BMW 218d Active Tourer vs. Volkswagen Golf Sportsvan 2.0 TDI

Dokáže BMW vnést řidičské kouzlo do kategorie kompaktních MPV, která byla dosud téměř synonymem řidičské nudy? Na technický náskok se spoléhat nemůže: stejně jako všechny konkurenční modely včetně Golfu Sportsvan má motor uložený vpředu napříč a pohánějící přední kola.
Seznam kapitol
  1. Soupeři se představují
  2. Interiér a vnitřní prostor: Dojmy vs. čísla
  3. Dojem z jízdy; Dynamika, spotřeba, chování v zatáčkách
  4. Ceny a výbavy; Verdikt
  5. Technické údaje
  6. Kompletní fotogalerie

Nebudeme dlouze opakovat, co jsme my sami i mnoho jiných napsali už několikrát. Proto jen krátce: BMW snad opravdu věří, že síla jeho značky unese všechno. Uvést na trh model s motorem uloženým vpředu napříč a předním pohonem, navíc ve formě kompaktního MPV, je krok, který by si ještě před několika lety uměl představit jen málokdo. Z pohledu konstruktéra je takové auto popřením všeho, co BMW v minulých dekádách dělalo a čím se zaštiťovalo.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Kompaktní MPV z Mnichova má k nafouknutému Golfu velmi blízko velikostí, proporcemi i koncepcí – je to první BMW s motorem vpředu napříč a pohonem předních kol

Aby toho nebylo málo, české zastoupení doprovodilo vstup řady 2 Active Tourer na trh dost neuvěřitelnou marketingovou komunikací: „Pro všechny rodiny, které sní o sportovním autě“. Chvilku jsme byli v pokušení postavit Active Tourer proti nějakému aspoň trochu sportovnímu autu, ale nakonec jsme mu vybrali za soupeře takové, které se sportem ohání v názvu: Volkswagen Golf Sportsvan. Tomu jsme za podivné jméno dali co proto, ale to nic nemění na faktu, že ho považujeme za aktuálně nejlepší z pětimístných kompaktních MPV na trhu.

Ačkoliv BMW nabízí svoje nejnovější sportovní auto i s několika tříválcovými motory, ke srovnání jsme přizvali exempláře poháněné dvoulitrovými diesely – zlatý standard všech, kteří si kupují auto z peněz svého zaměstnavatele.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Obě auta nastoupila do testu ve vysokém stupni výbavy – mj. s lepšími světlomety, metalízou a 18palcovými koly z lehké slitiny

BMW 218d Active Tourer za 746 200 Kč je nejslabší a nejdostupnější naftový čtyřválec v nabídce motorizací pro tento model. (Pod ním stojí ještě tříválec 216d.) Volkswagen Golf Sportsvan 2.0 TDI s cenovkou 604 900 Kč je naopak nejsilnější a nejdražší motorizace, kterou si můžete do mezistupně mezi Golfem a Touranem objednat. Oba soupeři přitom dosahují navlas stejného nominálního výkonu.

Pro přehlednost jsme seřadili klíčové parametry obou aut do tabulky:

BMW Active Tourer vs. VW Golf Sportsvan: Motory a dynamika
Parametr / Model BMW 218d VW 2.0 TDI
Nejvyšší výkon (kW/k) 110/150 110/150
v ot./min. 4000 3500-4000
Nejvyšší točivý moment (Nm) 330 340
v ot./min. 1750-2250 1750-3000
0-100 km/h (s) 8,9 9,2
Nejvyšší rychlost (km/h) 208 212
Kombinovaná spotřeba paliva (l/100 km) 4,4 4,4
Provozní hmotnost (kg) 1450 1474
Užitečná hmotnost (kg) 515 571

Jak jsou na tom po stránce vnějších rozměrů? Nechme opět hovořit tabulku:

BMW Active Tourer vs. VW Golf Sportsvan: Vnější rozměry
Rozměr / Model BMW 218d VW 2.0 TDI Rozdíl
Délka (mm) 4342 4434 92
Šířka bez zrcátek (mm) 1800 1807 7
Výška (mm) 1586 1578 -8
Rozvor náprav (mm 2670 2685 15
Rozchod kol vpředu (mm) 1561 1543 -18
Rozchod kol vzadu (mm) 1562 1514 -48

Toto první letmé porovnání vyznívá spíš pro „lidové auto“ než pro prémiového sportovce. Sportsvan má o něco vyšší točivý moment dostupný v širším rozsahu otáček a významně vyšší nosnost – rozdíl 56 kilogramů odpovídá dospělé ženě.  Podle vnějších rozměrů by navíc měl být citelně prostornější, přinejmenším v podélném směru.

To by nás ještě nemuselo znepokojovat. Při tabulkovém srovnávání obstojí prémiová auta v konfrontaci se svými plebejskými rivaly jen málokdy. Třeba BMW dosvědčí svoji příslušnost k prémiové značce v jiných disciplínách. Co takový interiér?

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Soupeři se představují
  2. Interiér a vnitřní prostor: Dojmy vs. čísla
  3. Dojem z jízdy; Dynamika, spotřeba, chování v zatáčkách
  4. Ceny a výbavy; Verdikt
  5. Technické údaje
  6. Kompletní fotogalerie
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

dnes | Michal Žďárský
Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

J.D. Power každoročně pořádá anketu o kvalitě vozů na trhu v USA. Už druhý rok z něho nejlépe vyšla Kia se svým výsledkem 72 PP100.

včera | Daniel Havlina | 12 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků