BMW 225xe Active Tourer má nové baterky. Teď ujede 57 km bez kapky benzinu

S „dvojkovým“ MPV se máme sice rozloučit, ještě před tím však BMW vylepšuje jeho plug-in hybridní variantu o nové baterie.

Rodinná MPV od BMW to již mají spočítané. Než ale dojde k oficiálnímu ukončení výroby, plug-in hybridní verze 225xe Active Tourer se ještě dočkává lehké modernizace svého elektrifikovaného ústrojí. Díky novým bateriím o vyšší kapacitě 10 kWh (dříve 7,7 kWh) se prodloužil dojezd hybridu čistě na elektřinu o více jak 25 %. Nyní tak zvládne až 57 kilometrů.

U vylepšeného hybridního ústrojí zmiňuje BMW rovněž snížení produkce emisí a spotřeby paliva – kombinovaně teď až 1,9 litru na 100 km, oproti původním 2,3 litrům. Dobíjení nové baterie trvá pomocí standardně dodávaného nabíjecího kabelu z běžné domácí zásuvky přibližně 5 hodin, v případě nabíječky BMW i Wallbox se čas zkracuje na asi 3 hodiny a 15 minut.

Mnichovská MPV končí. Řady 2 Gran Tourer a Active Tourer nedožijí další generace

Mnichovská MPV končí. Řady 2 Gran Tourer a Active Tourer nedožijí další generace

Po výkonnostní stránce se ovšem na hybridním ústrojí nic nemění. Kombinace benzinového přeplňovaného tříválce o objemu 1,5 litru, pohánějícího přední kola skrze šestistupňový automat, a elektromotoru zajišťujícího pohon zadních kol má systémový výkon 165 kW (224 koní) a točivý moment 385 N.m.

Hodnota zrychlení hybridu 225xe Active Tourer z nuly na 100 km/h čítá 6,7 vteřiny, kdežto maximálně dosáhne rychlosti až 202 km/h. V čistě elektrickém režimu lze dosáhnout rychlosti až 130 km/h.

BMW 530e dostalo nové baterky. Ujede na elektřinu 66 km a vydává zvláštní zvuk

BMW 530e dostalo nové baterky. Ujede na elektřinu 66 km a vydává zvláštní zvuk

Zástavbou bateriového modulu a elektromotoru se nicméně snižuje objem zavazadlového prostoru. Hybridní Active Tourer tak nabízí základní objem kufru 400 litrů (z původních 468 litrů), po složení sedaček maximálně 1350 litrů (původně 1510 litrů).

Podobně jako modernizované BMW 530e je s ohledem na nařízení EU ohledně zvukového projevu elektrických vozidel vybaveno 225xe Active Tourer akustickým varováním chodců. Při jízdě čistě na elektřinu v rychlostech do 30 km/h vytváří systém vnějších reproduktorů „nezaměnitelný zvuk, navržený speciálně pro elektrifikované modely BMW“.

EU rozhodla: Nové elektromobily musejí vydávat zvuk. Důvod nepřekvapí

EU rozhodla: Nové elektromobily musejí vydávat zvuk. Důvod nepřekvapí

Vylepšené BMW 225xe Active Tourer se již objevuje také v českém konfigurátoru. Startuje na částce 955.500 Kč. Od listopadu 2019 bude pro model uveden zpátky do nabídky i sportovní paket M Sport (příplatek 127.400 Kč).

BMW 225xe Active Tourer: Technická data a česká cena
Zdvihový objem [cm3] 1499
Válce/ventily 3/4
Největší výkon spalovacího motoru [kW/min] 100/4400-6000
Točivý moment spalovacího motoru [N.m/min] 220/1250-4300
Největší výkon elektromotoru [kW/min] 65/4000
Točivý moment elektromotoru [N.m/min] 165/0-3000
Akumulátor [typ/kapacita] Li-on/10 kWh
Převodovka 6A
Max. rychlost [km/h] 202
Max. rychlost - EV mód [km/h] 130
Dojezd na elektřinu [km] 55-57
Zrychlení 0-100 km/h [s] 6,7
Spotřeba WLTP [l/100 km] 1,9-2,1
Provozní hmotnost [kg] 1735
Základní cena [Kč] 955.500

BMW

BMW (zkratka z Bayerische Motoren Werke AG) je německá automobilka, které vznikla v roce 1916. Sídlí v Mnichově. BMW vlastní také značku Mini a patří pod ní i Rolls-Royce Motor Cars.

BMW Řada 1 • BMW Řada 2 • BMW Řada 3 • BMW Řada 4 • BMW Řada 5 • BMW Řada 6/6 GTBMW Řada 7BMW X1 • BMW X2BMW X3BMW X4BMW X5BMW X6BMW X7BMW Z4

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Za volantem Škody Octavia RS Combi 2.0 TSI: Kabel nechte Bruselu, berte tuhle!

Škoda Octavia RS Combi 2.0 TSI

Vyzkoušeli jsme Škodu Octavia RS. Tu správnou Škodu Octavia RS. A tady je pár důvodů, proč byste se měli zajímat právě o verzi, o které si dnes budeme povídat.

včera | Jan Mička | 75 příspěvků
Za volantem Škody Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW): To nejlepší z Mladé Boleslavi?

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW)

S novou Škodou Octavia Scout jsme poprvé jezdili už v pondělí, o dojmy se však můžeme podělit až teď. Jak jezdí s nejsilnějším a v současnosti jediným dostupným motorem v Česku?

3.  12.  2020 | Jan Mička | 106 příspěvků
TEST Range Rover P400 Autobiography: Další důvod, proč se stát milionářem

Range Rover P400

Range Rover není autem pro každého, ale každý by si ho měl zkusit. Nyní má nový motor o výkonu 400 koní s hybridní technikou. Jaký je?

29.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 61 příspěvků