BMW 3 Coupé s motorem 5,0 V10: výkonová nadílka

Podobných počinů tu již byl nespočet, v Coupé E92 je to ale novinka. 507 koní výkonu slibuje excelentní dynamiku.

Německý specialista na tuning a příslušenství, firma Bremgo, se ujala zajímavého projektu. Na základu nejsilnějšího Coupé E92, modelu 335i, postavili „silniční zbraň“. Šestiválec twinturbo musel pryč a jeho místo zaujal pětilitrový desetiválec z modelů M5 a M6 s výkonem 373 kW (507 k).

Motor ale není jedinou novinkou. Jak již správně hádáte, společnost mu děla sedmistupňová sekvenční převodovka SMG. Kromě těchto úprav toho na autě příliš odlišného nenajdete, snad už jen nové, výkonnější brzdy a samosvorný diferenciál.

Mezi dalšími, spíše optickými prvky netřeba zapomenout na speciální volant od Hartge, odlehčené disky AC Schnitzer nebo přední kapotu pocházející z nové M3. K mírnému snížení těžiště jistě pomůže i střecha vozu vyrobena z uhlíkových vláken. Trochu matoucí může být snad jen původní tachometr cejchovaný do 280 km/h a otáčkoměr s červeným polem začínajícím na 7000 ot./min. – desetiválec totiž dosáhne „redline“ až o 1250 ot. výš.

Dynamické parametry vozu bohužel neznáme, dá se ale předpokládat, že stovku coupé pokoří pod 4,5 sekundy a bez omezovače se rozjede na rychlost přesahující 310 km/h.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
BMW 3 Coupé s desetiválcem pod kapotou

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

dnes | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků