BMW 3 Cabrio: mozaika se uzavírá

(představení, video) BMW zakončilo postupné představování trojkové řady. Nový kabriolet se vyznačuje řadou revolučních změn.

Před děma lety přišla automobilka z Mnichova s novou generací tojkové řady. Nejdříve na trh uvedla sedan, skoro o rok později kombi, nedávno jsme se dočkali kupé a nyní jako poslední zástupce řady přichází nové kabrio.

Zásadním rozdílem ve srovnání s předchozí generací je použití v současnosti velmi moderního systému pevné skládací střechy. BMW se tak přidává do klubu výrobců exkluzivních aut, která se z plnohodnotých kupé umí změnit na plně otevřený kabriolet.

Střecha se skládá ze tří částí a pokud si chcete užít čerstvého vzduchu, lze ji elektricky složit pod víku kufru. Celá operace zabere v dneší době průměrných 22 sekund a stejnou dobu zabere i proměna z kabria zpět na kupé. Při rozhodování, zda se více přiblížit okolnímu světu či se před ním naopak skrýt, je třeba brát ohled na množství převážených zavazadel. Jedeme-li v kupé, je v kufru místo pro 350 l tašek a taštiček, v kabriu pro ně máme 210 l. Nestačí-li to, není třeba zoufat a stačí sklopit zadní sedadla a sadu golfových holí uložit na jich místo.

Interiér se velmi přibližuje trojkovému kupé a stejně jako v něm zde najdeme čtyři sedadla. Ta zadní ale poslouží spíše menším osobám.

Nabídka motorů bude z počátku omezena na dva agregáty, ke kterým postupně přibyde většina z jednotek nyní nabízených pro ostatní zástupce trojkové řady. Prozatím si tak budete muset vystačit s benzínovými řadovými šestiválci. První o objemu 2,5 l a výkonu 160 kW (218 k) a točivém momentu 270 Nm umožní zrychlení na stovku za slušných 7,6 s. Druhým bude dvěma turby přeplňovaný třílitrový motor o výkonu 225 kW (306 k) a točivém momentu 400 Nm. S ním kabrio zrychlí na stovku za výborných 5,8 s.

Stejně jako u předchozí generace, i toto auto auto bude za nějaký čas uvedeno v podobě M3 kabrio a šťastný majitel se bude moci v přímém přenosu kochat zvukem linoucím se ze 4 koncovek výfuku. Jen škoda, že máme v ČR tak málo tunelů...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
BMW 3 Cabrio

Prohlédněte si také následující oficiální videa zobrazující exteriér a interiér vozu i jízdu s novým cabriem.

 



TEST Mercedes-Benz A 180 d: Opravdu potřebujete naftu?

Mercedes-Benz A 180 d

Nová generace Mercedesu třídy A dostala svěží vnější tvary a doslova revoluční interiér. Otestovali jsme jedinou vznětovou verzi nabídky a příjemně překvapila nejenom reálnou spotřebou.

včera | Jan Mička | 16 příspěvků
Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4: Pořád jako pírko!

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4 (minitest)

Aktuální Vitara už nějakou dobu spoléhá výlučně na benzínové turbomotory a nedávno k nim nově přibylo i více bezpečnostních systémů. Jak jezdí se čtrnáctistovkou, manuálem a pohonem všech kol?

13.  12.  2018 | Miro Mihálik | 21 příspěvků
Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

11.  12.  2018 | Miro Mihálik | 67 příspěvků