BMW 3 Cabrio: mozaika se uzavírá

(představení, video) BMW zakončilo postupné představování trojkové řady. Nový kabriolet se vyznačuje řadou revolučních změn.

Před děma lety přišla automobilka z Mnichova s novou generací tojkové řady. Nejdříve na trh uvedla sedan, skoro o rok později kombi, nedávno jsme se dočkali kupé a nyní jako poslední zástupce řady přichází nové kabrio.

Zásadním rozdílem ve srovnání s předchozí generací je použití v současnosti velmi moderního systému pevné skládací střechy. BMW se tak přidává do klubu výrobců exkluzivních aut, která se z plnohodnotých kupé umí změnit na plně otevřený kabriolet.

Střecha se skládá ze tří částí a pokud si chcete užít čerstvého vzduchu, lze ji elektricky složit pod víku kufru. Celá operace zabere v dneší době průměrných 22 sekund a stejnou dobu zabere i proměna z kabria zpět na kupé. Při rozhodování, zda se více přiblížit okolnímu světu či se před ním naopak skrýt, je třeba brát ohled na množství převážených zavazadel. Jedeme-li v kupé, je v kufru místo pro 350 l tašek a taštiček, v kabriu pro ně máme 210 l. Nestačí-li to, není třeba zoufat a stačí sklopit zadní sedadla a sadu golfových holí uložit na jich místo.

Interiér se velmi přibližuje trojkovému kupé a stejně jako v něm zde najdeme čtyři sedadla. Ta zadní ale poslouží spíše menším osobám.

Nabídka motorů bude z počátku omezena na dva agregáty, ke kterým postupně přibyde většina z jednotek nyní nabízených pro ostatní zástupce trojkové řady. Prozatím si tak budete muset vystačit s benzínovými řadovými šestiválci. První o objemu 2,5 l a výkonu 160 kW (218 k) a točivém momentu 270 Nm umožní zrychlení na stovku za slušných 7,6 s. Druhým bude dvěma turby přeplňovaný třílitrový motor o výkonu 225 kW (306 k) a točivém momentu 400 Nm. S ním kabrio zrychlí na stovku za výborných 5,8 s.

Stejně jako u předchozí generace, i toto auto auto bude za nějaký čas uvedeno v podobě M3 kabrio a šťastný majitel se bude moci v přímém přenosu kochat zvukem linoucím se ze 4 koncovek výfuku. Jen škoda, že máme v ČR tak málo tunelů...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
BMW 3 Cabrio

Prohlédněte si také následující oficiální videa zobrazující exteriér a interiér vozu i jízdu s novým cabriem.

 



TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 13 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků