BMW 320i: černý žralok (megatest)

BMW řady 3 je určeno dynamicky založeným řidičům. Jízdní vlastnosti patří ke špičce, stejně jako další parametry. Sportovně vzhlížející trojka sice nepatří mezi nováčky na silnici, ale stále si zaslouží respekt. Testovali jsme verzi s nejslabším šestiválcem.
BMW 320i: černý žralok (megatest)
Seznam kapitol
  1. Dynamický exteriér
  2. klasický interiér, sportovní sedačky
  3. Ergonomie posazu, ovládací prvky, odkládací prostory, místo vzadu
  4. Zavazadlový prostor, motor, řazení
  5. Pružnost motoru, spotřeba, jízdní vlastnosti, řízení
  6. Parametry a výbava testovaného vozu, přehled motorů
  7. Fotogalerie (i nepublikované snímky)

Současná pátá generace BMW řady tři se představila na začátku roku 1998 a bude sloužit ještě do roku příštího. Existuje celkem pět různých karosářských variant: sedan, kombi (Touring), kupé, hatchback (Compact) a kabriolet. Asi nejlépe vypadá kupé, následuje testovaný sedan, kabriolet, kombi a konečně kompakt; nicméně hodnocení vzhled je záležitost čistě subjektivní, každý nechť si sestaví svůj vlastní žebříček.


Tip: Kompletní přehled všech nafocených fotografií (tedy vč. těch, které nebyly umístěny do článku), najdete v poslední kapitole. Pokud vám obrázky nestačí, stáhněte si více než pětiminutové video, z něhož se dozvíte daleko více než z fotografií. Můžeme také posloužit desítkou plakátů na plochu.

Dvě ledvinky, prosím

Oproti předchozí generaci vyrostl sedan o čtyři centimetry na 4 471 mm, o stejný kousek se také rozšířil. Narostl i rozvor o 25 mm na 2 725 mm, což je ve střední třídě průměr; zlepšil se tak prostor na zadních sedadlech, který lze v této generaci již považovat za dostatečný. Vylepšen byl také podvozek, o jehož nesporných kvalitách se zmíním na konci článku. Změn doznal také vzhled exteriéru a interiéru, obojí bylo doladěno téměř k dokonalosti. Nicméně žádné auto tu není navždy, proto nás už příští rok čeká šestá generace, která půjde ve stylu započatém modely 5 a 7.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Pozor, jede žralok

Současná generace řady 3 je zkrátka posledním zástupcem „staré školy“. Všechny další modely, 5, 6, 7, Z4, X3 a X5 patří do „moderny“, která vznikla pod designérskou taktovkou Chrise Bangla. I na současné trojce jsou po faceliftu (2001) znát už některé rysy nové školy, nicméně stále jde o staré dobré BMW, jak nazývají trojku fandové značky. To poznáte nejen na tvaru světlometů a celkové stylizaci zádě, která působí nepůsobí oproti pětce a sedmičce tak těžkopádně, ale naopak sportovně a lehce. Testovaný model byl navíc vylepšen sportovním paketem M, který přidává nepatrné zadní „křidélko“, 17“ kola, přední a zadní spoiler apod. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Elegance sama --- 17" kola zlepšují jízdní vlastnosti

Každého bavoráka lze identifikovat podle klasické přídě, ledvinek doplněných kulatými světlomety pod čirým tmavým překrytím s lehkým „zamračením“. To dodává přídi nezbytný agresivní a dynamický vzhled, který poznáte ve zpětném zrcátku okamžitě. Testované BMW na vás bude ještě svítit příplatkovými xenony. Pro trojku jsou také typické mohutné a zvýrazněné lemy blatníků předních kol, které zasahují téměř až do nízké kapoty. BMW 3 rovněž vyniká velmi krátkými převisy, které nejenže zlepšují jízdní vlastnosti, ale také dodávají vozu velmi dynamický charakter. Velmi dobře vypadají také přední kola, která jsou oproti „předokolkám“ posunuty výrazněji dopředu; u běžných vozů se takřka dotýkají přední dveří.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Oproti řadě 5 a 7 jsou zadní světlomety velmi hezké

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Dynamický exteriér
  2. klasický interiér, sportovní sedačky
  3. Ergonomie posazu, ovládací prvky, odkládací prostory, místo vzadu
  4. Zavazadlový prostor, motor, řazení
  5. Pružnost motoru, spotřeba, jízdní vlastnosti, řízení
  6. Parametry a výbava testovaného vozu, přehled motorů
  7. Fotogalerie (i nepublikované snímky)
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků