BMW 320d Efficient Dynamics: 4,1 l/100 km

BMW doplňuje svoji stěžejní řadu 3 novým provedením. Sportovním? Bývávalo, dnes si můžete vsadit leda na hospodárné a ekologické.

Novinka s komplikovaným názvem BMW 320d EfficientDynamics Edition a světu se představí letos ve Frankfurtu. Sedan pochopitelně vychází z typu 320d, ale stává se vůbec nejhospodárnějším vozem, jaký u BMW kdy vyrábeli. Kombinovaná spotřeba nafty totiž dosahuje znamenité hodnoty 4,1 l/100 km, zatímco emise CO2 poklesly na 109 g/km. Jen pro porovnání, glorifikovaná Honda Insight s hybridním pohonem benzínovým motorem a elektromotorem spotřebuje v průměru 4,4 l/100 km a skrz výfuk do ovzduší vypustí 101 g C02 na kilometr jízdy.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

BMW 320d EfficientDynamics pohání dvoulitrový vznětový čtyřválec s hliníkovou klikovou skříní a výkonem 163 koní (120 kW) v rozmezí od 3 500 do 4 200 ot./min. a točivým momentem 360 Nm od 1 750 do 3 000 ot./min. Disponuje nejen filtrem pevných částic, ale též piezoelektrickými vstřikovači soustavy common rail nebo proměnnou geometrií sání. V porovnání s výše uvedenou spotřebou a relativní využitelností slušného cestovního sedanu klasické koncepce vynikají hodnoty zrychlení z klidu na 100 km/h za 8,2 s a pružnost na „pětku“ z 80 do 120 km/h za 9,6 s, přičemž nejvyšší rychlost činí 220 km/h.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Podobně jako další „zelené“ vozy BMW také tento nový model obsáhne stávající obsah formule EfficientDynamics, jenž zahrnuje také systémy start/stop, regeneraci brzdné energie či elektrický posilovač řízení. Jinak jsou modifikace vozu pouze dílčí a v ničem neopouští intence běžné u jiných značek. Setkáme se zde tak například s delším stálým převodem, nižší světlostí neno speciálními aerodynamicky optimalizovanými ráfky Aero s pneumatikami Michelin EnergySaver, odpor vzduchu je nyní charakterizován koeficientem Cx s hodnotou 0,26.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Modifikovaný dvouhmotový setrvačník obsahuje jakési odstředivé kyvadlo a zajišťuje jemnější záběr, ale také nižší provozní otáčky motoru a lepší záběr z nižších otáček. Díky tomu lze cestovat na vyšší rychlostní stupně bez nutnosti podřazovat. Ačkoli je těchto dílčích změn poměrně dost, BMW slibuje, že cena tohoto vozu bude shodná s dosavadním provedením 320d (jeho výroba přitom nekončí) a do prodejů se dstane ještě koncem tohoto roku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
BMW 320d Efficient Dynamics Edition
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků