BMW 130i: první dojmy z českých silnic

42 komentářů

karel
8. listopadu • 15:02

Po všech stránkách je dnes BMW na absolutní špici.Kdo nevěří,at to zkusí.....

DZ
4. listopadu • 10:10

Pane redaktore , máte srdce a cit pro vůz .... krásný článek a plně Vám rozumím. Přítelkyni jsem pořídil 116i a ač jsem sám protěžovatel velkých aut (mám S8) , tak na tohodle špunta nedám dopustit. Reklama, která je na BMW třídy 1 je naprosto výstižná, to auto je zkrátka pro radost, radost, radost, radost .... dlouho nic a zase radost. Auto máme od začátku září a přítelkně se občas dost mračí, když jí ho seberu že jedu jen někam po městě. Je to první německé auto ze kterého nemám po shlédnutí pocit chladu, ale spousty emocí. (když neberu M3, která je velmi emotivní, nikoli však jen na pohled, tu musíte řídit)

LukaZ
22. října • 19:35

Parada, tenhle clanek je fakt skvely. I kdyz se mi tenhle bavorak UKRUTNE nelibi a sel by zarucene do 330i, tak stoji za pozornost i Golf R32, bude mit V6 3.2, zadny "strileci" 1.8T a s 4motion je taky zabava (i kdyz polovicni nez se zadokolkou), zato vas podrzi i na snehu, zatimco s BMW budete shanet pytle s cementem do kufru. Vzdycky je to souboj pragmatism versus heritage. Je jasne, ze jmeno VW je oproti BMW polovicni, ale sam jsem mel zkusenost s R32 minule generace a mel jsem z toho auta skvely dojem, vcetne zvuku, ktery se blizil zvuku amerik s bocne vyvedenymi vyfuky. Ted je otazka, jak moc VW (ne)zmrsi novou R32, jestli se neposune vice k civilni GTI, ale za porovnani by to stalo.

SkylineGT-R
21. října • 17:45

SKVELY clanok, vdaka! 265 koni je dost ale necakal som take problemy s trakciou vzhladom na rozlozenie hmotnosti a podvozok. Ved 120d nemala problemy a  a to ma 340 Nm. Ale ako pisete, ked smykaju zadne kolesa to musi byt len zabava. Mat melon nevaham! Ale preco nie je v priplatkovej vybave samosvor???
PS: A netusil som ze S3 je tak ostre auto, este aj negativne odklony? Skoda ze ste ho predali, porovnanie na okruhu by bolo zaujimave...

911
22. října • 4:47

pripojuji se, parada!
nakonec i docela objektivni, zajimave srovnani s S3 a skvele vystihnute, pro co je to auto urcene.jeste bych dodal kupuju, ale...

Ghostyx
21. října • 15:46

Výbornej článek. Naprostý souhlas se vším. Myslím, že BMW dnes co se motorů a designu týče je absolutně na špici...

Petr
21. října • 15:59

BMW je komplexně na špici...

kruch
21. října • 14:28

"vzhled nakupni tasky" ... "kouzelna svou obycejnosti" - to jsou pekny lichotky pro BMW 1 
Me k tomuhle autu prijde jako stylovy obleceni klobouk a dlouhej cernej kozenej kabat, nemuzu si pomoct

dali007
21. října • 14:04

A nemá být FF II RS náhodou čtyřkolka???

Balet
21. října • 18:15

V článku se mluvilo o Focusu ST...

RedRicK
21. října • 15:02

FF II RS je ...

http://www.autorevue.cz/Bleskovky/AR.asp?ARI=5770

RRK

x
21. října • 11:26

To bude legrace až budou družice sledovat veškerý provoz na silnicích (sledování dodržování max. povol. rychlosti bude to nejmenší) a k poslednímu každého měsíce pak už jen každému přijde automaticky generovaný účet za dopravní přestupky. . (obávám se, že pak auta nad 100HP nebudou mít smysl).

lidoop
21. října • 23:09

"Družici na vás"

Druzice se nemecky rekne 'der Trabant' a to nepreji ani nepriteli

Jackk
21. října • 13:19

Tak to je opravdu diky bohu nerealizovatelna utopie navic takovy kontrolni mechanismus bude prvni co z auta vyrvu, jako se montuje antiradar apod.

Marek71
21. října • 11:48

Len dúfam, že sa takéhoto "Big Brother" nedočkáme

Majkie
21. října • 10:53

Myslím, že majitelům BMW i slza dojetí ukápla  Ale lidem, co nemají možnost dát víc než milion za druhé auto do rodiny, spíš ukápne slza smutku. Ale Beethoven se se svou Ódou na radost může jít bodnout

Marek71
21. října • 11:14

No ale potom je takéto a podobné autá správnou motiváciou k tomu, aby som sa človek snažil a časom si to mohol dovoliť

Marek71
21. října • 10:10

Naozaj kvalitný článok. A aj keď na to auto zatiaľ nemám, čo nie je, može byť. Keď nie nové, tak aspoň ojetina o pár rokov

KFL
21. října • 9:03

Uzasne napsany clanek o naprosto uzasnem aute. Jezdil jsem jeden cas ve 120d, coz je sice trosku neporovnatelne, ale uz tam clovek pozoroval zarodky hraveho vozu a ten bavoracky naftak je naprosto bombasticky. Na 130i jsem cekal dlouho a diky tomuhle clanku mam za sebou prvni jizdu. Asi si skocim casem k Bychlovi na testovaci jizdu, to si nesmim nechat ujit.

Jen doufam, ze si 130ku budou kupovat jen dobri a rozumni ridici ;).

Petr
21. října • 10:32

Zkuste nový třílitrový diesel označovaný v modelech jako 335d či 535d s "twin turbem", když sem v tom jel tak....to ani nejde popsat, prostě úžasné...

KOSS
21. října • 8:38

Rozhodne to je pekne auto o motoru ani nemluve. Ale jak ctu clanek od pana spisovatele, tak mam pocit, ze to bude jen chvili trvat, nez se mi nekdo hrave driftem podiva na krizovatce do boku. Myslim, ze by BMW melo k autu pribalit upozorneni "Nejblizsi zavodni okruh je ....... Na beznych silnicich se jezdi v prve rade bezpecne a zadruhe ohleduplne".

pjanda
21. října • 12:39

Jezdim zodpovedne, ohleduplne a bezpecne. Tim co pisi v clanku to snad nijak nepopiram, na zminenych cestach jsem malokdy jel pres 80 a lehky rizeny smyk prece neni nic nebezpecneho. Pokud to ovladate, jde o totez jako zatocit, zabrzdit, preradit...

Navic je treba odlisit tri rezimy jizdy, ktere jsem se 130i zkusil - letiste, bezny provoz, opustena horska cesta bez provozu. Rozhodne v beznem provozu nejezdim nebezpecne, a pokud pisi o nejakem lehkem driftu za takove istuace, je to proste tim, ze to 130i jinak nejde. Zkuste si, uvidite. Tomu autu je to vlastni jako jinemu otevirani dveri, co je spatneho na nejakem 20% prokluzu kol?

A reakce kolegy na bodovy system - neco podobneho jsem cekal a je to velmi lacine  Ponekolikate musim rici, ze jsem od kvetna 2003 nedostal jedinou pokutu a pokud brojim proti soucasnym upravam zakonum tykajicich se nas ridicu, je to proto, ze prinaseji minimum proti tomu, co by prinaset mohly. Ne proto, ze se pote nebudu moci prohanet se 130i po ceskych silnicich. Z hlediska postihu me jakozto ridice jsou mi soucasne upravy zcela lhostejne, nedostal-li jsem 30 mesicu pokutu, nemam duvod verit, ze by tomu po dalsich 30 mesicu melo byt jinak...

bohous
21. října • 14:15

naprosty souhlas.  proc by jizda obecne receno smykem mela byt povazovana za nezvladnuti vozidla!  i kdyz se na to policie tak casto diva.  Zkuste nekdy pouzit pred policii pro otoceni na malem polomeru rucni brzdu, ci u predohrabu pri vyparkovavani na snehu zabrzdit zadek a nechat vytoceny predek "uteci" prohrabem do strany.  vsichni na mne koukaji jak na vraha a nikoho nezajima ze jsem si vse v potu tvare cvicil hodiny na parkovistich.

Marek71
22. října • 0:15

Som rád, že nie som sám, kto používa na otočenie na malom priestore ručnú brzdu... problém bol, keď sedela priateľka vedľa mňa a neupozornil som ju na to dopredu

Bond007
21. října • 14:46

Ne, jste bezohledni ridici kteri ohrozuji ostatni sporadane ridice silnicniho provozu. Smykem se nejezdi a basta ...
Ne ted vazne... Kdyz se nekde otacis smykem, zatacku driftujes atd. ostatni se na tebe divaji jako na vola protoze to neumi a ten kdo se u nas lisi je vzdycky ten spatnej

kruch
21. října • 18:34

No ono spis nekoho videt ve smyku znamena prinejlepsim 50:50 ze to tak sam chtel... mistru sveta je vsude plno...

Gin
21. října • 10:02

Výstižně napsané, mám stejný názor

beat
21. října • 10:50

Tal pod toto se podepíšu. Vypínat stabilizaci a řezat zatáčky na maximum... Je jasně vidět, proč panu Jandovi vadí bodovej systém. A já bych naopak přitvrdil.

Michal
21. října • 12:50

šašku
dekuju za tenhle test a vic takovych !

Petr
21. října • 11:40

Ale no tak, pan Janda mel jiste pro potreby testu dane silnice uzavrene, kontrolovan vjezdy policii a pouze pro potreby testovani

Hank Boček
21. října • 11:36

Tak to nemůžete brát. Je tady auto s 265 koňmi, které někdo vyrobil a prodává se. Mně jako čtenáře AR zajímá, co to zač a co se s tím dá dělat. Chtěli byste snad testy v tom duchu, že se auto při 90 kilometrové rychlosti chová velmi stabilně a bezpečně zabrzdí na 50 metrech a brzdy se ani moc nehřejí? A že se padesátkou ve městě dá jet pohodlně na čtvrtý rychlostní stupeň, aniž motor znatelně škube?
Pokud ano, tak čtěte něco jiného nebo si do omrzení čtěte testy Škoda Fabia Combi 1,2 HTTP.
Zdravím, HB

Petr
21. října • 8:28

Zdravím,
už o tom přemýšlím komplexněji hodně dlouho, cca 2-3 roky, je to všechno o tom, že BMW je prostě celosvětová špička. Když si koupím auto od BMW dostanu po designové stránce skvost, dostanu po motorové stránce totální světovou špičku, po bezpečnostní stránce dostanu bezpečné auto, po technické stránce dostanu opět totální špičku, po emocionální stránce dostanu maximum, co mi kdo může dát. Bývaly doby, kdy si komfort se sportovním duchem auta jaksi odporovali, byly to odvrácené póly, ale BMW je automobilka, která dokázala těmto dvěma pojmům dát rovnice a na druhé straně mi vychází prostě BMW. BMW mi vychází komplexně ve všech směrech jako špička. Jediné, co mi dělá vrásky může být cena těchto produktů, ale na druhou stranu BMW není tuctovka, za tohle všechno si musí nechat zaplatit a že při autě za 2 milionu dám čtvrtinu jenom za to, že je to BMW tak to plně respektuji, protože není na světě výrobce, který by mi mohle to, co BMW dát, ať už je to řada 1, 3, 5, 6 nebo 7.
Vezmu si Mercedes, poslední dva roky se říká, že Mercedes je drahé luxusní auto, ale za to velmi nespolehlivé a asi to bude pravda co tak čtu a poslouchám názory lidí.
Vezmu si Audi, Audi jsou designově krásná auta, ale prolnutím designu do všech řad jsou už hodně nudná. Ale pokud se podívám na ostatní parametry tak Audi, Mercedes hodně ztrácejí na BMW v komplexním pojetí auta jako produktu. Ano, jsou tu i další automobilky, vezmu si Lexus je na vzestupu, baví lidi, dává jim hodně, ale zase to není špičkově komplexní auto. Vezmu si Hondu, ano má špičkové motory, ale zase pokulhává ostatní. Vezmu si Ford...vlastně radši ne, ten mezi užší špičku určitě nepatří.
Ano přiznávám, jsem zapálen do BMW, miluji BMW, ale všechno si dokážu odůvodnit a dokážu si obhájit to, že BMW nemám opravdu konkurenci, myslím, že každý automobilový fanoušek po zamyšlení musí objektivně dojít ke stejnému závěru: Je tady BMW se svými produkty, pak dlouho nic a pak je ostatní spektrum producentů. Nebo máte jiný názor?

Kicko
21. října • 14:48

Ja som do BMW zamilovany asi 2 roky a vlastnim jedno necely rok (moje prve auto je teda BMW ).  Ale presne ste vyjadrili moje pocity z tejto automobilky a ich aut. Je to proste spicka, za ktoru si rad priplatim. Mna nezaujima, ze mozem mat za tu istu cenu pat Loganov, ako to tu niekto prepocitaval v inej diskusii (fuj, ako to vobec niekoho napadlo spomenut BMW a Logan v jednej vete:) ).
 
Takze moje dalsie auto bude asi 330xi, co je vacsie ako "premotorovany nakupny kosik" ...  no podla financii sa uvidi, ci to bude nove alebo jazdene.

Michal
21. října • 12:49

proste ziram tohle je prvni clanek v CR, ve kterem autor priznal, ze si testovane auto opravdu koupi me osobne pripada cela jednickova rada predrazena o 100 až 150 tisic. za rovnej meloun je 130i uz tak draha a kdyz se zactete do seznamu priplatkove vybavy, tak vas omejou... pod 1,3 mio se tohle auto proste koupit neda a to me stve.
kdyby alespon dali do zakladu M paket, 18 kola, kuzi, tak nereknu, ale takhle..

ploii
21. října • 20:10

no mne rozhodne predrazena neprijde, kdyz i "křápský" novy clio stoji vic nez pul milionu tak za zhavy bmw ktere je uplne jinde mi ta cena prijde naprosto adekvatni

Petr
21. října • 8:32

Už tam vidím chyby za což se omlouvám, ale svedu to na brzké ráno

-LK-
21. října • 7:59

Článek, ze kterého čiší neskutečné zapálení pro věc a správné nadšení. Nicméně občas to na mně působí, že těch superlativů na BMW je víc, než bych čekal. Ale fakt moc dobré počtení, přestože podobný typ aut vůbec nemusím.

brasci
21. října • 7:54

... az som mal pocit, ze som v tom aute pocas toho blaznenia v serpetinach sedel ... vyborny clanok

JOE
21. října • 0:25

Je vidět, že jste srdcař!
 
Já bych BMW taky bral, ikdyž spíš asi 330i, protože ten cenový rozdíl mi přijde jako skoro "zanedbatelný". Bohužel okolo milionu už je to moc!  

Robert
21. října • 0:25

Jsem už starší člověk (tak trochu s nadsázkou ) a musím říct, že v životě už mě uspokojujou akorát dvě věci: sex a články Pavla Jandy  Tenhle týden je ke mě štědřejší než moje manželka , máme tu už druhej skvělej článek po citrónu vts. Já si tyhle auta ani nemusím kupovat, mě snad víc baví si o nich tady přečíst. Takže díky Pavle, už třetí parádní noc od pondělí, to je skvělý
Doufám, že si to koupíte a pořádně nás nažhavíte velkým testem a nějakým vymakaným videem jako u stošestnáctky

Marek71
21. října • 10:06

jardaT.S.
21. října • 0:08

super clanek, mit mega tak bych do toho taky sel..co teprve 130ti to bude poradne hukot a nebo BMW H1 Hartge 5.0 V5 a s motorem z minule M5 to musi byt divocina..

Doporučujeme

Články odjinud