BMW 3 sedan a touring s novými motormi (slovenské a české ceny)

Samotné rozširovanie motorovej palety trojkového radu sme vám už oznámili dávnejšie (celá správa tu). Teraz však poznáme slovenské aj české ceny, a tak sa poďme na ne pozrieť bližšie.

Pre zhrnutie, prvým z nových motorov je diesel, ide o model s označením 325d. V tomto prípade značenie klame, motor má objem 3,0 l a vychádza zo silnejšieho 330d. V tomto prípade bol však jeho výkon zredukovaný na 145 kW (197 k) už pri (u BMW nezvyklých) 3750 ot. a točivý moment vrcholí na hodnote 400 Nm v rozmedzí 1300 – 3250 ot., to znamená, že jeho krivka je plochšia ako u silnejšieho agregátu. Príchod motoru rozhodne vítame, pretože konečne vyplnil veľkú medzeru medzi 320d (163 k) a 330d (231 k). BMW 325d zrýchli na stovku za 7,4 sekundy (7,6 s pre Touring) a zastaví sa na rýchlosti 235 km/h (233 km/h).

Aj v druhom prípade ide o naftový šesťvalec s rovnakým objemom 2993 ccm, tentokrát však dopovaný hneď twinturbom. Oproti päťkovému radu, kde má výkon 200 kW (272 k) a ktorého test vám na AutoRevue prinesieme v blízkej dobe, posilnil agregát na celkových 210 kW (286 k) pri rovnakých 4400 ot./min. a mohutný točivý moment vzrástol z pôvodných 560 Nm na 580 Nm v pásme 1750 – 2250 ot./min. Rovnaká posilnená verzia sa dostala aj pod kapotou faceliftovaného BMW X3. Stovku zvládne 335d za slušných 6,2 s (Touring 6,3 s) a maximálna rýchlosť je limitovaná klasicky na 250 km/h.

Posledným prírastkom je BMW 335i. Ide o preplňovanú verziu horčíkového trojlitrového šesťvalca, ktorý si už odbil svoju premiéru v coupé E92. Jeho výkon dosahuje hodnoty 225 kW (306 k) a točivý moment vrcholí na hodnote 400 Nm v extraširokom pásme 1300 – 5000 ot./min. Stovku zvládne 335i za výborných 5,6 s (verzia Touring za 5,7 s) a pri 250 km/h ho zastaví v rozlete obmedzovač.

325d (145 kW/197 k) 1 313 500 Sk / 1 021 800 Kč
335d (210 kW/286 k) 1 624 300 Sk / 1 269 500 Kč
335i (225 kW/306 k) 1 509 100 Sk / 1 180 200 Kč

325dT (145 kW/197 k) 1 370 100 Sk / 1 069 200 Kč
335dT (210 kW/286 k) 1 680 900 Sk / 1 316 900 Kč
335iT (225 kW/306 k) 1 565 700 Sk / 1 227 600 Kč

Medzi 325d a 330d je cenový rozdiel takmer 140 000 Sk (115 000 Kč), za 335d si oproti 330d priplatíte 170 000 Sk (130 000 Kč), ale pripomínam, že v danom rozdiele je započítaná aj automatická prevodovka v hodnote cca 80 000 Sk, pretože 335d sa s manuálom vôbec nekombinuje. U preplňovaného benzínu 335i si oproti atmosférickému 330i BMW pýta príplatok 97 000 Sk (73 000 Kč).

Je len škoda, že ani jeden z agregátov sa nekombinuje s aktívnym pohonom všetkých kolies xDrive. Ten zostáva vyhradený pre 330xd, 325ix a 330ix a úprimne, mnoho zákazníkov by ho v kombinácii s 335d a 335i určite privítalo.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
BMW 3

Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4: Pořád jako pírko!

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4 (minitest)

Aktuální Vitara už nějakou dobu spoléhá výlučně na benzínové turbomotory a nedávno k nim nově přibylo i více bezpečnostních systémů. Jak jezdí se čtrnáctistovkou, manuálem a pohonem všech kol?

13.  12.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

11.  12.  2018 | Miro Mihálik | 67 příspěvků
Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 12 příspěvků