BMW 3 pro rok 2011: známe další detaily

V Německu pilně pracují na nové generaci své klíčové „trojkové“ řady. Novinkou nebudou pouze tříválcové motory...

Současná řada E90 se vyrábí již od roku 2005 a lze očekávat, že její nástupce by se mohl veřejnosti představit již na sklonku příštího roku. Je přitom takřka jisté, že bude čerpat jak ze studie Concept CS, tak z nejnovějších modelů značky, tedy typů 7 a 5 GT.

Konstruktéři se soustředili především na další snižování spotřeby, nezbývá než doufat, že to nebude opět na úkor jízdních zážitků a provozních vlastností, jak je v posledních letech obvyklé. Využívat přitom budou dále vylepšených technologií EfficientDynamics, které se zaměřují především na jízdní odpory, menší motory a nejmodernější elektroniku, což by přitom měly být ty oblasti, jimiž bude nový model lepší než ten současný. Malou přehlídku všech dosavadních generací BMW 3 jsme pro vás připravili v závěru tohoto článku.

Designéři se patrně pokusí vyslyšet kritické hlasy, jež na aktuální řadu E90 zaznívají především směrem k těžkopádnému vzhledu a nedostatku prostoru v některých místech interiéru. Kapota bude určitě vyšší s ohledem na ochranu chodců, zatímco celkové proporce zůstanou bez výraznějších změn.

V plánu je také snížení pohotovostní hmotnosti díky rozsáhlejšímu použití hliníku a dalších lehkých, pokrokových slitin. Do programu BMW EfficientDynamics přibude v nové generaci trojkové řady například koncepce „vzduchové záclony“. Jejím základem budou sady otvorů a kanálků, které mají optimalizovat proudění vzduchu v okolí kol, což jsou obvykle místa vysokých turbulencí, jež zhoršují odpor vzduchu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Významnou novinkou bude použití tříválcového motoru. I když zřejmě nebude k dispozici hned od počátku prodejů, příjde nejspíš vhod kolem roku 2016, kdy se očekávají další extrémní limity pro emise CO2. Zdvihový objem tohoto agregátu by měl být 1,5 l, přičemž výkon má díky dmychadlu dosahovat 150 až 170 koní. V kombinaci se superhospodárnou osmistupňovou převodovkou a účinnějšími systémy chlazení či mazání by pak novinka mohla na čerpacích stanicích pravidelně sklízet ovace.

U BMW mají v plánu rovněž snižování výrobních nákladů, neboť počítají s nižší prodejní cenou a odbytem ve větších sériích než dosud. To pravděpodobně bude znamenat další pokles jakési sportovní prestiže, kterou si „trojky“ ve své třídě více než tři dekády budovaly, je tedy otázkou, jak trh zareaguje. Další podivuhodnou zprávou je příprava hybridního provedení, jež ale nebude vzhledem k výše uvedenému zřejmě natolik sofistikované jako systémy připravované pro vozy X6 a 7 a na trhu se objeví zřejmě teprve kolem roku 2015.

Klepněte pro větší obrázek

Výše uvedené informace jsou zatím vším, co vám můžeme v souvislosti s připravovanou novou generací nabídnout. Pokud se vám trochu zamotala hlava z těch tříválců, hybridů, snižování výrobních nákladů a plechových airbagů pro chodce, můžete se osvěžit pohledem na dosavadní generace...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
BMW E21, 1975 / BMW E30, 1982 / BMW E36, 1994
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
BMW E46, 1998 / BMW E46, 2002 / BMW E90, 2005

bazar

BMW 1 2
Rok výroby: 2005
Stav: 148 656 km
Cena: 160 000 Kč
BMW 5 2
Rok výroby: 2008
Stav: 223 602 km
Cena: 193 000 Kč
BMW X5 3
Rok výroby: 2017
Stav: 7 836 km
Cena: 1 900 000 Kč
BMW X1 2
Rok výroby: 2017
Stav: 7 128 km
Cena: 1 000 000 Kč
BMW 6 3
Rok výroby: 2012
Stav: 63 755 km
Cena: 900 000 Kč
BMW 5 2,5
Rok výroby: 2005
Stav: 256 543 km
Cena: 160 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

včera | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků