BMW 3.0 CSL Hommage vzdává hold bavorskému „batmobilu“

Koncept bohužel vznikl jen pro přehlídku u jezera Como, do sériové výroby se nechystá. BMW také vůbec nehovoří o použité technice.
Seznam kapitol
  1. BMW 3.0 CSL Hommage
  2. Fotogalerie: BMW 3.0 CSL Hommage

Netěšte se. Do sériové výroby tohle auto nikdy nepůjde, stejně jako se nikdy nezačal vyrábět koncept BMW M1 Hommage. Přitom by si takové auto zákazníky snad našlo, protože v nabídce BMW ryzí sporťák chybí. Audi dělá R8, Mercedes měl SLS a nyní AMG Coupé... Jen BMW nemělo a nemá nic, když nepočítáme trochu výstřední i8.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
BMW postavilo koncept 3.0 CSL Hommage pro výstavu Concorso d’Eleganza Villa d’Este. Je to jedinečný stroj a do sériové výroby se nikdy nedostane. Je ale možné, že budoucí modely M převezmou některé detaily.

Koncept BMW 3.0 CSL Hommage vzpomíná na legendární odlehčený model ze 70. let, který se jmenoval také 3.0 CSL. Výrazné aerodynamické prvky mu vynesly přezdívku „batmobil“. Auto bylo asi o 200 kg lehčí než „obyčejná“ verze 3.0 CS. Zatímco tehdy se odlehčovalo hliníkovými díly karoserie, dnes BMW použilo hlavně uhlíková vlákna.

Test BMW i8: Elektřina vs. oheň 

Test BMW i8: Elektřina vs. oheň 

Zvláštní je, že BMW vůbec nemluví o použité technice. Avšak fotografie přístrojové desky, kde je vidět nápis eBoost, naznačuje, že by pod kapotou mohl být hybridní agregát. O pohon se má starat řadový šestiválec, ale nevíme, který a s jakými parametry.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Interiér je velmi odvážný, ale i zde najdete odkaz na původní 3.0 CSL ze 70. let, třeba tu dřevěnou lištu. Pod kapotou je údajně šestiválec, zřejmě mu pomáhají elektromotory a sílu na (asi) zadní kola posílá automat

Zřejmě to bude zadokolka (i když dnes u BMW nikdy nevíte jistě...) a místo klasického manuálu má automatickou převodovku s řazením pod velmi zvláštním volantem.

Studie 3.0 CSL Hommage jezdí na 21" kolech a BMW ji postavilo exkluzivně pro výstavu Concorso d’Eleganza Villa d’Este kompletně od základů nově, nepoužívá ani žádnou současnou platformu, například z BMW M3 a M4. Nic takového. Už to naznačuje, že se sériová výroba skutečně nechystá.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. BMW 3.0 CSL Hommage
  2. Fotogalerie: BMW 3.0 CSL Hommage
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 41 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků