BMW 130i: známe všechny technické údaje

48 komentářů

147GTA
19. července • 22:58

hmm, 130ka by se mi take libila..ale kdyz uz auto kupuji srdcem, tak jedine alfa romeo GTA )) BMW je stale porad velka tuctovka a ve spolehlivosti take zrovna nevytezi ve statistikach...ale 130ka je bomba!!!! ta se mi mooc libi! ))

147gta II.
21. července • 9:50

jazdis 147gta?

Tom2
13. července • 16:15

Myslím, že máte vrtání/zdvih obráceně - motor je "nadčtvercový" .... ale to je detail, nechci být hnidopich

Fero
13. července • 17:02

Podla objemu to fakt vychadza Vrtání/zdvih (mm) 85,0/88,0, aj ked sportove vysokootackove motory byvaju podstvorcove. I ked BMW asi nejlapsie vie, co robi, vid priebeh kr.momentu tohoto motora - nieco neskutocne.

Tom2
13. července • 20:40

  tak, tak:   delší zdvih + vyšší komprese (+Valvetronic) =  krouťák jak sen !

lukas
14. července • 10:58

spíš než valvetronic(ten nahratzuje škrtící klapku), tak spíš double-vanos. ten ma na krouťák rozhodně vyšší vliv.

valvetronic má vliv spíš na spotřebu.

Tom2
15. července • 17:06

Tak pro upřesnění:
VANOS - (VAriab.NOckenwelleStellung) - mění časování otevření a zavření ventilů - ale ne zdvih.
VALVETRONIC - umožňuje plynulou změnu zdvihu ventilů.
Tzn. že pracují jako jedna jednotka, a  není to jen náhrada škrtící klapky a nemá vliv jen na spotřebu /ale hlavně právě na průběh kroutícího momentu/.  Ale klapku mimoto taky nahrazuje, to jo.  Geniální na tom je, jak elegantně (zdvihátka na excentr.hřídeli)  vyřešili to, co třeba Honda na VTECu měla jenom jako změnu 2 stravů (norm. x ostrá vačka).  Krása je v jednoduchosti  jen na to přijít...
 
 

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
lukas
15. července • 21:28

tos to poplet.........

Vanos pravě reguluje otevření ventilů, natočením vačky.........že vačku přestaví jinak a tím umožní delší dobu otevření ventilů

Tom2
16. července • 10:42

...a ty snad neumíš číst,člověče - ještě jednou: 
VANOS : ano, to tvoje "natočení vačky" je právě změna časování (tzn.KDY otevře a zavře) = souhlas.
Ale VALVETRONIC se stará o to JAK MOC se VENTIL zvedne.  Takže taky reguluje otevření ventilů, ale tu složku, na kterou nemá VANOS vůbec žádnej vliv....
A když se podíváš na grafy minulých 2.5 a 3litrů -který už dávno maj VANOS- tak udivíš, jak právě  implementace valvetronicu posunula krouťák do nižších otáček .
OK ?  nebo si radši najdi nějaký obrázek a pochopíš to   a nebudeš trvrdit, že sem to poplet.  Snad si opravdu nemyslíš, že celej valvetronic je jen náhrada škrtící klapky, to by bylo trochu málo..
 
 

Tom2
16. července • 11:04

  ..ale chápu, že to není úplně jednoduchý, zvlášť pokud se o tyhle věci vysloveně nezajímáš - takže např. tady:
   http://www.bmwworld.com/technology/valvetronic.htm
 

mayklmaykl
14. července • 18:44

chlapi hlavne ze to krouti ne?!
 taky se na to cucel jinej motor takhle paradni prubeh asi nema,taky ze nova 330i to umi sypat jak svina....nedavno jsem to potkal na dalnici a jede to hodne pekne a trochu mi ujizdel hajzlik

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Lukke
14. července • 19:30

No co se ti zdá divného, že ti se 190kW ujížděl?

mayklmaykl
14. července • 19:51

aaale f podstatě nic 
mam ve svy karce taky nakej vykon a ne o tolik nizsi ale nevadi mi to -byla to stejna znacka a podobnej typek
stejne je to nekdy sympaticky kdyz lidi blbnou ani se neznaj ja jel tuhle z liberce chytla se me ve 160ce  jina e34ka pak e32ka a jeste nejakej nadsenec v e38 a razili jsme cestu docela uspesne,vyzkouseli jsme max ukazali si vzajemne fakáče zasmáli se zamávali a jeli do pr....

Papin
15. července • 14:06

No, potkat bych Vas nechtel. Nebo jste z Liberce jeli po nemecke dalnici bez omezeni rychlosti?
Obcas, po precteni diskusi na tomto serveru, mam pocit, ze bych radeji na silnici vyjizdet nemel, protoze sance, ze me sestreli nejaky takovy sportovec, je velika.
Proc nejezdite blbnout na okruhy?

mayklmaykl
16. července • 1:32

protoze za danych podminek jsme jeli naprosto bezpečně,ja myslim ze zbytecne neriskuju a uz jsem vyrost z ruznejch kravin,mozna to nekomu zni divne ale myslim ze tahle auta jsou dimenzovana jinak nez skoda 120 nebo fabia apod proto jsem si jist ze to pro ostatni nebezpecne nebylo.

Papin
16. července • 8:14

Pouziji takovy pekny citat: "Myslet si to, klidne, muzes."
Problem neni v konstrukci auta, ale v konstrukci komunikace. Proste, ani dalnice u nas neni stavena na rychlost vice nez 130.
Jak vite, ze za tim horizontem ci zatackou nic neni? Ve 160 jsou vzdalenosti sakra kratke a clovek toho ujede strasne moc, nez vubec zareaguje. Tentokrat Vam to zrovna vyslo, takze z toho mylne vyvozujete, ze to pro ostatni nebezpecne nebylo. To je, jak bych vylezl na ulici, zacal strilet ze samopalu a pak bych tvrdil, ze to nebylo nebezpecne, protoze jsem nikoho nezastrelil... (uznavam, ze to je lehce demagogie, ale myslim, ze to sedi)

Karel
18. července • 9:18

To auto je konstruováno tak,že ve stošedesátce jede velmi bezpečně,rozhodně nikoho neohrožuje.Pro řadu vozů na našich dálnicích je ale předpisová stocřicítka rychlostí kdy ohrožují sami sebe a všechny ostatní.Pokud navíc tento fakt eliminují zbytešně pomalou jízdou,tak bezprostředně ohrožují všechny za sebou,neb jsou příčinou vzniku "špuntů " na dálnici.Na dálnici je rychlost velice relativní pojem vztaženo ke kvalitě vozů....

mayklmaykl
18. července • 17:24

tak tak...

mayklmaykl
16. července • 20:20

kecale ja vetsinou nebezpecne nejezdim a kdyz to rikam tak to tak bylo paušalizovat toto je nesmysl protoze např když mam 3km rovinu a vidim až do hajzlu mužu jet třeba 300...samozřejmě že rychla jizda přináší rizika ale to ta pomala taky a nekdy i vetsi vime

Skyline
15. července • 14:32

Protoze pro vetsinu mistnich frajeru je to moc drahy a za usetreny prachy radsi zavodi na okreskach nebo koupi sadu LEDek

Mitch
13. července • 12:34

Celkove jednicka je predrazene auto, chtelo by to dat cenikovou cenu tak o 10-15 % dolu pak by to slo... (i kdyz muj znamej prodejce lehce mi muze dat slevu 10 % pri objednani do vyroby) ale mam otazku co bude lepsi Z 350 nebo 130i. Z 350 za 1.1 milionu se mi zda jako lepsi volba? Zadni sedacky nepotrebuji, a v Jednicce jsou stejne "nouzove" ... Kdo s koho??? Z 350 je skoro jako supersport ale 1 je hothatch.... co bude lepsi z hlediska sportovnich vlastnosti? Vzdy mne to zajimalo... Uz se tesim na 135i ta by roztrhala Z 350 ...

Michal
18. července • 9:56

Jojo s těma cenama souhlasím. jsem z 130i zklamanej - je moc tezka (jen 75kg dolu oproti 330i) a draha - rozdil jen 110 000 nebo kolik!!
snad ani neexistuje duvod, proc jit do 130i, kdyz je tu 330i. stoji skoro stejne a je praktictejsi. a na130i nemuzu mit 19 kola.
kazdopadne ja bych mel byt typicky zakaznik, ktery si koupi hot hatch, ale ani me to nedava smysl. takze radsi 330i

karel
14. července • 16:20

Mám 120 D a je velice praktická pro člověka,který již nepotřebuje vozit celou rodinu na chatu a chce trochu sportovnější auto,s možností občas převézt i větší náklad.V tomto ohledu je to auto určitě praktičtější,než nová trojka,zároveň má i sportovnější charakter....Z mých zkušeností je i přeprava 4 lidí vcelku bezproblémová,ale k tomuto účelu jsem auto nekupoval.Slouží mi jako auto pro dva lidi na krátké a strední trasy.130 může sloužit úplně stejně,je pro podobný okruh zájemců a určitě dělá řidiči a spolujezdci ještě větši radost z jízdy...Koneckonců ani 120 D nemá na našich silnicích jízdními vlastnostmi,dynamikou jízdy a přitom malou spotřebou příliš mnoho soupeřů.Vždy to ale u nás bude spíše vzácné auto na silnici.S tímto záměrem se ale vyrábí a to je filosofie proč jsem si ho koupil.Pokud bych chtěl jiné, třeba i větší auto,tak jsem ho za cenu tohoto vozu mohl mít a zřemě by mi ještě zbylo....V určitém věku se takové věci jako auta začínají kupovat podle srdce a pro radost,nikoliv z důvodu nezbytné potřeby pro rodinu...Každému,kdo si tento přístup může dovolit a po 130 pošilhává doporučuji!!!! Žádné jiné sériové auto mu za jeho peníze /a vzledem ke kvalitě a vlastnostem za relativně málo/nebude dávat takové množství radosti z jízdy po silnici.Nejsem najatý pro reklamu BMW,tak to prostě cítím....

Vita
13. července • 20:38

Stejně těch 10% slevy padne za nějakou příplatkovou výbavu.Takže cena zůstane jen bude lepší výbava.

Flavio
13. července • 13:28

Na srovnání je ještě příliš brzy. Papírově může 350Z těžit z nižšího těžiště a většího rozchodu. Nicméně ve výsledku půjde o to, jak bude 130i celkově vyvážené, neboť u Zetka není vyváženost zrovna optimální. Jinak souhlasím s pjandou, 350 je příliš nápadná, přitahuje přiliš mnoho pozornosti a v každodenním provozu je hodně nepraktická.

LeonardoCupranek
13. července • 14:39

Kolikpak bude stat Golf R36 FSI 4x4 DSG?

jaccub
13. července • 14:38

nekde sem cetl ze s prakticnosti u 350Z to zas neci tak hrozny, ale bojuzel sem jeste nemel prilezitost tohle auto vyzkouset, takze pokud to cte nekdo kdo by mi umoznil ziskat nejake zkusenosti s nissanem tak se nebudu zlobit

pjanda
13. července • 15:47

Limitem je spis vnitrni prostor, ja si v 350Z pohodlne nesednu (200 cm), sedacky jsou i v nejnizsi poloze prilis vysoko na to, abych do auta bez problemu slozil hlavu. Jet se s tim da, nejak se za volant naskladam, ale neni to pohodlne a je to hlavni duvod, proc me myslenky na 350Z zcela opustily...

jaccub
14. července • 12:47

sem to s praktycnosti myslel trochu jinak, je mi jasny ze prostor je omezenej, sem mel na mysli komfort cestovani ze na tokovy auto to neni spaty

Petr Broža
13. července • 20:53

A co teprve Mazda RX-8  Tam se i já bouchám hlavou o strop.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Milan K
14. července • 7:53

Zrovna mne napadlo ze to taky napisu :D

Flavio
13. července • 14:50

No, on vůz typu coupé moc praktický není. Přeci jen sou momenty, kdy člověk potřebuje odvézt víc než jen jednoho spolucestujícího či naložit něco do kufru. Nehledě k neustálé nutnosti tankování N98 a pořizování 18" pneu, jenž provoz pořádně prodraží.

pjanda
13. července • 13:11

Osobne preferuji 130i, pro jeji nenapadnost. 350Z bude patrne za vsech okolnosti rychlejsi, ale to neni to jedine, je prilis napadna, neni to auto co muzete nechat stat pres noc pred domem. A navic, stava se z ni docela "tuctovka", 350Z se prodava velmi dobre. Uz 1er obecne se proda par a 130i, tu si koupi jen par silencu... Kazdopadne 350Z ma z hlediska sportovni jizdu urcite lepsi pomer vykon cena (na klasicky sportak je velmi levna) a musite mit zvlastni duvod, abyste dal prednost 130i...

Jiri
13. července • 18:58

Já myslím, že taková auta se moc nekradou, já mít 350Z, tak bych spal docela klidně i s autem před domem.

pjanda
13. července • 23:24

Kradeze se nebojim, tak si to holt nekdo odveze a koupi se jine... Ale vandalismus, to uz je jina, znehodnocene auto, spousta starosti, minimalni plneni od pojistovny... Po zkusenostech parkuji vylucne v garazi 325i, coz je dosti nenapadny sedan, 350Z by byl do rana na mraky... Naopak Audi S3 nechavam uplne bez problemu kdekoli a 130i bez m-paketu bude jeste mene napadne.

13. července • 12:00

Konečně pořádná konkurence pro Fabii RS.

Robert
14. července • 13:54

Ako to moze byt konkurencia pre Fabiu RS. Ved Fabia RS je diesel a je o triedu nizsie a ma o 130 PS menej.
 

mayklmaykl
13. července • 18:04

a
13. července • 18:46

pockajme si cim odpovie skodovka :)

Honza
13. července • 10:05

nezdá se vám, že tohle auto má ze všech současných bmw nejpěknější interiér,....

Honza
13. července • 9:59

Ta cena je položena dost nízko. Fakt zajimavá nabídka třeba pro managera, který se musí rychle přemisťovat a v autě jezdí sám bez větších zavazadel.

gergi
14. července • 16:07

ja bych spis rekl, ze je to auto pro manazera, ktery se chce o vikendu povyrazit, na dlouhe rychle presuny bych pouzil neco pohodlnejsiho nez tohle.

Milan K
13. července • 8:37

Tak tohle bude teprve ten poradny DRACEK 120D byla fajn, ale neco malo tomu chybelo
 

heheh
13. července • 0:23

tych 50kg dole by zlepsilo 0-100 mozno este o pol sekundy ale aj takto je 260ps na take male auto kurevsky vela.....hmm pod milion hm :)

goes
13. července • 11:03

tak to urcite ne, aby zlepsilo zrychleni z 6,1 na 5,6s tak to by muselo mit tak o 50-70kW vetsi vykon, nebo vyrazne jinak zprevodovane + vetsi vykon, odlehceni o 50kg je nic.

heheh
13. července • 17:24

Vravi sa ze 100kg na aute dolu = -1s na akceleracii. Kazdopadne by to pomohlo

wertig
13. července • 21:02

To sa kde vravi???..Podla mna totalna blbost..Chcem vidiet ako Hummer odlahceny napr. o 200 kilo ma -2 sek. na akceleracii...heheheheh

JOE
13. července • 0:16

Tohle je první jednička, ve které bych se skutečně chtěl svézt!

Doporučujeme

Články odjinud