BMW: 300 km/h s autem na vodíkový pohon

Vodík jako pohon se zatím v automobilovém průmyslu příliš nevyužívá. Důvod je jasný: zatím je tu ropa, tak proč se snažit dotáhnout do sériové výroby něco, co stojí příliš mnoho peněz. Přesto ale automobilky neustále pracují na pohonech aut budoucnosti - vodík je jednou z možností. Nedávná tisková zpráva BMW hovoří hned o devíti rekordech, které prototyp automobilu s vodíkovým pohonem překonal.

Postaral se o ně futuristicky vzhlížející vůz H2R Record Car, který je poháněn šestilitrovým dvanáctiválcem o výkonu 210 kW (285 k). Prototyp se dostane na stovku za šest sekund a jeho maximálka činí 302,4 km. Základem se stal benzínový motor z BMW 760i, přičemž v motoru zůstaly technologie jako proměnný časování a zdvih ventilů Valvetronic. Zkušenosti z vývoje tohoto vozu BMW brzy zužitkuje v sériové výrobě motoru pro sedmičkovou řadu, který bude kombinovat benzínový a vodíkový pohon; řidič si bude moc vybrat, na které palivo pojede.

Pokořené rekordy:

  • letmý kilometr: 11,993 s (300,190 km/h)
  • letmá míle: 19,912 s (290,962 s)
  • pevný start na 1,8 míle: 9,991 s (72,997 km/h)
  • pevný start na 1/4 míle: 14,993 s (96,994 km/h)
  • pevný start na 1/2 kilometru: 17,269 s (104,233 km/h)
  • pevný start na míli: 36,725 s (157,757 km/h)
  • pevný start na 10 mil: 221,052 s (262,094 km/h)
  • pevný start na kilometr: 26,557 s (135,557 km/h)
  • pevný start na 10 km: 146,406 s (245,892 km/h)

Poznámka: Jde o rekordy dosažené s autem na vodíkový pohon.

Fotogalerie

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků