Klobouk dolů, tohle auto se vyrábělo v době kdy u nás lidi čekali pořadníky na vytouženého Spartaka a "moderní" Š1000MB možná ještě nebyla ani na prknech konstruktérů
V té době u nás už pár let vyráběná T603 byla určitě na vyšší technické úrovni-jenže se vyráběla dalších 15 let bez podstatné změny. Š1000 už na prknech byla, ale na výrobu si musela pár let počkat, zato potom se vyráběla dalšího čtvrt století(105-ka je u mně jenom facelift) a motor, u kterýho se nepovedl vývoj(původně měl mít rozvod OHC, ale byly problémy s utěsněním) se montoval ještě do prvních Fabií....
Čeče nejsem si jistý, ale myslím že koncepce aut s motorem vzadu se pak světově moc neprosadila. Tahle slepá větev nakonec smetla Š1000MB i tu Tatru 603
Koncepce už v té době spíš končila, ale např. bezrámovou konstrukci nebo McPhersony s vlečenejma klikama vpředu používalo později i to BMW. A určitě se našeho aut. průmyslu nezastávám, jen jsem chtěl poznamenat, že v té době jim vlak teprve začal ujíždět a že to byla vina spíš manažérů naž konstruktérů, zejména u Tatry. A o dostupnosti pro řadového občana bych poznamenal jen jedno-Octavia byla na poukaz a stála 27K. Po 3 letech se prodávala za 40...
Čeče nejsem si jistý, ale tato koncepce se používá dodnes a to i u supersportů. Tatru nesmetla koncepce , ale špatný management vzpomeňme jen na Američany co tam udělali za nepořádek u Škodovek tam byla problémem hlavně 3x uložená kliková hřídel
Karel: v případě T603 i Š1000 se nejednalo o supersporty ale normální cestovní auta a v této kategorii se motor vzadu ukázal jako nevýhodný. Souhlasím ale že T603 byla na svou dobu docela na úrovni
Já se taky o Škodovce moc nehádám mě jde o T603 dá se říci že toto auto v době svého vzniku přeběhlo svou dobu a pokud vím byl o ni obrovský zájem i ve světě. Tady je však bohužel vidět obrovské manažerské a ekonomické selhání jak manažerů tak tehdejšího vedení strany a vlády kdy se tyto ojedinělé vozy nemohly vyvážet protože to strana a vláda zakázala.Je třeba si uvědomit že šestsettrojka se začala vyrábět v roce 1955Sám jsem měl 603 a mohu říci že v tak pohodlném voze jsem od té doby nejezdil a to jsem jezdil v Mercedesech, BMW i ve vozech mnoha dalších automobilek. Navíc ten nádherný zvuk když v zadu začal ševelit vzduchem chlazený osmiválec je též nenapodobitelný.Na jízdní vlastnosti jsem si také nemohl stěžovat především na ní bylo úžasné že šlo řadit rychlosti malíčkem, nebo to jak plavně jela a jak se pohodlně přehupovala přez různé nerovnosti.Její následník 613 už bohužel taková nebyla zde však mohu soudit jen jako spolujezdec jelikož jsem jí měl k dispozici se řidičem a sám sem jí neřídil.Mohu říci že kdyby se Tatře opět povedlo rozjet výrobu osobních vozů jak o tom již uvažovala okamžitě do ní jdu
Spíš rozvod OHV, ten už v tom 60.roce nový motory neměly. A hlavně motor se většinou vyvíjí tak 20let, pak je lepší začít na prkně od nuly-tahle vykopávka nejdřív pár let ležela než se vůbec začala vyrábět a potom se oprašovala přes 40 let. Ostatně asi rakordman v tomhle směru je jeho předchůdce-vyráběl se od začátku 30,let a do 1203-ky se dával ještě v 90-tejch. Navíc ho můžete vidět v hasičských stříkačkách převrtanej i přes 2l.
BMW prostě umělo vždycky, i v 80. letech, kdy u nás byly 120ky, tak dělali krásný 6ky, nebo 3ky kupé:-)http://www.rajveteranu.cz/znacka-9-bmw... Ta 3200 CS je jako veterán bohužel téměř nesehnatelná.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.