BMW 3 Coupe: facelift a jediné turbo pro 335i

Mnichovští představují modernizaci pro kupé a kabrio řady 3 a s ním i nový vrcholný šestiválec s jedním dmychadlem.

Automobilka BMW oficiálně představila sérii úprav pro verze kupé a kabriolet stávající řady 3. Došlo na vizuální změny, důležité novinky se ale skrývají i pod jejich kapotami.

Základní proporce obou druhů karosérií zůstaly nedotčeny a na první pohled vynikají nová přední světla s LED a xenonovými adaptivními jednotkami, která se na vybraných trzích dokonce stanou standardem. Nový vzhled mají i maska chladiče, zadní světlomety, zpětná zrcátka a další detaily. Oba nárazníky byly mírně prodlouženy a typické „ledvinky“ jsou nyní nepatrně širší, aby opticky lépe odpovídaly rozšířené kapotě. V nabídce laků přibývají nové odstíny Sea Blue Metallic, Vermillion Red Metallic a Mineral White Metallic.

Uvnitř kupé i kabrioletu zůstává v nabídce široká škála vnitřního vybavení včetně řady druhů dřevěných obkladů Burl Walnut či Bamboo Anthracite nebo hliníkových lišt, k čalounění může být použita paleta koženkových a kožených potahů v řadě barevných odstínů. Pro kabriolet lze nově objednat i speciální čalounění se sníženou absorbcí tepla ze slunečních paprsků. Tato úprava má u tmavého čalounění snížit jeho teplotu za slunných dnů až o 20° Celsia.

A nyní pod kapotu. Nejvýznamnější novinkou pro modelový rok 2011 bude inovovaný řadový zážehový šestiválec (jak se zdá, „řaďáky“ do propadliště dějina naštěstí zatím nepatří). Vychází z třílitrové jednotky dodávané nyní třeba do vozů 335i, kde dosahují výkonu kolem 306 koní (220 kW) s použitím dvou turbodmychadel. Od nynějška bude turbo jen jedno, nejvyšší výkon ale zůstane nezměněn. BMW pochopitelně tvrdí, že s jedním turbem motor nejen že není horší, ale je dokonce lepší v otázkách spotřeby, emisí a odezvy na pokyny řidiče, a tak dvé turba už prostě nejsou třeba. Realita ale bude těžko jiná než opačná, pravým důvodem nahrazení dvou turb jedním je nutně především snížení výrobních nákladů. Místem premiéry pro tento motor se stal prostor nedávno uvedeného BMW 535i Gran Turismo (představili jsme vám jej na tomto místě) a nyní se dostává i do další modelů. Motor 35i s jedním turbem dostane nová řada pět, má jej již jedničkové kupé a nyní přišla na řadu též trojka.

BMW zatím nic neřeklo k nové vrcholné motorizaci 35is, kterou jsme již měli možnost poznat v modelu Z4 sDrive 35is (více o něm na tomto místě). Víme ale jistě, že se pod kapotou faceliftovaného trojkového kupé objeví ještě letos, hovoří o něm prodejní brožura, která BMW unikla krátce před představením tohoto faceliftu. Motor 35is bude stále disponovat dvěma turby, výkonem přes 330 koní a zrychlením na stovku atakujícím pětisekundovou metu.

Zásadním způsobem modernizovaný motor 335i bude v „trojkách“ doplněn šestistupňovou převodovkou s manuálním řazením, nebo „automatem“ Steptronic se stejným počtem stupňů. Nové kupé se starým označením 335i zrychlí z klidu na 100 km/h za 5,3 s, kabriolet bude jen o 0,2 s pomalejší. Pro vozy kupé zůstává i nadále v nabídce možnost volby trvalého pohonu všech kol xDrive.

Oba typy modelového roku 2011 budou zákazníkům k dispozici letos v létě, zcela novou generaci 3 pak můžeme očekávat v roce 2012.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
BMW 3 Coupe a Cabrio po faceliftu
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků