BMW 3 GT: cosi mezi sedanem a hatchbackem, navíc o něco vyšší

Značka BMW v Ženevě vystavuje také další karosářskou verzi své trojky. A jde o další „GT“.

Novinka má podle tvrzení výrobce v sobě spojovat „dynamické, sportovní geny sedanu s praktičností kombíku“ podobným způsobem jako to před několika lety udělalo BMW 5 GT. Je ale třeba dodat, že 3 GranTurismo vypadá na rozdíl od staršího, podobně střiženého vozu o něco lépe, možná také proto, že výška jeho karoserie nenarostla do nijak extrémních výšin. Za zmínku stojí bezrámová dveřní okna a spoiler na hraní víka zavazadlového prostoru, který se samočinně zdvihá po překročení rychlosti 110 km/h a zasouvá se při zpomalení pod 70 km/h.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
BMW 3 GranTurismo jako hlavní hvězda stánku BMW v Ženevě

Nové BMW 3 GT jsme vám zběžně, ovšem s celou řadou oficiálních snímků představili ještě před jeho oficiální premiérou na autosalonu v Ženevě, nyní vám přinášíme živé snímky a technické údaje k rozměrům a motorům. Špionážní snímky modelu BMW 3 Gran Turismo unikají od poloviny loňského roku, teprve před několika dny jsme vám například přinesli celou sadu našich vlastních snímků vozu BMW 3 GT z německé dálnice.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
K mání bude celá řada verzí, a samozřejmě také paket M Sport

Nové BMW 3 GT nevypadá zezadu tak bizarně jako 5 GT, designéři totiž mohli počítat s prodlouženou délkou karoserie, jež je ještě o 200 mm delší než u BMW 3 Touring. Na rozdíl od GT „pětky“ však nové BMW 3 GT nedisponuje výklopným víkem ve stylu Twin Door Škody Superb, ale jen jedním způsobem jeho otevírání, přičemž je to v porovnání s BMW 3 Touring auto o poznání větší. Jeho rozvor se prodloužil o 110 mm, BMW 3 GT má být vysoké 1 510 mm a široké 1 830 mm, což je o 81, resp. 20 mm více než u Touringu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Předností 3 GT má být prostornější a variabilnější interiér

V porovnání s ním navíc 3 GT nabídne o 25 l větší zavazadlový prostor se základním objemem 520 l, který naroste po sklopení zadních sedadel na 1 600 l. Z větších vnějších rozměrů má těžit zejména prostor pro posádku. Například cestující na zadních sedadlech budou mít o 70 mm více místa pro kolena a řidič usedne o 59 mm výše, což usnadní nastupování a zlepší výhled.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
BMW 3 GranTurismo, další variace na téma "3"

Pod přední kapotou najdeme podélně uložené čtyřválcové motory opatřené výhradně přeplňováním dmychadlem TwinPower Turbo, jejichž škála se opírá pouze o dvoulitry (výjimkou je špičkový třílitrový šestiválec s výkonem 306 koní (225 kW) a točivým momentem 400 Nm). Vznětové motory budou mít výkon 143, nebo 184 koní (105/135 kW) a točivý moment 320, či 380 Nm, ty zážehové pak budou k dispozici s výkony 184 a 245 koní (135/180 kW) a točivými momenty 270, nebo 350 Nm.

Převodovky budou šestistupňové manuální a osmistupňové automatické s dvěma spojkami.

 

bazar

BMW 3 2
Rok výroby: 2007
Stav: 213 397 km
Cena: 152 000 Kč
BMW X3 2
Rok výroby: 2007
Stav: 138 913 km
Cena: 240 000 Kč
BMW 3 2
Rok výroby: 2008
Stav: 156 564 km
Cena: 176 000 Kč
BMW 3 2
Rok výroby: 2001
Stav: 253 345 km
Cena: 66 000 Kč
BMW X6 3
Rok výroby: 2008
Stav: 182 352 km
Cena: 530 000 Kč
BMW X6 3
Rok výroby: 2008
Stav: 164 558 km
Cena: 460 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků