BMW 2 Active Tourer (F45): „mnichovské poprvé“ v detailech

Ženevský autosalon se stal také místem premiéry vozu, jenž v dějinách značky BMW znamená zřejmě ten největší průlom.

O tomto voze už se popsaly stohy papíru, takže než se dostaneme k technickým detailům, jen stručně. Active Tourer byl nakonec možná trochu překvapivě včleněn do mnichovské řady 2, takže dělá společnost nikoli kompaktním jedničkám (ačkoli k nim má svými proporcemi i určením nejblíže), ale sportovně střiženému BMW řady 2 Coupé. Původní studie BMW Active Tourer byla oficiálně představena před dvěma lety na autosalonu v Paříži. V červenci pak slavilo svoji premiéru odvozené, zlatavě lakované provedení BMW Active Tourer Outdoor zaměřené na pohodlnější trávení volného času.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Špičkovou verzí této řady se stává čtyřválcové provedení 225i

BMW řady 2 Active Tourer znamená pro značku BMW řadu novinek. Vůz totiž stane na podlahové platformě UKL, jež vyniká příčnou zástavbou pohonné jednotky a pohonem předních kol a bude hostit první tříválec BMW s objemem 1,5 l v zážehovém i vznětovém provedení. Půjde o podobné motory, jež najdeme i v novém Mini (F56). Konkurencí se stane hlavně podobně koncipovaným vozům Mercedes-Benz třídy B nebo Volvo V40.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Interiér má být prostorný a pohodlně přístupný, časem se dočkáme i upraveného, semimístného provedení

Novinka bude k dispozici zprvu ve verzích BMW 218i, 225i a 218d s koeficientem odporu vzduchu cx v hladinách 0,26, 0,29 a 0,28. Přední kola spočívají na modifikovaných vzpěrách McPherson a ta zadní na víceprvkových závěsech, zadní kotoučové brzdy mají vnitřní chlazení jen u 225i. Standardem je elektronická soustava řízení podvozku DSC zastřešující také ABS, DTC, CBC, DBC, sušení kotoučů nebo asistent rozjezdů do kopce. Řízení s elektrickým posilovačem a příplatkovým Servotronicem má ve všech verzích převod 15,7, průměr otáčení má činit 11,3 m.

BMW řady 2: kompletní představení nového kupé (51x foto, 2x video)

BMW řady 2: kompletní představení nového kupé (51x foto, 2x video)

Zavazadlový prostor nabízí v základním uspořádání objem 468 l, jenž po sklopení zadních sedadel naroste na 1 510 l. Standardem budou šestnáctipalcové ráfky s pneumatikami 205/60, pro 225i sedmnáctipalcové s obutím 205/55. Motory jsou výhradně přímovstřikové s přeplňováním zdvojeným turbodmychadlem TwinPower Turbo, standardem jsou šestistupňové, manuálně řazené převodovky. Nejvýkonnější 225i má výhradně osmistupňový „automat“, za nějž lze připlácet i u provedení 218d, přičemž 218i může mít samočinnou rychlostní skříň šestistupňovou.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Řidič může počítat i s head-up displejem

Základní provedení BMW 218i s pohotovostní hmotností 1 395 kg nabízí zážehový tříválec 1 499 ccm s výkonem 136 koní (100 kW) a točivým momentem 220 Nm. Z 0 na 100 km/h zrychlí za 9,3 s a dosáhne rychlosti 200 km/h při průměrné spotřebě 4,9 l/100 km. Špičkové BMW 225i je o 110 kg těžší a disponuje obvyklým zážehovým dvoulitrem BMW naladěným na 231 koní (170 kW) a 350 Nm, což při průměrné spotřebě 6,0 l/100 km postačí ke zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,8 s a dosažení rychlosti 235 km/h.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Motory jsou v tomto BMW vůbec poprvé uloženy pod přední kapotou napříč

Na minimální spotřebu paliva (4,1 l/100 km) je pak zaměřeno BMW 218d s pohotovostní hmotností 1 450 kg. Vznětový čtyřválec 2,0 l dosahuje výkonu 150 koní (110 kW) a točivého momentu 330 Nm a vozu umožní dosáhnout rychlosti 205 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 8,9 s. Jak je tedy vidět, BMW řady 2 Active Tourer nebude ani ve své (aktuálně) nejslabší verzi brzdou provozu. Nabídka verzí se bude průběžně rozrůstat, například s podzimem můžeme čekat nástup variant s pohonem všech kol.

V následující galerii si můžete prohlédnout BMW řady 2 Active Tourer až do morku jeho kostí.

 

Předchozí KAPITOLY Následující
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

včera | Petr Schnagl | 7 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 68 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 56 příspěvků