BMW 130i: známe všechny technické údaje

Jednička je jediný hatchback v této třídě, který má poháněna zadní kola. Nejvýkonnější model 130i má pod kapotou 265 koní a stovku zvládá za 6,1 s - s těmito parametry deklasuje většinu ostrých vozů této velikosti. A cena? Těsně pod milion.
BMW 130i: známe všechny technické údaje

BMW 130i, současný vrchol jedničkové řady, byl světu představen již na začátku tohoto roku. S uvedením tohoto modelu ale BMW pustilo do světa jen několik málo technických informací, které by se v kostce daly shrnout do jedné věty: Třílitrový šestiválec se 190 kW za přední nápravou, rozložení hmotnosti mezi nápravy v poměru 50:50, stovka za 6,2 s, maximální rychlost 250 km/h a kombinovaná spotřeba rovných devět litrů na 100 km.

Po několika měsících tajnůstkaření automobilka konečně zveřejnila všechna technická data a pohled do tabulky přinese nejedno překvapení. Zásadním rozdílem oproti předchozím předpokladům je zvýšení výkonu motoru ze 190 na 195 kW a točivého momentu z 300 na 315 Nm. Tento motor dostane pod kapotu zdá se zatím pouze jednička, ostatní modely – 3, 5, 6, 7, Z4, X3 i X5 - mají i pro příští rok v nabídce původní třílitrový šestiválec se 190 kW. Díky této úpravě se zlepšila akcelerace na stovku na 6,1 s, maximální rychlost zůstává elektronicky omezena na obvyklých 250 km/h.

Tip: Sportovní M-paket pro řadu 1, 3 a X3

Hodně diskutovaným údajem byla i pohotovostní hmotnost vozu. Ta nakonec činí rozumných 1 450 kg, což na tak výkoný kompakt není mnoho, ale doufal jsem v číslo bližší hodnotě 1 400. Všechna další data najdete v přiložené tabulce. Pro pořádek dodávám, že BMW 130i bude na trhu k dispozici od září se základní cenou 998 tisíc Kč. Přesná specifikace základní výbavy zatím není známa, ale proti ostatním jedničkám bude rozšířena minimálně o sportovní sedačky a volant, sportovní podvozek a 17" litá kola.

Technické parametry

Karoserie
Počet dveří/sedadel 5/5
Rozměry (mm) 4227 x 1751 x 1430
Rozvor kol 2660
Rozchod kol vpředu/vzadu (mm) 1474/1487
Průměr otáčení (m) 10,7
Objem palivové nádrže (l) 53
Objem chladící kapaliny (l) 8,2
Objem motorového oleje (l) 6,5
Pohotovostní hmotnost (kg) 1450
Přípustné zatížení (kg) 500
Celková hmotnost (kg) 1875
Nejvyšší přípustné zatížení náprav přední/zadní (kg) 910/1035
Objem zavzadlového prostoru (l) 330-1150
Součinitel odporu vzduchu x čelní plocha (cX x A) 0,32 x 2,09
Motor
Počet váců/ventilů na válec 6/4
Zdvihový objem (ccm) 2996
Zdvih/vrtání (mm) 88,0/85,0
Kompresní poměr 10,7:1
Palivo ROZ 91-100
Výkon (kW/k) 195/265
při otáčkách 6600
Točivý moment (Nm) 315
při otáčkách 2500-4000
Převodovka/Pneumatiky
Převodové poměry 1-3 r. 4,350; 2,496; 1,665
Převodové poměry 4-6 r. 1,230; 1,000; 0,851
Zpětný chod 3,926
Stálý převod 3,23
Pneumatiky Runflat 205/50 R17
Kola litá 7J x 17
Dynamika
Hmotnost na kW (kg/kW) 7,1
Litrový výkon (kW/l) 65,1
Zrychlení 0–100 km/h (s) 6,1
Zrychlení 0-1000 m (s) 25,9
Zrychlení 80–120 km/h na 4. rychlost (s) 5,8
Nejvyšší rychlost (km/h) 250
Spotřeba (EU-Cyklus)
Ve městě (l/100 km) 13,7
Mimo město (l/100 km) 6,6
Kombinace (l/100 km) 9,2
CO2 (g/km) 221

Fotogalerie

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
BMW 130i --- Sportovní M-paket

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Sportovní M-paket

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků