BMW 130i: šest válců a stovka za 6,2 s

BMW řady 1 vyráží bojovat proti zavedené konkurenci, hatchbackům s šestiválci pod kapotou jako Alfa Romeo 147 GTA či Audi A3 3.2 V6 FSI. Pod kapotou jedničky se na ženevském autosalonu představí šestiválcový třílitr s výkonem téměř 260 koní.
BMW 130i: šest válců a stovka za 6,2 s

V současné době má bavorská jednička pod kapotou pouze čtyřválcové motory, benzínovou šestnáctistovku, dva benzínové dvoulitry a dva naftové dvoulitry. Verze 118i se zatím v Česku neprodává. To však BMW nestačí, proto na ženevském autosalonu představí pod kapotou jedničkové řady šestiválcový třílitr, který měl svou premiéru v šestkovém kupé a nové trojkové řadě. Model 130i nabídne výkon 190 kW (258 k) a točivý moment 300 Nm. Na stovku zrychlí vůz za 6,2 s a dosáhne maximálky 250 km/h (el. omezeno). Spotřeba bude velmi příznivá, jen devět litrů na sto km.

Tip: Test BMW 120i a 120d

130i bude mít ve standardu 17" litá kola, trochu chromu navíc a dvojitou koncovku výfuku. Už v základu budou skvělá sportovní sedadla s možností prodloužení sedáku (běžně za příplatek), fajnšmekři si budou moci pořídit aktivní řízení, které v současné době nabízí pětková a šestková řada. Časem by se měla objevit ještě ostřejší verze M1, která počítá s motorem o výkonu okolo 300 koní.

Přehled motorů 116i 118i 120i 130i 118d 120d
Objem 1.6 l R4 2.0 l R4 2.0 l R4 3.0 l R6 2.0 l R4 2.0 l R4
Výkon (kW/k) 85/115 95/129 110/150 190/258 90/122 120/163
  při otáčkách (min.) 6 000 5 750 6 200 6 600 4 000 4 000
Točivý moment (Nm) 150 180 200 300 280 340
  při otáčkách (min.) 4 300 3 250 3 600 2500-4000 2 000 2 000
Max. rychlost (km/h) 200 208 217 250 201 220
Zrychlení na 100 km/h (s) 10,8 9,4 8,7 6,2 10,0 7,9

Spotřeba na 100 km (l)

7,5 7,3 7,4 9,0 5,6

5,7

Fotogalerie

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek BMW 130i

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

včera | Milan Lažanský | 1 příspěvek
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků