BMW 3 Touring: je větší a šikovnější

Značka BMW představuje očekávanou kombiverzi své aktuální řady 3 (generace F30).
Seznam kapitol
  1. BMW 3 Touring
  2. Fotogalerie

V Evropě se bude prodávat pod tradičním označením Touring, zatímco na vybraných exportních trzích včetně USA ponese jméno Sports Wagon. BMW 3 Touring pochopitelně vychází ze sedanu BMW 3 (F30), který je šestou „trojkou“ v dějinách a my jsme vám jej podrobně představili vloni na podzim. Připomeňme, že výroba řady BMW 3 (F30) byla zahájena v mnichovské fabrice 1. listopadu 2011.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
BMW 3 Touring se v Evropě začne prodávat ještě letos

Nové BMW 3 Touring je (podobně jako výchozí sedan) v porovnání se svým předchůdcem nepatrně větší ve všech ohledech, z čehož těží především prostor pro posádku a její zavazadla. Rozvor náprav tedy narostl o 50 mm, přičemž BMW 3 Touring je zároveň o 97 mm delší a nabízí rozchod kol rozšířený o 37 mm vpředu a o 48 mm vzadu oproti svému předchůdci, v porovnání s nímž je prý zároveň o přibližně 40 kg lehčí.

BMW 3: šestá generace je konečně venku

BMW 3: šestá generace je konečně venku

Ačkoli místo pro zavazadla není tradičně oblastí, v níž by kombíky BMW excelovat, nové BMW 3 Touring se může pochlubit základním objemem zavazadlového prostoru větším o 35 l, což je o 10 % více než dosud. Výsledný objem 495 l údajně podle tvrzení BMW stačí na to, aby nová „trojka“ Touring překonala všechny své konkurenty. Po sklopení zadních sedadel naroste na 1 500 l.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
BMW 3 Touring prý nabízí největší zavazadlový prostor ve své třídě

Využitelnost tohoto prostoru zlepšuje škála detailů včetně různých výklopných háčků, dvojité podlahy či kotevních ok pro jisticí síť. Naprostou novinkou se však u BMW 3 Touring stává výklopná záď, jejíž sklo lze otevírat samostatně, a to elektricky. Zavazadelník je dosti široký a v místech podběhů zadních kol zúžený pouze nepatrně. V případě potřeby lze sklápět opěráky zadních sedadel dělené v poměru 40/20/40, přičemž vzniklá plocha sice není zcela rovná, ale postrádá schod.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Prostor pro zavazadla lze zvětšovat sklápěním zadních opěráků dělených v poměru 40:20:40

Zprvu bude BMW 3 Touring k mání s trojicí pohonných jednotek, z nichž všechny disponují přeplňováním, přímým vstřikováním a systémem start/stop. Zastánci zážehových jednotek mají k dispozici pouze provedení BMW 328i Touring s čtyřválcem s objemem 2,0 l a přeplňováním TwinPower Turbo s výkonem 245 koní (180 kW).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Přední části interiéru se změny nijak nedotkly

Příznivci tankování nafty mohou volit z verzí 320d a 330d. Slabší z nich je čtyřválcová a z výkonu 2,0 l dosahuje výkonu 184 koní (135 kW), výkonnější pak řadovým šestiválcem s výkonem 258 koní (190 kW). Standardem jsou šestistupňové převodovky s manuálním řazením, přičemž 330d je dodáván výhradně s osmistupňovým „automatem“, který je pro čtyřválce nabízen v rámci příplatkové výbavy.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
BMW 3 Touring chce stále vábit řidiče požadující špičkové jízdní vlastnosti a výkony

Hned od počátku výroby bude BMW 3 Touring k dostání také se sportovně střiženými pakety M Sport a Adaptive M Sport. Spekuluje se o tom, že se časem pod kapotu tohoto modelu dostane také zážehový přeplňovaný šestiválec s objemem 3,0 l (335i), těšit se můžeme také na verze s pohonem všech kol.

Karoserie Touringu vychází ze sedanu a po sloupek B je s ním identická. BMW 3 Touring se v evropských showroomech objeví koncem letošního kalendářního roku.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. BMW 3 Touring
  2. Fotogalerie
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků