BMW řady 3 je určeno dynamicky založeným řidičům. Jízdní vlastnosti patří ke špičce, stejně jako další parametry. Sportovně vzhlížející trojka sice nepatří mezi nováčky na silnici, ale stále si zaslouží respekt. Testovali jsme verzi s nejslabším šestiválcem.
Kapitoly článku:
- Dynamický exteriér
- klasický interiér, sportovní sedačky
- Ergonomie posazu, ovládací prvky, odkládací prostory, místo vzadu
- Zavazadlový prostor, motor, řazení
- Pružnost motoru, spotřeba, jízdní vlastnosti, řízení
- Parametry a výbava testovaného vozu, přehled motorů
- Fotogalerie (i nepublikované snímky)
Současná pátá generace BMW řady tři se představila na začátku roku 1998 a bude sloužit ještě do roku příštího. Existuje celkem pět různých karosářských variant: sedan, kombi (Touring), kupé, hatchback (Compact) a kabriolet. Asi nejlépe vypadá kupé, následuje testovaný sedan, kabriolet, kombi a konečně kompakt; nicméně hodnocení vzhled je záležitost čistě subjektivní, každý nechť si sestaví svůj vlastní žebříček.
Tip: všech nafocených fotografiípětiminutové videoplakátů na plochu
Dvě ledvinky, prosím
Oproti předchozí generaci vyrostl sedan o čtyři centimetry na 4 471 mm, o stejný kousek se také rozšířil. Narostl i rozvor o 25 mm na 2 725 mm, což je ve střední třídě průměr; zlepšil se tak prostor na zadních sedadlech, který lze v této generaci již považovat za dostatečný. Vylepšen byl také podvozek, o jehož nesporných kvalitách se zmíním na konci článku. Změn doznal také vzhled exteriéru a interiéru, obojí bylo doladěno téměř k dokonalosti. Nicméně žádné auto tu není navždy, proto nás už příští rok čeká šestá generace, která půjde ve stylu započatém modely 5 a 7.

Pozor, jede žralok
Současná generace řady 3 je zkrátka posledním zástupcem „staré školy“. Všechny další modely, 5, 6, 7, Z4, X3 a X5 patří do „moderny“, která vznikla pod designérskou taktovkou Chrise Bangla. I na současné trojce jsou po faceliftu (2001) znát už některé rysy nové školy, nicméně stále jde o staré dobré BMW, jak nazývají trojku fandové značky. To poznáte nejen na tvaru světlometů a celkové stylizaci zádě, která působí nepůsobí oproti pětce a sedmičce tak těžkopádně, ale naopak sportovně a lehce. Testovaný model byl navíc vylepšen sportovním paketem M, který přidává nepatrné zadní „křidélko“, 17“ kola, přední a zadní spoiler apod.

Elegance sama --- 17" kola zlepšují jízdní vlastnosti
Každého bavoráka lze identifikovat podle klasické přídě, ledvinek doplněných kulatými světlomety pod čirým tmavým překrytím s lehkým „zamračením“. To dodává přídi nezbytný agresivní a dynamický vzhled, který poznáte ve zpětném zrcátku okamžitě. Testované BMW na vás bude ještě svítit příplatkovými xenony. Pro trojku jsou také typické mohutné a zvýrazněné lemy blatníků předních kol, které zasahují téměř až do nízké kapoty. BMW 3 rovněž vyniká velmi krátkými převisy, které nejenže zlepšují jízdní vlastnosti, ale také dodávají vozu velmi dynamický charakter. Velmi dobře vypadají také přední kola, která jsou oproti „předokolkám“ posunuty výrazněji dopředu; u běžných vozů se takřka dotýkají přední dveří.

Oproti řadě 5 a 7 jsou zadní světlomety velmi hezké