BMW 3 sedan a touring s novými motormi (slovenské a české ceny)

Samotné rozširovanie motorovej palety trojkového radu sme vám už oznámili dávnejšie (celá správa tu). Teraz však poznáme slovenské aj české ceny, a tak sa poďme na ne pozrieť bližšie.

Pre zhrnutie, prvým z nových motorov je diesel, ide o model s označením 325d. V tomto prípade značenie klame, motor má objem 3,0 l a vychádza zo silnejšieho 330d. V tomto prípade bol však jeho výkon zredukovaný na 145 kW (197 k) už pri (u BMW nezvyklých) 3750 ot. a točivý moment vrcholí na hodnote 400 Nm v rozmedzí 1300 – 3250 ot., to znamená, že jeho krivka je plochšia ako u silnejšieho agregátu. Príchod motoru rozhodne vítame, pretože konečne vyplnil veľkú medzeru medzi 320d (163 k) a 330d (231 k). BMW 325d zrýchli na stovku za 7,4 sekundy (7,6 s pre Touring) a zastaví sa na rýchlosti 235 km/h (233 km/h).

Aj v druhom prípade ide o naftový šesťvalec s rovnakým objemom 2993 ccm, tentokrát však dopovaný hneď twinturbom. Oproti päťkovému radu, kde má výkon 200 kW (272 k) a ktorého test vám na AutoRevue prinesieme v blízkej dobe, posilnil agregát na celkových 210 kW (286 k) pri rovnakých 4400 ot./min. a mohutný točivý moment vzrástol z pôvodných 560 Nm na 580 Nm v pásme 1750 – 2250 ot./min. Rovnaká posilnená verzia sa dostala aj pod kapotou faceliftovaného BMW X3. Stovku zvládne 335d za slušných 6,2 s (Touring 6,3 s) a maximálna rýchlosť je limitovaná klasicky na 250 km/h.

Posledným prírastkom je BMW 335i. Ide o preplňovanú verziu horčíkového trojlitrového šesťvalca, ktorý si už odbil svoju premiéru v coupé E92. Jeho výkon dosahuje hodnoty 225 kW (306 k) a točivý moment vrcholí na hodnote 400 Nm v extraširokom pásme 1300 – 5000 ot./min. Stovku zvládne 335i za výborných 5,6 s (verzia Touring za 5,7 s) a pri 250 km/h ho zastaví v rozlete obmedzovač.

325d (145 kW/197 k) 1 313 500 Sk / 1 021 800 Kč
335d (210 kW/286 k) 1 624 300 Sk / 1 269 500 Kč
335i (225 kW/306 k) 1 509 100 Sk / 1 180 200 Kč

325dT (145 kW/197 k) 1 370 100 Sk / 1 069 200 Kč
335dT (210 kW/286 k) 1 680 900 Sk / 1 316 900 Kč
335iT (225 kW/306 k) 1 565 700 Sk / 1 227 600 Kč

Medzi 325d a 330d je cenový rozdiel takmer 140 000 Sk (115 000 Kč), za 335d si oproti 330d priplatíte 170 000 Sk (130 000 Kč), ale pripomínam, že v danom rozdiele je započítaná aj automatická prevodovka v hodnote cca 80 000 Sk, pretože 335d sa s manuálom vôbec nekombinuje. U preplňovaného benzínu 335i si oproti atmosférickému 330i BMW pýta príplatok 97 000 Sk (73 000 Kč).

Je len škoda, že ani jeden z agregátov sa nekombinuje s aktívnym pohonom všetkých kolies xDrive. Ten zostáva vyhradený pre 330xd, 325ix a 330ix a úprimne, mnoho zákazníkov by ho v kombinácii s 335d a 335i určite privítalo.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
BMW 3

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

včera | Jan Mička | 50 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků