BMW 1M Coupe jako GTS-V z dílen Vorsteiner

Americká ladičská společnost s německy znějícím jménem Vorsteiner se uplynulý víkend na setkání vozů značky BMW prezentovala působivou stavbou vycházející z kompaktního, ale pekelně divokého kupé BMW 1M Coupe.
Seznam kapitol
  1. BMW 1M Coupe jako GTS-V
  2. Fotogalerie

Vorsteiner se i přes pole své působnosti (nebo právě proto…?) soustředí na předlohy z dílen evropských producentů luxusních a sportovních automobilů. Od počátku letošního roku jsme zaznamenali třeba kupé Mercedes-Benz C63 AMG Vorsteiner, Ferrari 599-VX Coupe nebo Porsche 911 V-GT (991) či luxusní sedan Rolls-Royce Ghost Vorsteiner.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
BMW 1M Coupe GTS-V od Vorsteineru vyniká zvláště drobnými doplňky exteriéru

Nyní se u Vorsteineru po několika měsících vrátili ke značce BMW a připravili vlastní interpretaci špičkového kupé BMW 1M Coupe pojmenovanou GTS-V. Je třeba připomenout, že tento model se dosud stal předlohou již celé řady staveb konkurenčních společností. Například u Hartge z BMW 1M Coupe vydolovali 401 koní (295 kW), BMW 1M Coupe TechTec dává 450 koní (331 kW) a zřejmě nejdále to zatím dotáhl projekt BMW 1M Coupe Tuningwerk s výkonem 521 koní (383 kW), který jede až 300 km/h.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Na první pohled si všimneme lízátka pod předním nárazníkem, nového víka kufuru a upraveného difuzoru

Firma Vorsteiner ale na „koňské dostihy“ očividně nesází. Na setkání Bimmerfest, jež v kalifornské Pasadeně proběhlo během uplynulého víkendu, představila BMW 1M Coupe GTS-V, jež oproti standardnímu provedení posílilo o pouhých 15 koní (11 kW), resp. 7 Nm. Pohoná jednotka se dočkala mírně upraveného programu řídicí jednotky a upravené výfukové soustavy z titanové slitiny.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Vorsteiner 1M Coupe GTS-V: nijak výrazné zvýšení výkonu nečekejte

Vorsteiner 1M Coupe GTS-V se tedy vyznačuje především působivějším zevnějškem. Na první pohled vyniká především upraveným předním nárazníkem s „lízátkem“ z uhlíkových kompozitů a upravenými otvory pro přívod vzduchu k brzdám, novým víkem zavazadlového prostoru s integrovanou výraznou odtahovou hranou a přepracovanou spodní částí zadního nárazníku s poněkud výraznějším difuzorem.
 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. BMW 1M Coupe jako GTS-V
  2. Fotogalerie
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 85 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků