BMW 3 GT: cosi mezi sedanem a hatchbackem, navíc o něco vyšší

Značka BMW v Ženevě vystavuje také další karosářskou verzi své trojky. A jde o další „GT“.

Novinka má podle tvrzení výrobce v sobě spojovat „dynamické, sportovní geny sedanu s praktičností kombíku“ podobným způsobem jako to před několika lety udělalo BMW 5 GT. Je ale třeba dodat, že 3 GranTurismo vypadá na rozdíl od staršího, podobně střiženého vozu o něco lépe, možná také proto, že výška jeho karoserie nenarostla do nijak extrémních výšin. Za zmínku stojí bezrámová dveřní okna a spoiler na hraní víka zavazadlového prostoru, který se samočinně zdvihá po překročení rychlosti 110 km/h a zasouvá se při zpomalení pod 70 km/h.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
BMW 3 GranTurismo jako hlavní hvězda stánku BMW v Ženevě

Nové BMW 3 GT jsme vám zběžně, ovšem s celou řadou oficiálních snímků představili ještě před jeho oficiální premiérou na autosalonu v Ženevě, nyní vám přinášíme živé snímky a technické údaje k rozměrům a motorům. Špionážní snímky modelu BMW 3 Gran Turismo unikají od poloviny loňského roku, teprve před několika dny jsme vám například přinesli celou sadu našich vlastních snímků vozu BMW 3 GT z německé dálnice.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
K mání bude celá řada verzí, a samozřejmě také paket M Sport

Nové BMW 3 GT nevypadá zezadu tak bizarně jako 5 GT, designéři totiž mohli počítat s prodlouženou délkou karoserie, jež je ještě o 200 mm delší než u BMW 3 Touring. Na rozdíl od GT „pětky“ však nové BMW 3 GT nedisponuje výklopným víkem ve stylu Twin Door Škody Superb, ale jen jedním způsobem jeho otevírání, přičemž je to v porovnání s BMW 3 Touring auto o poznání větší. Jeho rozvor se prodloužil o 110 mm, BMW 3 GT má být vysoké 1 510 mm a široké 1 830 mm, což je o 81, resp. 20 mm více než u Touringu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Předností 3 GT má být prostornější a variabilnější interiér

V porovnání s ním navíc 3 GT nabídne o 25 l větší zavazadlový prostor se základním objemem 520 l, který naroste po sklopení zadních sedadel na 1 600 l. Z větších vnějších rozměrů má těžit zejména prostor pro posádku. Například cestující na zadních sedadlech budou mít o 70 mm více místa pro kolena a řidič usedne o 59 mm výše, což usnadní nastupování a zlepší výhled.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
BMW 3 GranTurismo, další variace na téma "3"

Pod přední kapotou najdeme podélně uložené čtyřválcové motory opatřené výhradně přeplňováním dmychadlem TwinPower Turbo, jejichž škála se opírá pouze o dvoulitry (výjimkou je špičkový třílitrový šestiválec s výkonem 306 koní (225 kW) a točivým momentem 400 Nm). Vznětové motory budou mít výkon 143, nebo 184 koní (105/135 kW) a točivý moment 320, či 380 Nm, ty zážehové pak budou k dispozici s výkony 184 a 245 koní (135/180 kW) a točivými momenty 270, nebo 350 Nm.

Převodovky budou šestistupňové manuální a osmistupňové automatické s dvěma spojkami.

 

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků