BMW 3 Coupé: diesely až později, xDrive jen pro slabší verze (+české ceny)

BMW letos představilo novou generaci kupé odvozeného od trojkové řady. Máme pro vás další nové informace a české ceny.
BMW 3 Coupé: diesely až později, xDrive jen pro slabší verze (+české ceny)

Již na konci letošního dubna jsme vám přinesli podrobné představení nového kupé trojkové řady automobilky BMW. Již v něm jsme vám nabídli téměř vyčerpávající informace o mnichovské novince, se začátkem prodeje se však objevilo pár nových informací a upřesnění dříve zmíněného, které stojí za zmínku.

První se týká dieselových motorů. Ty nebudou k dispozici hned od začátku prodeje v nabídce se objeví s menším časovým odstupem. Důležitější informací je, že k dříve oznámené verzi 330Cd se 170 kW (231 koní) pod kapotou se přidá i model 335Cd s dieselovým třílitrem s dvojitým přeplňováním (twin turbo). Motor známý již ze současné pětkové řady (535d) bude v trojkovém kupé stejně jako novém X3 naladěn na maximální výkon 210 kW (286 koní) a točivý moment až 580 Nm. Tato verze bude, bohužel, stejně jako v pětkové řadě spjata výlučně s šestistupňovou automatickou převodovkou, manuální nebude k dispozici. Částečně proto a především kvůli vyšší homtnosti nebude 335Ci tak rychlé, jak byste vzhledem k jeho výkonu zřejmě očekávali - zrychlení na stovku se odehraje za 6,1 sekundy. Maximální rychlost činí obligátních 250 km/h a kombinovaná spotřeba bude by měla při předpisové jízdě činit 7,5 litru nafty na 100 km.

Druhá informace míří k systému pohonu všech xDrive, který se v kupé značky BMW objeví vůbec poprvé. Zájemce o opravdu silnou čtyřkolku musíme zklamat, pohon všech kol bude stejně jako u pětkové řady k dispozici jen u slabších verzí, konkrétně 325Cxi, 330Cxi a 330Cxd. Topmodely 335Ci a 335Cd s 225 resp. 210 kW pod kapotou si budou muset vystačit s pohonem zadních kol. BMW tak trvá na své tradici a nejsilnější silniční modely (tedy nepočítáme-li SUV X3 a X5) pohonem všech kol zásadně nevybavuje. Je to trochu škoda, minimálně třistakoňové 335Ci by umělo pohon všech kol uplatnit i na suché silnici a u 335Cd nebude situace jiná. Přesto je 330Cxi nejsilnější silniční čtyřkolkou od BMW všech dob, když pohon obou náprav kombinuje s výkonem 200 kW.

Nové trojkové kupé lze již objednávat, sjet si s ním bude ale zatím těžké, v ČR se první kousky objeví zřejmě až koncem léta. Zpočátku jsou v nabídce pouze dvě benzinové verze - 325Ci a 335Ci s cenami od 1 076 300 Kč resp. 1 294 100 Kč. Přesnější specifikaci výbav pro český trh zatím neznáme, přesto lze říci, že cena kupé s třílitrovým benzinovým twinturbem s výkonem 306 koní je poměrně hodně zajímavá... 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek
BMW 3 Coupé
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků