BMW 320si: cestovní verze okruhového speciálu jde na trh

Automobilka BMW patří již po mnoho let ke špičce v okruhových závodech cestovních vozů. Protože hodlá přinést na okruhy nový model, musí získat homologaci. K té ji pomůže speciální edice 320si, která se bude vyznačovat zajímavou tovární úpravou a neméně zajímavou cenou. (doplněno 25.11.)
BMW 320si: cestovní verze okruhového speciálu jde na trh
Seznam kapitol
  1. Představení vozu
  2. Kompletní tisková zpráva BMW

25.11. - Doplněná druhá kapitola s kompletní tiskovou zprávou automobilky.

Podobně jako Škoda, které Fabia RS posloužila hlavně k získání homologace FIA pro světový šampionát v rallye, chystá nyní i BMW přivést na trh model, jehož vznik byl motivován mj. získáním závodní homologace. Automobilka chce totiž v příští sezóně nasadit nový trojkový model do okruhové série cestovních vozů WTCC, a tak musí nejprve prodat určitý počet vozů v dané specifikaci. Model se bude jmenovet 320si a celá jeho edice dosáhne celkového počtu 2 600 kusů. Má tak šanci stát se zajímavou sběratelskou raritou.

Zákazník získá v modelu 320si specifický vůz se zajímavou tovární úpravou. Základní rozdíl proti běžnému modelu 320i je ve výkonu. Motor byl upraven a původní hodnota výkonu 110 kW (150 k) dosahovaného v 6200 ot. a točivého momentu 200 Nm posazeného do 3600 ot., se posunula na 127 kW (173 k) a 7000 ot. a totožných 200 Nm, ale dosahovaných v 4 250 ot. Díky zvýšení výkonu se citelně zlepšila i dynamika. Původní zrychlení z nuly na stovku má hodnotu 9 s, po úpravě to vůz zvládne za 8,1 s. Maximální rychlost se zvedla jen nepatrně, z původních 220 km/h na 225 km/h. Kombinovaná spotřeba se má pohybovat okolo 8,9 litru na 100 km. Pro srovnání: čistokrevná závodní verze odvozená z tohoto modelu, tedy BMW 320 WTCC, bude disponovat výkonem okolo 280 koní.

Mimo výkonové změny došlo i na další funkční části vozu. BMW 320si dostane standardně 18" kola z lehkých slitin s pneu o rozměru 225/40 vpředu a 255/35 vzadu, M-sportpaket, plně karbonové víko motoru a některé modifikované díly karosérie. Malé změny nastanou také v interiéru, kde najdete nové dekory.

BMW 320si je tedy vůz, který má zajistit lepší zábavu, než běžný sedan 320i. Továrně upravený motor se sportovními geny a plnou zárukou je jistě velmi dobrým lákadlem. První vozy tohoto modelu se objeví na trhu na jaře příštího roku. Cena na českém trhu je stanovena na 980 200 Kč.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Představení vozu
  2. Kompletní tisková zpráva BMW

bazar

BMW 1 1,6
Rok výroby: 2005
Stav: 231 865 km
Cena: 120 000 Kč
BMW X1 2
Rok výroby: 2013
Stav: 51 351 km
Cena: 600 000 Kč
BMW X1 2
Rok výroby: 2012
Stav: 120 517 km
Cena: 380 000 Kč
BMW 5 3
Rok výroby: 2004
Stav: 200 675 km
Cena: 166 000 Kč
BMW 5 3
Rok výroby: 2012
Stav: 101 194 km
Cena: 720 000 Kč
BMW X5 3
Rok výroby: 2011
Stav: 86 313 km
Cena: 780 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků