BMW 3 pro rok 2012: víme více o nové „trojce”

Nástup nové generace základního sedanu nabídky automobilky BMW řady 3 čekáme pod kódovým označením F30 v modelovém roce 2012. Stane se konečně opět kvalitní volbou pro běžné motoristy se sklony k sportovnímu svezení, nebo jen dalším odklonem od tradic a úlitbou požadavkům ekologů a pozérům s měknoucím srdcem? Kdo ví, i když bookmakeři by na druhou možnost jistě vypsali mnohem nižší kurs.

Nyní však alespoň víme, že novinka bude po všech stránkách o něco větší než stávající generace, na délku naroste o nějakých 50 mm. Po stylistické stránce se ladnějšími liniemi přiblíží stávající řadě 5, z dosud publikovaných špionážních snímků lze usuzovat na zkrácené převisy, což povede k lepšímu využití obestavěného prostoru. Nová „trojka“ si zachová závěsy kol vyrobené povětšině z hliníkových slitin, v nabídce se však objeví adaptivní tlumiče.

Změny čekejme v motorovém prostoru. Zřejmě ani nepřekvapí, že se standardem stane známý, zážehový čtyřválec 1,6 l (BMW/PSA) s přeplňováním a výkonem 150 koní (110 kW), zatímco místo stávajícího, atmosféricky plněného šestiválcového třílitru zaujme čtyřválec 2,0 l s přímým vstřikováním benzínu a přeplňováním. Na vrcholu nejspíš zůstane zážehový „turbomotor“ s objemem 3,0 l, jehož výkon ale poskočí ze stávajících 306 na nějakých 320 koní (225, resp. 235 kW), k mání by měla být také nová osmistupňová automatická převodovka.

Podvozek nového BMW 3 bude prakticky identický s platformou F20 pro novou generaci základní řady BMW 1, jež by se měla představit v průběhu roku 2011. A příští Vánoce nejspíš oslavíme také s podrobnými informacemi o sériovém provedení připravované „trojky“.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek  Foto © Automedia
BMW 3 2012 na dřívějších špionážních fotografiích

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 38 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků