BMW 320i: černý žralok (megatest)

BMW řady 3 je určeno dynamicky založeným řidičům. Jízdní vlastnosti patří ke špičce, stejně jako další parametry. Sportovně vzhlížející trojka sice nepatří mezi nováčky na silnici, ale stále si zaslouží respekt. Testovali jsme verzi s nejslabším šestiválcem.
BMW 320i: černý žralok (megatest)
Seznam kapitol
  1. Dynamický exteriér
  2. klasický interiér, sportovní sedačky
  3. Ergonomie posazu, ovládací prvky, odkládací prostory, místo vzadu
  4. Zavazadlový prostor, motor, řazení
  5. Pružnost motoru, spotřeba, jízdní vlastnosti, řízení
  6. Parametry a výbava testovaného vozu, přehled motorů
  7. Fotogalerie (i nepublikované snímky)

Současná pátá generace BMW řady tři se představila na začátku roku 1998 a bude sloužit ještě do roku příštího. Existuje celkem pět různých karosářských variant: sedan, kombi (Touring), kupé, hatchback (Compact) a kabriolet. Asi nejlépe vypadá kupé, následuje testovaný sedan, kabriolet, kombi a konečně kompakt; nicméně hodnocení vzhled je záležitost čistě subjektivní, každý nechť si sestaví svůj vlastní žebříček.


Tip: Kompletní přehled všech nafocených fotografií (tedy vč. těch, které nebyly umístěny do článku), najdete v poslední kapitole. Pokud vám obrázky nestačí, stáhněte si více než pětiminutové video, z něhož se dozvíte daleko více než z fotografií. Můžeme také posloužit desítkou plakátů na plochu.

Dvě ledvinky, prosím

Oproti předchozí generaci vyrostl sedan o čtyři centimetry na 4 471 mm, o stejný kousek se také rozšířil. Narostl i rozvor o 25 mm na 2 725 mm, což je ve střední třídě průměr; zlepšil se tak prostor na zadních sedadlech, který lze v této generaci již považovat za dostatečný. Vylepšen byl také podvozek, o jehož nesporných kvalitách se zmíním na konci článku. Změn doznal také vzhled exteriéru a interiéru, obojí bylo doladěno téměř k dokonalosti. Nicméně žádné auto tu není navždy, proto nás už příští rok čeká šestá generace, která půjde ve stylu započatém modely 5 a 7.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Pozor, jede žralok

Současná generace řady 3 je zkrátka posledním zástupcem „staré školy“. Všechny další modely, 5, 6, 7, Z4, X3 a X5 patří do „moderny“, která vznikla pod designérskou taktovkou Chrise Bangla. I na současné trojce jsou po faceliftu (2001) znát už některé rysy nové školy, nicméně stále jde o staré dobré BMW, jak nazývají trojku fandové značky. To poznáte nejen na tvaru světlometů a celkové stylizaci zádě, která působí nepůsobí oproti pětce a sedmičce tak těžkopádně, ale naopak sportovně a lehce. Testovaný model byl navíc vylepšen sportovním paketem M, který přidává nepatrné zadní „křidélko“, 17“ kola, přední a zadní spoiler apod. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Elegance sama --- 17" kola zlepšují jízdní vlastnosti

Každého bavoráka lze identifikovat podle klasické přídě, ledvinek doplněných kulatými světlomety pod čirým tmavým překrytím s lehkým „zamračením“. To dodává přídi nezbytný agresivní a dynamický vzhled, který poznáte ve zpětném zrcátku okamžitě. Testované BMW na vás bude ještě svítit příplatkovými xenony. Pro trojku jsou také typické mohutné a zvýrazněné lemy blatníků předních kol, které zasahují téměř až do nízké kapoty. BMW 3 rovněž vyniká velmi krátkými převisy, které nejenže zlepšují jízdní vlastnosti, ale také dodávají vozu velmi dynamický charakter. Velmi dobře vypadají také přední kola, která jsou oproti „předokolkám“ posunuty výrazněji dopředu; u běžných vozů se takřka dotýkají přední dveří.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Oproti řadě 5 a 7 jsou zadní světlomety velmi hezké

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Dynamický exteriér
  2. klasický interiér, sportovní sedačky
  3. Ergonomie posazu, ovládací prvky, odkládací prostory, místo vzadu
  4. Zavazadlový prostor, motor, řazení
  5. Pružnost motoru, spotřeba, jízdní vlastnosti, řízení
  6. Parametry a výbava testovaného vozu, přehled motorů
  7. Fotogalerie (i nepublikované snímky)
TEST: S Mitsubishi L200 jsme postavili lesní posed. Ale hodí se i na výlety?

Mitsubishi L200 Invite+ a Instyle

Nové Mitsubishi L200 je skvělé auto na práci. Jak si ale povede jako auto pro každý den?

25.  2.  2020 | Vladimír Kadera | 3 příspěvky
Hybridní Fiaty 500 a Panda mají motor z použitých plechovek. Jak s ním jezdí?

Fiat 500 a Fiat Panda Hybrid

Opačný přístup než Peugeot se rozhodl aplikovat Fiat. Prostým označením hybrid označuje své dva modely 500 a Panda s mild hybridním ústrojím.

24.  2.  2020 | Svět motorů | 12 příspěvků
TEST Volkswagen Touareg V8 4.0 TDI Black Style: Nehodící se škrtněte

Volkswagen Touareg V8 4.0 TDI

Touareg je vlajkovou lodí Volkswagenu, s motorem V8 by se ale dal považovat za takovou vlajkovou loď „na druhou“. Pokud máte o koupi osmiválce zájem, pospěšte si. Brzy totiž nenávratně zmizí z nabídky.

20.  2.  2020 | Jan Mička | 28 příspěvků