BMW 130i: šest válců a stovka za 6,2 s

BMW řady 1 vyráží bojovat proti zavedené konkurenci, hatchbackům s šestiválci pod kapotou jako Alfa Romeo 147 GTA či Audi A3 3.2 V6 FSI. Pod kapotou jedničky se na ženevském autosalonu představí šestiválcový třílitr s výkonem téměř 260 koní.
BMW 130i: šest válců a stovka za 6,2 s

V současné době má bavorská jednička pod kapotou pouze čtyřválcové motory, benzínovou šestnáctistovku, dva benzínové dvoulitry a dva naftové dvoulitry. Verze 118i se zatím v Česku neprodává. To však BMW nestačí, proto na ženevském autosalonu představí pod kapotou jedničkové řady šestiválcový třílitr, který měl svou premiéru v šestkovém kupé a nové trojkové řadě. Model 130i nabídne výkon 190 kW (258 k) a točivý moment 300 Nm. Na stovku zrychlí vůz za 6,2 s a dosáhne maximálky 250 km/h (el. omezeno). Spotřeba bude velmi příznivá, jen devět litrů na sto km.

Tip: Test BMW 120i a 120d

130i bude mít ve standardu 17" litá kola, trochu chromu navíc a dvojitou koncovku výfuku. Už v základu budou skvělá sportovní sedadla s možností prodloužení sedáku (běžně za příplatek), fajnšmekři si budou moci pořídit aktivní řízení, které v současné době nabízí pětková a šestková řada. Časem by se měla objevit ještě ostřejší verze M1, která počítá s motorem o výkonu okolo 300 koní.

Přehled motorů 116i 118i 120i 130i 118d 120d
Objem 1.6 l R4 2.0 l R4 2.0 l R4 3.0 l R6 2.0 l R4 2.0 l R4
Výkon (kW/k) 85/115 95/129 110/150 190/258 90/122 120/163
  při otáčkách (min.) 6 000 5 750 6 200 6 600 4 000 4 000
Točivý moment (Nm) 150 180 200 300 280 340
  při otáčkách (min.) 4 300 3 250 3 600 2500-4000 2 000 2 000
Max. rychlost (km/h) 200 208 217 250 201 220
Zrychlení na 100 km/h (s) 10,8 9,4 8,7 6,2 10,0 7,9

Spotřeba na 100 km (l)

7,5 7,3 7,4 9,0 5,6

5,7

Fotogalerie

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek BMW 130i

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků