BMW 320si: cestovní verze okruhového speciálu jde na trh

Automobilka BMW patří již po mnoho let ke špičce v okruhových závodech cestovních vozů. Protože hodlá přinést na okruhy nový model, musí získat homologaci. K té ji pomůže speciální edice 320si, která se bude vyznačovat zajímavou tovární úpravou a neméně zajímavou cenou. (doplněno 25.11.)
BMW 320si: cestovní verze okruhového speciálu jde na trh
Seznam kapitol
  1. Představení vozu
  2. Kompletní tisková zpráva BMW

25.11. - Doplněná druhá kapitola s kompletní tiskovou zprávou automobilky.

Podobně jako Škoda, které Fabia RS posloužila hlavně k získání homologace FIA pro světový šampionát v rallye, chystá nyní i BMW přivést na trh model, jehož vznik byl motivován mj. získáním závodní homologace. Automobilka chce totiž v příští sezóně nasadit nový trojkový model do okruhové série cestovních vozů WTCC, a tak musí nejprve prodat určitý počet vozů v dané specifikaci. Model se bude jmenovet 320si a celá jeho edice dosáhne celkového počtu 2 600 kusů. Má tak šanci stát se zajímavou sběratelskou raritou.

Zákazník získá v modelu 320si specifický vůz se zajímavou tovární úpravou. Základní rozdíl proti běžnému modelu 320i je ve výkonu. Motor byl upraven a původní hodnota výkonu 110 kW (150 k) dosahovaného v 6200 ot. a točivého momentu 200 Nm posazeného do 3600 ot., se posunula na 127 kW (173 k) a 7000 ot. a totožných 200 Nm, ale dosahovaných v 4 250 ot. Díky zvýšení výkonu se citelně zlepšila i dynamika. Původní zrychlení z nuly na stovku má hodnotu 9 s, po úpravě to vůz zvládne za 8,1 s. Maximální rychlost se zvedla jen nepatrně, z původních 220 km/h na 225 km/h. Kombinovaná spotřeba se má pohybovat okolo 8,9 litru na 100 km. Pro srovnání: čistokrevná závodní verze odvozená z tohoto modelu, tedy BMW 320 WTCC, bude disponovat výkonem okolo 280 koní.

Mimo výkonové změny došlo i na další funkční části vozu. BMW 320si dostane standardně 18" kola z lehkých slitin s pneu o rozměru 225/40 vpředu a 255/35 vzadu, M-sportpaket, plně karbonové víko motoru a některé modifikované díly karosérie. Malé změny nastanou také v interiéru, kde najdete nové dekory.

BMW 320si je tedy vůz, který má zajistit lepší zábavu, než běžný sedan 320i. Továrně upravený motor se sportovními geny a plnou zárukou je jistě velmi dobrým lákadlem. První vozy tohoto modelu se objeví na trhu na jaře příštího roku. Cena na českém trhu je stanovena na 980 200 Kč.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Představení vozu
  2. Kompletní tisková zpráva BMW
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků