BMW 3 Coupé s motorem 5,0 V10: výkonová nadílka

Podobných počinů tu již byl nespočet, v Coupé E92 je to ale novinka. 507 koní výkonu slibuje excelentní dynamiku.

Německý specialista na tuning a příslušenství, firma Bremgo, se ujala zajímavého projektu. Na základu nejsilnějšího Coupé E92, modelu 335i, postavili „silniční zbraň“. Šestiválec twinturbo musel pryč a jeho místo zaujal pětilitrový desetiválec z modelů M5 a M6 s výkonem 373 kW (507 k).

Motor ale není jedinou novinkou. Jak již správně hádáte, společnost mu děla sedmistupňová sekvenční převodovka SMG. Kromě těchto úprav toho na autě příliš odlišného nenajdete, snad už jen nové, výkonnější brzdy a samosvorný diferenciál.

Mezi dalšími, spíše optickými prvky netřeba zapomenout na speciální volant od Hartge, odlehčené disky AC Schnitzer nebo přední kapotu pocházející z nové M3. K mírnému snížení těžiště jistě pomůže i střecha vozu vyrobena z uhlíkových vláken. Trochu matoucí může být snad jen původní tachometr cejchovaný do 280 km/h a otáčkoměr s červeným polem začínajícím na 7000 ot./min. – desetiválec totiž dosáhne „redline“ až o 1250 ot. výš.

Dynamické parametry vozu bohužel neznáme, dá se ale předpokládat, že stovku coupé pokoří pod 4,5 sekundy a bez omezovače se rozjede na rychlost přesahující 310 km/h.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
BMW 3 Coupé s desetiválcem pod kapotou

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 20 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků