BMW 3 Cabrio: mozaika se uzavírá

(představení, video) BMW zakončilo postupné představování trojkové řady. Nový kabriolet se vyznačuje řadou revolučních změn.

Před děma lety přišla automobilka z Mnichova s novou generací tojkové řady. Nejdříve na trh uvedla sedan, skoro o rok později kombi, nedávno jsme se dočkali kupé a nyní jako poslední zástupce řady přichází nové kabrio.

Zásadním rozdílem ve srovnání s předchozí generací je použití v současnosti velmi moderního systému pevné skládací střechy. BMW se tak přidává do klubu výrobců exkluzivních aut, která se z plnohodnotých kupé umí změnit na plně otevřený kabriolet.

Střecha se skládá ze tří částí a pokud si chcete užít čerstvého vzduchu, lze ji elektricky složit pod víku kufru. Celá operace zabere v dneší době průměrných 22 sekund a stejnou dobu zabere i proměna z kabria zpět na kupé. Při rozhodování, zda se více přiblížit okolnímu světu či se před ním naopak skrýt, je třeba brát ohled na množství převážených zavazadel. Jedeme-li v kupé, je v kufru místo pro 350 l tašek a taštiček, v kabriu pro ně máme 210 l. Nestačí-li to, není třeba zoufat a stačí sklopit zadní sedadla a sadu golfových holí uložit na jich místo.

Interiér se velmi přibližuje trojkovému kupé a stejně jako v něm zde najdeme čtyři sedadla. Ta zadní ale poslouží spíše menším osobám.

Nabídka motorů bude z počátku omezena na dva agregáty, ke kterým postupně přibyde většina z jednotek nyní nabízených pro ostatní zástupce trojkové řady. Prozatím si tak budete muset vystačit s benzínovými řadovými šestiválci. První o objemu 2,5 l a výkonu 160 kW (218 k) a točivém momentu 270 Nm umožní zrychlení na stovku za slušných 7,6 s. Druhým bude dvěma turby přeplňovaný třílitrový motor o výkonu 225 kW (306 k) a točivém momentu 400 Nm. S ním kabrio zrychlí na stovku za výborných 5,8 s.

Stejně jako u předchozí generace, i toto auto auto bude za nějaký čas uvedeno v podobě M3 kabrio a šťastný majitel se bude moci v přímém přenosu kochat zvukem linoucím se ze 4 koncovek výfuku. Jen škoda, že máme v ČR tak málo tunelů...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
BMW 3 Cabrio

Prohlédněte si také následující oficiální videa zobrazující exteriér a interiér vozu i jízdu s novým cabriem.

 



Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků