Zdravím. Nevím, jak pan Broža dospěl k názoru, že "za ideální z hlediska pružnosti a dynamiky považuje prostřední motorizaci 320d". Mám 330d (150 kW/204 ps/410Nm) a zážitek a radost s jízdy je ve srovnání s 320d nesrovnatelný. Je mi jasné, že se budete ohánět argumenty, že 2 litrový čtyřválec je levnější, ale Vaše trzení mi přišlo trochu zavádějící. :) Právě, že pružnost a dynamika je u dieselového šestiválce úplně o něčem jiném. Každý, kdo v tomhle autě jel nepoznal, že se jedná o diesel ale tipoval jej na 3.0i. A spotřeba? Průměrná 6,7l, dá se jet i za 4,3l na 200km úseku při lehké noze. Jinak díky za tento článek, je skvělé že o BMW píšete.
Nevim, kde pan autor sebral ty informace, ale vsechny motory jsou se 4-mi ventily na valec (v tabulce uvedeno 316/318 ma 2), benziny maji VANOS (neni skrtici klapka a vse se ridi jen ventily). Dale 318d neni jiz vice jak 1 rok 1951 ccm, ale 1995 a je to stejny motor, jako ma 320d.
Vycházel jsem z údajů, které má BMW na webových stránkách a v tištěných prezentacích.
Omlouvam se Vam za invektivu, ale www.bmw.de uvadi jiz vice jak rok jina data a muzu je potvrdit, protoze 316i jsem mel 2 mesice na podzim 2002 (najel jsem 8000km) a pak jsem presedl do 320d (60tis rocne). Kolega ma 318d a ma tech 1995ccm (naokraj uvedu, ze bydlim v Mnichove). No a tohle je screenshot z www.bmw.cz
Úkolem ABS je udržet auto řiditelné. To lze pouze s odvalujícími se koly. ABS snižuje sílu jednotlivých brzd tak, aby byla těsně pod hranicí přilnavosti kola. Nespíná-li ABS (u jím vybaveného auta ) na suchém asfaltu, znamená to, že gumy přenesou na asfalt větší sílu, než dokáží vyvinout brzdy. Toť vše.
No a o tom sme sa tu hadali. mne sa zda jednoducho uplna blbost aby bavorak za milion mal take ubohe brzdy ako na skodovke 1000 po 200.000 km
Mam nahodou tiez bavorak sice nie novy ale mozem povedat ze aj napriek tomu ze mam vzadu pirelly p zero 255 tak zablokujem KOLESA KEDYKOLVEK. Ked brzdy nedokazu ubrzit vahu auta a teda sa nezablokuju znamena to len to ze su uplne ubohe co pochybujem ze je pripad tohoto bavoraciku. Skor recenzent by mal navstivit posilovnu a pocvicit legpressy.
Také mě napadá, že je to uděláno tak schválně proto, aby při normálním brždění to auto nemělo příliš krátkou brzdnou dráhu. Pro BMW se zkušenostmi z Formule 1 a těsně na druhém místě za Ferrari jistě není problémem udělat mega brzdy (ve formuli je potřebují, aby mohli brzdit co nejpozději před zatáčkou a z výsledků poháru konstruktérů minulého roku je jasné, že brzdy vyrábět umějí), které auto zabrzdí na pár metrech. Ale spousta týpků v těchto autech jezdí třeba nepřipoutaných. Byl řidič při testu připoutaný? Třeba si to to auto hlídá. Taky při normálním brždění si přece nechcete zezadu nechat nabourat své super autíčko nějakou 130 Rapid nebo plně naloženým náklaďákem 100 tun, díky kterému by z vás ani z auta moc nezůstalo. Ve formuli je jasné, že čím silnější brzdy tím lépe, také je neřídí nějaký čerstvě zbohatlý Franta Novák z Horní Lhoty, ale kluci typu Schumachera, kteří nedělají celý život nic jiného. Jsou tam jiné priority, když to rozmlátí, nic se nestane, když budou o sekundu pomalejší, dostanou o miliardu méně. Ale v běžném provozu na veřejné komunikaci prostě musíte brát ohled na ostatní a podle toho jsou ty brzdy asi nastaveny. Až budou všichni na silnici jezdit ve Ferrari Modena a náklaďáky budou mít vlastní cesty (konečně), tak jistě brzdy zesílí. Ale v těch BMW zkrátka často jezdí týpci, kteří si myslí, že jim teď patří svět a je potřeba je krotit. Technici v BMW jistě nejsou žádní hlupáci.
Ty brzdy určitě nejsou slabé, pouze řídící počítač je naprogramovaný tak, aby do nich nepouštěl tolik síly. Většinou přece kola úmyslně zablokovat nechcete, nebo ano? Chcete si ničit super vzorek na super drahých pneumatikách? Pouze v nouzi, kdy rychlým sešlápnutím pedálu aktivujete brzdového asistenta a řídícímu počítači řeknete - "zabrzdi za každou cenu, na mé pozlacené gumy vykládané platinou a diamanty se vykašli, v base nebo v rakvi by mi stejně nebyly k ničemu". Asi tak bych to viděl.
...je můj sen, v pěkný rudý barvě, žadný 4x4 ale hezky zadokolku, to je pak zábava a ten motor prostě nemá chybu. Holt mít víc prachů.... Testovaný 320i to není ono, 6 válců a malej objem...
Nevim, kam jinam bych to dal... takze BMW rady 1, oficialni obrazky:(posledni obrazek je mozno zvetsit kliknutim)Enjoy!
Povedenej test, souhlas s většinou dojmů, mám 4 roky 323i, tzn.před faceliftem (kterej je dost japonskej , o 7 a novy 5 radsi nemluvit), jediný, co opravdu vadí, je moc krátká dvojka a velkej skok na trojku, ve městě proto často buď zbytečně vytočená 2 - nebo 3 trochu pod otáčkama..
Jinak ani ten 2.5 litr v 323 není bůhvíjak pružnej, pořádně až tak od 2.5 tis, pod 2.2 se na trojku a čtyřku skoro trápí, zato je tak klidnej, že omezovač člověka až zaskočí.. Když si vzpomenu na ty 4válce co jsem měl předtím..
Větší odpor zpátečky je MOC dobrá věc, i tak se mi párkrát stalo (jako asi každýmu) že jsem místo Z zařadil 1.... Na tuhou spojku se rychle zvykne, i na to, že zabírá /i v novým autě/ až moc nahoře - když se řadí ve vyšších otáčkách, všechno jde najednou samo, prostě je to na takovou jízdu postavený.
Nedělený zadní sedačky - super, auto je tuhý jak prkno, nikdy ani náznak kroucení (podle ofic.údajů BNW- dělení sedaček snižuje torzní tuhost o 1/3 !), zajímavý že na kupé nedělený nelze - bez zad.dveří by se vůbec větší předměty nedaly přepravovat..
Jo, kromě zpřevodování - snad ještě kdyby měla tak o 200 kg míň...německá bytelnost holt něco váží
V clanku me jen vemi prekvapila, zminka, ze na suchu ABS nikdy neseplo diky velmi dobrym pneu. Nechapu to, preci kdyz dupnu na suchu na brzdy tak at mam gumy jake chci, proste se kola zablokuji a auto jede rovne. Tedy pokud brzdy trochu za neco stoji a dokazi zablokovat kola, ale to slo i na zigulu, kterym jsem jezdil, tak u BMW by to asi mohlo take jit. Cili me to pak prijde bud jako ze BMW ma brzdy k nicemu nebo nesepne ABS a jedu rovne, coz by take nebylo to prave. Bigpoint
Vztah mezi dobrymi/spatnymi pneumatikami a nesepnutim/sepnutim ABS je nasledujici: pokud mam spatne pneumatiky, ztrati drive adhezi a tim se prenasi na brzdy mensi sila (pouze treci). Diky teto mensi sile je mozne kola lepe zablokovat a k cemuz dochazi az v okamziku po ztrate adheze. Naopak pokud mam dobre pneumatiky, prenasi se na brzdy cela sila setrvacnosti vozu a zablokovat kola je tak obtiznejsi. Proto muze dojit k situaci, kdy ani pri maximalnim brzdeni ABS nesepne. A vse vyse uvedene plati pro pripad, kdy pneumatiky svoji kvalitou predbihaji brzdy.
Ve známé české automobilce nabízí prodavač zákazníkovi vůz se slovy: - Tento model dosahuje rychlosti až 360 kilometrů a přitom díky superhydraulickým brzdám zastaví téměř na místě. - A co se stane pak? ptá se zákazník. - Automaticky se vysune speciální nůž a jemně vás seškrábne z předního skla.
Presne. Sam jsem jezdil asi 5 let zigulem, tam se obcas skutecne podarilo, ze se gumy nezablokovaly, ale bylo to spis vlivem toho, ze zigulu tak pri 1 ze 100 brzdeni se jednoduse skoro brzdit nechtelo. Ted mam Toyotu Camry 3L 140kW, pneu Dunlop SP01 (nejsem si zcela jisty tim oznacenim). Rozhodne kdyz na to dupnu, tak ABS pekne funguje. Pokud se u BMW ABS pri dobrych pneu nesepne, muze to znamenat jen to, ze BMW ma poddimenzovane brzdy. Coz by me docela prekvapovalo.
ABS u BMW uvedete do cinnosti velice jednoduchym trikem - pouzijete brzdoveho asistentu. Jat tak ctu, asi jste nikdy neridili BMW .... Takze jedu normalne a rychle seslapnu brzdu. Nemusi to byt vubec "na krev", proste je dulezita rychlost!!! To najednou zjistite, ze pedal brzdy jde strasne lehce a zaroven ABS uz "vrci". Da se to udelat na libovolnem povrchu, v zimne hrackou, ale i za slunicka snadno. Dejte mi vedet, az to vyzkousite !!!
To rozhodně není pravda, dobré gumy nepůjdou do smyku ani při prudkém brzdění. Když máš šunty, je jasný, že ztratí brzo trakci Takže právě to popsané chování je super.
no to je riadna kravina.
???? Tak to máš asi malou sílu v noze a jen přibrzďuješ. Jinak to nechápu. Jooooooooo, vlastně disky stojí, ale pneu se točí, ne?
To co tu píšeš se mi jeví jako velmi velmi velmi nepravděpodobné. Pokud jedu nějakou rychlostí (řekněme aspoň 70 km/h) a zašlápnu brzdu při prudkém brzdění, tak není boha, abych nezablokoval kola a nezačlo mi působit ABS abych se vyhnul případné překážce přede mnou a nevpálil do ní ve smyku. A je jedno jestli mám gumu za "desítku" nebo za "dvojku".
... vlastně disky stojí, ale pneu se točí, ne? ....
Nepujdou do smyku?oo Cili kdyz budu mit tedy "dobre" gumy a dupnu na to treba ve 100km/h, tak budu hned stat? Proste kola se prestanou tocit, treni se silnici bude maximalni mozne a auto ve zlomku vteriny zastavi? Tak do toho bych nesednul, to bych se pak rozpleskl diky strvacnosti o volant a palubku. Ono z teto rychlosti bez smyku zastavit na treba 1cm, to bych nechtel zazit. Proste at jsou gumy jaky chteji do smyku vzdy pujdou, kdyz na to dupnu a nezapne se ABS!!postamble();
To si asi neseděl v autě s dobrýma brzdama. Když jsou dobré gumy, neztratí trakci a nezapne se ABS. Když máš gumy šunky, začnou prokluzovat a bez ABS jdeš do smyku, pokud máš ABS, začne pracovat ABS. Možná jezdíš jenom busem a auto jsi nikdy neřídil.
PS. Podle tebe by musely být silnice plné smykujících aut.
Ja mam zasa pocit ze ty si nevidel newtonove zakony ani z rychlika :) Kazde auto ked ma aspon trochu slusne brzdy, pri zoslapnuti BUDE flekovat o s106 moze mat balony trebars 330/20. V opacnom pripade by to nebolo auto ale ufo
Právě: pokud má auto alespoň trochu slušné brzdy, nedovolí jít autu na dobrém povrchu a s dobrýma gumama do smyku.
vrat sa na zakladnu skolu. trepes uplne blbosti. pokial auto nema brzdy z bicykla, tak po zadupnuti (bez abs) MUSI do smyku. to ze smyk nenastane znamena iba ze spravne funguje abs.
Nevim jak Vy, ale odzkousel jsem Volvo V70 s pneu Michelin Pilot Sport 275/40 R17 (cena jedne pneu cca 7000 Kc) a kdyz jsem to ve 140 km/h na zcela suche silnici (teplota vzduchu asi kolem +20) zaslapl, tak se kourilo od pneumatik a ABS bouchalo jako dive. Do smyku to tedy jednoznacne slo, avsak ABS brzdy odlehcovalo.
Tu samou zkusenost mam s Octavii 1.8 turbo a pneumatikami Kleber (rozmer uz nevim presne, jen ze to byly 16ky). Opet auto slo do smyku, respektive ABS to odlehcovalo.
Tu samou zkusenost mam s Mazdou MX6 a pneu Michelin Pilot Sport New 275/35 R18 (cena pneu cca 8100 Kc). Opet se kola zablokovala a ABS odlehcovalo.
Podobne zkusenosti mam i s jinymi vozy s daleko horsimi brzdami a pneumatikami. Ze by spatne pneu ktere ztraci trakci a spatne brzdy?
Podle me, pokud mate slusne auto se slusnymi brzdami, ktere seslapnete na doraz, tak pak jdou kola do lehkeho smyku a ABS pomaha resit situaci.
Jo je to fakt prima auto. Mel jsem moznost svezt se v 330D (starsi motorizace - asi 135KW) a neni v tom aute poznat, ze to ma naftak, lita to jako krava. Jeste by to mohlo bejt trochu levnejsi, ale holt za kvalitu se plati...
Tak tomu já říkám pan AUŤÁK.
Opravdu moc krásný a dospělý auto, škoda že ta Sazka na mě při tom losování nemyslí, hned bych si šel pro nějale vzal bych rovnou 4x4 abych mohl jezdit i v zimě.
Toť vše, mějte se.
Nádherná kára.Takhle si představuju něco,když se vysloví jméno BMW.Už šetřím
Docela nechápu ono rozplývání se nad paketem zdarma, díky kterému má auto za milion i zadní okna v elektrice. Není super, že má zadarmo i otevírání haubny nebo brzdová světla? Takové věci, jak automatická klimačka, el. výbava (okna + zrcátka, nikoliv nutně i sedačky) by přece u milionového auta měly být úplná samozřejmost.
Automatická klima je u 320i zdarma i mimo paket, čtyřválce však mají jen klimu mechanickou.
To celkem chapu, ctyrvalec proste tu automatickou neutahne..
.... zasmál se Fantomas a odjel ve Fabii 1.2HTP s automatickou klimačkou Nehledě na to, že naopak mechanická klimačka je náročnější na motor než automatická
nie som si isty, ci je narocnejsia mechanicka klima ako automaticka. Kompresor predsa bezi rovnako - akurat u automatickej ti elektronicky reguluje smer a silu ofukovania, u mechanickej si to musis urobit sam. Ale na kompresor to predsa nema vplyv, alebo ano?
Mám pocit, že automatická reguluje i sílu chlazení, zatímco manuální běží furt na plný koule a míchá studený vzduch s teplým zvenku.
Tak tak.
.... a jeste se meri slunecni svit a okolni teplota ....
Našel jsem v garáži zajímavou diskusi na téma BMW 3.
Máte někdo zkušenosti s 318i? 320i je moc drahý, a já bych radši benzín než naftu. Jak to jede?
318i bych nebral, to bych volil 320d, 318i neni špatný, ale k charakteru auta se moc nehodí tolik jak šestiválec, popřípadě 320d.......radši se koukněte po předváděcí 320d za stejný prachy jako nová 318i
Mam 320d. Nejlepsi je spotreba, pod 6,5 bez problemu. Sef ma 325i a benzin je proste benzin, i kdyz malinko vic bere. No, Octavkari ted asi budou zavidet - dlouhodoby prumer 9,7. Jo, a sidlime v Mnichove, takze po dalnici 200 je kazdodenni bezna rychlost, trakze ty spotreby jsou primo suprove !!
318i nebrat, to tě pak bude dostávat kdejaká pitomá fabia RS a to tě bude štvát :)
Pokud si nekdo nechce kupovat jeste jedno auto na zimu (treba X3/X5), tak radeji 330xd...
No jo, ale za ty love?
No jo, ale vsechny dobry auta jsou drahy jako prase. A vlastne i ty spatny )
Kdyz si vezmes, kolik stoji pitomej Leon 4x4 (benzin 2.8 V6, nebo TDI 110kW), tak uz se cena BMW 330xd az tak vysoka nezda )
Ono moc ctyrkolek se slusnym vykonem za malo penez neni. Ani od Subaru, ani od Audi, ani od BMW, proste od nikoho. Ani S60R neni zadarmo
Zpočátku jsem jeho tloušťku nenesl právě libě, po dvou dnech jsem si ale zvyknul a nakonec jsem byl rád, že držím v ruce „něco pořádného“.
pan Broza, ze vy pisete aj poviedky do erotickych casopisov ?
Jiste, ze pan Broza pise i eroticke povidky! A to pod pseudonymem SEXYTOM
Tak a je to tady. Byl jsem odhalen. Vidím, že musím s pravdou ven...
Jo jo sportovni volant, saltpaka, interier je gut, ja mam navic jeste exterier M paket nebo jak tomu rikaji. Autu to prida na vzheldu i kdyz je to diesel 530d (predcozi generace). Natoceni stredove konzole k ridici je prima vec, clovek se nemusi tak natahovat, jak pisete je skoda ze u novych se tento prvek jiz nevyskytuje. Btw. spojka - to je o zvyku, neda se to povazovat za vadu (vyhradu). Je to skoro u vsech BMW
no si ma tesne predbehol sa plne stotoznujem
navyse kratke sprevodovanie praveze dava (subjektivne) sportovejsi raz jazdy spolu s kratkym a presnym radenim. interier je pekny a klasicky
a najma zadne svetla su stale klasicke bavoracke .. trojkovy rad je mimo 6tky jediny ktory sa mi paci
inak tie male kapsy v kufri sluzia na olovene vrecka, ktore sa tam davaju v zime resp v stazenych podmienkach a podstatne zlepsuju jazdne vlastnosti. negativum je kusok vyssia spotreba (logicky)
inak podobne miesto na olovene vrecka maju aj mercedesy a zrejme vsetky auta s motorom vpredu a nahonom vzadu
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.