BMW 3 Touring: sportovně laděné kombi

Krátce po zahájení prodeje nového sedanu trojkové řady zveřejnila německá automobilka BMW první fotografie a informace o novém kombi. To ocení především rodiny, které potřebují převážet více zavazadel, ale nechtějí se vzdát vozu této značky. (plakáty, video)
BMW 3 Touring: sportovně laděné kombi
Seznam kapitol
  1. Základní informace, fotogalerie
  2. Tisková zpráva

Je to sotva několik dnů, co jsme zveřejnili špionážní fotografie nového trojkového kombi Touring a už jsou první oficiální obrázky. Novinka vypadá na první pohled dynamičtěji než starší generace díky rychleji se svažující střeše. Oproti předchozí generaci je Touring o 42 mm delší, 78 mm širší a 9 mm vyšší, rozvor se zvětšil o 35 mm na 2 760 mm; přesto ale vzadu není místa nadbytek. Celkové rozměry jsou 4 520 x 1 817 x 1 418 mm.


Tip: Stáhněte si oficiální video (1,42 min): nižší kvalita 1,3 MB; střední kvalita 4 MB; vyšší kvalita 7,8 MB --- Stáhněte si plakáty

Zavazadlový prostor má spíše podprůměrných 460 l (+ 25 l oproti předchozí generaci). Po sklopení sedadel se ale zvětší až na 1 385 l. Vzhledem k použití pneumatik runflat lze využít i prostor pod dvojitou podlahou, kde najdete sadu přihrádek. Oproti sedanu je dno zavazadlového prostoru zcela rovné, a to i po sklopení sedadel. Podobně jako u kombi páté generace se krycí roleta otvírá automaticky spolu se zvlášť vyklápěných zadním oknem pátých dveří; zatáhnout ji však už musíte sami. Dobře je variabilita zavazadelníku patrná z videa.

Zpočátku pět motorů

Pod kapotou se objeví tytéž motory jako u sedanu, vše začne verzí 320i a skončí top modelem 330i s výkonem 190 kW. Základem je benzínový čtyřválcový dvoulitr 320i, následují šestiválce 325i a 330i. Naftu zastupuje čtyřválec 320d a šestiválec 330d; modely 318i a 318d tisková zpráva nezmiňuje, je možné, že přijdou později. Otázkou je, zda se objeví i model 335d s třílitrovým nafťákem s dvoustupňovým přeplňováním a výkonem 200 kW. Nepovažuji to ale za příliš pravděpodobné, protože jde o motor, který je vrcholem nabídky pětkové řady. A u BMW je pravidlem, že nižší řada nedosahuje motoricky na tu vyšší.

Motor Počet
válců
Výkon
(kW/ot.)

Točivý moment
(Nm/to.)

Max. rychlost
(km/h)
Zrychlení na
100 km/h (s)
Spotřeba
(l/100 km)
320i 4 110/6200 200/3600 218 9,2 7,6
325i 6 160/6500 250/2750-4250 243 7,2 8,6
330i 6 190/6600 300/2500-4000 250 6,5 8,7
320d 4 120/4000 340/2000 223 8,6 5,9
330d 6 170/4000 500/1750-3000 nz nz nz

Ve výbavě najdete „špeky“ jako aktivní řízení, novinkou je panoramatická střecha s rozměry 745 x 800 mm, která se dá z části otevřít. Z bezpečností výbavy nebude chybět ABS, DSC a DTC, rodiče potěší tři úchyty Isofix, dva vzadu a jeden na sedadle spolujezdce, kde nechybí také odpojitelný airbag. Základní výbava bude pravděpodobně stejná jako u sedanu, kterou najdete podrobně vypsánu v testu modelu 325i. Kombi se na německém trhu začne prodávat 17. září tohoto roku.

Tip: Ceny BMW 3 na českém trhu, první dojmy s modelem 330i, test verze 325i

Fotogalerie

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Základní informace, fotogalerie
  2. Tisková zpráva
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 28 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 12 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků