BMW 135i: superhorký hothatch (spy photos)

Pokud vám nestačí 265 koní v BMW 130i, můžete si počkat na ještě výkonnější model: 135i. Ten dostane pod kapotu třílitr s dvoustupňovým přeplňováním, který se představil v novém trojkovém kupé. Ultravýkonný model nižší střední třídy bude mít výkon okolo 306 k (225 kW), což z něj činí nejsilnější sériový vůz v kategorii hatchů nižší střední třídy. Otázkou ale je, zda charakteristika turbomotoru uspokojí skutečné fajnšmekry očekávající okamžitou reakci na plyn, výkonovou špičku a předvídatelné chování motoru.

Pavel Janda dodává: Možná se ptáte, jak jsme přišli na to, že na fotografiích je opravdu zachycena 135i, vzhledové rozdíly proti 130i jsou minimální. Upřímně řečeno nepřišli, bylo nám to řečeno autorem fotografií, který byl s vozem v kontaktu. Možné je vše, osobně ale příliš nevěřím, že by v případě 135i nebyly alespoň rozšířeny zadní blatníky/podběhy, které oficiálně umožňují použití pneu širokých pouze 225 mm, neoficiálně 235 mm. To je na vůz s odhadovaným výkonem 306-330 koní velmi málo, už na 130i s výkonem 265 koní není tento rozměr optimální a volá po použití pneu s měkčí směsí.

Vzhledem k lehkému maskování předních partií může jít dost dobře jen o testování nového provedení toho či ono aerodynamického doplňku, úpravu systému chlazení brzd apod. Pravdu ukáže čas. Jisté je zatím jen to, že BMW u žádného z modelů nepoužije označení M1, chce jej ponechat výlučně výjimečnému sporťáku sedmdesátých let.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia

 

Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

17.  1.  2019 | Miro Mihálik | 2 příspěvky
TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve loni se je ale Španělé rozhodli seskupit je pod jednu značku a dát jim novou identitu. A protože SUV v dnešní době táhnou, stal se průkopníkem model Ateca.

15.  1.  2019 | Jan Mička | 28 příspěvků
Minitest Mazda 6 2.5 Skyactiv-G A/T: Mimo čas a obvyklé mantinely

Mazda 6 2.5 Skyaktiv-G A/T (minitest)

Vzepřít se jednou provždy kalendáři, jen mládí, nikdy stáří, zpívá v jednom ze svých šlágrů božský Kája. Máme ale tak trochu dojem, že si něco podobného může pobrukovat i Mazda se svou šestkou.

10.  1.  2019 | Miro Mihálik | 88 příspěvků