BMW 2 znova dorazí i jako zadokolka. Platformu si vypůjčí od Toyoty Supra

Dle interních informací z BMW dostanou kompaktní modely nového šestiválcového kamaráda.

Nové BMW řady 1 a řady 2 Gran Coupé stojí na nové platformě FAAR, která je určena pro vozy s pohonem předních kol a příčnou zástavbou motoru. V brzké době se očekává i příchod verze kupé. Vyvstala tak otázka, zdali nebude mít stejnou platformu a nepřijde tak o pohon zadních kol a šestiválec. Podle britského magazínu Autocar, který přišel s interními informacemi značky, se ale není čeho bát.

Takto budou znít budoucí vozy BMW. V provozu je uslyšíme už v červenci

Takto budou znít budoucí vozy BMW. V provozu je uslyšíme už v červenci

Novinka by prý měla stát na stejné platformě, na jaké vzniklo duo BMW Z4 a Toyota Supra, tedy na silně upravené základně CLAR ze současného kupé řady 2. Koncepce by měla zůstat stejná, tedy šestiválec uložený podélně a pohon zadních kol. Novinka by měla mít motor z budoucích modelů M3 a M4, který by měl být naladěný na 420 koní.

Německý autosalon má nový domov. Z místa konání se raduje BMW, Kia asi moc ne

Německý autosalon má nový domov. Z místa konání se raduje BMW, Kia asi moc ne

Změny se ale chystají i u M135i a M235i Gran Coupé. Stejný zdroj totiž udává, že ostré čtyřkolky dostanou ještě vypilovanější verze, jejichž výkon se může dostat až ke čtyř stům koní. Z M235i Gran Coupé xDrive by tak rázem byl skvělý soupeř pro Mercedes-AMG CLA 45.

V následujících letech nás tak podle Autocaru čeká ostřejší verze kompaktních BMW a zbrusu nové BMW M2, které bude stejně tak divoké, jako to současné. Poslední zmíněné by mělo dorazit během roku 2022. Pokud se jedná o hatchback, tak chystaná ostřejší verze by mohl být již dříve zmíněný plug-in hybrid M140e, který sliboval výkon 400 koní. Na oficiální vyjádření BMW si ale ještě nějakou chvíli počkáme.

V galerii najdete současné BMW řady 2 Gran Coupé.

Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 111 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 24 příspěvků
Minitest Honda Civic 5D 1.0 VTEC CVT: Stačilo po 5 letech jen posypat pepřem?

Honda Civic 1.0 VTEC CVT

Japonci Hondu Civic lehce vylepšili a poslali zpět na trh se zajímavou cenou. Stačí to ale k tomu, aby vyčnívala nad konkurencí?

21.  3.  2020 | Vladimír Kadera | 125 příspěvků