BMW: 300 km/h s autem na vodíkový pohon

Vodík jako pohon se zatím v automobilovém průmyslu příliš nevyužívá. Důvod je jasný: zatím je tu ropa, tak proč se snažit dotáhnout do sériové výroby něco, co stojí příliš mnoho peněz. Přesto ale automobilky neustále pracují na pohonech aut budoucnosti - vodík je jednou z možností. Nedávná tisková zpráva BMW hovoří hned o devíti rekordech, které prototyp automobilu s vodíkovým pohonem překonal.

Postaral se o ně futuristicky vzhlížející vůz H2R Record Car, který je poháněn šestilitrovým dvanáctiválcem o výkonu 210 kW (285 k). Prototyp se dostane na stovku za šest sekund a jeho maximálka činí 302,4 km. Základem se stal benzínový motor z BMW 760i, přičemž v motoru zůstaly technologie jako proměnný časování a zdvih ventilů Valvetronic. Zkušenosti z vývoje tohoto vozu BMW brzy zužitkuje v sériové výrobě motoru pro sedmičkovou řadu, který bude kombinovat benzínový a vodíkový pohon; řidič si bude moc vybrat, na které palivo pojede.

Pokořené rekordy:

  • letmý kilometr: 11,993 s (300,190 km/h)
  • letmá míle: 19,912 s (290,962 s)
  • pevný start na 1,8 míle: 9,991 s (72,997 km/h)
  • pevný start na 1/4 míle: 14,993 s (96,994 km/h)
  • pevný start na 1/2 kilometru: 17,269 s (104,233 km/h)
  • pevný start na míli: 36,725 s (157,757 km/h)
  • pevný start na 10 mil: 221,052 s (262,094 km/h)
  • pevný start na kilometr: 26,557 s (135,557 km/h)
  • pevný start na 10 km: 146,406 s (245,892 km/h)

Poznámka: Jde o rekordy dosažené s autem na vodíkový pohon.

Fotogalerie

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

dnes | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků