BMW 320d Efficient Dynamics: 4,1 l/100 km

BMW doplňuje svoji stěžejní řadu 3 novým provedením. Sportovním? Bývávalo, dnes si můžete vsadit leda na hospodárné a ekologické.

Novinka s komplikovaným názvem BMW 320d EfficientDynamics Edition a světu se představí letos ve Frankfurtu. Sedan pochopitelně vychází z typu 320d, ale stává se vůbec nejhospodárnějším vozem, jaký u BMW kdy vyrábeli. Kombinovaná spotřeba nafty totiž dosahuje znamenité hodnoty 4,1 l/100 km, zatímco emise CO2 poklesly na 109 g/km. Jen pro porovnání, glorifikovaná Honda Insight s hybridním pohonem benzínovým motorem a elektromotorem spotřebuje v průměru 4,4 l/100 km a skrz výfuk do ovzduší vypustí 101 g C02 na kilometr jízdy.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

BMW 320d EfficientDynamics pohání dvoulitrový vznětový čtyřválec s hliníkovou klikovou skříní a výkonem 163 koní (120 kW) v rozmezí od 3 500 do 4 200 ot./min. a točivým momentem 360 Nm od 1 750 do 3 000 ot./min. Disponuje nejen filtrem pevných částic, ale též piezoelektrickými vstřikovači soustavy common rail nebo proměnnou geometrií sání. V porovnání s výše uvedenou spotřebou a relativní využitelností slušného cestovního sedanu klasické koncepce vynikají hodnoty zrychlení z klidu na 100 km/h za 8,2 s a pružnost na „pětku“ z 80 do 120 km/h za 9,6 s, přičemž nejvyšší rychlost činí 220 km/h.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Podobně jako další „zelené“ vozy BMW také tento nový model obsáhne stávající obsah formule EfficientDynamics, jenž zahrnuje také systémy start/stop, regeneraci brzdné energie či elektrický posilovač řízení. Jinak jsou modifikace vozu pouze dílčí a v ničem neopouští intence běžné u jiných značek. Setkáme se zde tak například s delším stálým převodem, nižší světlostí neno speciálními aerodynamicky optimalizovanými ráfky Aero s pneumatikami Michelin EnergySaver, odpor vzduchu je nyní charakterizován koeficientem Cx s hodnotou 0,26.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Modifikovaný dvouhmotový setrvačník obsahuje jakési odstředivé kyvadlo a zajišťuje jemnější záběr, ale také nižší provozní otáčky motoru a lepší záběr z nižších otáček. Díky tomu lze cestovat na vyšší rychlostní stupně bez nutnosti podřazovat. Ačkoli je těchto dílčích změn poměrně dost, BMW slibuje, že cena tohoto vozu bude shodná s dosavadním provedením 320d (jeho výroba přitom nekončí) a do prodejů se dstane ještě koncem tohoto roku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
BMW 320d Efficient Dynamics Edition

bazar

BMW 3 2
Rok výroby: 2007
Stav: 213 397 km
Cena: 152 000 Kč
BMW X3 2
Rok výroby: 2007
Stav: 138 913 km
Cena: 240 000 Kč
BMW 3 2
Rok výroby: 2008
Stav: 156 564 km
Cena: 176 000 Kč
BMW 3 2
Rok výroby: 2001
Stav: 253 345 km
Cena: 66 000 Kč
BMW X6 3
Rok výroby: 2008
Stav: 182 352 km
Cena: 530 000 Kč
BMW X6 3
Rok výroby: 2008
Stav: 164 558 km
Cena: 460 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků