BMW 320d: nejúspornější volba (test)

96 komentářů

Petr Staněk
9. listopadu • 15:58

Přemýšlím o koupi BMW M5 e60 má s ním někdo nějaké skutečnosti?

jumbo
25. listopadu • 19:53







hejduk
8. července • 8:59

Vypadá to jako Dacia Logan

Petrxyz
4. července • 13:13

Co mě překvapuje, že BMW má horší pružné zrychlení než OCTAVIA TDI 2.0.
60 - 100 ( III stupeň ) - 5,6 BMW, 4,9 Octavia
80 - 120 ( III stupeň ) - 6,0 BMW, 5,7 Octavia
 na IV je to ještě horší v neprospěch BMW.
 

mayklmaykl
4. července • 18:51

to je pravda protoze bmw ma dlouhe kvalty-(a mnohem vyssi max rychlost)
rozdil 0,3s apod by me fakt netrapil zvlast kdyz muzu podradit...podle me tech 163koni zas tak spatne nepojede myslim ze by to 2,0tdi ujelo dost v pohode

delph
29. června • 15:52

pokud ještě někoho zajímá můj poznatek tak ho přidám  s bávem ani s medvědem jsme v zimě nejel a ani pořádně s naší předohrabskou 307. s tou jsme jezdil po dobře upravenjech silnicích na opravu zasněženou silnic jsme se nedostal, ale mám zkušenosti spolujezdce. byl jsme před dvěli lety ve špindlu a tam jsme jel v autě s jedním "domorodcem" a byla to stará vektra. silnic jako žep osipaná ale víte jak to vypadá každej den novej sníh a i bez řetězů se rozjel do kopce. koukal jsme jak tele. on jen řek že když tam žije tak se to člověk naučí. mít prostě cit pro spojku a plyn a cítit co dělají kola. takže pokud tohle zvládáte i v bávu nemáte problém ale soudím že to bude těžší než se to naučit v předohrabu

lukas
1. července • 12:33

no o tom to je, sice bydlim v Praze, ale na sidlišti, kde je každou zimu hafo sněhu, a sypače človek třeba tři dny nepotká........

pokud sem se chtel dostat do práce autem tak sem se musel "vyškrábat", a co se mi osvědčilo nejvíc, je jet na jedničku a lehonce plynu, popřipadě dvojku bez plynu a vyjel sem všechno.........., a je zabav úpo ranu sledovat lidi s přednim pohonem, jak hrabou a snaží se vyjet.

Jak jsi řekl, je to hlavně o citu na spojce a plynu.

jenž eto tady nikdo nehodlá pochopit, protože každej spolejhá na elektroniku(na kteroun sem alergickej).

Josallito
3. července • 22:35

Super! A pravda je venku Takze ja tady z beskydskych hor zdravim prazaka Chlapce, s temer 20 let starym autem a zavodnickym citem pro plyn, tady u nas na horach, kde kopce jsou vetsi nez ze sveho panelaku na sidlisti dohlednes, tak my tady mame vzdycky vice snehu. S bavorma tu moc lidi nejezdi a na hory uz vubec ne.
Nekdy se v zime zastav, projedeme se po kopcich na slovenske hranice (nemyslim hlavni tahy), tam kde se na ceste dve auta proti sobe nevyhnou, sypace vubec nejezdi a stoupani jde ke 10%. Nahore na horske chate nad vlekem si dame horky caj, pokecame a pojedem zase dolu. Oukej?

lukas
4. července • 20:35

klidne, nemam problem vyjet kdykoliv kamkoliv, je jasný, že pulmetrovou zavěj neprojedu.....ale tu neprojede ani předohrab.

lukas
4. července • 20:33

klííííííííííííííííídek, jezdim i na horách, a nemam problém, nemysli si, že jen u Vás nahorách je sníh. parkovište u na s za barakem je clou zimu pod sněhem a ledem, takže jn rozjetí je umění....(aspon pro velkou část lidí co bydlí v okolí).

uakž mikopec a ja vyjedu vejš, než ty s předokolkou bez elektroniky.

mayklmaykl
3. července • 23:30

ty seš vážně dobrej pinďa josallito....nevěř tomu že mnichováci střílej za 1-4mega popelnice ktery se nikam nevyškrábou...
hele ty jeseníkáři já jezdim vopravdu často do ruznejch pr...(kopce,harrachov, kořenov,jeseniky a tak) a nikdy jsem nemel nijak važnej problem,do jeseniku jsem jezdil pomerne často-mel jsem odtamtud bejvalou starou takže vim o čem debatuješ,jezdil jsem tam do mile obce Vidnava kde mlada krasna devcata svou krasu rozdavaji.... a v zime jsem tam taky dojel tak uz se uklidni a zacni verit tomu ze bavory od r.v.85 se na parkovišti nezahrabou(jo rolba vyjede samo vic)

Josallito
4. července • 11:33

No protoze tady bydlim, tak vim, kdo v cem tu jezdi a muzu te ubezpecit, ze tady v kopcich nema bavora ani jeden soused. Neboli vseobecne vzato, zadnyho zadohraba (vyjma skodovek). Takze kecum, ze ja taky jezdim do hor...atd... moc vahy nepridavam. Zkus si tady par let bydlet, poznas sam.
A jinak pokud myslis, ze cim drazsi auto, tak tim lepsi jizda v zime... no nevim nevim....
PS: nejsem z jeseniku, ale z beskyd, to je trosku mimo, dale na vychod

Pavel
29. června • 13:44

Pane Brozo, jestli jsem to dobre pochopil, tak se Vam uz standardni podvozek zdal hodne tvrdy. Myslite, ze sportovni podvozek (se 17 kolama) bude pro normalni jezdeni po ceskych silnicich uz moc? Jdu do noveho 325i touring.
Diky za kazdy nazor.
Pavel

Petr Broža
30. června • 7:50

Asi ano. Záleží na tom, kde se budete pohybovat, Brno je dost rozbité a okolní okresky také. Nejde ani tak o to, že by podvozek byl tvrdý, jako spíše o to, že je zadní náprava na nerovnostech nervoznější než předchozí generace.

Bobb
29. června • 22:38

Jezdim 330d Touring s kolama sedmnactky 225 a tak jak ted sem nikdy na cesky silnice nenadaval. "Utechou" muze byt to, ze u trilitru nebo tvyho dvou a pul odejdou predni tlumice (a nejen je) mnohem rychleji a auto tak zmekne na ukro stability, no jinak receno - uz je musim vymenit, ten napor na predni napravu se pozna a pripadam si jak v renaultu.

Tom
29. června • 17:51

Mam E46 320D Touring na 205/50 17" a na ceskych silnicich je to celkem tvrde, a to i na dalnici. Do cech sice jedu asi tak 5x rocne, ale je to sakra rozdil mezi kvalitou a komfortem tady v Nemecku a v Cechach. U E90 s Runflat to bude jeste nozna horsi, osobne ale muzu referovat az v lednu 2006

Dusan
28. června • 22:02

U teto nove trojky mne prekvapilo, ze kdokoliv ze znamych s ni jel, tak mi rikal ze ty motory zdaleka v aute nepusobi tak dynamicky jak by se zdalo podle papirovych parametru. Mel jste stejny dojem i z toho dvoulitroveho dieselu?

Kotto
29. června • 12:41

Ano, je to uplna pravda. Ako som uz vyssie pisal, mal som 330i s automatom, jazdilo to pekne, velmi slusne, citelny rozdiel dynamiky najma vo vyssich rychlostiach (150+) oproti tomu co som zvyknuty (Vectra GTS 2.0T 129kW) ale ked som potom pozrel do papierov a zistil, ze 0-100 za 6,6 tak sa mi to teda ani nahodou nezdalo. Neviem, nemeral som, ale subjektivne sa mi zda, ze nie...

Petr Broža
29. června • 0:18

U 320d to platí, psal jsem to i v článku.

mayklmaykl
28. června • 22:27

hm to by me taky zajimalo protoze 163kobyl a nakej ten kroutak pusobi pekne ale z nuly na dve kila tak dlouho....zajimalo by me i porovnani s 2,0tdi a jinymi diesely a vas nazor.

Bobb
29. června • 0:15

Tdi se muze proti deckum od BMW jit zahrabat, stejne i hdi nebo tdci nebo cdi. Jezdim s 330d a 2,5tdi i posledni 3.0 tdi ma nejen vetsi spotrebu, u 2.5 i mensi objem, ale je i pomalejsi. Decka od bmw jsou pomerem vykon/spotreba/objem suveren, snad ted jen novinka od Toyoty d4-d s 2 litrama a 130kw ma sanci je sesadit.

nsu
28. června • 21:55

Pane Broža,
zajímalo by mě, kde jste přišel k informaci, že motor vpředu a zadní náhon je méně klasická koncepce ("Vůz totiž používá méně klasickou koncepi pohonu - motor vpředu, náhon vzadu"). Je to totiž přesně naopak a toto uspořádání je klasická koncepce. Sice je výrobně nákladnější, ale nabízí daleko lepší rozložení hmotnosti a s tím i související lepší jízdní vlastnosti (v porovnání s koncepcí "všechno vpředu").

Petr Broža
30. června • 7:52

Dobře, tak jinak: je to dnes méně obvyklá koncepce. A vzhledem k tomu, že se již delší používá koncepce předek/předek, tak ji klidně můžeme označit jako klasickou.

deerhunter
30. června • 10:10

dovolim si oponovat  je to jen takove mozna hloupe handrkovani o slovicka, ale presto ... jde o techniku, proto zkusme byt presni ...
Ano, dnes se jedna o mene obvyklou koncepci pohonu, naprosta vetsina auta ma predek/predek, ale neni to koncepce "klasicka".
"klasicka koncepce pohonu" je ustaleny pojem, ustalene pojmenovani prave jedne konkretni koncepce pohonu (motor vpredu+nahon na zadek), ktere se (alespon v ceskych zemich) pouziva v odborne literature spoustu let. Vychazi z historickeho vyvoje automobilu - prvni automobily mely prave tuto koncepci pohonu (jeden z prvni vozu, ktery toto zmenil a prinesl predni pohanenou napravu byl Citroen Traction Avant tusim z 50. let 20. stoleti). Pojmenovani "klasicka" koncepce vychazi z toho, ze je prapuvodni, byla v zacatcich automobilove techniky, nejedna se zde o synonymum slov jako "obvykla", "bezna". Jasne, rikame vety jako " jo, to je klasika" a myslime tim, ze dana vec je "obvykla", "bezna", "jako vzdy", ale tohle je zkratka jiny pripad.

Kach
1. července • 12:17

Blah Blah

deerhunter
29. června • 23:32

presne tak, motor vpredu + pohon zadnich kol je tzv. klasicka koncepce pohonu

mayklmaykl
28. června • 13:27

ok to beru,proste to tak je,zadohrab bmw neni zadna tragedie na snehu.taky jsem zatim vyjel vsude (na bozi dar apod,coz byl v urcitou cast zimy masakr.)taky bych to nevymenilto co to vyvadi na suchu a vode je perfektni,v zime to je prumer.
to josallito: ja netvrdim ze je to idealni! idealni je na snih ctyrkola,tam se ani zado ani predohrab nechytá-ani na ovladatelnost.na druhou stranu stalo se mi i to ze jsem s bramborem vyjel kopec kde znamej s O1 nemohl uz vyjet.nerikam zazrak to nejni ale jde to.dyk ja s tou kravou jezdim 3krat tejdne pha-liberec-tanvald-korenov v zime v lete.

Cynik
27. června • 23:12

Uprimne (a nemyslim to ve zlem) jsem se pri cteni teto diskuse pobavil. Vsichni totiz tvrdite to same - s BMW se na snehu jezdi hur, nez s predokolkou, ale neni to zas zadna tragedie ani nic nesnesitelneho. Zkratka - jde to. Akorat kazdy vzdycky prehani na tu "svoji" stranu a vznika tak dost komicka zabomysi valka.

bingo
28. června • 0:56

JJ taky nemam dojem, ze by se to nedalo, proste staci jezdit s vetsi rezervou a pohoda. A kdyz si nekdy chcete trochu zablbnout na volnym placku, neni problem

jencek
28. června • 10:17

Zatim jsem s mym 5-tkovym kombikem vyjel vsude, neni to zadna katastrofa, ale je pravda, ze i O2 jezdi na snehu lepe (rozumej do kopce). obe auta mam neustale po ruce, takze vim, co srovnavam... Na druhou stranu pri trose umu, kterym podle me oplyvam, neni problem vyjet na jakejkoliv kopec, na kterej jsem zatim narazil, obcas to chce vytahnout retezy, stejne jako u predokolky. No rozhodne to pro me neni duvodem, proc vymenit perfektni jizdni vlastnosti v lete + prumerne v zime, za prumerne po cely rok (ci mirne nadprumerne)... nikdo taky nerika, ze by Enzo melo mit predni nahon :) Sice k Enzu ma bavor daleko, ale k vetsine predohrabum taky (samo z druhe strany)

Michal
28. června • 12:50

JJ videl bych to podobne. Navic pomerne velkej vliv na sjizdnost na snehu ma i sirka pneumatik, neni problem se prokousat s uzsimi pneumatikami na rekneme fabii, nez na 3.0l baworovi, kterej ma treba o 40mm sirsi gumy. A to je dost znat.

mayklmaykl
28. června • 7:43

to josallito: a podle ceho soudis ze mam mezery? smyky a kde ziju? v pr....asi ty jsi asi jeste nejel snih vid tva prvni zima te ceka....

Josallito
28. června • 12:46

No uz jsem neco zazil a nejake auta vystridal. Ale vysvetli mi jednu vec, kdyz jedu s kamaradem v zime, tak se me se zadokolkou proste neni schopen udrzet. A to jezdi na suchu docela solidne rychle a rizeni ma v ruce, ale v zime mu to proste nejde. Jinak vim, kde jsem se letosni zimu vyhrabal do hor s predokolkou. Muzu ti rict, ze posledniho zahrabanyho bavora sem potkal dole pod kopcem a ja jel jeste asi 7km stoupanim nad vlek po neupravene ceste a bez retezu. A nahore nebyl bavor ani jeden, ty staly na parkovisti pod kopcem, docela me prekvapila stara Skoda 100, ktera se tam taky vyhrabala.
PS: Pokud je zadni nahon na snih to idealni, vysvetli to zavodnikum co jezdi rally, oni prece tomu toliko nerozumi a hlupaci pouzivaji predohraby a ctyrkolky.

Tomas
27. června • 22:35

Ty fotky jsou bezvadne, jen ty klicky Skody Fabie v interieru, ty fotky nesktučne kazi.
Jinak chvalim hezky napsany text.Diky !

Petr Broža
27. června • 22:49

To jsou klíčky z Octavie, fabiacký přívěšek pochází z časů dávno zapomenutých... 

Dusan
27. června • 21:22

Lidi, delate z toho kovbojku. Sestra zije v nemeckych horach a jsou to hory typu hory, tedy v listopadu napadne snih v breznu sleze, mezitim bilo vsude. Vetsina lidi co kolem bydli ma jako auta ruzne varianty Mercedesu a BMW tedy same zadokolky. V zime vsichni normalne jezdi a kupodivu nikdo netlaci (mozna proto, ze se vas nezeptali a tudiz nevi ze s BMW se v zime neda jezdit ). Sestra, ktera nikdy nebyla zrovna talent na rizeni po par zimach tam jezdi se sedmickovym baworem celou zimu bez problemu, akorat si v zime dava do kufru par metraku zateze aby ji lepe sedel zadek (sedmicka ho ma vzhledem ke sve delce hodne lehky oproti zbytku vozu). Cestari funguji velmi podobne jako v CR, tedy v zadnem pripade nejsou pokazde silnice v idealnim stavu. Presto lidi co tam ziji cely zivot i nadale kupuji zadokolky se kteryma se tam udajne neda jezdit. Divne asi nejaka kolektivni forma masochismu ci co.
P.S. Zajimave je, ze tam vidam mene offroadu a SUVcek nez v Praze v centru.

Josallito
27. června • 22:27

Definuj nemecky hory, bo jak znam nemce, tak kdyz prijedou k nam, jsou z tech kopcu docela vedle. Ono v Nemecku zrovna moc kopcu nejni a cestari jsou na tom porad lepe, nez ti nasi u nas na horach

mayklmaykl
27. června • 22:35

aha oni nemci nemaj moc hory.....tos me rozsekal
chlapaci ja mam hodne zkusenosti s autama ale nikdo mi nevymluvi jak co jezdi na snehu.s bmw to nijak tragicky neni a kdo tvrdi opak tak bud bmw v zime neridil,pripadne je tou chybou v aute sam.
jo jeste pro nekoho kdo tu psal nejaky kraviny-kdyz je auto vyvazene 50:50 tak asi nema lehci zadek....krom toho myslim ze je celkem jednou jestli lovim pretacivej nebo nedotacivej smyk

Josallito
28. června • 0:56

No koukam, ze tvoje nazory jsou "chlapce" to pravy a jedinny spravny. BMW a snih nikdy nebude to co 4x4 nebo predokolka a to mi nikdo nevymluvi. Smyky a pomery, nevim kde zijes, kolik si toho najezdil s predokolkou, 4x4 a zadokolkou, ale podle toho co pises, tak tam mas slusny mezery.

lukas
4. července • 20:41

a panaček je chytrej jak radio.

se čtyřkolkou mam najeto dost na to, abych věděl že na zimu a sníh, je to nejlepší co muže byt.

s předokolkou mam najeto dost na to, abych věděl, že je na zimu k ničemu. nemam ji rad.

a se zadokolkama mam najeto cca:150tis.km s předokolkama cca:50tis.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
bobr
20. září • 18:54

Blbe,nevíš o čem mluvíš

Petr Broža
27. června • 22:51

Jenže klasická předokolka má většinou 60:40, takže poháněna náprava je lépe zatížena...

MiB
28. června • 8:32

Já jen , že v nadpise máte : neúspornější volba, takže se Vam z toho nadpisu  vytratilo J     ( horší by bylo S)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Petr Broža
28. června • 8:32

Opravím

Kotto
27. června • 16:55

Mozno vam trochu pokazim radost, ale podla informacii ktore mam sa 335D neplanuje. Motor bude vraj vysadov 5kovej rady. Mozno sa vsak situacia zmenila, bolo by to urcite na zamyslenie...
Inak, mal som na vikend pozicanu 330i s automatom v relativne dobrej vybave (2MSKK) a bol to zazitok. Bol som sice dost sklamany z toho automatu lebo podla mna radil dost pomaly a ten motor si zasluzil cosi lepsie. Tento "neduh" zial nevyriesi ani manualny rezim radenia lebo ten umozni iba zaradit urcity stupen v urcitom case ked to vodic chce, ale neovplyvni dobu ktora je potrebna na zmenu rychlosti. Skoda...
Pre mna je to vsak zial male auto (teraz nemyslim iba kufor aby sa tu zasa do mna vsetci neobuli...) a kedze musim volit kompromis medzi radostou z jazdy a potrebami rodiny, 3ka zial asi nebude velmi vazny kandidat. Ked vsak niekto chce "auto pre seba", je to super volba.

vedeni
27. června • 19:58

Na me v Lipsku dva peneri od BMW spiklenecky mrkali, ze 335d bude, ale pssst.  Tak nevim, ale vypadali docela informovane...

Vita
27. června • 20:14

Ono kdyby vše vyslepičili první rok produkce ,tak by pak nebylo o čem 5 let psát.

lukas
27. června • 13:45

Pane Broža,

běžte si koupit baworaka a slušný zi,ní gumy a pak teprve pište něco otom, že BMW si nerozumí se sněhem a horama.............


a nebo že by chyba mezi volantem a pedlama????

Josallito
27. června • 18:14

Hmmm, no tak nevim, jezdim docela rychle a celorocne (4x4) a v zimich mesicich me jeste nikdy nepredjela zadokolka. Tak nevim, bud se vice boji, nebo jsem proste nepotkal toho praveho- Tebe!

Petr
27. června • 18:25

KLuci, neni to fakt pravda. Měl jsem Bavora a vim o čem to je. Prostě v zimě jsem pouze a jenom tlačil. Dyt se stačí podívat v zimě do Harrachova co tam vyváděj Němci. Bud tlačej a nebo tlačej, občas stojej. Nebo v zimě předjedtě normálním autem BMW nebo MB a za dvě zatáčky ho neuvidíte. A to neni že bych to zkoušel jednou a byl třeba opatrnej řisdič. To je tak vždy.

Kejzi
7. listopadu • 18:42

Kluci nic proti,ale mám též E30,sice jen 318i M10B18,ale mám na ní špéru s poměrem 4.25 a loňskou zimu jsme jeli s bratrem z práce domů,on Škoda Octavia 1.9TDi, já již výše zmíněný BaWorák,jelikož bydlíme na vesnici a cesta k nám vede v otevřeném terénu,tak si asi dokážete představit jak ta silnice vypadala......,když jsme vystoupili z aut tak jsme měli sníh po kolena a to oba dva měříme 187 cm......no nic vydali jsme se na cestu,já jel první,brácha za mnou,takže jsem mu razil cestu,je pravda,že bylo cítit jak se zadek snaží přetáčet na zmrzlích vyjetých kolejích,ale volantem se to v pohodě dalo korigovat,já s BMW jsem projel jak po rovince,tak i do kopce,ovšem brácha s koktou projel jen rovinku,ale kopec vyjel pouze do poloviny........Můj názor tedy je,že kdo je citlivý na plyn a umí to se spojkou a volantem,tak s BMW nemá problém a ten co říká,že se s BMW nedá jezdit,tak ať neříká,že inženýři v BMW udělali auto,které se nehodí na zimu,je to jen problém v tom mezikusu co je mezi sedačkou a volantem.....

Jfr
30. listopadu • 12:15

Ty ses ale expert :) vsude se chvastas jak je bmw vhodny na zimu, jak je to v tvem pripade o tom clanku mezi sedackou a volantem, ale z 90% je to o tom samosvoru ty jelitko :) kdyby tvuj bratr mel samosvornej diferak na ty oktavce, pak limitem bude jen svetla vyska obou aut pripadne vaha samozrejme, o tom zadna

Milan K
27. června • 17:33

zimní gumy mám ty nejlepší co byly na trhu k pořízení, BMW různých modelů mám již mnoho let a ročně najezdím cca 100.000 km ..
BMW jako zadokolka - byt skvelá zadokolka - na sněhu skutečně "plave" více než předokolka
Pojdme si tedy definovat co chápeš tím "rozumí se sněhem a horama"

lukas
28. června • 9:09

definujme si tvoji neschopnost. a že lita bawu prdel??? no o tom to je, aspon ti ukáže top auto, že seš na hranici adheze. předokoloka furt jede rovně nic neda vědět a ejhle sme v přikopu, protože auto nam nezatočilo.

Milan K
28. června • 13:08

 Motas hrusky s jablkama
 Nicmene "drsnemu" frajerovi jako si ty co ma "tolik" nalitano na BMW z roku 1987 budu neco povidat vid ?
 
 

lukas
28. června • 17:25

klidni hormon frajirku, neznáš mě a hodláš se do mě navážet?????

troch usi ulít. pokud mamBMW a neumim s nim jezdit na horach, tak bych ho měl prodat a koupit předokolku.......

v BMW mam naježděno docela dost, a za svym tvrzenim si stojim, slušný zimní gumy a samosvor dělá zázraky.

A k majitel inového BMW co ma v BM najeto statisíce, pokud i po tolika kilometrech sve BMW neovladate, tak si kupte předokolku, nebo si zaplatte školení od BMW - každoročně pořádané kurzy ovládání BMW v různých situacích).

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Bobb
29. června • 0:07

Jezdim BMW 330d a proste kolego muzes si skakat jak chces, muzes si pomoct gumama, citem, know-how, ale fyzikalni zakony, jako je tlak na cm2, prilnavost snehu, rozslozeni vahy na napravy atd. proste neodstranis. Tim spis kdyz maji bmw nizsi podvozek. Hold s oktavkou se jede po zasnezenych horach lip a muzes se treba pretrhnout.

lukas
29. června • 8:55

a na jkaky rozměru gum jezdíš??????? jen pro představu. diky

ja jezdinm 185/65/14 a pokud ty naky 225/55/16 tak je to jaksi rozdil,nebo ne?

Mišo
30. června • 12:49

Pokial viem, tak 14-ky sa tam ani nedaju dat

lukas
1. července • 9:43

ja vim. o tom to je na novou trojku na zadek date nejmin 16" a na e46-ku 15"

ja mam starou E30-ku to byly ještě poctivy auta......

proto tvrdim, že tu ze mě dělate všichni vola, ale real je jinde. ja mam relativně uzky gumy(co tam patří) a tudíž se jede o něco líp na sněhu,.

2 Petr Broža:
ja vim to je vymysl Autecu, že novinářům cpou většinou sportpakety a co největší kola.......

Ale i tak, se da v poho jezdit, ale to už je o zvyku a citu

Kach
1. července • 12:16

Si proste nejlepčíííí   

lukas
1. července • 12:27

nejsem, ale vim co umim a co bawo zvladne.......

Petr Broža
30. června • 7:56

14" kola se na novou trojku nedávají, základ je 205/55 R16... Všechny zadokolky, které jsem měl na test, měly i v zimě sedmnáctky.

Bobb
29. června • 22:41

no davej na trilitr 185ky! Je to hrozny  na vylety do hor s tim proste nejezdim..... no ono se to da vyresit, kdyz si dva stokilovi lyzari sednou dozadu, nebo nejlip do kufru (touring)

empi
27. června • 15:38

Aaa, pan bude asi krizenec Michaela Schumachera a Sebastiena Loeba. Jen mel trochu smuly a v zadne automobilove discipline nedostal sanci prosadit se.

lukas
27. června • 17:16

ne jen majitel BMW ktery opracdu nema se sněhem a v bMW problemy. je to jen o gumach a citu. předokolkaneni na snih taky buhvijak skvělá..........

Petr Broža
27. června • 19:42

PS. Letos v zimě - test MB C230K - vyjeté sněhové koleje - Céčko zapadlo a nevyjelo... Musela mi pomoci stará Škoda Forman a lopata

Petr Broža
27. června • 19:41

Sebelepší zadokolka s ideálním rozložením hmotnosti vždy bude mít na sněhu větší problémy než předokolka - příkladem budiž např. couvání do kopce, kdy se nadlehčuje záď. A ty gumy? Musím jezdit s těmi, které jsou na testovaném autě, s tím nic neudělám.

BMW Standas
17. června • 16:54

Predokolky do kopce v zime couvaji, protoze se nedokazou vyhrabat do kopce jako ,,normalni" auta. Co se tyce fyziky, vezmete si pudorys kola, udelejte kolem nej oval, ktery vymezuje miru prilnavosti pneumatiky pro dany povrch. Pokud se rozjizdite nebo brzdite, vektor sily se zvetsuje vertikalne (ve smeru jizdy) k okrajum ovalu. Pokud vektor zustane uvnitr ovalu, kolo neproklouzne. Nyni udelejte to same pro zataceni - vektor se pohybuje horizontalne, trochu sikmo. Pokud opet vektor zustane uvnitr ovalu, vuz zataci, neklouze. Pokud je vuz hnan zadni napravou a zataci vpredu (napr BMW ), zustavaji vektory sil rozdeleny pro zataceni vpredu, pro rozjezd vzadu. Pokud mate predokolku, oba vektory jsou na predni naprave, dochazi k jejich scitani. I kdyz samotny vektor pro zataceni a samotny vektor pro zrychleni zustavaji uvnitr ovalu, sectou se a jejich vyslednice je mimo oval - naprava klouze.
Abych fyziku podlozil praxi - letosni zimu jsem odjezdil na sve 520i r.v. 1991 na letnich 205kach Klebrech. Nikde problem. Jsem zivy a fyzicky zdravy (dusevni zdravi nepocitejte). Duvod je ciste osobni (jsem student a nemam 20 000Kc na slusne zimni obuti sveho milacka, ale to s clankem nesouvisi, takze kdo to okomentuje, nepochopil smysl textu).
Osobni nazor: Pokud ma nekdo s BMW problem na snehu, bude to mozna hmotnosti vozu, nebo schopnostmi ridice.
Na zadni nahon je nutna citlivost na plyn i na spojku nejen pri rozjizdeni. Pokud jsem videl majitele predokolek, byla to cihla na plynu, modlitba a ruce plne volantu, coz ovsem mnoha ,,ridicum" vyhovuje.
Trochu jine je to se starymi automaty, priznavam, ze jsem obcas mel problem se svou starou 525E, 4rychlostni automat. Necitil odpor pod koly, tak radil vyssi stupne. Pri prerazeni byl problem, automat to tam kopne jak chce on, nemate moznost to ovlivnit spojkou.
Taky zkuste drag. Moje 520i 110kW vs. Skoda Octavia RS 110kW. Ja bez protiskluzu, on s vypnutym, aby to bylo fer. Zatimco skodarna nadzvedla hnany cumak a zacala se vyhrabavat z mraku modreho koure, ja uz byl pred cilovou rovinkou, prestoze Octavka byla v turbu a mela mnohem vetsi tocivy moment, nehlede na to, ze me BMW bylo tezsi, coz povazuji za nevyhodu (ne z hlediska zatizeni hnane napravy, ale z hlediska pomeru vykonu a hmotnosti vozu)

lukas
28. června • 9:05

jenže o tom to je. vy jezdite na slitanejch gumach testovacich aut (nedavno sem měl tu čest vidět gumy na jedničce po 20tis km - jo ta novinářská...).

ja mam bMW z roku 87, mam samosvornej diferenciál (ten dělá divy) a vyjel sem uplně v poho i tzam kde předokolky hrabaly......

je to jen o citu na plyn a rozumu. A to jezdim na obyč zimních barumkách........

nikdo mi nevymluví, že z BMW se jezdí blbě na sněhu.....a to sem s ruznejma najezdil hafo.

jen jednou sem mel v gatich a to když sem byl nucenej jet 4km(jel sem je 40min) na letnich 235/45/17 v zimě na sněhu a ledu.

A pro ty co psali o kousek vyše, jezdil sem letos v zimě na sněhu v jilemnici a okolí a neměl sem problem.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Petr Broža
28. června • 12:34

Nikdo netvrdí, že jezdí blbě na sněhu, jen že je třeba dám si větší pozor na plyn aj. Zkrátka se zadokolka řídí jinak  akdyž někdo přesedne z předokolky, může mít problém.

lukas
28. června • 17:15

ano při přesednutí z předokolky, a ten stejný problem bude i naopak, majitel zadokolky při přesešdnutí do předokolky.

Někomu vyhovuje to či ono. Pokud je to Váš osobní názor, tak tam napište, že Vám na sněhu a v horach nevyhovuje zadokolka........ a nepište to všeobecně.

ja zas nerad jezdim autam s přednim nahonem.........

Petr Broža
30. června • 7:55

Jsem přesvědčen, že kdybychom vedle sebe postavili předokolkou a zadokolku pod zasněžený kopec, vyjede předokolka výš.

lukas
1. července • 9:39

beu vás za slovo, v zimě uděláme srazek. ja přijedu se scvym bawcem a vy si přivezte jakoukoliv předokolku, u ktere jde vypnout ESP....at je to vyrovnany........a uvidime.

Loní sem vyjel kopec kam se lidi s fobii nevyhrabali......

EURO IV
27. června • 9:23

Ať už je design dobrej nebo ne, nepochopim ten lacinej barevnej kontrast u zadních světel, to si nemohli dát trochu záležet a sladit blinkry s couvačkama??

Pete
27. června • 8:02

Nejhezčí auto současnosti, stará trojka je hezká, ale překonaná. Toto je prostě bomba. Už jsem jsi ji byl prohlídnout naživo a nemá to chybu. A 330i musí být maso.

123
27. června • 8:41

Chápu, prohlídnul jsi si jí a ná základě testu ze Světa motorů jsi pak raději koupil nabušenou O1

mayklmaykl
27. června • 9:18

se kterou by ses te 3ky neudrzel ani 0,5km...
k tomu snehu....radej o tom uz nepiste protoze kdo v te 3ce jel v zime tak vi ze diky tomu jak je vyvazena,tak jizda po snehu neni problem(jestli to neni spis v ridici),nekde dokonce psali ze vyjede mnohem, vic nez bezne predohraby... 
vite oni posledni bavoraky ktere mely problemy na snehu se prestaly vyrabet pred 15ti lety....

Milan K
27. června • 17:30

Nezlob se, ale tomu se musím leda tiše smát .
 Já osobně mám rok a půl starou "novou" 5. Mohu tě na základě vlastních zkušeností ujistit, že zadokolka má na sněhu skutečně problém - kdo zkoušel bezpečně vyjet z garáže do zasněženého uklouzaného kopce, ví o čem je řeč. Předokolka je na tom rozhodně lépe - a 4x4 samozřejmě exceluje ...
 Obávám se že klišé "posledni bavoraky ktere mely problemy na snehu se prestaly vyrabet pred 15ti lety" lze s klidným svědomím odmítnou jako nesmysl  

Dusan
27. června • 17:36

A co takhle se s tim baworakem predtim nez zacnes vykrikovat naucit jezdit? Ono to neni jenom o tom si koupit baworaka a myslet si ze ted uz to bude jezdit samo.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Petr
27. června • 18:23

KLuci, neni to fakt pravda. Měl jsem Bavora a vim o čem to je. Prostě v zimě jsem pouze a jenom tlačil. Dyt se stačí podívat v zimě do Harrachova co tam vyváděj Němci. Bud tlačej a nebo tlačej, občas stojej. Nebo v zimě předjedtě normálním autem BMW nebo MB a za dvě zatáčky ho neuvidíte. A to neni že bych to zkoušel jednou a byl třeba opatrnej řisdič. To je tak vždy.

miro
14. listopadu • 6:55

Keď som išiel kupovať BMW 320 d 2002,tak mi kamarat /má passat/tvrdil ,že keď v Nemecku
prší ,alebo sneží,tak Bmw a MB idú pomaly alebo stoja.Bývam na kopci a nikdy netlačím.Dokonca som urobil test -výjazd do kopca na čerstvo zasneženej vozovke.Je pozoruhodné ,že na BMW som vyšiel a na Oktavke nie.Často chodím cez horský priechod,no a normálne autá vždy nechám v nedohľadne.Tú istotu,ktorú cítim z Bmw/zadokolka/ som nikdy pri predokolkách nemal /500tis km/.Chodím aj lyžovať a nikdy som netlačil,čo nemôžem povedať o predokolkách vedľa mńa.Neviem pochopiť,prečo vznikajú tak rozdielné názory majiteľov na zadokolku.Možno je to v pneu alebo v stabilizačnom systéme.Vozil som sa v zime na priateľovom BMW-s ASR /r.v.2001/a tomu skutočne zadok rád ustreľoval.Ja mám DSC a cítim ako sa auto bezbečne správa napr.pri rýchlom prejazde cez snehové jazyky alebo náhodnú snehovú kašu na ceste.Podotýkam,že jazdím pomerne rýchlo,takmer všetky auta zostávajú za mnou/v zime/.

lukas
28. června • 9:06

ja nevim a řika ti něco samosvorný diferenciál??? jestli ne tak sme doma...bez samosvoru s baworem na horách = KO.

se samosvorem se dá vyjet teměř všude, a kde už nepomuže ani samosvor, pomuže leda 4x4

cikita
5. července • 0:46

...az na jednu drobnost - samosvor ma vyraznejsi smysl, pokud ma levy i pravy kolo jiny trakcni podminky. Na platu snehu te nezachrani.

Petan
27. června • 18:04

 Coz ty jasněže máš a jezdit umíš minimálně jako Lauda
 Mno asi takto - celé je to spíše o debatě "zadokolka vs others" ... napsáno a namluveno toho bylo už mnoho .. exaktní měření jasně ukazují kde může být pravda.
 Problém asi může být v tom, že ne každý má možnost vyzkoušet si na totžném povrchu ve stejnou chvíli všechny varianty ..
 Najezdil jsem cca 800.000 na zadokolce, cca 250.000 km na předokolce a cca 320.000 km na 4x4 ..
 Můj osobní zavěr je jasný - zadokolka i při sebelepším zacházení se spojkou a plynem (resp plynem při automatice) - je sklutečně náchylnější na "uklouznutí" než předokolka (o 4x4 není diskuze) na sněhu při extremních podmínkách ..
 No a jestli nesouhlasíte .. nikomu mé zkušenosti nenutím

Gin
27. června • 15:14

No tak zas uplně pravdo to není, pohon vzadu na snih není to pravé ořechové

Gin
27. června • 15:14

No tak zas uplně pravdo to není, pohon vzadu na snih není to pravé ořechové

Vašek
27. června • 0:55

Pane Broža,
těším se, až za rok vyměním 320D kompact za 320D poslední řady. Jen mi nejde na rozum ta neochota rozjet to na 200kmh, není to tím, že jste to zkoušel na 6tku? Já mám teď jen 5ti kvalt, a 200kmh je běžná cestovní rychlost, kterou dosáhne zcela bez problémů a ještě pořád neustále rychluje až na 220kmh. Tam končí, protože je na omezovači. Pořád brečím, že nemám 6ti kvalt - mohlo by to asi jet více - ale to asi nebude pravda, 6ti kvalty jsou zřejmě jinak zpřevodované a 5tka nedosáhne 200kmh a 6tka je zase už těžká na ten motor. Tak se ptám, zda-li jde na 5tku jet přes 210kmh? Děkuji.

jumbo
25. listopadu • 19:55







jumbo
25. listopadu • 19:50







JJJ
29. června • 2:29

Vašek, oslovujem 5. pádem. Tedy ne Broža, ale Brožo!
Zaujal mě baner na tuto recenzi, kde je uvedené zrychlení Já mám Fabču a změřeno zrychlení <7s na 100km/h
Pokud jde o BMW, jsou to krásná auta, ale není jejich provoz trochu drahý, co myslíte?

Petr Broža
30. června • 7:47

Fabii se stovkou pod 7 s?

LOL
30. června • 8:43

nějak mu tam vypadla jednička... asi chtěl napsat <17 LOOOOOOOOOOL

Lukke
29. června • 8:41

S fábčou zrychlení 0-100 za méně než 7 sekund? To chceš říct, že ujedeš i 330d? Na kolik máš zvýšený výkon?

tark
29. června • 18:38

nemá fabku RS s tim skoro 100kW dieselem? ;)

Petr Broža
27. června • 7:42

Pětka dvoustovku utáhne (cca 4 100 ot.). Jen jsem chtěl poukázat na to, že se vůz na tuto rychlost dostává poněkud pomaleji, než bych dle výkonu očekával.

Doporučujeme

Články odjinud