BMW 3 Touring: sportovně laděné kombi

Krátce po zahájení prodeje nového sedanu trojkové řady zveřejnila německá automobilka BMW první fotografie a informace o novém kombi. To ocení především rodiny, které potřebují převážet více zavazadel, ale nechtějí se vzdát vozu této značky. (plakáty, video)
BMW 3 Touring: sportovně laděné kombi
Seznam kapitol
  1. Základní informace, fotogalerie
  2. Tisková zpráva

Je to sotva několik dnů, co jsme zveřejnili špionážní fotografie nového trojkového kombi Touring a už jsou první oficiální obrázky. Novinka vypadá na první pohled dynamičtěji než starší generace díky rychleji se svažující střeše. Oproti předchozí generaci je Touring o 42 mm delší, 78 mm širší a 9 mm vyšší, rozvor se zvětšil o 35 mm na 2 760 mm; přesto ale vzadu není místa nadbytek. Celkové rozměry jsou 4 520 x 1 817 x 1 418 mm.


Tip: Stáhněte si oficiální video (1,42 min): nižší kvalita 1,3 MB; střední kvalita 4 MB; vyšší kvalita 7,8 MB --- Stáhněte si plakáty

Zavazadlový prostor má spíše podprůměrných 460 l (+ 25 l oproti předchozí generaci). Po sklopení sedadel se ale zvětší až na 1 385 l. Vzhledem k použití pneumatik runflat lze využít i prostor pod dvojitou podlahou, kde najdete sadu přihrádek. Oproti sedanu je dno zavazadlového prostoru zcela rovné, a to i po sklopení sedadel. Podobně jako u kombi páté generace se krycí roleta otvírá automaticky spolu se zvlášť vyklápěných zadním oknem pátých dveří; zatáhnout ji však už musíte sami. Dobře je variabilita zavazadelníku patrná z videa.

Zpočátku pět motorů

Pod kapotou se objeví tytéž motory jako u sedanu, vše začne verzí 320i a skončí top modelem 330i s výkonem 190 kW. Základem je benzínový čtyřválcový dvoulitr 320i, následují šestiválce 325i a 330i. Naftu zastupuje čtyřválec 320d a šestiválec 330d; modely 318i a 318d tisková zpráva nezmiňuje, je možné, že přijdou později. Otázkou je, zda se objeví i model 335d s třílitrovým nafťákem s dvoustupňovým přeplňováním a výkonem 200 kW. Nepovažuji to ale za příliš pravděpodobné, protože jde o motor, který je vrcholem nabídky pětkové řady. A u BMW je pravidlem, že nižší řada nedosahuje motoricky na tu vyšší.

Motor Počet
válců
Výkon
(kW/ot.)

Točivý moment
(Nm/to.)

Max. rychlost
(km/h)
Zrychlení na
100 km/h (s)
Spotřeba
(l/100 km)
320i 4 110/6200 200/3600 218 9,2 7,6
325i 6 160/6500 250/2750-4250 243 7,2 8,6
330i 6 190/6600 300/2500-4000 250 6,5 8,7
320d 4 120/4000 340/2000 223 8,6 5,9
330d 6 170/4000 500/1750-3000 nz nz nz

Ve výbavě najdete „špeky“ jako aktivní řízení, novinkou je panoramatická střecha s rozměry 745 x 800 mm, která se dá z části otevřít. Z bezpečností výbavy nebude chybět ABS, DSC a DTC, rodiče potěší tři úchyty Isofix, dva vzadu a jeden na sedadle spolujezdce, kde nechybí také odpojitelný airbag. Základní výbava bude pravděpodobně stejná jako u sedanu, kterou najdete podrobně vypsánu v testu modelu 325i. Kombi se na německém trhu začne prodávat 17. září tohoto roku.

Tip: Ceny BMW 3 na českém trhu, první dojmy s modelem 330i, test verze 325i

Fotogalerie

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Základní informace, fotogalerie
  2. Tisková zpráva
TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků