BMW 3 facelift: najdi 5 rozdílů (spy photos)

Mercedes pustil do arény nové Céčko, Audi za chvíli udělá to samé s Á-čtyřkou. V Mnichově si toho jsou dobře vědomi, a proto pro svůj hlavní model, který se blíží polovině svého výrobního cyklu, připravili mírné změny.

Než budete číst dál, zkuste se pozorně zadívat na fotografie, zda na nich najdete alespoň jeden rozdíl proti současné trojce. Mě samotnému, který má poslední trojku dnes a denně na očích, trvalo hezkou chvíli odhalit, co je jinak.

Dobrá, nebudu vás déle napínat. Jedinou zvenčí viditelnou změnou je mírně upravený tvar střední části předního nárazníku. Opravdu rozeznatelné je to jen na první fotografii, kde si všimněte linie okolo ledvinek a registrační značky. Zatímco u stávajícího modelu uvidíte jednu navazující linii, která na masce vytváří velké U s ledvinkami uprostřed,  zde je spodní část rozšířená a její ramena jsou mohutnější. Dalším rozdílem může být absence ozdobných lišt, které v současnoti podélně dělí otvory ve spodní části nárazníku. Ty ale, stejně jako mlhovky, jen nemusí být namontovány. Vše ostatní včetně kontroverzních zadních světel zůstává stejné.

Špatně to zatím vypadá ohledně obnovy nabídky motorů. BMW má dvě nové verze dvoulitrového dieselu známé z modelů 120d a 123d a novou verzi benzínového třílitru s přímým vstřikováním paliva, který montuje do trojkového kupé, ale jak to tak vypadá, ne vše z toho se do sedanu a kombi dostane. Se zvýšením výkonu 320d počítat lze, silnější dvoulitr by se ale v nabídce pral o zákazníky šestiválce 325d, a tak se v trojce těžko objeví. Zda se do sedanu dostane přímovstřikový třílitr z kupé je stále ve hvězdách, ale velmi bychom se divili, kdyby se tak nestalo. V ostatních aspektech lze počítat snad jen s úpravou interiéru směrem ke sblížení s vnitřkem kupé, mně osobně by ale stačilo, kdyby byly vyřešeny problémy s jeho nekvalitní montáží. Ze zbylé techniky se dá spolehnout snad jen na nasazení prvků programu Efficient Dynamics, které se po faceliftu objevily v jedničkové a pětkové řadě. Bohužel se nedá počítat s nabídkou paketu pro špatné cesty, který by se v Česku tak hodil.

Jak to vše nakonec dopadne uvidíme zřejmě již za měsíc ve Frankfurtu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekFoto © Automedia
BMW 3 s prvky faceliftované verze

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 38 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků