BMW 320si: cestovní verze okruhového speciálu jde na trh

Automobilka BMW patří již po mnoho let ke špičce v okruhových závodech cestovních vozů. Protože hodlá přinést na okruhy nový model, musí získat homologaci. K té ji pomůže speciální edice 320si, která se bude vyznačovat zajímavou tovární úpravou a neméně zajímavou cenou. (doplněno 25.11.)
BMW 320si: cestovní verze okruhového speciálu jde na trh
Seznam kapitol
  1. Představení vozu
  2. Kompletní tisková zpráva BMW

25.11. - Doplněná druhá kapitola s kompletní tiskovou zprávou automobilky.

Podobně jako Škoda, které Fabia RS posloužila hlavně k získání homologace FIA pro světový šampionát v rallye, chystá nyní i BMW přivést na trh model, jehož vznik byl motivován mj. získáním závodní homologace. Automobilka chce totiž v příští sezóně nasadit nový trojkový model do okruhové série cestovních vozů WTCC, a tak musí nejprve prodat určitý počet vozů v dané specifikaci. Model se bude jmenovet 320si a celá jeho edice dosáhne celkového počtu 2 600 kusů. Má tak šanci stát se zajímavou sběratelskou raritou.

Zákazník získá v modelu 320si specifický vůz se zajímavou tovární úpravou. Základní rozdíl proti běžnému modelu 320i je ve výkonu. Motor byl upraven a původní hodnota výkonu 110 kW (150 k) dosahovaného v 6200 ot. a točivého momentu 200 Nm posazeného do 3600 ot., se posunula na 127 kW (173 k) a 7000 ot. a totožných 200 Nm, ale dosahovaných v 4 250 ot. Díky zvýšení výkonu se citelně zlepšila i dynamika. Původní zrychlení z nuly na stovku má hodnotu 9 s, po úpravě to vůz zvládne za 8,1 s. Maximální rychlost se zvedla jen nepatrně, z původních 220 km/h na 225 km/h. Kombinovaná spotřeba se má pohybovat okolo 8,9 litru na 100 km. Pro srovnání: čistokrevná závodní verze odvozená z tohoto modelu, tedy BMW 320 WTCC, bude disponovat výkonem okolo 280 koní.

Mimo výkonové změny došlo i na další funkční části vozu. BMW 320si dostane standardně 18" kola z lehkých slitin s pneu o rozměru 225/40 vpředu a 255/35 vzadu, M-sportpaket, plně karbonové víko motoru a některé modifikované díly karosérie. Malé změny nastanou také v interiéru, kde najdete nové dekory.

BMW 320si je tedy vůz, který má zajistit lepší zábavu, než běžný sedan 320i. Továrně upravený motor se sportovními geny a plnou zárukou je jistě velmi dobrým lákadlem. První vozy tohoto modelu se objeví na trhu na jaře příštího roku. Cena na českém trhu je stanovena na 980 200 Kč.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Představení vozu
  2. Kompletní tisková zpráva BMW
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 15 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků