsi Haldex. Je preci prijemnejsi na snehu mit pohon na predni nez na zadni (pokud nechcete driftovat). A jestli se nemylim, tak Haldex hodi dozadu az 100% podle podminek...?

Odpovědět  |   | 
Solik  |  10. 01. 2005 14:18

Mam dojem, ze Haldex dava max. 50:50

Odpovědět  |   | 
110  |  27. 01. 2005 06:38

Přesně je to 38/62, ne?

Odpovědět  |   | 
330  |  07. 01. 2005 13:13

S temi drzaky na napoje je to fakt spatny, ale nekde jsem videl dvoudrzak do te stredni konzole vedle rucni brzdy. V tomhle pripade by to bylo dobre a jednoduche reseni. Horsi je, kdyz je v te konzoli telefon+handsfree, to uz fakt nezbyva skoro nic.

Manualni prevodovka je kratka, automaticka zase az moc dlouha - 240km/h s automatem na 4 st. Tim je rozdil ve spotrebe mezi prevodovkami sice maly, ale dynamika u automatu je horsi.

Souhlasim, ze 3,0i v novem modelu vypada opravdu velmi lakave.

Odpovědět  |   | 
Sherman  |  07. 01. 2005 18:58

K cemu drzak? Vy chlastate pri jizde ... fuj ... stejne by to bylo na podlaze hned po vyjezdu z parkoviste

Odpovědět  |   | 
Petr  |  07. 01. 2005 22:00

No nevím, ale držák na nápoje je záasdní věc; aspoň jeden by v autě měl být a hlavně by se v něm měl kelímek udržet.

Odpovědět  |   | 
Scope  |  02. 03. 2008 20:36

Mam 325i r.v.2001.Mam celkem tri drzaky na napoje.Jeden na stredove konzole a jeden dvojity/vysouvaci/ mezi radiem a popelnikem.Ten na konzole je dobry tak akorat na plechovku coly,vse co je vyssi prekazi.Ale je fakt,ze mam jinou verzi-vse v elektrice.

Odpovědět  |   | 
Jmé no a příjmení  |  07. 01. 2005 14:10

Vytisknu si ho jako motivacni at vim na co mam vydelavat.

Odpovědět  |   | 
Tom  |  07. 01. 2005 19:13

Jezdím s tímhle autem už 6.rok (tzn.je to 323i ),  takže ho znám líp než všechny ostatní co jsem kdy měl -  většinu dojmů potvrzuju,  jenom:

1) motor je sice fakt boží, ALE MUSÍ SE TOČIT, příjemně zabírá  až od 2,5 tis, (krouťák u 325 je prakticky stejnej jako 323, nepatrně jinak položenej, i takhle je úspěch: max. na 3.5 tis.ot. ...na 4ventil , navíc krátkej zdvih..asi je to maximum možnýho (VANOS).

 na záběr odspodu mám 4,7 litrovej V8, to je o něčem jinym.. Ale  všechno má svoje,  zase jezdí za 20 l.po Praze -  BMW za polovinu..

2) není zmínka o nešťastně "spočítaný" převodovce, velkej skok mezi 2 a 3 (dost vadí nahoru, ale ještě víc při podřazování,  navíc pedály nejsou až tak ideálně položený pro meziplyn.....u BMW  ??  

3) kdo postrádá v BMW držáky na nápoje a nechápe, proč jsou lepší nedělený zadní sedačky , tak IMO nemá v tomhle autě co dělat... Na vození krabic z IKEY stačí třena Mondeo nebo něco podobnýho.  A že je černá nepraktická....taky objev.  Jo a  ty kličky u oken mi nevadí, protože okna  neotevírám (klima, a nepráší se dovnitř).  

Odpovědět  |   | 
Dan  |  07. 01. 2005 19:51



velmi dobre shrnuti

Naprosty souhlas. Ja po skoceni leasingu 3ky skocil do X3 a tam mi deleny sedacky nevadej.

Odpovědět  |   | 
Pavel Janda  |  07. 01. 2005 20:47

Ad 1) I tak se to da rici, vykon proste roste linearne, takze ho v 1500 ot. nelze prilis ocekavat.

Ad 2) Neco takoveho jsem nezaznamenal, zprevodovani mi prijde bez vady.
Pedaly jsou pro me tak akorat, zalezi na tom, jak meziplyny pri brzdeni davate. Kdo pouziva ponekud staromodni spicka na brzde, pata na plynu, nebude pro nej toto rozlozeni uplne idealni, tento zpusob ale byl na ustupu uz davno, beznejsi je dnes delat oboji spickou, mate cit na oba pedaly a da se to tak velmi dobre pouzivat i pro vyvolani pretacivosti/korekci nedotacivosti v zatacce. Pro toto mi ulozeni pedalu v trojce prijde naprosto bezproblemove, dokonce bych rekl velice dobre, stejne jako telo mam ponekud hypertrofovane i nohy a nepreferuji extremne blizko ulozene pedaly jako ma treba AR 156. Pro tu jsem si musel brat zvlastni boty s extra uzkou podrazkou, abych vubec mohl sundavat nohu z plynu jinak nez jako vyndavat jezka z klece... Pro meziplyny je to pak fajn, ale kdyz se s tim neda normalne prendavat noha z plynu na brzdu...

Odpovědět  |   | 
Arnager  |  09. 01. 2005 15:12

Jsem sice začátečník a ještě dělám autoškolu, ale přesto by mě zajímalo jak se to vyvolani pretacivosti/korekci nedotacivosti v zatacce pomocí meziplynu dělá... Díky

Odpovědět  |   | 
Pavel Janda  |  09. 01. 2005 16:07

Tyka se to predevsim aut s prednim nahonem, cili zrovna pod diskusi k BMW 3er to moc nesedi , ale jinak nejde v podstate o nic jineho nez sofistikovanejsi nahradu pouziti rucni brzdy, takto muzete plynule menit pomer mezi tim, jak moc je brzdena predni a zadni naprava. Pokud napr. na predni napravu poslete 100 koni a umerne teto sile pribrzdite vsechna ctyri kola, zadni kola se budou smykat a predni se budou nadale neutralne odvalovat. Stejne muzete nechat na predni naprave mirne zrychleni a na zadni mensi zpomaleni atd. Ma to sve limity, protoze nemuzete naplno soucasne vyuzivat brzdeni zadni napravy a plny vykon na predni naprave jako u rucni brzdy, ale pokud jste jen blizko preciznimu projeti zatacky, nejsou takove extremy treba a hlavne lze toto mnohem jemneji regulovat, rucni brzda nema u drtive vetsiny aut takovy plynuly nastup, hure se reguluje a muze Vas v mziku dostat z tezke nedotacivosti do tezke pretacivosti. Ve vysokych rychlostech je pak prakticky nepouzitelna, zatimco tato vynucena ztrata adheze jedne napravy muze byt jemna a pritom okamzita.
Pokud takto treba v zatacce ve 130 km/h zacne byt auto nedotacive, snadno jej soucasnym pribrzdenim a pridanim plynu srovnate do spravne linie a ackoli jste neodhadl presne prujezdovou rychlost, projeti bude elegantni a plynule. Kdybyste to resil jen prudkym ubranim plynu a rizenim, dostanete se z toho ve vetsine pripadu taky, ale projeti bude rozharane a vyjezdova rychlost nizsi.

Odpovědět  |   | 
Anndy  |  10. 01. 2005 15:45

Ale baxa na riadiacu jednotku od VW. Mozno aj inych aut. Tam to proste nefunguje. Akonahle stlacite brzdu, tak plynovy pedal mozete mat aj na podlahe, riadiaca jednotka "intelignetne" prestane posluchat plynovy pedal a da pokyn motoru taky, ako ked date nohu z plynu prec :(

Odpovědět  |   | 
Pavel Janda  |  10. 01. 2005 18:06

To je bohuzel pravda, zminoval jsem to napr. v mych zkusenostech s Octavii http://www.autorevue.cz/Automobilka/AR.asp?PG=1&ARI=4109

Jak jsem prave zjistil, tentyz system pouziva i Opel... To pak opravdu nejsou auta pro Ridice, ale cestujici, kteri shodou nahod drzi v ruce volant...

Odpovědět  |   | 
Arnager  |  12. 01. 2005 14:11

OK. Takz jsem slysel, ze v situaci kdy zatacku "prepalite" je dobre seslapnout spojku. Nevim ale, na jakem principu by to fungovalo. Co si o tom myslite?

BTW: V jedne diskuzi uvadite, ze radite vzdy s meziplynem, aby se zbytecne neopotrebovavaly synchrony. Tim vsak zase opotrebovavate spojku, ne? Ta zajimava diskuze se tady uz vedla http://www.autorevue.cz/diskuze/SubChild.asp?Qst=50703&Main=94

Odpovědět  |   | 
Pavel Janda  |  12. 01. 2005 14:40

Vyslapnuti spojky je univerzalni reseni vetsiny krizovych situaci, ale na rozdil od vyse diskutovaneho to je spis o tom, jak se dostat z problemu nez jak drobnou korekci dosahnout optimalniho prujezdu zatackou.

Jak to funguje? Jednoduse, reknu to velmi laicky. At jiz motorem brzdite nebo zrychlujete, ubirate tim hnane naprave trakci potrebnou pro prujezd zatacky maximalni moznou rychlosti, protoze zrychleni ji nuti jet primocare po tecne oblouku, nikoli po oblouku samem a zene Vas tedy ze zatacky. Pokud vysplapnete spojku, nechavate kola na hnane naprave volne odvalovat a veskera trakce je v tu chvili obetovana zataceni a nicemu jinemu. Vsak si to zkuste, pokud v ostre zatacce date pustite hnane naprave plny plyn, dostanete se do pretacivosti nebo nedotacivosti, i kdyz jinak ji je auto schopno projet rychleji. Proto pokud se zacne na aute dostavat hnana naprava do smyku, muze ji vyslapnuti spojky pridat prave tolik trakce na to, aby se opet chytla a zatacku jste projel bez ujmy. To same plati o brzdeni, pribrzdeni v zatacce Vas muze dostat do vetsich problemu, nez ciste projeti zatacky vyssi rychlosti.

Co se tyce meziplynu, setri se tim i spojka, nebot v tu chvili nedochazi prakticky k zadnemu treni spojkovych kotoucu, jen pri rozjezdech. Vice namahane je pouze spojkove lozisko, vetsinou auta nemam tak dlouho, abych zazil jeho zniceni, ale uz se mi to jednou stalo jako jediny problem za celou zivotnost vozu. Zde ale nejsou duvodem jen meziplyny same, ale i to, ze radim mnohem mnohem casteji nez vetsina ostatnich ridicu.

Odpovědět  |   | 
ocas  |  09. 01. 2005 13:11

silna kara pro silne chlapy
napis bmw bude pritahovat jako magnet

boze clovece, probud se ze svyho snu a zkus se rozhlidnout kolem sebe a treba poznas skutecnej svet

Odpovědět  |   | 
ocas  |  09. 01. 2005 13:16

"Nevyhoda Nemec je, ze takovyhle baworak tam neni rodinna modla, ale naprosto bezny spotrebni vuz."

no tak tohle je uz moc
usmudlany bmw modla? cili to ciste zavisi na soc vrstve
presne ta nuznejsi vrstva jak se chce vyrovnat koupi necoho co je bezny pro tridu vyssi a jeste se s tim ohanet

to je opravdu smutne

Odpovědět  |   | 
Black  |  15. 02. 2005 10:56

Pánové,
kašlu na značku a na modlu. Vyzkoušel jsem už hodně aut, ale BMW má neuvěřitelné jízdní vlastnosti ale to je bohužel všechno. Že je to zrovna BMW je mi úplně jedno. Máte tady někdo 323i z roku 1999 ? Mám hrozné zkušenosti s kvalitou některých dílů. Koupil jsem dvě stejná auta, takže to není náhoda. Pro příklad uvádím u obou aut prasklé chladiče, ostřikovače světel mi měnili 3x, než se podařilo, aby netekly, obě pružiny vzadu prasklé, prasklá poloosa, na obou autech termostat, dvakrát už jsem měnil výbojku, rozbité aut. nastavování světel, na obou autech vodní pumpa, atd. Podotýkám, že mám najeto 136 000km. Máte někdo podobné zkušenosti? Měl jsem pocit, že kupuju kvalitu za ty prachy. Teď se mi do této značky už nechce. Prodejce mi tvrdí, že nikdo takové problémy neměl. Taky je zajímavé, že když už jsem toho měl dost, tak jsem přestal jezdit do značkového servisu a počet závad se mi brutálně snížil. Repliky fungují a nemám celkem problém. Nechápu to.

Odpovědět  |   | 
Dude  |  16. 02. 2005 18:49

Asi byla chyba kupovat rok 99, od faceliftu v 2000 šla kvalita o dost nahoru. Prasklá poloosa i zavěšení to je právě chronickej problém trojek do modelu 2001. Co se týče značkového servisu, je to totální blbost u ojetiny, bez garančky, většinou jim jde jen o to tě odrbat. Vlastní zkušenost s MB - v podstatě stejná oprava 2,5 násobně dražší u dealera, než v běžném servisu. Kromě toho mi vyměnili naprosto bez problému fungující vodní pumpu, což si taky zaúčtovali. Takže pokud tam nemáš příbuzný nebo opravdu dobrý známý, svěř to v klidu nějakýmu servisu o kterým víš, že je solidní a má konkrétně s BMW zkušenosti.

Odpovědět  |   | 
Black  |  19. 02. 2005 10:07

Takže máš pocit, že by se s nákupem téhle nové trojky mělo počkat zas tak dva roky a koupit až model 2007 ? Dnes je výhoda, že je dva roky záruka, ale to bude určitě brutálně omezený s odvoláním na opotřebení apod. Já už se dnes bojím koupit cokoli. Od aut počínaje, pračkou konče. Neustále něco vracím a reklamuju. V mém vlastním obchodě se mi za poslední 3 roky zvýšily odeslané reklamace o 40%. Zlatý rok 92. Všechno bylo dražší, ale ta kvalita úplně jiná. Už jsem z toho dost nas...

Odpovědět  |   | 
Jirka  |  19. 04. 2005 13:10

Hm, jak te tak poslouchám, vypadá to na problém mezi sedackou a volantem... znám pár podobnejch a jim se furt něco sere od počítače přes mikrovlnku až po auto. Sakra lidi co s tim děláte???

Odpovědět  |   | 
dragon99999  |  03. 02. 2007 15:30

lidi ahoj,jsem ze slovenska a chci si koupit bayera 325,automat,kuze atd.jestli s tim mate nejake skusenosti protoze kolik lidi se zeptam na nazor tak tolik ruznich odpovedi dostavam stale plati 100lidi- 100chuti,takze mi prosim poradte jestli mate skusenosti s timhle automatem s motorem atd,je to rok 2001/2002 a stoji kolem 470000kc. diky ahoj

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Opel Astra 1.4 Turbo CVT: Tříválec + CVT = Drahá poukázka na průšvih?

Opel Astra 1.4 Turbo CVT

Kompaktní Opel se při aktuálním faceliftu velmi výrazně změnil, jakkoli to tak na první pohled nevypadá. Všechny motory jsou nyní výhradně tříválcové a ten nejsilnější se pojí s převodovkou CVT. Zní to vám to jako zaručený recept na mizérii na kolech?

včera | Petr Schnagl | 23 příspěvků
Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik | 1 příspěvek

Nejčtenější články

Čínská Dacia Duster dorazí už příští rok. Luxus za pakatel si budete moci i půjčit

Čínská Dacia Duster dorazí už příští rok. L…

Bezdrátové nabíjení telefonu, automatická klimatizace, LED světlomety, elektricky nastavitelná sedadla a armáda USB portů. S tím vším dorazí Lynk & Co do Evropy.

8.  10.  2019 | | 66 N/A
Nový SsangYong Korando se ukázal v ČR. Konkurenty potrápí cenou i kufrem

Nový SsangYong Korando se ukázal v ČR. Konk…

Konkurent Škody Karoq se nyní již oficiálně pohybuje po našem území. Své konkurenty trápí i nízkou cenou.

11.  10.  2019 | | 68 N/A
Hyundai i30 nově koupíte nejlevněji v historii. Scala by se měla ještě učit

Hyundai i30 nově koupíte nejlevněji v histo…

Někteří lidé neprahnou po výbavě, ale chtějí prostě jenom obyčejné auto za skvělé peníze. Řada značek to dnes nechce chápat. Hyundai mezi ně ale nepatří.

4.  10.  2019 | | 255 N/A
Tesla Model 3 má české ceny. Na našem trhu v podstatě nemá konkurenci

Tesla Model 3 má české ceny. Na našem trhu …

Tesla Model 3 by měla k prvním českým zákazníkům dorazit na začátku příštího roku. Elektromobil s obdobnými parametry za tyto peníze tu zatím nemáme.

3.  10.  2019 | | 147 N/A
Do Česka zamířil ruský off-road, který nic nezastaví. Sherp ovšem nevyjde lacino

Do Česka zamířil ruský off-road, který nic …

K mání je univerzální verze Sherp Pro i Sherp pick-up s otevřenou ložnou plochou. Vozidla mohou pomáhat třeba při vyprošťování nebo sloužit jen tak pro zábavu.

16.  10.  2019 | | 28 N/A