Krátce po zahájení prodeje nového sedanu trojkové řady zveřejnila německá automobilka BMW první fotografie a informace o novém kombi. To ocení především rodiny, které potřebují převážet více zavazadel, ale nechtějí se vzdát vozu této značky. (plakáty, video)
Kapitoly článku:
Je to sotva několik dnů, co jsme zveřejnili špionážní fotografie nového trojkového kombi Touring a už jsou první oficiální obrázky. Novinka vypadá na první pohled dynamičtěji než starší generace díky rychleji se svažující střeše. Oproti předchozí generaci je Touring o 42 mm delší, 78 mm širší a 9 mm vyšší, rozvor se zvětšil o 35 mm na 2 760 mm; přesto ale vzadu není místa nadbytek. Celkové rozměry jsou 4 520 x 1 817 x 1 418 mm.
Tip: video nižší kvalitastřední kvalitavyšší kvalitaplakáty
Zavazadlový prostor má spíše podprůměrných 460 l (+ 25 l oproti předchozí generaci). Po sklopení sedadel se ale zvětší až na 1 385 l. Vzhledem k použití pneumatik runflat lze využít i prostor pod dvojitou podlahou, kde najdete sadu přihrádek. Oproti sedanu je dno zavazadlového prostoru zcela rovné, a to i po sklopení sedadel. Podobně jako u kombi páté generace se krycí roleta otvírá automaticky spolu se zvlášť vyklápěných zadním oknem pátých dveří; zatáhnout ji však už musíte sami. Dobře je variabilita zavazadelníku patrná z videa.
Zpočátku pět motorů
Pod kapotou se objeví tytéž motory jako u sedanu, vše začne verzí 320i a skončí top modelem 330i s výkonem 190 kW. Základem je benzínový čtyřválcový dvoulitr 320i, následují šestiválce 325i a 330i. Naftu zastupuje čtyřválec 320d a šestiválec 330d; modely 318i a 318d tisková zpráva nezmiňuje, je možné, že přijdou později. Otázkou je, zda se objeví i model 335d s třílitrovým nafťákem s dvoustupňovým přeplňováním a výkonem 200 kW. Nepovažuji to ale za příliš pravděpodobné, protože jde o motor, který je vrcholem nabídky pětkové řady. A u BMW je pravidlem, že nižší řada nedosahuje motoricky na tu vyšší.
Motor |
Počet válců |
Výkon (kW/ot.) |
Točivý moment (Nm/to.) |
Max. rychlost (km/h) |
Zrychlení na 100 km/h (s) |
Spotřeba (l/100 km) |
320i |
4 |
110/6200 |
200/3600 |
218 |
9,2 |
7,6 |
325i |
6 |
160/6500 |
250/2750-4250 |
243 |
7,2 |
8,6 |
330i |
6 |
190/6600 |
300/2500-4000 |
250 |
6,5 |
8,7 |
320d |
4 |
120/4000 |
340/2000 |
223 |
8,6 |
5,9 |
330d |
6 |
170/4000 |
500/1750-3000 |
nz |
nz |
nz |
Ve výbavě najdete „špeky“ jako aktivní řízení, novinkou je panoramatická střecha s rozměry 745 x 800 mm, která se dá z části otevřít. Z bezpečností výbavy nebude chybět ABS, DSC a DTC, rodiče potěší tři úchyty Isofix, dva vzadu a jeden na sedadle spolujezdce, kde nechybí také odpojitelný airbag. Základní výbava bude pravděpodobně stejná jako u sedanu, kterou najdete podrobně vypsánu v testu modelu 325i. Kombi se na německém trhu začne prodávat 17. září tohoto roku.
Tip: Ceny BMW 3 na českém trhu, první dojmy s modelem 330i, test verze 325i
Fotogalerie