BMW 320i: černý žralok (megatest)

BMW 320i: černý žralok (megatest)

Kapitoly článku:


Interiér ze staré školy

Trojka má zkrátka sportovní ambice, což poznáte okamžitě, když si uděláte okolo vozu „kolečko“ a pak usednete za volant. Tam se budete cítit výborně; pracoviště řidiče je ergonomické, středová konzola je natočena k řidiči. Bohužel, o tento prvek nové bavoráky přišly. Jediné, co mi na místě řidiče trochu vadilo, je čelní sklo, které je docela blízko k hlavě řidiče. Při nasedání a usazování jsem se hlavou občas dotknul stropu, naštěstí jsem ale poměrně malého vzrůstu, takže mi to nijak zvlášť nevadilo; mohutnější jedinci by si ale měli dát pozor.

  
Zrcátka jsou poněkud mohutná --- Za kliku musíte zatáhnout směrem vzhůru

Interiér má kompletně černé čalounění, které je součástí již zmíněného sportovního paketu. Na první pohled působí možná trochu smutně, nicméně skvěle pasuje k černé metalíze a sportovnímu zaměření vozu. Jedinou nevýhodou je menší praktičnost, na černé jsou totiž okamžitě vidět jakékoliv nečistoty, takže auto od majitele očekává, že se bude o čalounění jaksepatří starat a často čistit zašpiněné koberečky (na obrázku s pedály je kobereček vyjmut, protože jeho znečištění bylo skutečně značné). Nutno dodat, že běžná šedá barva nevypadá uvnitř bavoráku tak dobře, ačkoliv je praktičtější.

  
Interiér je klasický: mohutná středová konzola natočená k řidiči --- Plnový pedál jde od podlahy

  
Palubní deska je trošku strohá, ale určitě ne nudná --- Natočení k řidiči je efektní a praktické

  
Ovládání rádia a klimatizace --- Středová konzola --- Ve středovém tunelu je velká krytá odkládací plocha

Přikovaní do sedaček

Jak jsem už zmínil, palubní deska společně se středovou konzolou je natočena k řidiči, takže tam, kde končí středová konzola, je mírné vykousnutí. Díky tomu nepůsobí palubovka jednotvárně a fádně, naopak, její nápaditý tvar dodává interiéru na přitažlivosti. Středová konzola je na první pohled široká, takže by se mohlo zdát, že řidič nebude mít dostatek místa pro nohy; naštěstí tomu tak není (i když urostlejší Libor Zezulka si trochu stěžoval). Okraj středové konzoly, tam, kde se jí dotýká řidič nohou, má měkký povrch bez ostrých hran, takže se nemusíte být, že si otlačíte koleno. Navíc se koleno o konzolu neopírá maximální silou, protože nohu v přímém směru drží dobré boční vedení. Mohlo být snad jen o něco měkčí, na delších cestách trochu tlačí do stehen; v zatáčkách však vaše nohy doslova přiková k sedáku.

    
Sportovní sedačky zaslouží pochvalu, jen opěradlo je trochu kratké

Ostatně celé přední sedačky si zaslouží pochvalu. Jsou součástí sportovního paketu a poskytují velmi dobré boční vedení a přitom jsou dostatečně široké, aby se do nich pohodlně usadili i vzrostlejší a silnější jedinci. Chybějící bederní opěrka nevadí, není potřeba. Délka opěradla mohla být delší, kamarád s 195 cm měl už docela problém s opěrkou hlavy, která zkrátka nešla dát výše. Naopak se sedákem problém není, má totiž délkovou aretaci; malou páčkou vysunete jeho přední část, takže sedák lze prodloužit o necelých deset cm. Tím se zlepší opora stehen, což se hodí na delších cestách.

 
Sedák lze manuálně prodloužit

Sedačku lze nastavit i výškově, v dolní pozici sedíte už hodně nízko, což zlepšuje pocit z kontaktu s vozovkou, na druhou stranu to ubírá pohodlí cestujícím za vámi. Ti totiž v této poloze nemohou zasunout pod sedačku chodidla. Výškové nastavení neprobíhá pomocí pumpování, ale nadlehčením nebo zatížením sedačky po uvolnění páčkou. Sedačce nechybí také naklánění, které ještě více zlepšuje sportovní posaz. Zkrátka sedačky nemají chybu, oproti standardním jsou výrazně lepší; doporučuji si připlatit.

BMW řada 3

BMW řady 3 platí v podstatě za synonymum „malého“ sportovního sedanu. Současná verze F30 (sedan), resp. F31 (kombi) má opět tradiční zadní pohon, ale stále více zákazníků volí čtyřkolku xDrive.

Ceny, motory, data • BMW řady 3 Touring • Nové motory • Test BMW 330i • Historie BMW řady 3

Doporučujeme

Články odjinud