BMW: 300 km/h s autem na vodíkový pohon

Vodík jako pohon se zatím v automobilovém průmyslu příliš nevyužívá. Důvod je jasný: zatím je tu ropa, tak proč se snažit dotáhnout do sériové výroby něco, co stojí příliš mnoho peněz. Přesto ale automobilky neustále pracují na pohonech aut budoucnosti - vodík je jednou z možností. Nedávná tisková zpráva BMW hovoří hned o devíti rekordech, které prototyp automobilu s vodíkovým pohonem překonal.

Postaral se o ně futuristicky vzhlížející vůz H2R Record Car, který je poháněn šestilitrovým dvanáctiválcem o výkonu 210 kW (285 k). Prototyp se dostane na stovku za šest sekund a jeho maximálka činí 302,4 km. Základem se stal benzínový motor z BMW 760i, přičemž v motoru zůstaly technologie jako proměnný časování a zdvih ventilů Valvetronic. Zkušenosti z vývoje tohoto vozu BMW brzy zužitkuje v sériové výrobě motoru pro sedmičkovou řadu, který bude kombinovat benzínový a vodíkový pohon; řidič si bude moc vybrat, na které palivo pojede.

Pokořené rekordy:

  • letmý kilometr: 11,993 s (300,190 km/h)
  • letmá míle: 19,912 s (290,962 s)
  • pevný start na 1,8 míle: 9,991 s (72,997 km/h)
  • pevný start na 1/4 míle: 14,993 s (96,994 km/h)
  • pevný start na 1/2 kilometru: 17,269 s (104,233 km/h)
  • pevný start na míli: 36,725 s (157,757 km/h)
  • pevný start na 10 mil: 221,052 s (262,094 km/h)
  • pevný start na kilometr: 26,557 s (135,557 km/h)
  • pevný start na 10 km: 146,406 s (245,892 km/h)

Poznámka: Jde o rekordy dosažené s autem na vodíkový pohon.

Fotogalerie

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 29 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků