BMW 2 Active Tourer dostal většího bráchu. Jmenuje se Gran Tourer

Je to téměř přesně rok od doby, kdy BMW představilo své MPV s pohonem předních kol. Teď přichází podobný vůz znovu, jen je trochu větší. Dostal jméno Gran Tourer.
Seznam kapitol
  1. BMW 2 Gran Tourer, Video
  2. Fotogalerie (95x foto)

Ortodoxní příznivci BMW nebudou štěstím bez sebe, ale taková je zkrátka realita. Do nabídky mnichovské značky brzy zamíří další auto s motorem uloženým vpředu napříč a s pohonem přední nápravy. Opět půjde o MPV, které ovšem na rozdíl od Active Toureru odveze až sedm lidí. Jinak řečeno, BMW dnes oficiálně zveřejnilo vše podstatné o řadě 2 Gran Tourer.

BMW 2 Active Tourer: První MPV a předokolka od modrobílé vrtule

BMW 2 Active Tourer: První MPV a předokolka od modrobílé vrtule

Na délku měří mnichovská novinka 4556 mm, široká je 1800 mm a vysoká 1608 mm. Jen pro srovnání, základní Active Tourer je dlouhý 4342 mm a vysoký 1555 mm. Šířku má stejnou. Gran dostal samozřejmě také větší rozvor náprav. Původních 2670 mm narostlo na 2780 mm.

Z větších vnějších rozměrů přirozeně profituje vnitřní prostor. Toho by mělo být dost ve všech směrech. Druhá řada je opět posuvná (v rozsahu 130 mm), zavazadelník pojme 645 litrů (Active Tourer začíná na 468 l) a po sklopení opěradel dělených v poměru 40/20/40 se můžete dostat na 1905 l (Active Tourer nabídne 1510 l). Všechny uvedené litry platí pro pětimístnou verzi.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Gran Tourer je větší Active Tourer. Hlavní novinkou je přítomnost třetí řady sedadel. Zájemci mohou sáhnout také po novém systému myKIDO. Ten dětem zpřístupní základní údaje z auta (rychlost, čas do cíle...) a rodičům vpředu umožní kontrolu toho, na co se jejich ratolesti zrovna dívají. 

Na přání může totiž dostat Gran Tourer ještě třetí řadu sedadel. Základní objem zavazadelníku se vám v takovém případě zmenší na 560 litrů, maximum, kterého docílíte sklopením opěradel, činí 1820 litrů.

Právě testujeme: BMW 2 Active Tourer vs. VW Golf Sportsvan

Právě testujeme: BMW 2 Active Tourer vs. VW Golf Sportsvan

Paleta motorizací bude při uvedení na trh zahrnovat dvě benzinové verze a tři diesely. Příznivci benzinu mohou sáhnout po tříválci 218i (100 kW/136 k) nebo čtyřválci 220i (141 kW/192 k). Dieselová část nabídky zahrnuje tříválec 216d (85 kW/116 k), čtyřválec 218d (110 kW/150 k) nebo vrcholnou verzi 220d xDrive. Ta disponuje parametry 140 kW (190 k) a 400 Nm. Na stovce je za 7,6 s. V létě dorazí ještě nejsilnější diesel bez pohonu všech kol a základní benzin 216i.

BMW představuje model 2 Active Tourer v kombinaci s pohonem všech kol

BMW představuje model 2 Active Tourer v kombinaci s pohonem všech kol

Kromě varianty s pohonem všech kol je standardem pro všechna provedení šestistupňový manuál. U tříválců můžete alternativně zvolit šestistupňový automat, u čtyřválců má automatická převodovka osm rychlostních stupňů.

BMW nabídne čtyři modelové varianty. Advantage bude lákat na bohatou výbavu (dvouzónová klimatizace, tempomat, multifunkční volant, parkovací asistent), Sport Line pro změnu na hezčí vzhled a sportovní sedačky uvnitř, Luxury Line nabídne více chromových prvků a kožené čalounění a pak tu je ještě model M Sport, který kromě jiného obsahuje třeba sportovní podvozek snížený o 10 mm.  

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. BMW 2 Gran Tourer, Video
  2. Fotogalerie (95x foto)
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků