BMW 130i: známe všechny technické údaje

Jednička je jediný hatchback v této třídě, který má poháněna zadní kola. Nejvýkonnější model 130i má pod kapotou 265 koní a stovku zvládá za 6,1 s - s těmito parametry deklasuje většinu ostrých vozů této velikosti. A cena? Těsně pod milion.
BMW 130i: známe všechny technické údaje

BMW 130i, současný vrchol jedničkové řady, byl světu představen již na začátku tohoto roku. S uvedením tohoto modelu ale BMW pustilo do světa jen několik málo technických informací, které by se v kostce daly shrnout do jedné věty: Třílitrový šestiválec se 190 kW za přední nápravou, rozložení hmotnosti mezi nápravy v poměru 50:50, stovka za 6,2 s, maximální rychlost 250 km/h a kombinovaná spotřeba rovných devět litrů na 100 km.

Po několika měsících tajnůstkaření automobilka konečně zveřejnila všechna technická data a pohled do tabulky přinese nejedno překvapení. Zásadním rozdílem oproti předchozím předpokladům je zvýšení výkonu motoru ze 190 na 195 kW a točivého momentu z 300 na 315 Nm. Tento motor dostane pod kapotu zdá se zatím pouze jednička, ostatní modely – 3, 5, 6, 7, Z4, X3 i X5 - mají i pro příští rok v nabídce původní třílitrový šestiválec se 190 kW. Díky této úpravě se zlepšila akcelerace na stovku na 6,1 s, maximální rychlost zůstává elektronicky omezena na obvyklých 250 km/h.

Tip: Sportovní M-paket pro řadu 1, 3 a X3

Hodně diskutovaným údajem byla i pohotovostní hmotnost vozu. Ta nakonec činí rozumných 1 450 kg, což na tak výkoný kompakt není mnoho, ale doufal jsem v číslo bližší hodnotě 1 400. Všechna další data najdete v přiložené tabulce. Pro pořádek dodávám, že BMW 130i bude na trhu k dispozici od září se základní cenou 998 tisíc Kč. Přesná specifikace základní výbavy zatím není známa, ale proti ostatním jedničkám bude rozšířena minimálně o sportovní sedačky a volant, sportovní podvozek a 17" litá kola.

Technické parametry

Karoserie
Počet dveří/sedadel 5/5
Rozměry (mm) 4227 x 1751 x 1430
Rozvor kol 2660
Rozchod kol vpředu/vzadu (mm) 1474/1487
Průměr otáčení (m) 10,7
Objem palivové nádrže (l) 53
Objem chladící kapaliny (l) 8,2
Objem motorového oleje (l) 6,5
Pohotovostní hmotnost (kg) 1450
Přípustné zatížení (kg) 500
Celková hmotnost (kg) 1875
Nejvyšší přípustné zatížení náprav přední/zadní (kg) 910/1035
Objem zavzadlového prostoru (l) 330-1150
Součinitel odporu vzduchu x čelní plocha (cX x A) 0,32 x 2,09
Motor
Počet váců/ventilů na válec 6/4
Zdvihový objem (ccm) 2996
Zdvih/vrtání (mm) 88,0/85,0
Kompresní poměr 10,7:1
Palivo ROZ 91-100
Výkon (kW/k) 195/265
při otáčkách 6600
Točivý moment (Nm) 315
při otáčkách 2500-4000
Převodovka/Pneumatiky
Převodové poměry 1-3 r. 4,350; 2,496; 1,665
Převodové poměry 4-6 r. 1,230; 1,000; 0,851
Zpětný chod 3,926
Stálý převod 3,23
Pneumatiky Runflat 205/50 R17
Kola litá 7J x 17
Dynamika
Hmotnost na kW (kg/kW) 7,1
Litrový výkon (kW/l) 65,1
Zrychlení 0–100 km/h (s) 6,1
Zrychlení 0-1000 m (s) 25,9
Zrychlení 80–120 km/h na 4. rychlost (s) 5,8
Nejvyšší rychlost (km/h) 250
Spotřeba (EU-Cyklus)
Ve městě (l/100 km) 13,7
Mimo město (l/100 km) 6,6
Kombinace (l/100 km) 9,2
CO2 (g/km) 221

Fotogalerie

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
BMW 130i --- Sportovní M-paket

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Sportovní M-paket

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

dnes | Milan Lažanský
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků