BMW 3 Touring: je větší a šikovnější

Značka BMW představuje očekávanou kombiverzi své aktuální řady 3 (generace F30).
Seznam kapitol
  1. BMW 3 Touring
  2. Fotogalerie

V Evropě se bude prodávat pod tradičním označením Touring, zatímco na vybraných exportních trzích včetně USA ponese jméno Sports Wagon. BMW 3 Touring pochopitelně vychází ze sedanu BMW 3 (F30), který je šestou „trojkou“ v dějinách a my jsme vám jej podrobně představili vloni na podzim. Připomeňme, že výroba řady BMW 3 (F30) byla zahájena v mnichovské fabrice 1. listopadu 2011.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
BMW 3 Touring se v Evropě začne prodávat ještě letos

Nové BMW 3 Touring je (podobně jako výchozí sedan) v porovnání se svým předchůdcem nepatrně větší ve všech ohledech, z čehož těží především prostor pro posádku a její zavazadla. Rozvor náprav tedy narostl o 50 mm, přičemž BMW 3 Touring je zároveň o 97 mm delší a nabízí rozchod kol rozšířený o 37 mm vpředu a o 48 mm vzadu oproti svému předchůdci, v porovnání s nímž je prý zároveň o přibližně 40 kg lehčí.

BMW 3: šestá generace je konečně venku

BMW 3: šestá generace je konečně venku

Ačkoli místo pro zavazadla není tradičně oblastí, v níž by kombíky BMW excelovat, nové BMW 3 Touring se může pochlubit základním objemem zavazadlového prostoru větším o 35 l, což je o 10 % více než dosud. Výsledný objem 495 l údajně podle tvrzení BMW stačí na to, aby nová „trojka“ Touring překonala všechny své konkurenty. Po sklopení zadních sedadel naroste na 1 500 l.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
BMW 3 Touring prý nabízí největší zavazadlový prostor ve své třídě

Využitelnost tohoto prostoru zlepšuje škála detailů včetně různých výklopných háčků, dvojité podlahy či kotevních ok pro jisticí síť. Naprostou novinkou se však u BMW 3 Touring stává výklopná záď, jejíž sklo lze otevírat samostatně, a to elektricky. Zavazadelník je dosti široký a v místech podběhů zadních kol zúžený pouze nepatrně. V případě potřeby lze sklápět opěráky zadních sedadel dělené v poměru 40/20/40, přičemž vzniklá plocha sice není zcela rovná, ale postrádá schod.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Prostor pro zavazadla lze zvětšovat sklápěním zadních opěráků dělených v poměru 40:20:40

Zprvu bude BMW 3 Touring k mání s trojicí pohonných jednotek, z nichž všechny disponují přeplňováním, přímým vstřikováním a systémem start/stop. Zastánci zážehových jednotek mají k dispozici pouze provedení BMW 328i Touring s čtyřválcem s objemem 2,0 l a přeplňováním TwinPower Turbo s výkonem 245 koní (180 kW).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Přední části interiéru se změny nijak nedotkly

Příznivci tankování nafty mohou volit z verzí 320d a 330d. Slabší z nich je čtyřválcová a z výkonu 2,0 l dosahuje výkonu 184 koní (135 kW), výkonnější pak řadovým šestiválcem s výkonem 258 koní (190 kW). Standardem jsou šestistupňové převodovky s manuálním řazením, přičemž 330d je dodáván výhradně s osmistupňovým „automatem“, který je pro čtyřválce nabízen v rámci příplatkové výbavy.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
BMW 3 Touring chce stále vábit řidiče požadující špičkové jízdní vlastnosti a výkony

Hned od počátku výroby bude BMW 3 Touring k dostání také se sportovně střiženými pakety M Sport a Adaptive M Sport. Spekuluje se o tom, že se časem pod kapotu tohoto modelu dostane také zážehový přeplňovaný šestiválec s objemem 3,0 l (335i), těšit se můžeme také na verze s pohonem všech kol.

Karoserie Touringu vychází ze sedanu a po sloupek B je s ním identická. BMW 3 Touring se v evropských showroomech objeví koncem letošního kalendářního roku.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. BMW 3 Touring
  2. Fotogalerie
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 10 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 59 příspěvků