BMW 3 Coupé: diesely až později, xDrive jen pro slabší verze (+české ceny)

BMW letos představilo novou generaci kupé odvozeného od trojkové řady. Máme pro vás další nové informace a české ceny.
BMW 3 Coupé: diesely až později, xDrive jen pro slabší verze (+české ceny)

Již na konci letošního dubna jsme vám přinesli podrobné představení nového kupé trojkové řady automobilky BMW. Již v něm jsme vám nabídli téměř vyčerpávající informace o mnichovské novince, se začátkem prodeje se však objevilo pár nových informací a upřesnění dříve zmíněného, které stojí za zmínku.

První se týká dieselových motorů. Ty nebudou k dispozici hned od začátku prodeje v nabídce se objeví s menším časovým odstupem. Důležitější informací je, že k dříve oznámené verzi 330Cd se 170 kW (231 koní) pod kapotou se přidá i model 335Cd s dieselovým třílitrem s dvojitým přeplňováním (twin turbo). Motor známý již ze současné pětkové řady (535d) bude v trojkovém kupé stejně jako novém X3 naladěn na maximální výkon 210 kW (286 koní) a točivý moment až 580 Nm. Tato verze bude, bohužel, stejně jako v pětkové řadě spjata výlučně s šestistupňovou automatickou převodovkou, manuální nebude k dispozici. Částečně proto a především kvůli vyšší homtnosti nebude 335Ci tak rychlé, jak byste vzhledem k jeho výkonu zřejmě očekávali - zrychlení na stovku se odehraje za 6,1 sekundy. Maximální rychlost činí obligátních 250 km/h a kombinovaná spotřeba bude by měla při předpisové jízdě činit 7,5 litru nafty na 100 km.

Druhá informace míří k systému pohonu všech xDrive, který se v kupé značky BMW objeví vůbec poprvé. Zájemce o opravdu silnou čtyřkolku musíme zklamat, pohon všech kol bude stejně jako u pětkové řady k dispozici jen u slabších verzí, konkrétně 325Cxi, 330Cxi a 330Cxd. Topmodely 335Ci a 335Cd s 225 resp. 210 kW pod kapotou si budou muset vystačit s pohonem zadních kol. BMW tak trvá na své tradici a nejsilnější silniční modely (tedy nepočítáme-li SUV X3 a X5) pohonem všech kol zásadně nevybavuje. Je to trochu škoda, minimálně třistakoňové 335Ci by umělo pohon všech kol uplatnit i na suché silnici a u 335Cd nebude situace jiná. Přesto je 330Cxi nejsilnější silniční čtyřkolkou od BMW všech dob, když pohon obou náprav kombinuje s výkonem 200 kW.

Nové trojkové kupé lze již objednávat, sjet si s ním bude ale zatím těžké, v ČR se první kousky objeví zřejmě až koncem léta. Zpočátku jsou v nabídce pouze dvě benzinové verze - 325Ci a 335Ci s cenami od 1 076 300 Kč resp. 1 294 100 Kč. Přesnější specifikaci výbav pro český trh zatím neznáme, přesto lze říci, že cena kupé s třílitrovým benzinovým twinturbem s výkonem 306 koní je poměrně hodně zajímavá... 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek
BMW 3 Coupé
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 29 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků