BMW 320d Efficient Dynamics: 4,1 l/100 km

BMW doplňuje svoji stěžejní řadu 3 novým provedením. Sportovním? Bývávalo, dnes si můžete vsadit leda na hospodárné a ekologické.

Novinka s komplikovaným názvem BMW 320d EfficientDynamics Edition a světu se představí letos ve Frankfurtu. Sedan pochopitelně vychází z typu 320d, ale stává se vůbec nejhospodárnějším vozem, jaký u BMW kdy vyrábeli. Kombinovaná spotřeba nafty totiž dosahuje znamenité hodnoty 4,1 l/100 km, zatímco emise CO2 poklesly na 109 g/km. Jen pro porovnání, glorifikovaná Honda Insight s hybridním pohonem benzínovým motorem a elektromotorem spotřebuje v průměru 4,4 l/100 km a skrz výfuk do ovzduší vypustí 101 g C02 na kilometr jízdy.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

BMW 320d EfficientDynamics pohání dvoulitrový vznětový čtyřválec s hliníkovou klikovou skříní a výkonem 163 koní (120 kW) v rozmezí od 3 500 do 4 200 ot./min. a točivým momentem 360 Nm od 1 750 do 3 000 ot./min. Disponuje nejen filtrem pevných částic, ale též piezoelektrickými vstřikovači soustavy common rail nebo proměnnou geometrií sání. V porovnání s výše uvedenou spotřebou a relativní využitelností slušného cestovního sedanu klasické koncepce vynikají hodnoty zrychlení z klidu na 100 km/h za 8,2 s a pružnost na „pětku“ z 80 do 120 km/h za 9,6 s, přičemž nejvyšší rychlost činí 220 km/h.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Podobně jako další „zelené“ vozy BMW také tento nový model obsáhne stávající obsah formule EfficientDynamics, jenž zahrnuje také systémy start/stop, regeneraci brzdné energie či elektrický posilovač řízení. Jinak jsou modifikace vozu pouze dílčí a v ničem neopouští intence běžné u jiných značek. Setkáme se zde tak například s delším stálým převodem, nižší světlostí neno speciálními aerodynamicky optimalizovanými ráfky Aero s pneumatikami Michelin EnergySaver, odpor vzduchu je nyní charakterizován koeficientem Cx s hodnotou 0,26.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Modifikovaný dvouhmotový setrvačník obsahuje jakési odstředivé kyvadlo a zajišťuje jemnější záběr, ale také nižší provozní otáčky motoru a lepší záběr z nižších otáček. Díky tomu lze cestovat na vyšší rychlostní stupně bez nutnosti podřazovat. Ačkoli je těchto dílčích změn poměrně dost, BMW slibuje, že cena tohoto vozu bude shodná s dosavadním provedením 320d (jeho výroba přitom nekončí) a do prodejů se dstane ještě koncem tohoto roku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
BMW 320d Efficient Dynamics Edition
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků