BMW loni v srpnu zásadně prohloubilo svou pověst výrobce levných dieselových vozů, když představilo sedan řady 3 s motorem 20d a označením EfficientDynamics Edition. Jeho jedinou předností je kombinovaná spotřeba ve výší 4,1 nafty na 100 km a ačkoli jízda s ním žádný velký zážitek není, spotřeba nízká opravdu je, o čem svědčí třeba i výsledky Eco-Testu ADAC.
Pokud se vám tento vůz zalíbil, ale nevyhovuje vám jeho tříprostorová karoserie, můžete si jej nyní pořídit i ve verzi kombi. BMW 320d EfficientDynamics Edition Touring pohání tentýž dvoulitrový diesel jako v případě sedanu s výkonem sníženým na 163 koní (120 kW), filtrem pevných částic a proměnnou geometrií sání. Oproti sedanu nabízí o něco horší zrychlení na stovku (8,3 s), zato o něco vyšší maximální rychlost (223 km/h). Spotřeba též vzrostla, když u kombíku činí v průměru 4,3 litru nafty na 100 km jízdy. Pokud by vás snad zajímaly emise CO2, pak ty mají spotřebě odpovídající hodnotu 114 g na kilometr.
Vůz bude k mání od března 2011 a jeho českou cenu zatím neznáme. Dá se však očekávat tatáž jako u sedanu s obvyklým příplatkem za karoserii kombi.
BMW 320d EfficientDynamics Edition sedan a běžný kombík řady 3 - snímky kombi v této edici zatím nemáme.