BMW 320d: nejúspornější volba (test)

Vašek  |  27. 06. 2005 00:55

Pane Broža,
těším se, až za rok vyměním 320D kompact za 320D poslední řady. Jen mi nejde na rozum ta neochota rozjet to na 200kmh, není to tím, že jste to zkoušel na 6tku? Já mám teď jen 5ti kvalt, a 200kmh je běžná cestovní rychlost, kterou dosáhne zcela bez problémů a ještě pořád neustále rychluje až na 220kmh. Tam končí, protože je na omezovači. Pořád brečím, že nemám 6ti kvalt - mohlo by to asi jet více - ale to asi nebude pravda, 6ti kvalty jsou zřejmě jinak zpřevodované a 5tka nedosáhne 200kmh a 6tka je zase už těžká na ten motor. Tak se ptám, zda-li jde na 5tku jet přes 210kmh? Děkuji.

Odpovědět  |   | 
Petr Broža  |  27. 06. 2005 07:42

Pětka dvoustovku utáhne (cca 4 100 ot.). Jen jsem chtěl poukázat na to, že se vůz na tuto rychlost dostává poněkud pomaleji, než bych dle výkonu očekával.

Odpovědět  |   | 
JJJ  |  29. 06. 2005 02:29

Vašek, oslovujem 5. pádem. Tedy ne Broža, ale Brožo!
Zaujal mě baner na tuto recenzi, kde je uvedené zrychlení Já mám Fabču a změřeno zrychlení <7s na 100km/h
Pokud jde o BMW, jsou to krásná auta, ale není jejich provoz trochu drahý, co myslíte?

Odpovědět  |   | 
Lukke  |  29. 06. 2005 08:41

S fábčou zrychlení 0-100 za méně než 7 sekund? To chceš říct, že ujedeš i 330d? Na kolik máš zvýšený výkon?

Odpovědět  |   | 
tark  |  29. 06. 2005 18:38

nemá fabku RS s tim skoro 100kW dieselem? ;)

Odpovědět  |   | 
Petr Broža  |  30. 06. 2005 07:47

Fabii se stovkou pod 7 s?

Odpovědět  |   | 
LOL  |  30. 06. 2005 08:43

nějak mu tam vypadla jednička... asi chtěl napsat <17 LOOOOOOOOOOL

Odpovědět  |   | 
jumbo  |  25. 11. 2005 19:50







Odpovědět  |   | 
jumbo  |  25. 11. 2005 19:55







Odpovědět  |   | 
Pete  |  27. 06. 2005 08:02

Nejhezčí auto současnosti, stará trojka je hezká, ale překonaná. Toto je prostě bomba. Už jsem jsi ji byl prohlídnout naživo a nemá to chybu. A 330i musí být maso.

Odpovědět  |   | 
123  |  27. 06. 2005 08:41

Chápu, prohlídnul jsi si jí a ná základě testu ze Světa motorů jsi pak raději koupil nabušenou O1

Odpovědět  |   | 
mayklmaykl  |  27. 06. 2005 09:18

se kterou by ses te 3ky neudrzel ani 0,5km...
k tomu snehu....radej o tom uz nepiste protoze kdo v te 3ce jel v zime tak vi ze diky tomu jak je vyvazena,tak jizda po snehu neni problem(jestli to neni spis v ridici),nekde dokonce psali ze vyjede mnohem, vic nez bezne predohraby... 
vite oni posledni bavoraky ktere mely problemy na snehu se prestaly vyrabet pred 15ti lety....

Odpovědět  |   | 
Gin  |  27. 06. 2005 15:14

No tak zas uplně pravdo to není, pohon vzadu na snih není to pravé ořechové

Odpovědět  |   | 
Gin  |  27. 06. 2005 15:14

No tak zas uplně pravdo to není, pohon vzadu na snih není to pravé ořechové

Odpovědět  |   | 
Milan K  |  27. 06. 2005 17:30

Nezlob se, ale tomu se musím leda tiše smát .
 Já osobně mám rok a půl starou "novou" 5. Mohu tě na základě vlastních zkušeností ujistit, že zadokolka má na sněhu skutečně problém - kdo zkoušel bezpečně vyjet z garáže do zasněženého uklouzaného kopce, ví o čem je řeč. Předokolka je na tom rozhodně lépe - a 4x4 samozřejmě exceluje ...
 Obávám se že klišé "posledni bavoraky ktere mely problemy na snehu se prestaly vyrabet pred 15ti lety" lze s klidným svědomím odmítnou jako nesmysl  

Odpovědět  |   | 
Dusan  |  27. 06. 2005 17:36

A co takhle se s tim baworakem predtim nez zacnes vykrikovat naucit jezdit? Ono to neni jenom o tom si koupit baworaka a myslet si ze ted uz to bude jezdit samo.

Odpovědět  |   | 
Petan  |  27. 06. 2005 18:04

 Coz ty jasněže máš a jezdit umíš minimálně jako Lauda
 Mno asi takto - celé je to spíše o debatě "zadokolka vs others" ... napsáno a namluveno toho bylo už mnoho .. exaktní měření jasně ukazují kde může být pravda.
 Problém asi může být v tom, že ne každý má možnost vyzkoušet si na totžném povrchu ve stejnou chvíli všechny varianty ..
 Najezdil jsem cca 800.000 na zadokolce, cca 250.000 km na předokolce a cca 320.000 km na 4x4 ..
 Můj osobní zavěr je jasný - zadokolka i při sebelepším zacházení se spojkou a plynem (resp plynem při automatice) - je sklutečně náchylnější na "uklouznutí" než předokolka (o 4x4 není diskuze) na sněhu při extremních podmínkách ..
 No a jestli nesouhlasíte .. nikomu mé zkušenosti nenutím

Odpovědět  |   | 
Petr  |  27. 06. 2005 18:23

KLuci, neni to fakt pravda. Měl jsem Bavora a vim o čem to je. Prostě v zimě jsem pouze a jenom tlačil. Dyt se stačí podívat v zimě do Harrachova co tam vyváděj Němci. Bud tlačej a nebo tlačej, občas stojej. Nebo v zimě předjedtě normálním autem BMW nebo MB a za dvě zatáčky ho neuvidíte. A to neni že bych to zkoušel jednou a byl třeba opatrnej řisdič. To je tak vždy.

Odpovědět  |   | 
lukas  |  28. 06. 2005 09:06

ja nevim a řika ti něco samosvorný diferenciál??? jestli ne tak sme doma...bez samosvoru s baworem na horách = KO.

se samosvorem se dá vyjet teměř všude, a kde už nepomuže ani samosvor, pomuže leda 4x4

Odpovědět  |   | 
cikita  |  05. 07. 2005 00:46

...az na jednu drobnost - samosvor ma vyraznejsi smysl, pokud ma levy i pravy kolo jiny trakcni podminky. Na platu snehu te nezachrani.

Odpovědět  |   | 
miro  |  14. 11. 2010 06:55

Keď som išiel kupovať BMW 320 d 2002,tak mi kamarat /má passat/tvrdil ,že keď v Nemecku
prší ,alebo sneží,tak Bmw a MB idú pomaly alebo stoja.Bývam na kopci a nikdy netlačím.Dokonca som urobil test -výjazd do kopca na čerstvo zasneženej vozovke.Je pozoruhodné ,že na BMW som vyšiel a na Oktavke nie.Často chodím cez horský priechod,no a normálne autá vždy nechám v nedohľadne.Tú istotu,ktorú cítim z Bmw/zadokolka/ som nikdy pri predokolkách nemal /500tis km/.Chodím aj lyžovať a nikdy som netlačil,čo nemôžem povedať o predokolkách vedľa mńa.Neviem pochopiť,prečo vznikajú tak rozdielné názory majiteľov na zadokolku.Možno je to v pneu alebo v stabilizačnom systéme.Vozil som sa v zime na priateľovom BMW-s ASR /r.v.2001/a tomu skutočne zadok rád ustreľoval.Ja mám DSC a cítim ako sa auto bezbečne správa napr.pri rýchlom prejazde cez snehové jazyky alebo náhodnú snehovú kašu na ceste.Podotýkam,že jazdím pomerne rýchlo,takmer všetky auta zostávajú za mnou/v zime/.

Odpovědět  |   | 
EURO IV  |  27. 06. 2005 09:23

Ať už je design dobrej nebo ne, nepochopim ten lacinej barevnej kontrast u zadních světel, to si nemohli dát trochu záležet a sladit blinkry s couvačkama??

Odpovědět  |   | 
lukas  |  27. 06. 2005 13:45

Pane Broža,

běžte si koupit baworaka a slušný zi,ní gumy a pak teprve pište něco otom, že BMW si nerozumí se sněhem a horama.............


a nebo že by chyba mezi volantem a pedlama????

Odpovědět  |   | 
empi  |  27. 06. 2005 15:38

Aaa, pan bude asi krizenec Michaela Schumachera a Sebastiena Loeba. Jen mel trochu smuly a v zadne automobilove discipline nedostal sanci prosadit se.

Odpovědět  |   | 
lukas  |  27. 06. 2005 17:16

ne jen majitel BMW ktery opracdu nema se sněhem a v bMW problemy. je to jen o gumach a citu. předokolkaneni na snih taky buhvijak skvělá..........

Odpovědět  |   | 
Petr Broža  |  27. 06. 2005 19:41

Sebelepší zadokolka s ideálním rozložením hmotnosti vždy bude mít na sněhu větší problémy než předokolka - příkladem budiž např. couvání do kopce, kdy se nadlehčuje záď. A ty gumy? Musím jezdit s těmi, které jsou na testovaném autě, s tím nic neudělám.

Odpovědět  |   | 
lukas  |  28. 06. 2005 09:05

jenže o tom to je. vy jezdite na slitanejch gumach testovacich aut (nedavno sem měl tu čest vidět gumy na jedničce po 20tis km - jo ta novinářská...).

ja mam bMW z roku 87, mam samosvornej diferenciál (ten dělá divy) a vyjel sem uplně v poho i tzam kde předokolky hrabaly......

je to jen o citu na plyn a rozumu. A to jezdim na obyč zimních barumkách........

nikdo mi nevymluví, že z BMW se jezdí blbě na sněhu.....a to sem s ruznejma najezdil hafo.

jen jednou sem mel v gatich a to když sem byl nucenej jet 4km(jel sem je 40min) na letnich 235/45/17 v zimě na sněhu a ledu.

A pro ty co psali o kousek vyše, jezdil sem letos v zimě na sněhu v jilemnici a okolí a neměl sem problem.

Odpovědět  |   | 
Petr Broža  |  28. 06. 2005 12:34

Nikdo netvrdí, že jezdí blbě na sněhu, jen že je třeba dám si větší pozor na plyn aj. Zkrátka se zadokolka řídí jinak  akdyž někdo přesedne z předokolky, může mít problém.

Odpovědět  |   | 
lukas  |  28. 06. 2005 17:15

ano při přesednutí z předokolky, a ten stejný problem bude i naopak, majitel zadokolky při přesešdnutí do předokolky.

Někomu vyhovuje to či ono. Pokud je to Váš osobní názor, tak tam napište, že Vám na sněhu a v horach nevyhovuje zadokolka........ a nepište to všeobecně.

ja zas nerad jezdim autam s přednim nahonem.........

Odpovědět  |   | 
Petr Broža  |  30. 06. 2005 07:55

Jsem přesvědčen, že kdybychom vedle sebe postavili předokolkou a zadokolku pod zasněžený kopec, vyjede předokolka výš.

Odpovědět  |   | 
lukas  |  01. 07. 2005 09:39

beu vás za slovo, v zimě uděláme srazek. ja přijedu se scvym bawcem a vy si přivezte jakoukoliv předokolku, u ktere jde vypnout ESP....at je to vyrovnany........a uvidime.

Loní sem vyjel kopec kam se lidi s fobii nevyhrabali......

Odpovědět  |   | 
BMW Standas  |  17. 06. 2006 16:54

Predokolky do kopce v zime couvaji, protoze se nedokazou vyhrabat do kopce jako ,,normalni" auta. Co se tyce fyziky, vezmete si pudorys kola, udelejte kolem nej oval, ktery vymezuje miru prilnavosti pneumatiky pro dany povrch. Pokud se rozjizdite nebo brzdite, vektor sily se zvetsuje vertikalne (ve smeru jizdy) k okrajum ovalu. Pokud vektor zustane uvnitr ovalu, kolo neproklouzne. Nyni udelejte to same pro zataceni - vektor se pohybuje horizontalne, trochu sikmo. Pokud opet vektor zustane uvnitr ovalu, vuz zataci, neklouze. Pokud je vuz hnan zadni napravou a zataci vpredu (napr BMW ), zustavaji vektory sil rozdeleny pro zataceni vpredu, pro rozjezd vzadu. Pokud mate predokolku, oba vektory jsou na predni naprave, dochazi k jejich scitani. I kdyz samotny vektor pro zataceni a samotny vektor pro zrychleni zustavaji uvnitr ovalu, sectou se a jejich vyslednice je mimo oval - naprava klouze.
Abych fyziku podlozil praxi - letosni zimu jsem odjezdil na sve 520i r.v. 1991 na letnich 205kach Klebrech. Nikde problem. Jsem zivy a fyzicky zdravy (dusevni zdravi nepocitejte). Duvod je ciste osobni (jsem student a nemam 20 000Kc na slusne zimni obuti sveho milacka, ale to s clankem nesouvisi, takze kdo to okomentuje, nepochopil smysl textu).
Osobni nazor: Pokud ma nekdo s BMW problem na snehu, bude to mozna hmotnosti vozu, nebo schopnostmi ridice.
Na zadni nahon je nutna citlivost na plyn i na spojku nejen pri rozjizdeni. Pokud jsem videl majitele predokolek, byla to cihla na plynu, modlitba a ruce plne volantu, coz ovsem mnoha ,,ridicum" vyhovuje.
Trochu jine je to se starymi automaty, priznavam, ze jsem obcas mel problem se svou starou 525E, 4rychlostni automat. Necitil odpor pod koly, tak radil vyssi stupne. Pri prerazeni byl problem, automat to tam kopne jak chce on, nemate moznost to ovlivnit spojkou.
Taky zkuste drag. Moje 520i 110kW vs. Skoda Octavia RS 110kW. Ja bez protiskluzu, on s vypnutym, aby to bylo fer. Zatimco skodarna nadzvedla hnany cumak a zacala se vyhrabavat z mraku modreho koure, ja uz byl pred cilovou rovinkou, prestoze Octavka byla v turbu a mela mnohem vetsi tocivy moment, nehlede na to, ze me BMW bylo tezsi, coz povazuji za nevyhodu (ne z hlediska zatizeni hnane napravy, ale z hlediska pomeru vykonu a hmotnosti vozu)

Odpovědět  |   | 
Petr Broža  |  27. 06. 2005 19:42

PS. Letos v zimě - test MB C230K - vyjeté sněhové koleje - Céčko zapadlo a nevyjelo... Musela mi pomoci stará Škoda Forman a lopata

Odpovědět  |   | 
Milan K  |  27. 06. 2005 17:33

zimní gumy mám ty nejlepší co byly na trhu k pořízení, BMW různých modelů mám již mnoho let a ročně najezdím cca 100.000 km ..
BMW jako zadokolka - byt skvelá zadokolka - na sněhu skutečně "plave" více než předokolka
Pojdme si tedy definovat co chápeš tím "rozumí se sněhem a horama"

Odpovědět  |   | 
lukas  |  28. 06. 2005 09:09

definujme si tvoji neschopnost. a že lita bawu prdel??? no o tom to je, aspon ti ukáže top auto, že seš na hranici adheze. předokoloka furt jede rovně nic neda vědět a ejhle sme v přikopu, protože auto nam nezatočilo.

Odpovědět  |   | 
Milan K  |  28. 06. 2005 13:08

 Motas hrusky s jablkama
 Nicmene "drsnemu" frajerovi jako si ty co ma "tolik" nalitano na BMW z roku 1987 budu neco povidat vid ?
 
 

Odpovědět  |   | 
lukas  |  28. 06. 2005 17:25

klidni hormon frajirku, neznáš mě a hodláš se do mě navážet?????

troch usi ulít. pokud mamBMW a neumim s nim jezdit na horach, tak bych ho měl prodat a koupit předokolku.......

v BMW mam naježděno docela dost, a za svym tvrzenim si stojim, slušný zimní gumy a samosvor dělá zázraky.

A k majitel inového BMW co ma v BM najeto statisíce, pokud i po tolika kilometrech sve BMW neovladate, tak si kupte předokolku, nebo si zaplatte školení od BMW - každoročně pořádané kurzy ovládání BMW v různých situacích).

Odpovědět  |   | 
Bobb  |  29. 06. 2005 00:07

Jezdim BMW 330d a proste kolego muzes si skakat jak chces, muzes si pomoct gumama, citem, know-how, ale fyzikalni zakony, jako je tlak na cm2, prilnavost snehu, rozslozeni vahy na napravy atd. proste neodstranis. Tim spis kdyz maji bmw nizsi podvozek. Hold s oktavkou se jede po zasnezenych horach lip a muzes se treba pretrhnout.

Odpovědět  |   | 
lukas  |  29. 06. 2005 08:55

a na jkaky rozměru gum jezdíš??????? jen pro představu. diky

ja jezdinm 185/65/14 a pokud ty naky 225/55/16 tak je to jaksi rozdil,nebo ne?

Odpovědět  |   | 
Bobb  |  29. 06. 2005 22:41

no davej na trilitr 185ky! Je to hrozny  na vylety do hor s tim proste nejezdim..... no ono se to da vyresit, kdyz si dva stokilovi lyzari sednou dozadu, nebo nejlip do kufru (touring)

Odpovědět  |   | 
Petr Broža  |  30. 06. 2005 07:56

14" kola se na novou trojku nedávají, základ je 205/55 R16... Všechny zadokolky, které jsem měl na test, měly i v zimě sedmnáctky.

Odpovědět  |   | 
Mišo  |  30. 06. 2005 12:49

Pokial viem, tak 14-ky sa tam ani nedaju dat

Odpovědět  |   | 
lukas  |  01. 07. 2005 09:43

ja vim. o tom to je na novou trojku na zadek date nejmin 16" a na e46-ku 15"

ja mam starou E30-ku to byly ještě poctivy auta......

proto tvrdim, že tu ze mě dělate všichni vola, ale real je jinde. ja mam relativně uzky gumy(co tam patří) a tudíž se jede o něco líp na sněhu,.

2 Petr Broža:
ja vim to je vymysl Autecu, že novinářům cpou většinou sportpakety a co největší kola.......

Ale i tak, se da v poho jezdit, ale to už je o zvyku a citu

Odpovědět  |   | 
Kach  |  01. 07. 2005 12:16

Si proste nejlepčíííí   

Odpovědět  |   | 
lukas  |  01. 07. 2005 12:27

nejsem, ale vim co umim a co bawo zvladne.......

Odpovědět  |   | 
Josallito  |  27. 06. 2005 18:14

Hmmm, no tak nevim, jezdim docela rychle a celorocne (4x4) a v zimich mesicich me jeste nikdy nepredjela zadokolka. Tak nevim, bud se vice boji, nebo jsem proste nepotkal toho praveho- Tebe!

Odpovědět  |   | 
Petr  |  27. 06. 2005 18:25

KLuci, neni to fakt pravda. Měl jsem Bavora a vim o čem to je. Prostě v zimě jsem pouze a jenom tlačil. Dyt se stačí podívat v zimě do Harrachova co tam vyváděj Němci. Bud tlačej a nebo tlačej, občas stojej. Nebo v zimě předjedtě normálním autem BMW nebo MB a za dvě zatáčky ho neuvidíte. A to neni že bych to zkoušel jednou a byl třeba opatrnej řisdič. To je tak vždy.

Odpovědět  |   | 
Kejzi  |  07. 11. 2010 18:42

Kluci nic proti,ale mám též E30,sice jen 318i M10B18,ale mám na ní špéru s poměrem 4.25 a loňskou zimu jsme jeli s bratrem z práce domů,on Škoda Octavia 1.9TDi, já již výše zmíněný BaWorák,jelikož bydlíme na vesnici a cesta k nám vede v otevřeném terénu,tak si asi dokážete představit jak ta silnice vypadala......,když jsme vystoupili z aut tak jsme měli sníh po kolena a to oba dva měříme 187 cm......no nic vydali jsme se na cestu,já jel první,brácha za mnou,takže jsem mu razil cestu,je pravda,že bylo cítit jak se zadek snaží přetáčet na zmrzlích vyjetých kolejích,ale volantem se to v pohodě dalo korigovat,já s BMW jsem projel jak po rovince,tak i do kopce,ovšem brácha s koktou projel jen rovinku,ale kopec vyjel pouze do poloviny........Můj názor tedy je,že kdo je citlivý na plyn a umí to se spojkou a volantem,tak s BMW nemá problém a ten co říká,že se s BMW nedá jezdit,tak ať neříká,že inženýři v BMW udělali auto,které se nehodí na zimu,je to jen problém v tom mezikusu co je mezi sedačkou a volantem.....

Odpovědět  |   | 
Jfr  |  30. 11. 2015 12:15

Ty ses ale expert :) vsude se chvastas jak je bmw vhodny na zimu, jak je to v tvem pripade o tom clanku mezi sedackou a volantem, ale z 90% je to o tom samosvoru ty jelitko :) kdyby tvuj bratr mel samosvornej diferak na ty oktavce, pak limitem bude jen svetla vyska obou aut pripadne vaha samozrejme, o tom zadna

Odpovědět  |   | 
Kotto  |  27. 06. 2005 16:55

Mozno vam trochu pokazim radost, ale podla informacii ktore mam sa 335D neplanuje. Motor bude vraj vysadov 5kovej rady. Mozno sa vsak situacia zmenila, bolo by to urcite na zamyslenie...
Inak, mal som na vikend pozicanu 330i s automatom v relativne dobrej vybave (2MSKK) a bol to zazitok. Bol som sice dost sklamany z toho automatu lebo podla mna radil dost pomaly a ten motor si zasluzil cosi lepsie. Tento "neduh" zial nevyriesi ani manualny rezim radenia lebo ten umozni iba zaradit urcity stupen v urcitom case ked to vodic chce, ale neovplyvni dobu ktora je potrebna na zmenu rychlosti. Skoda...
Pre mna je to vsak zial male auto (teraz nemyslim iba kufor aby sa tu zasa do mna vsetci neobuli...) a kedze musim volit kompromis medzi radostou z jazdy a potrebami rodiny, 3ka zial asi nebude velmi vazny kandidat. Ked vsak niekto chce "auto pre seba", je to super volba.

Odpovědět  |   | 
vedeni  |  27. 06. 2005 19:58

Na me v Lipsku dva peneri od BMW spiklenecky mrkali, ze 335d bude, ale pssst.  Tak nevim, ale vypadali docela informovane...

Odpovědět  |   | 
Vita  |  27. 06. 2005 20:14

Ono kdyby vše vyslepičili první rok produkce ,tak by pak nebylo o čem 5 let psát.

Odpovědět  |   | 
Dusan  |  27. 06. 2005 21:22

Lidi, delate z toho kovbojku. Sestra zije v nemeckych horach a jsou to hory typu hory, tedy v listopadu napadne snih v breznu sleze, mezitim bilo vsude. Vetsina lidi co kolem bydli ma jako auta ruzne varianty Mercedesu a BMW tedy same zadokolky. V zime vsichni normalne jezdi a kupodivu nikdo netlaci (mozna proto, ze se vas nezeptali a tudiz nevi ze s BMW se v zime neda jezdit ). Sestra, ktera nikdy nebyla zrovna talent na rizeni po par zimach tam jezdi se sedmickovym baworem celou zimu bez problemu, akorat si v zime dava do kufru par metraku zateze aby ji lepe sedel zadek (sedmicka ho ma vzhledem ke sve delce hodne lehky oproti zbytku vozu). Cestari funguji velmi podobne jako v CR, tedy v zadnem pripade nejsou pokazde silnice v idealnim stavu. Presto lidi co tam ziji cely zivot i nadale kupuji zadokolky se kteryma se tam udajne neda jezdit. Divne asi nejaka kolektivni forma masochismu ci co.
P.S. Zajimave je, ze tam vidam mene offroadu a SUVcek nez v Praze v centru.

Odpovědět  |   | 
Josallito  |  27. 06. 2005 22:27

Definuj nemecky hory, bo jak znam nemce, tak kdyz prijedou k nam, jsou z tech kopcu docela vedle. Ono v Nemecku zrovna moc kopcu nejni a cestari jsou na tom porad lepe, nez ti nasi u nas na horach

Odpovědět  |   | 
mayklmaykl  |  27. 06. 2005 22:35

aha oni nemci nemaj moc hory.....tos me rozsekal
chlapaci ja mam hodne zkusenosti s autama ale nikdo mi nevymluvi jak co jezdi na snehu.s bmw to nijak tragicky neni a kdo tvrdi opak tak bud bmw v zime neridil,pripadne je tou chybou v aute sam.
jo jeste pro nekoho kdo tu psal nejaky kraviny-kdyz je auto vyvazene 50:50 tak asi nema lehci zadek....krom toho myslim ze je celkem jednou jestli lovim pretacivej nebo nedotacivej smyk

Odpovědět  |   | 
Petr Broža  |  27. 06. 2005 22:51

Jenže klasická předokolka má většinou 60:40, takže poháněna náprava je lépe zatížena...

Odpovědět  |   | 
MiB  |  28. 06. 2005 08:32

Já jen , že v nadpise máte : neúspornější volba, takže se Vam z toho nadpisu  vytratilo J     ( horší by bylo S)

Odpovědět  |   | 
Petr Broža  |  28. 06. 2005 08:32

Opravím

Odpovědět  |   | 
Josallito  |  28. 06. 2005 00:56

No koukam, ze tvoje nazory jsou "chlapce" to pravy a jedinny spravny. BMW a snih nikdy nebude to co 4x4 nebo predokolka a to mi nikdo nevymluvi. Smyky a pomery, nevim kde zijes, kolik si toho najezdil s predokolkou, 4x4 a zadokolkou, ale podle toho co pises, tak tam mas slusny mezery.

Odpovědět  |   | 
lukas  |  04. 07. 2005 20:41

a panaček je chytrej jak radio.

se čtyřkolkou mam najeto dost na to, abych věděl že na zimu a sníh, je to nejlepší co muže byt.

s předokolkou mam najeto dost na to, abych věděl, že je na zimu k ničemu. nemam ji rad.

a se zadokolkama mam najeto cca:150tis.km s předokolkama cca:50tis.

Odpovědět  |   | 
bobr  |  20. 09. 2008 18:54

Blbe,nevíš o čem mluvíš

Odpovědět  |   | 
Tomas  |  27. 06. 2005 22:35

Ty fotky jsou bezvadne, jen ty klicky Skody Fabie v interieru, ty fotky nesktučne kazi.
Jinak chvalim hezky napsany text.Diky !

Odpovědět  |   | 
Petr Broža  |  27. 06. 2005 22:49

To jsou klíčky z Octavie, fabiacký přívěšek pochází z časů dávno zapomenutých... 

Odpovědět  |   | 
Cynik  |  27. 06. 2005 23:12

Uprimne (a nemyslim to ve zlem) jsem se pri cteni teto diskuse pobavil. Vsichni totiz tvrdite to same - s BMW se na snehu jezdi hur, nez s predokolkou, ale neni to zas zadna tragedie ani nic nesnesitelneho. Zkratka - jde to. Akorat kazdy vzdycky prehani na tu "svoji" stranu a vznika tak dost komicka zabomysi valka.

Odpovědět  |   | 
bingo  |  28. 06. 2005 00:56

JJ taky nemam dojem, ze by se to nedalo, proste staci jezdit s vetsi rezervou a pohoda. A kdyz si nekdy chcete trochu zablbnout na volnym placku, neni problem

Odpovědět  |   | 
mayklmaykl  |  28. 06. 2005 07:43

to josallito: a podle ceho soudis ze mam mezery? smyky a kde ziju? v pr....asi ty jsi asi jeste nejel snih vid tva prvni zima te ceka....

Odpovědět  |   | 
Josallito  |  28. 06. 2005 12:46

No uz jsem neco zazil a nejake auta vystridal. Ale vysvetli mi jednu vec, kdyz jedu s kamaradem v zime, tak se me se zadokolkou proste neni schopen udrzet. A to jezdi na suchu docela solidne rychle a rizeni ma v ruce, ale v zime mu to proste nejde. Jinak vim, kde jsem se letosni zimu vyhrabal do hor s predokolkou. Muzu ti rict, ze posledniho zahrabanyho bavora sem potkal dole pod kopcem a ja jel jeste asi 7km stoupanim nad vlek po neupravene ceste a bez retezu. A nahore nebyl bavor ani jeden, ty staly na parkovisti pod kopcem, docela me prekvapila stara Skoda 100, ktera se tam taky vyhrabala.
PS: Pokud je zadni nahon na snih to idealni, vysvetli to zavodnikum co jezdi rally, oni prece tomu toliko nerozumi a hlupaci pouzivaji predohraby a ctyrkolky.

Odpovědět  |   | 
jencek  |  28. 06. 2005 10:17

Zatim jsem s mym 5-tkovym kombikem vyjel vsude, neni to zadna katastrofa, ale je pravda, ze i O2 jezdi na snehu lepe (rozumej do kopce). obe auta mam neustale po ruce, takze vim, co srovnavam... Na druhou stranu pri trose umu, kterym podle me oplyvam, neni problem vyjet na jakejkoliv kopec, na kterej jsem zatim narazil, obcas to chce vytahnout retezy, stejne jako u predokolky. No rozhodne to pro me neni duvodem, proc vymenit perfektni jizdni vlastnosti v lete + prumerne v zime, za prumerne po cely rok (ci mirne nadprumerne)... nikdo taky nerika, ze by Enzo melo mit predni nahon :) Sice k Enzu ma bavor daleko, ale k vetsine predohrabum taky (samo z druhe strany)

Odpovědět  |   | 
Michal  |  28. 06. 2005 12:50

JJ videl bych to podobne. Navic pomerne velkej vliv na sjizdnost na snehu ma i sirka pneumatik, neni problem se prokousat s uzsimi pneumatikami na rekneme fabii, nez na 3.0l baworovi, kterej ma treba o 40mm sirsi gumy. A to je dost znat.

Odpovědět  |   | 
mayklmaykl  |  28. 06. 2005 13:27

ok to beru,proste to tak je,zadohrab bmw neni zadna tragedie na snehu.taky jsem zatim vyjel vsude (na bozi dar apod,coz byl v urcitou cast zimy masakr.)taky bych to nevymenilto co to vyvadi na suchu a vode je perfektni,v zime to je prumer.
to josallito: ja netvrdim ze je to idealni! idealni je na snih ctyrkola,tam se ani zado ani predohrab nechytá-ani na ovladatelnost.na druhou stranu stalo se mi i to ze jsem s bramborem vyjel kopec kde znamej s O1 nemohl uz vyjet.nerikam zazrak to nejni ale jde to.dyk ja s tou kravou jezdim 3krat tejdne pha-liberec-tanvald-korenov v zime v lete.

Odpovědět  |   | 
nsu  |  28. 06. 2005 21:55

Pane Broža,
zajímalo by mě, kde jste přišel k informaci, že motor vpředu a zadní náhon je méně klasická koncepce ("Vůz totiž používá méně klasickou koncepi pohonu - motor vpředu, náhon vzadu"). Je to totiž přesně naopak a toto uspořádání je klasická koncepce. Sice je výrobně nákladnější, ale nabízí daleko lepší rozložení hmotnosti a s tím i související lepší jízdní vlastnosti (v porovnání s koncepcí "všechno vpředu").

Odpovědět  |   | 
deerhunter  |  29. 06. 2005 23:32

presne tak, motor vpredu + pohon zadnich kol je tzv. klasicka koncepce pohonu

Odpovědět  |   | 
Petr Broža  |  30. 06. 2005 07:52

Dobře, tak jinak: je to dnes méně obvyklá koncepce. A vzhledem k tomu, že se již delší používá koncepce předek/předek, tak ji klidně můžeme označit jako klasickou.

Odpovědět  |   | 
deerhunter  |  30. 06. 2005 10:10

dovolim si oponovat  je to jen takove mozna hloupe handrkovani o slovicka, ale presto ... jde o techniku, proto zkusme byt presni ...
Ano, dnes se jedna o mene obvyklou koncepci pohonu, naprosta vetsina auta ma predek/predek, ale neni to koncepce "klasicka".
"klasicka koncepce pohonu" je ustaleny pojem, ustalene pojmenovani prave jedne konkretni koncepce pohonu (motor vpredu+nahon na zadek), ktere se (alespon v ceskych zemich) pouziva v odborne literature spoustu let. Vychazi z historickeho vyvoje automobilu - prvni automobily mely prave tuto koncepci pohonu (jeden z prvni vozu, ktery toto zmenil a prinesl predni pohanenou napravu byl Citroen Traction Avant tusim z 50. let 20. stoleti). Pojmenovani "klasicka" koncepce vychazi z toho, ze je prapuvodni, byla v zacatcich automobilove techniky, nejedna se zde o synonymum slov jako "obvykla", "bezna". Jasne, rikame vety jako " jo, to je klasika" a myslime tim, ze dana vec je "obvykla", "bezna", "jako vzdy", ale tohle je zkratka jiny pripad.

Odpovědět  |   | 
Kach  |  01. 07. 2005 12:17

Blah Blah

Odpovědět  |   | 
Dusan  |  28. 06. 2005 22:02

U teto nove trojky mne prekvapilo, ze kdokoliv ze znamych s ni jel, tak mi rikal ze ty motory zdaleka v aute nepusobi tak dynamicky jak by se zdalo podle papirovych parametru. Mel jste stejny dojem i z toho dvoulitroveho dieselu?

Odpovědět  |   | 
mayklmaykl  |  28. 06. 2005 22:27

hm to by me taky zajimalo protoze 163kobyl a nakej ten kroutak pusobi pekne ale z nuly na dve kila tak dlouho....zajimalo by me i porovnani s 2,0tdi a jinymi diesely a vas nazor.

Odpovědět  |   | 
Bobb  |  29. 06. 2005 00:15

Tdi se muze proti deckum od BMW jit zahrabat, stejne i hdi nebo tdci nebo cdi. Jezdim s 330d a 2,5tdi i posledni 3.0 tdi ma nejen vetsi spotrebu, u 2.5 i mensi objem, ale je i pomalejsi. Decka od bmw jsou pomerem vykon/spotreba/objem suveren, snad ted jen novinka od Toyoty d4-d s 2 litrama a 130kw ma sanci je sesadit.

Odpovědět  |   | 
Petr Broža  |  29. 06. 2005 00:18

U 320d to platí, psal jsem to i v článku.

Odpovědět  |   | 
Kotto  |  29. 06. 2005 12:41

Ano, je to uplna pravda. Ako som uz vyssie pisal, mal som 330i s automatom, jazdilo to pekne, velmi slusne, citelny rozdiel dynamiky najma vo vyssich rychlostiach (150+) oproti tomu co som zvyknuty (Vectra GTS 2.0T 129kW) ale ked som potom pozrel do papierov a zistil, ze 0-100 za 6,6 tak sa mi to teda ani nahodou nezdalo. Neviem, nemeral som, ale subjektivne sa mi zda, ze nie...

Odpovědět  |   | 
Pavel  |  29. 06. 2005 13:44

Pane Brozo, jestli jsem to dobre pochopil, tak se Vam uz standardni podvozek zdal hodne tvrdy. Myslite, ze sportovni podvozek (se 17 kolama) bude pro normalni jezdeni po ceskych silnicich uz moc? Jdu do noveho 325i touring.
Diky za kazdy nazor.
Pavel

Odpovědět  |   | 
Tom  |  29. 06. 2005 17:51

Mam E46 320D Touring na 205/50 17" a na ceskych silnicich je to celkem tvrde, a to i na dalnici. Do cech sice jedu asi tak 5x rocne, ale je to sakra rozdil mezi kvalitou a komfortem tady v Nemecku a v Cechach. U E90 s Runflat to bude jeste nozna horsi, osobne ale muzu referovat az v lednu 2006

Odpovědět  |   | 
Bobb  |  29. 06. 2005 22:38

Jezdim 330d Touring s kolama sedmnactky 225 a tak jak ted sem nikdy na cesky silnice nenadaval. "Utechou" muze byt to, ze u trilitru nebo tvyho dvou a pul odejdou predni tlumice (a nejen je) mnohem rychleji a auto tak zmekne na ukro stability, no jinak receno - uz je musim vymenit, ten napor na predni napravu se pozna a pripadam si jak v renaultu.

Odpovědět  |   | 
Petr Broža  |  30. 06. 2005 07:50

Asi ano. Záleží na tom, kde se budete pohybovat, Brno je dost rozbité a okolní okresky také. Nejde ani tak o to, že by podvozek byl tvrdý, jako spíše o to, že je zadní náprava na nerovnostech nervoznější než předchozí generace.

Odpovědět  |   | 
delph  |  29. 06. 2005 15:52

pokud ještě někoho zajímá můj poznatek tak ho přidám  s bávem ani s medvědem jsme v zimě nejel a ani pořádně s naší předohrabskou 307. s tou jsme jezdil po dobře upravenjech silnicích na opravu zasněženou silnic jsme se nedostal, ale mám zkušenosti spolujezdce. byl jsme před dvěli lety ve špindlu a tam jsme jel v autě s jedním "domorodcem" a byla to stará vektra. silnic jako žep osipaná ale víte jak to vypadá každej den novej sníh a i bez řetězů se rozjel do kopce. koukal jsme jak tele. on jen řek že když tam žije tak se to člověk naučí. mít prostě cit pro spojku a plyn a cítit co dělají kola. takže pokud tohle zvládáte i v bávu nemáte problém ale soudím že to bude těžší než se to naučit v předohrabu

Odpovědět  |   | 
lukas  |  01. 07. 2005 12:33

no o tom to je, sice bydlim v Praze, ale na sidlišti, kde je každou zimu hafo sněhu, a sypače človek třeba tři dny nepotká........

pokud sem se chtel dostat do práce autem tak sem se musel "vyškrábat", a co se mi osvědčilo nejvíc, je jet na jedničku a lehonce plynu, popřipadě dvojku bez plynu a vyjel sem všechno.........., a je zabav úpo ranu sledovat lidi s přednim pohonem, jak hrabou a snaží se vyjet.

Jak jsi řekl, je to hlavně o citu na spojce a plynu.

jenž eto tady nikdo nehodlá pochopit, protože každej spolejhá na elektroniku(na kteroun sem alergickej).

Odpovědět  |   | 
Josallito  |  03. 07. 2005 22:35

Super! A pravda je venku Takze ja tady z beskydskych hor zdravim prazaka Chlapce, s temer 20 let starym autem a zavodnickym citem pro plyn, tady u nas na horach, kde kopce jsou vetsi nez ze sveho panelaku na sidlisti dohlednes, tak my tady mame vzdycky vice snehu. S bavorma tu moc lidi nejezdi a na hory uz vubec ne.
Nekdy se v zime zastav, projedeme se po kopcich na slovenske hranice (nemyslim hlavni tahy), tam kde se na ceste dve auta proti sobe nevyhnou, sypace vubec nejezdi a stoupani jde ke 10%. Nahore na horske chate nad vlekem si dame horky caj, pokecame a pojedem zase dolu. Oukej?

Odpovědět  |   | 
mayklmaykl  |  03. 07. 2005 23:30

ty seš vážně dobrej pinďa josallito....nevěř tomu že mnichováci střílej za 1-4mega popelnice ktery se nikam nevyškrábou...
hele ty jeseníkáři já jezdim vopravdu často do ruznejch pr...(kopce,harrachov, kořenov,jeseniky a tak) a nikdy jsem nemel nijak važnej problem,do jeseniku jsem jezdil pomerne často-mel jsem odtamtud bejvalou starou takže vim o čem debatuješ,jezdil jsem tam do mile obce Vidnava kde mlada krasna devcata svou krasu rozdavaji.... a v zime jsem tam taky dojel tak uz se uklidni a zacni verit tomu ze bavory od r.v.85 se na parkovišti nezahrabou(jo rolba vyjede samo vic)

Odpovědět  |   | 
Josallito  |  04. 07. 2005 11:33

No protoze tady bydlim, tak vim, kdo v cem tu jezdi a muzu te ubezpecit, ze tady v kopcich nema bavora ani jeden soused. Neboli vseobecne vzato, zadnyho zadohraba (vyjma skodovek). Takze kecum, ze ja taky jezdim do hor...atd... moc vahy nepridavam. Zkus si tady par let bydlet, poznas sam.
A jinak pokud myslis, ze cim drazsi auto, tak tim lepsi jizda v zime... no nevim nevim....
PS: nejsem z jeseniku, ale z beskyd, to je trosku mimo, dale na vychod

Odpovědět  |   | 
lukas  |  04. 07. 2005 20:33

klííííííííííííííííídek, jezdim i na horách, a nemam problém, nemysli si, že jen u Vás nahorách je sníh. parkovište u na s za barakem je clou zimu pod sněhem a ledem, takže jn rozjetí je umění....(aspon pro velkou část lidí co bydlí v okolí).

uakž mikopec a ja vyjedu vejš, než ty s předokolkou bez elektroniky.

Odpovědět  |   | 
lukas  |  04. 07. 2005 20:35

klidne, nemam problem vyjet kdykoliv kamkoliv, je jasný, že pulmetrovou zavěj neprojedu.....ale tu neprojede ani předohrab.

Odpovědět  |   | 
Petrxyz  |  04. 07. 2005 13:13

Co mě překvapuje, že BMW má horší pružné zrychlení než OCTAVIA TDI 2.0.
60 - 100 ( III stupeň ) - 5,6 BMW, 4,9 Octavia
80 - 120 ( III stupeň ) - 6,0 BMW, 5,7 Octavia
 na IV je to ještě horší v neprospěch BMW.
 

Odpovědět  |   | 
mayklmaykl  |  04. 07. 2005 18:51

to je pravda protoze bmw ma dlouhe kvalty-(a mnohem vyssi max rychlost)
rozdil 0,3s apod by me fakt netrapil zvlast kdyz muzu podradit...podle me tech 163koni zas tak spatne nepojede myslim ze by to 2,0tdi ujelo dost v pohode

Odpovědět  |   | 
hejduk  |  08. 07. 2005 08:59

Vypadá to jako Dacia Logan

Odpovědět  |   | 
jumbo  |  25. 11. 2005 19:53







Odpovědět  |   | 
Petr Staněk  |  09. 11. 2014 15:58

Přemýšlím o koupi BMW M5 e60 má s ním někdo nějaké skutečnosti?

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

včera | Jan Mička | 57 příspěvků
TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

16.  6.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line: Důležitá módní záležitost

VW T-Cross 1.0 TSI DSG

Volkswagen rozštěpil Polo na dva samostatné modely. Oplastované CrossPolo je minulostí a jeho pozici zastoupila novinka jménem T-Cross. Nabízí kromě zvýšené stavby karoserie ještě něco?

15.  6.  2019 | Miro Mihálik | 64 příspěvků

Nejčtenější články

Levná Škoda Octavia Tour je zpátky. Za 440.000 Kč vybavenější nekoupíte

Levná Škoda Octavia Tour je zpátky. Za 440.…

Verze Tour má v historii Škody Octavia tradici. Nyní se vrací i ve třetí generaci a opět kombinuje bohatou výbavu s atraktivní cenou.

29.  5.  2019 | | 193 N/A
Podívejte se, jak vypadá nejlevnější Škoda Kamiq. Má plechová kola a poklice

Podívejte se, jak vypadá nejlevnější Škoda …

Škoda včera zveřejnila ceny nového crossoveru Kamiq. Vůz láká na bohatou bezpečnostní a komfortní výbavu, v základu to ale po vizuální stránce není žádná hitparáda.

12.  6.  2019 | | 117 N/A
Řídili jsme Škodu budoucnosti za 90 milionů. Vision iV hlava prostě nepobere!

Řídili jsme Škodu budoucnosti za 90 milionů…

Výstavní koncepty rozhodně nejsou určeny k tomu, aby se s nimi jezdilo. Přesto se s vámi už poněkolikáté můžeme podělit o jízdy dojmy, tentokrát se Škodou Vision iV. A ta rozhodně není pouhý výstřel do tmy.

2.  6.  2019 | | 93 N/A
Nová Škoda Octavia na dosud nejlepších ilustracích. Takhle by se vám líbila?

Nová Škoda Octavia na dosud nejlepších ilus…

Čtvrtá generace Škody Octavia by se měla poprvé ukázat ještě před koncem letošního roku. Ruský grafik při tvorbě přiložených ilustrací vycházel z dosud zveřejněných špionážních snímků.

3.  6.  2019 | | 51 N/A
Motorkářský gang na skútrech? Před Mods otcové zamykali hlavně své dcery

Motorkářský gang na skútrech? Před Mods otc…

Jak si představujete motorkářský gang? Určitě ne takhle. A to šlo o jeden z nejnebezpečnějších!

26.  5.  2019 | | 11 N/A