BMW 3 pro rok 2011: známe další detaily

V Německu pilně pracují na nové generaci své klíčové „trojkové“ řady. Novinkou nebudou pouze tříválcové motory...

Současná řada E90 se vyrábí již od roku 2005 a lze očekávat, že její nástupce by se mohl veřejnosti představit již na sklonku příštího roku. Je přitom takřka jisté, že bude čerpat jak ze studie Concept CS, tak z nejnovějších modelů značky, tedy typů 7 a 5 GT.

Konstruktéři se soustředili především na další snižování spotřeby, nezbývá než doufat, že to nebude opět na úkor jízdních zážitků a provozních vlastností, jak je v posledních letech obvyklé. Využívat přitom budou dále vylepšených technologií EfficientDynamics, které se zaměřují především na jízdní odpory, menší motory a nejmodernější elektroniku, což by přitom měly být ty oblasti, jimiž bude nový model lepší než ten současný. Malou přehlídku všech dosavadních generací BMW 3 jsme pro vás připravili v závěru tohoto článku.

Designéři se patrně pokusí vyslyšet kritické hlasy, jež na aktuální řadu E90 zaznívají především směrem k těžkopádnému vzhledu a nedostatku prostoru v některých místech interiéru. Kapota bude určitě vyšší s ohledem na ochranu chodců, zatímco celkové proporce zůstanou bez výraznějších změn.

V plánu je také snížení pohotovostní hmotnosti díky rozsáhlejšímu použití hliníku a dalších lehkých, pokrokových slitin. Do programu BMW EfficientDynamics přibude v nové generaci trojkové řady například koncepce „vzduchové záclony“. Jejím základem budou sady otvorů a kanálků, které mají optimalizovat proudění vzduchu v okolí kol, což jsou obvykle místa vysokých turbulencí, jež zhoršují odpor vzduchu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Významnou novinkou bude použití tříválcového motoru. I když zřejmě nebude k dispozici hned od počátku prodejů, příjde nejspíš vhod kolem roku 2016, kdy se očekávají další extrémní limity pro emise CO2. Zdvihový objem tohoto agregátu by měl být 1,5 l, přičemž výkon má díky dmychadlu dosahovat 150 až 170 koní. V kombinaci se superhospodárnou osmistupňovou převodovkou a účinnějšími systémy chlazení či mazání by pak novinka mohla na čerpacích stanicích pravidelně sklízet ovace.

U BMW mají v plánu rovněž snižování výrobních nákladů, neboť počítají s nižší prodejní cenou a odbytem ve větších sériích než dosud. To pravděpodobně bude znamenat další pokles jakési sportovní prestiže, kterou si „trojky“ ve své třídě více než tři dekády budovaly, je tedy otázkou, jak trh zareaguje. Další podivuhodnou zprávou je příprava hybridního provedení, jež ale nebude vzhledem k výše uvedenému zřejmě natolik sofistikované jako systémy připravované pro vozy X6 a 7 a na trhu se objeví zřejmě teprve kolem roku 2015.

Klepněte pro větší obrázek

Výše uvedené informace jsou zatím vším, co vám můžeme v souvislosti s připravovanou novou generací nabídnout. Pokud se vám trochu zamotala hlava z těch tříválců, hybridů, snižování výrobních nákladů a plechových airbagů pro chodce, můžete se osvěžit pohledem na dosavadní generace...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
BMW E21, 1975 / BMW E30, 1982 / BMW E36, 1994
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
BMW E46, 1998 / BMW E46, 2002 / BMW E90, 2005
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

dnes | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

J.D. Power každoročně pořádá anketu o kvalitě vozů na trhu v USA. Už druhý rok z něho nejlépe vyšla Kia se svým výsledkem 72 PP100.

včera | Daniel Havlina | 13 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků