BMW 3 sedan a touring s novými motormi (slovenské a české ceny)

Samotné rozširovanie motorovej palety trojkového radu sme vám už oznámili dávnejšie (celá správa tu). Teraz však poznáme slovenské aj české ceny, a tak sa poďme na ne pozrieť bližšie.

Pre zhrnutie, prvým z nových motorov je diesel, ide o model s označením 325d. V tomto prípade značenie klame, motor má objem 3,0 l a vychádza zo silnejšieho 330d. V tomto prípade bol však jeho výkon zredukovaný na 145 kW (197 k) už pri (u BMW nezvyklých) 3750 ot. a točivý moment vrcholí na hodnote 400 Nm v rozmedzí 1300 – 3250 ot., to znamená, že jeho krivka je plochšia ako u silnejšieho agregátu. Príchod motoru rozhodne vítame, pretože konečne vyplnil veľkú medzeru medzi 320d (163 k) a 330d (231 k). BMW 325d zrýchli na stovku za 7,4 sekundy (7,6 s pre Touring) a zastaví sa na rýchlosti 235 km/h (233 km/h).

Aj v druhom prípade ide o naftový šesťvalec s rovnakým objemom 2993 ccm, tentokrát však dopovaný hneď twinturbom. Oproti päťkovému radu, kde má výkon 200 kW (272 k) a ktorého test vám na AutoRevue prinesieme v blízkej dobe, posilnil agregát na celkových 210 kW (286 k) pri rovnakých 4400 ot./min. a mohutný točivý moment vzrástol z pôvodných 560 Nm na 580 Nm v pásme 1750 – 2250 ot./min. Rovnaká posilnená verzia sa dostala aj pod kapotou faceliftovaného BMW X3. Stovku zvládne 335d za slušných 6,2 s (Touring 6,3 s) a maximálna rýchlosť je limitovaná klasicky na 250 km/h.

Posledným prírastkom je BMW 335i. Ide o preplňovanú verziu horčíkového trojlitrového šesťvalca, ktorý si už odbil svoju premiéru v coupé E92. Jeho výkon dosahuje hodnoty 225 kW (306 k) a točivý moment vrcholí na hodnote 400 Nm v extraširokom pásme 1300 – 5000 ot./min. Stovku zvládne 335i za výborných 5,6 s (verzia Touring za 5,7 s) a pri 250 km/h ho zastaví v rozlete obmedzovač.

325d (145 kW/197 k) 1 313 500 Sk / 1 021 800 Kč
335d (210 kW/286 k) 1 624 300 Sk / 1 269 500 Kč
335i (225 kW/306 k) 1 509 100 Sk / 1 180 200 Kč

325dT (145 kW/197 k) 1 370 100 Sk / 1 069 200 Kč
335dT (210 kW/286 k) 1 680 900 Sk / 1 316 900 Kč
335iT (225 kW/306 k) 1 565 700 Sk / 1 227 600 Kč

Medzi 325d a 330d je cenový rozdiel takmer 140 000 Sk (115 000 Kč), za 335d si oproti 330d priplatíte 170 000 Sk (130 000 Kč), ale pripomínam, že v danom rozdiele je započítaná aj automatická prevodovka v hodnote cca 80 000 Sk, pretože 335d sa s manuálom vôbec nekombinuje. U preplňovaného benzínu 335i si oproti atmosférickému 330i BMW pýta príplatok 97 000 Sk (73 000 Kč).

Je len škoda, že ani jeden z agregátov sa nekombinuje s aktívnym pohonom všetkých kolies xDrive. Ten zostáva vyhradený pre 330xd, 325ix a 330ix a úprimne, mnoho zákazníkov by ho v kombinácii s 335d a 335i určite privítalo.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
BMW 3

bazar

BMW 1 1,6
Rok výroby: 2005
Stav: 231 865 km
Cena: 120 000 Kč
BMW X1 2
Rok výroby: 2013
Stav: 51 351 km
Cena: 600 000 Kč
BMW 5 3
Rok výroby: 2004
Stav: 200 675 km
Cena: 166 000 Kč
BMW 5 3
Rok výroby: 2012
Stav: 101 194 km
Cena: 720 000 Kč
BMW X5 3
Rok výroby: 2011
Stav: 86 313 km
Cena: 780 000 Kč
BMW 5 3
Rok výroby: 2008
Stav: 183 232 km
Cena: 274 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků