BMW 225xe Active Tourer má nové baterky. Teď ujede 57 km bez kapky benzinu

S „dvojkovým“ MPV se máme sice rozloučit, ještě před tím však BMW vylepšuje jeho plug-in hybridní variantu o nové baterie.

Rodinná MPV od BMW to již mají spočítané. Než ale dojde k oficiálnímu ukončení výroby, plug-in hybridní verze 225xe Active Tourer se ještě dočkává lehké modernizace svého elektrifikovaného ústrojí. Díky novým bateriím o vyšší kapacitě 10 kWh (dříve 7,7 kWh) se prodloužil dojezd hybridu čistě na elektřinu o více jak 25 %. Nyní tak zvládne až 57 kilometrů.

U vylepšeného hybridního ústrojí zmiňuje BMW rovněž snížení produkce emisí a spotřeby paliva – kombinovaně teď až 1,9 litru na 100 km, oproti původním 2,3 litrům. Dobíjení nové baterie trvá pomocí standardně dodávaného nabíjecího kabelu z běžné domácí zásuvky přibližně 5 hodin, v případě nabíječky BMW i Wallbox se čas zkracuje na asi 3 hodiny a 15 minut.

Mnichovská MPV končí. Řady 2 Gran Tourer a Active Tourer nedožijí další generace

Mnichovská MPV končí. Řady 2 Gran Tourer a Active Tourer nedožijí další generace

Po výkonnostní stránce se ovšem na hybridním ústrojí nic nemění. Kombinace benzinového přeplňovaného tříválce o objemu 1,5 litru, pohánějícího přední kola skrze šestistupňový automat, a elektromotoru zajišťujícího pohon zadních kol má systémový výkon 165 kW (224 koní) a točivý moment 385 N.m.

Hodnota zrychlení hybridu 225xe Active Tourer z nuly na 100 km/h čítá 6,7 vteřiny, kdežto maximálně dosáhne rychlosti až 202 km/h. V čistě elektrickém režimu lze dosáhnout rychlosti až 130 km/h.

BMW 530e dostalo nové baterky. Ujede na elektřinu 66 km a vydává zvláštní zvuk

BMW 530e dostalo nové baterky. Ujede na elektřinu 66 km a vydává zvláštní zvuk

Zástavbou bateriového modulu a elektromotoru se nicméně snižuje objem zavazadlového prostoru. Hybridní Active Tourer tak nabízí základní objem kufru 400 litrů (z původních 468 litrů), po složení sedaček maximálně 1350 litrů (původně 1510 litrů).

Podobně jako modernizované BMW 530e je s ohledem na nařízení EU ohledně zvukového projevu elektrických vozidel vybaveno 225xe Active Tourer akustickým varováním chodců. Při jízdě čistě na elektřinu v rychlostech do 30 km/h vytváří systém vnějších reproduktorů „nezaměnitelný zvuk, navržený speciálně pro elektrifikované modely BMW“.

EU rozhodla: Nové elektromobily musejí vydávat zvuk. Důvod nepřekvapí

EU rozhodla: Nové elektromobily musejí vydávat zvuk. Důvod nepřekvapí

Vylepšené BMW 225xe Active Tourer se již objevuje také v českém konfigurátoru. Startuje na částce 955.500 Kč. Od listopadu 2019 bude pro model uveden zpátky do nabídky i sportovní paket M Sport (příplatek 127.400 Kč).

BMW 225xe Active Tourer: Technická data a česká cena
Zdvihový objem [cm3] 1499
Válce/ventily 3/4
Největší výkon spalovacího motoru [kW/min] 100/4400-6000
Točivý moment spalovacího motoru [N.m/min] 220/1250-4300
Největší výkon elektromotoru [kW/min] 65/4000
Točivý moment elektromotoru [N.m/min] 165/0-3000
Akumulátor [typ/kapacita] Li-on/10 kWh
Převodovka 6A
Max. rychlost [km/h] 202
Max. rychlost - EV mód [km/h] 130
Dojezd na elektřinu [km] 55-57
Zrychlení 0-100 km/h [s] 6,7
Spotřeba WLTP [l/100 km] 1,9-2,1
Provozní hmotnost [kg] 1735
Základní cena [Kč] 955.500
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

dnes | Vladimír Kadera | 110 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 12 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 77 příspěvků