BMW 130i: opravdové BMW (megatest)

George  |  26. 02. 2007 02:57

Diky za detailni informace a velmi pekne pocteni. Zdaleka nejlepsi test 130i co jsem kdy cetl, vazne smekam. Testy pana Jandy mi chybely

Odpovědět  |   | 
Tada  |  26. 02. 2007 11:15

Moc to tady řešíte Chtělo by to víc nadhledu

Odpovědět  |   | 
Pavel Janda  |  26. 02. 2007 16:20

Diky, pral bych si mit vice casu na psani, v posledni dobe jej ale prilis nezbyva. Nicmene slibuji, ze v dohledne dobe dam dohromady vice testu, snad se Vam budou take libit

Odpovědět  |   | 
karelg  |  26. 02. 2007 04:46

nice job,man
PS - I like the red car

Odpovědět  |   | 
robert+  |  26. 02. 2007 04:46

preco ste ho predali, ak sa smiem spytat? ved ste sa nan tak dlho tesili..

Odpovědět  |   | 
Make Love and War  |  26. 02. 2007 15:49

No niet sa čo čudovať, že sa ho tak skoro zbavil. Ani mne by sa nechcelo každých 20.000 km do neho v servise vraziť 170.000,- korún. Každých 5.000 km nové gumy... Uf, to nie

Odpovědět  |   | 
Pavel.S  |  14. 12. 2012 16:58

Co to tady píšete za nesmisli,já to auto mám 6let jezdím sním deně do práce,ve volnu drifty a závody mám 100000km a to auto nemělo jedinou závadu,jenom olej a benzín a gumy když koupíte pořádný kotouče a desky tak i brzdy vydrží nesmisl .nechápu ty náklady co tu píšete,to fut bouráte né,jinak je to ůplnej nesmisl a člověk kterej je stim but pořád v servisu nebo si stěžuje na jízdní vlastnosti tak at si nasere na ruce a na nohy.To auto v sériji je schopné jet na závody do vrchu a zajet 4místo mezi subaru evo a m3.Tímto vás chci poprosit aby jste tady nepsali nesmisli protože to auto je fantastický a neříkam to jen tak protože všechny jiný auta se mi doslova rozpadly pod rukama a jediný které to vydrželo je bmw 130i Takže já dávám tomuto autu ten největší respekt a nikdy ho dedám z ruky a když se něco posere tak to opravym protože to stojí za dalších 100000km radosti a rychlosti.Problém tohohle auta je že neni pro každého né každý ho dokáže využít a né každej má na to koule,takže ten kdo neumí jezdit driftem podřazovat s meziplinem tak si hio ani nekupujte.

Odpovědět  |   | 
Dezo Dorant  |  18. 09. 2014 21:30

Tak nesmysl je hlavne ten vas "nesmisl".

Odpovědět  |   | 
Pavel Janda  |  26. 02. 2007 16:28

Bylo treba posunout se dale. Samozrejme je to do jiste miry skoda, ale zivot jde dale, vsechno hezke musi jednou skoncit

Provozni naklady opravdu nebyly ten duvod, jiz v textu jsem je oznacil za odpovidajici. Ostatne zalezi predevsim na vas, jake si je udelate. Pokud si koupite tvrde Continentaly a budete s nimi jezdit volne, pneu vam vydrzi klidne 50 000 km. To same plati o nakladech na servis, palivo... To neni specifikum auta, ale zpusobu vyuziti. Osobne jiny zpusob vyuziti povazuji za mrhani potencialem auta, pro takove jezdeni si neni nutne kupovat 130i. Prijde mi byt smysluplnejsi uzit si kazdeho kilometru a tedy i ztraty hodnoty a priplatit si na palivo a servis, nez na poslednich jmenovanych polozkach setrit a ztrathu hodnoty promarnit jizdou, kterou zvladne i 116i.

Odpovědět  |   | 
vita  |  05. 03. 2007 23:55

Děkuji za zajímavé nákladové info. Podle Vaší režije mám pocit ,že mě auto nic nestojí.Se svojí 316ti jezdím střídavě cihlu (nesmějte se ,mě se zdá že jezdí rychle) a spotřebu. 95% město a po 60 000km mám tak 9,5l/100 , kotouče žádné (přední v 40k broušené) , destičky přední v 40k. Gumy 30% letní (zimní nevím) , Servis : 1. 6k kč, 2. 11k kč . Ůplně jste mi znechutil koupi čehokoli silnějšího a tak můj další (doufám) vůz bude 520i (nežere olej a dle technika jede stejně mizerně jako moje 316ti).

Odpovědět  |   | 
RedBaron  |  26. 02. 2007 06:27

Musím článku vyseknout poklonu, vžil jsem se do něj. Akorát mi není jasné, proč jste se tak výborného auta tak brzy "přežral" a prodal ho, to nebývá běžný jev

Odpovědět  |   | 
hehe  |  26. 02. 2007 07:32

pan autor má asi nějaký problém s vw konzernem...

Odpovědět  |   | 
Pavel Janda  |  26. 02. 2007 16:30

Ne, nemam, pouze jsem se trochu povozil na klise, ktere se s povesti nekterych koncernovych vozu tahnou. Pokud to povazujete za lacine, odpustte mi prosim

Odpovědět  |   | 
Hond4r  |  26. 02. 2007 08:09

Tohle jsou recenze ktere ctu jednim dechem, pane Janda, jak to delate? Skvele.

Odpovědět  |   | 
Z.Linha  |  26. 02. 2007 08:16

To jsem si zase početl. Děkuji, taková slova uznání by měl použít i marketing BMW. Takto se to nedá napsat na zakázku, to se píše jen s citem pro věc. Z.L.

Odpovědět  |   | 
Lojza  |  26. 02. 2007 08:21

Autor zjevne neni objektivni, to zaprve, a zadruhe - nejlepsi hothatch s neklidnou zadi pokud nejedete zrovna po okruhu - smesne, tedy podvozek si na Focus ST neskrtne, udelat auto co jede skvele po idealnim povrchu neni problem, ale aby melo dobre jizdni vlastnosti i v realnych podminkach, to je umeni, takovato precitlivelost urcite hodne nici jizdni vlastnosti protoze to co je nejhorsi jsou necekane reakce, pokud autor chce hajit ze je to prave sportak na okruh - tak kontruji - kdo by si koupil takoveto auto na jizdy na okruhu? Pravda je ze tedy je civilne nevhodne a poloprofesionalne take, ja osobne ocekavam od auta skvele jizdni vlastnosti za realnych podminek, toto auto je tedy hybrid neradici se povedene ani do civilu ani jinam, ostatne proto se relativne hodne prodava v ojetinach a moc jich na silnicich nejezdi - vidam jeden pravidelne a na silnici potkam jeden za 2 tydny, nejspis proto ho autor prodal, jen se mu nechce priznat ze to dokonale auticko neni zdaleka tak dokonale a normalne pouzitelne.

Odpovědět  |   | 
Bond007  |  26. 02. 2007 08:28

ta nervozita pak chce jen mensi korekce volantem, neznamená to že je to auto nepoužitelné. Jednou jsem jel s jedním nesvéprávným řidičem v tomhle autě 250 po běžné okresce a rozhodně to auto nepůsobí nějak zásadně nejistě, jen nepůsobí tak stabilně jako mnohem větší a těžší auta. A jak je napsáno v článku, větší pneu tento problém řeší. A srovnávat 130i s focusem je, myslím, více než úsměvné. Kdo si to nevyzkoušel nepochopí. Btw na okruhu tohle auto zatápí i ikonám jako je 911 carrera. A myslím že jeho menší šetnost na silnici je dána spíše cenou a tím že je to auto tak trošku pro šílence

Odpovědět  |   | 
911  |  26. 02. 2007 09:58

tak jaktoze ho jeste nemas?

Odpovědět  |   | 
Bond007  |  26. 02. 2007 10:06

no comment

Odpovědět  |   | 
911  |  26. 02. 2007 10:15

tak to gratulace

Odpovědět  |   | 
Zdenek K  |  26. 02. 2007 11:08

250 km/h jsi jel po bežné okresce ? opravdu ?? kde si nasel dost dlouhou rovinku ? nebo chces tvrdit ze na bezných zatackach 130i dokaže dosáhnout 250km/h ??

Odpovědět  |   | 
Bond007  |  26. 02. 2007 11:16

No v tom je kouzlo toho auta ze jeho schopnost akcelerace je tak uzasna ze se na tech 250 rozjede i na okresce na trosku delsi rovince... byla to cesta 1. tridy...ne zadne serpentiny...

Odpovědět  |   | 
Zdenek K  |  26. 02. 2007 13:35

No ja mam imprezu a vim ze 250km/h je i pro ni na okresce nerealné .jinak cca 42s z 100km/h na 250km/h znamená hooodně dlouhou rovinku ... . Věřím že na dálnici to nebude problém ale na okresce je to podle mě nemožné .A co potom brzdění ? Z 250km/h potřebuješ docela dost místa na zabrždení ...

Odpovědět  |   | 
void  |  26. 02. 2007 13:38

no třeba kolem Znojma jsou okresky s několika kilometrovými rovinami, tam se dá udělat dvěstě a pár drobných i s fóbií...

Odpovědět  |   | 
Zdenek K  |  26. 02. 2007 14:15

jenom podle hrubého odhadu se jedná o cca 3km rovinky na akceleraci + nějaká ta stovka metrů na brzdění , samozřejmě pouze pokud není na silnici nikdo jinak předjíždění přidává další metry-klidně i stovky metrů - a samozřejmě ŽÁDNÝ hothatch nedokáže "zadupnout " brzdy z 250km/h - to je výsada dálničních "korábů" . Tedy psát "Jednou jsem jel s jedním nesvéprávným řidičem v tomhle autě 250 po běžné okresce" je podle mě buď jednoduše přehnané nebo co hůř prostě jen a jen sen o 130i .

Odpovědět  |   | 
Bond007  |  26. 02. 2007 15:39

holt si vymyslim... prominte, mam vzdycky tak zive sny

Odpovědět  |   | 
bohous  |  26. 02. 2007 20:50

jenze se nezrychluje z nuly a za leckterou zatackou muzete jet treba 140. Treba na trase Podebrady-Jičín se 100 ps autem často jedu ke 200 tacho dlouhé úseky. Dokonce je to i relativně pod kontrolou

Odpovědět  |   | 
Bond007  |  26. 02. 2007 23:40

nevymyslej si

Odpovědět  |   | 
Zdenek K  |  27. 02. 2007 10:28

chápu že je to narážka na mě ale on píše že 200km/h na tacho a vetšina tacho. proměřuje o min cca 10% klidně i 20% při vysokých rychlostech . tedy klidně mohl jet cca 165 km/h reálně a to může být ...

Odpovědět  |   | 
dushko  |  27. 02. 2007 14:58

Jo ty odborníku,165. A při 220 je to 166 a 250=167 v reálu, ne?

Odpovědět  |   | 
dushko  |  27. 02. 2007 14:41

Kvality podvozku má Focus takřka stejné, ale zadný pohon je to co dělá bavorův náskok. Ovladatelnost v zákrutách a jistota, že tě to auto nevynese na obrubník. A naprostá (tedy až na to ESP:)kontrola v tvích rukou(a nohou:)
Ale když někdo brzdí v středu zatáčky na mokré silnici nebo před každou "vostřejší" brzdí na 40 a pak na nejbližší rovince dává "plný kotel" a pak zas 40 dojemné zatáčky, tomu nevymluvíš, že OktáfkaRS není pouze "pomalejší M5-ka".
Něco podobného co teď čtu od tebe jsem slyšel když někdo řek že "prý Panda Cross udělá i Touarega..."(leda tak pusou, jen to byl větší extrém, protože Focus je fakt hodně dobrý, svého času i 306, ale BMW...

Odpovědět  |   | 
honza  |  26. 02. 2007 10:59

"... Focus ST ... " ??? To je velmi vtipne

Odpovědět  |   | 
dushko  |  27. 02. 2007 14:26

Jo ty odborníku,165. A při 220 je to 166 a 250=167 v reálu, ne?

Odpovědět  |   | 
dushko  |  27. 02. 2007 15:00

sorry, zlý tlačítko:)

Odpovědět  |   | 
xxx  |  06. 11. 2007 00:39

Obyčejně do takovýchto revue nepíšu, ale když čtu ty Vaše nesmyli o bmw 130i, tak jsem musel. Jsem vlastníkem tohoto vozu, jezdím s ním každý den do práce i projet se na okrsky a nemám s nim sebemenší problém a to mam pořád vyplý veškeré sistémy.Toto auto je neco fantastického a nemůže za vaši neschopnost .Každý nemuže umět uřídit 265 ps na zadku, nebo nemá nervy na to jezdit každou zatáčku bokem protože tohle auto pokut chcete jet hodně rychle tak to jynak ani neumí.

Odpovědět  |   | 
dejv  |  25. 07. 2008 17:25

A kde si na něho vzal? poctivě sis asi nevydělal ty sistéme :) a ve slově jinak napsat tvrdý y - to chce povahu

Odpovědět  |   | 
Jakub  |  26. 02. 2007 08:32

Článek je celkem i hezký, pěkně se čte. Nikde v celém megatestu a ani v závěrečné fotogalerii. jsem nenašel, byť jen jedinou, fotku kufru. To je tak otřesný nebo ho normálně lidi nepoužívaj? Zmínka o 330ti litrech mě nijak neuspokojila. Rádbych kufr viděl pro lepší představu o jeho půdorysu, tvaru, výšce a tím pádem i o jeho využitelnosti. No nic, pro mne zase jen jeden z dalších průměrných článků zde na tomto serveru. Kvalita je prostě tvořena detaily.

Odpovědět  |   | 
Kaja  |  26. 02. 2007 09:16

Jak bylo receno, ty dlazdice se tam proste nevejdou

Odpovědět  |   | 
ff  |  26. 02. 2007 10:49

Bohuzel se tam golfovy bag nevejde..

Odpovědět  |   | 
Hennessy  |  26. 02. 2007 14:19

Dobrej joke, Jakube Precti si treba test 116í, tam mas kuft v plny krase a u 130 neni jiny Tenhle clanek ma k prumernymu sakra daleko...

Odpovědět  |   | 
hehe  |  26. 02. 2007 09:17

je podivné, že v testu 5th gearu r32 130i porazí http://youtube.com/watch?v=X0rKuHe_VHM

Odpovědět  |   | 
EL  |  26. 02. 2007 09:28

V Top Gearu dopadl výsledek stejně Video na Youtube se mi už nedaří najít.

Odpovědět  |   | 
hehe  |  26. 02. 2007 09:35

http://youtube.com/watch?v=aDF4wsxbMN4 zde
Mr. Janda asi umi divy

Odpovědět  |   | 
MMira  |  26. 02. 2007 09:42

hmm, v TG vyhrálo R32 jen díky tomu, že se tlustý Clarkson vlezl na zadní sedadla. ve FG proto, že Tiff s ním nejel čistou stopu a v zatáčkách driftoval.

Odpovědět  |   | 
EL  |  26. 02. 2007 09:45

Muhehe, tomu říkám odůvodnit proč porážka není porážkou za každou cenu Každopádně u těchto aut už záleží na každém, co sám preferuje.

Odpovědět  |   | 
Bond007  |  26. 02. 2007 09:49

Ono je asi rozdílné když člověk soudí podle osobních zkušeností, nebo se jeho názor vytváří v hospodě u piva nebo doma u televize

Odpovědět  |   | 
asimov  |  26. 02. 2007 11:31

V Best Motoringu zajela 147 GTA lepší čas na kolo než 130i na kolo. R32 také. tady je link: http://www.youtube.com/watch?v=BRqRYNsr67Q

Odpovědět  |   | 
Skyline  |  26. 02. 2007 12:36

Nemam ted cas se na to video divat, ale Integra Type-R zajela (v jinem videu) lip, nez R32 i GTA.

Odpovědět  |   | 
Bond007  |  26. 02. 2007 20:46

tak jsem se dostal k tomu tady zminovanymu videu Skyline, vzdycky jsem si myslel ze jsi zvlastni..ale pokud ti to video prijde byt objektivni, tak si fakt magor... vzdyt ti asiati ridi jako trotli... ale chapu...clovek veri tomu cemu chce verit

Odpovědět  |   | 
Skyline  |  26. 02. 2007 21:28

Ja sice napsal, ze jsem ho jeste nevidel, ale jinak dobry, bonde

Odpovědět  |   | 
Skyline  |  26. 02. 2007 21:50

Tak jsem se na to podival. V cem konkretne ridi jako trotli? Chapu, ze ty bys tam mezi nema zaril, no proc ne, vetsina bondu s mokrym ridicakem si to mysli Jestli je to objektivni? Je to predevsim zabava, objektivni by to bylo, pokud by se hosi svezli s kazdym autem zvlast, udelali vseobjimaci test ve vsech moznych zrychlenich a jeli kazdy sam, bez toho, aby zavodili. Ze by to byla nuda? No prave. Proto je zabavnejsi je videt, jak se snazi z produkcnich aut zdimat maximum a pritom je nerozbit. Vetsina tech chlapiku (mozna vsichni, tady nebyli anglicke titulky) jsou respektovani jezdci japonskeho sampionatu GT, takze kdyz je za jejich jizdu kritizuje bond, je to jako kdyz pubertak komentuje Schumachera.

Jinak ze je ITR v tomto videu jsem nevedel (to, ktere znam, bylo natocene jeste pred prichodem 130i) a jeji vykon odpovida tomu, co jsem cetl a videl i jinde. Ono nestaci jen koukat na valce, obcas je dobry se podivat i na vahu a na videu (byt notne sestrihanem) bylo celkem dobre videt, ze na rovinkach ITR na sestivalce nestaci, ale v zatacce si s nimi proste hraje. Holt 1180 kg a 220 koni neni tak spatna kombinace, jak se obdivovateli modre vrtule muze zdat, zvlast, kdyz ta vrtule ma sice o 45 koni vic, ale je tezsi o brutalnich 270 kg. Predpokladam ale, ze ty bys zkritizoval i Lotus Elise, je to prece sra.ka, co nema ani 200 koni, co?

Odpovědět  |   | 
Bond007  |  26. 02. 2007 23:49

¨respektovani ejzdci ve me vzdycky vzbuzuji respekt..kdyz se jen divam na styl prujezdu zatacek, na jejich razeni a meziplyny, tak nechapu v cem je mam respektovat. Ale chapu, jsou to urcite ikony automobiloveho sportu a proto si nemuzu dovolit je kritizovat... Nema cenu to dal resit..ano ITR je mnohem lepsi nez 130i... mas samozrejme pravdu

Odpovědět  |   | 
Skyline  |  27. 02. 2007 08:53

No vidim, ze zaslepeny baworakista se nezmeni a diskuse s pouzitim argumentu mu nevoni, takze mas pravdu, nema smysl to dal resit.

Odpovědět  |   | 
Bond007  |  27. 02. 2007 09:31

Ja si zadnych relevantnich argumentu nevsiml. Nejake video jasne ukazujici neschopnost ridicu ma pro me nulovou vypovidaci hodnotu. Vzhledem k tomu ze vim jakej zahul pro auto a ridice je NS tak jako objektivni srovnani rychlosti beru oficialni casy z tohohle okruhu... a tam se R32 ani ITR, i kdyz u te si nejsem jistej, pred 130i nedostali...

Odpovědět  |   | 
Skyline  |  27. 02. 2007 10:16

OK, ja priste ty data o vaze a vykonu zkusim napsat aspon tucne, aby sis treba vsiml. ITR se na NS nikam nedostavala, protoze se v Evrope neprodava (krome kusoveho dovozu do UK, kde maji volant na stejne strane, jako v JP). Nicmene je-li pro tebe jedinym ukazatelem cas na jednom okruhu, tak nejak tu svou zaslepenost porad potvrzujes. Neco jako skodifkari, kteri se ohaneji TG jen kdyz Fobie RS predjede Cooper.

Tvoje hodnoceni ridicu BM me neprestava rozesmavat. Chapu, ze tvuj omezeny rozhled a zaslepenost ti nedovoluji videt veci aspon trochu realne. Ale to nevadi ani me, ani tem chlapkum, kteri krome JGTCC jezdi dost casto treba Le Mans a neda se rict, ze neuspesne. Verim ale, ze i v Japonsku jsou bondove, kteri pri spatreni jmen jako Kubica nebo De La Rosa mluvi o neschopnych blbech a mysli si, jak tomu rozumi.

Odpovědět  |   | 
Good  |  27. 02. 2007 11:52

Spíš si myslím, že už máš tak šikmé oči, že jimi vidíš jen výsek reality, nikoliv celou...zúžený pohled. - Jen vtip.

Teď vážně. nepřeháněj to s tou zaslepeností. Číst u každého auta o tom, jak je nějaká japonská plechovka lepší než ta jiná plechovka je už poněkud ohraná deska... Už ani dobře nezní.

Odpovědět  |   | 
Skyline  |  27. 02. 2007 12:20

Me zase nebavi cist prispevky, ktere nereaguji na fakta v dane diskusi a neprinaseji nic noveho, jen si jejich zamindrakovany autor aspon anonymne na webu dokazuje, jaky je frajer, ty jeden vyseku.

Odpovědět  |   | 
Bond007  |  27. 02. 2007 13:43

ja si nehonim triko jen na netu ale i na silnici a proste to co ti chlapci predvadeji na okruhu neni zadna slav... mozna to brali jen jako zabavu a neslo jim o realne vysledky... protoze styl razeni, prujezdu zatackou atd je proste a neoddiskutovatelne tragickej... No protoze se NS nejvic blizi stylu silnic po kterych rad a casto jezdim, tak jsou pro me vysledky z tohoto okruhu relevantni ;)

Odpovědět  |   | 
Reakce pod tímto příspěvkem se již nevětví
asimov  |  27. 02. 2007 14:08

Tihle řidiči co dělají pro pořad Best Motoring, nejsou žádná béčka. Jednou tam měli nějakýho frantíka, co má titul z WRC ( jméno neznám) a dal jim na testovacím okruhu asi 0,5 sekundy. Sice to komentoval slovy, že mít volant na správný straně, tak by to byla i sekunda, nicméně nám by naložil těch sekund několik. Kdo viděl jak jezdí tu svojí testovací jízdu lesíkem, kde kolem drahy jsou stromy, ten takhle nemůže pindat

Odpovědět  |   | 
Bond007  |  27. 02. 2007 14:49

nepotrebuju videt jejich jizdu v lesiku... staci se podivat jak projizdi zatacky... myty o bozskem umeni zavodnich jezdcu me nechavaji celkem chladnym

Odpovědět  |   | 
Skyline  |  27. 02. 2007 16:02

No vidis, me zas nechavaji chladnym myty o tom, ze kdyz nejake auto projede NS rychleji nez jine, je tim padem lepsi.

Odpovědět  |   | 
Bond007  |  28. 02. 2007 10:14

Ale NS neni mytus a hlavne jen neco rika o jizdnich kvalitach toho auta, ne o tom jake to auto je..a pro me je dulezity hlavne to jak to jezdi... Pro tebe je zas dulezity ze je to Honda nebo podobna asijska mrdka

Odpovědět  |   | 
Skyline  |  28. 02. 2007 10:28

Aha, takze Best Motoring je o vlastnostech ridice, ktere samozrejme stoji za prd, zatimco NS je o vlastnostech auta, ktere jsou samozrejme uzasne a ridic na to nema zadny vliv. Jo jo bonde, kdyz vyhrava nemecka mrdka, je vsechno v poradku, ze?

Odpovědět  |   | 
asimov  |  28. 02. 2007 12:21

Oba jezdíte mrdkama Nejlepší auta se dělají na Apeninským poloostrově

Odpovědět  |   | 
Bond007  |  28. 02. 2007 14:05

to je pravda-ferrari. Ale pak je tam nekolik automobilek ktere jsou vyjimkami potvrzujicimi pravidlo

Odpovědět  |   | 
Bond007  |  28. 02. 2007 14:04

Jsi uplne mimo... samozrejme ze i NS je o ridici, ale pokud nekdo nezvlada ani spravny prujezd zatackou tak je tezky pak brat jeho vysledky dosazeny s urcitym autem nejak vazne... ale to je na tebe uz asi moc slozita uvaha...

Odpovědět  |   | 
Skyline  |  28. 02. 2007 18:48

Pritom samozrejme ridici, jezdici na NS to bravurne zvladaji, jak je ostatne zrejme z toho, ze v jejich rukach byla nemecka mrdka nejrychlejsi. Bonde bonde, kralovsky se bavim

Odpovědět  |   | 
Bond007  |  01. 03. 2007 13:27

tak jsem se dival na casy na NS a jsou tam zaznameniani i ti vasi best motoring..nedojeli ani do cile

Odpovědět  |   | 
Skyline  |  01. 03. 2007 17:02

Holt za jejich volantem sedeli nejaci nemecti soudruzi, kteri neumi ridit. Neco jako ti japonsti neumetelove, kteri neumeli ridit proto, ze 130 nebyla nejrychlejsi.

Odpovědět  |   | 
SkylineGT-R  |  01. 03. 2007 23:50

Nechcem do toho vrtat. Priznam sa, ze videa BM pozeram velmi rad. Som dost zvedavy, co konkretne robia jazdci v tomto videu spatne, ked uz ich tak zhadzujes...

Odpovědět  |   | 
Bond007  |  02. 03. 2007 00:58

Uz sem to tu psla nekolikrat...dost zvlastni volba stopy pri prujezdech zatackama... kdyz poslouchas ve videu zvuk, je slyset dost nepresne meziplyny atd.. pust si zvuk a treba pri podrazovani pred zatackou jim hvizdaji dost amatersky kola... cista prujezd a idealni stopa tam taky chybi...ale pokud jste si toho nevsimli, nema cenu to resit.. jsou to urcite skveli jezdci s velkymi zkusenostmi a kam se na to hrabe nejakej trapnej bond bez spetky zkusenosti a cerstvym ridicakem

Odpovědět  |   | 
SkylineGT-R  |  02. 03. 2007 12:00

Skor ty si trochu mimo a nepochopil si o co ide. Jasne ze nejazdia stale idealnu stopu, a to preto, ze jazdi viac aut sucasne, ked si si nevsimol. A ked v spätaku vidi, ze je niekto za nim ocividne rychlejsi, tak mu necha idealnu stopu. Naviac radsej opustia stopu a idu vonkajskom ako sposobit zrazku. Ty s tvojimi silackymi recami by si isto v prvej zatacke zostrelil 5 aut, pretoze by ti branili v idealnej stope. Naviac idu na limite a z toho vyplyvaju chyby.
PS: Keby nikto neuhol z idealnej stopy, za cele zavody by sa nemenilo poradie, kedze auta su vyrovnane a rychlejsi by sa nemal kde dostat pred pomalsieho, mozno na rovinke. Tak nikedy trochu porozmyslaj ty Schumacher...

Odpovědět  |   | 
Bond007  |  02. 03. 2007 15:54

samozrejme

Odpovědět  |   | 
SkylineGT-R  |  04. 03. 2007 10:25

Takze si nepochopil. To nevadi, ani som to od teba necakal.

Odpovědět  |   | 
uhm  |  03. 03. 2007 01:08

hey bond - takze stig je podla teba sracka a jazdi ako trotel ako som to pochopil?? Aha tak nic. Snivajte s nami.

Odpovědět  |   | 
Bond007  |  03. 03. 2007 16:58

nemluvim o stigovi, mluvim o tech japonskych mistrech volantu ale tahle debata uz dal nema smysl...

Odpovědět  |   | 
Bond007  |  26. 02. 2007 09:40

Ano, ale podivejte se treba na oficialni casy z nordschleife nebo hockenheimu... ;) Zaroven jde o to ze odjet rychle jedno kolo zvladne spousta aut, ale zajet 3 rychla kola po sobe na starem nürburgringu zvladne maloktere tak aby mu jeste fungovaly brzdy, aby vas to bavilo atd... takze testy topgearu a 5thgearu nejsou spatne, ale vetsinou ej to trosku vic show, nez aby to melo nejakou zasadniu vypovydaci hodnotu

Odpovědět  |   | 
hehe  |  26. 02. 2007 09:49

ano, tři kola na nordschleife jsou pěkná, ale...jsou to pořád auta na denní použití-a v tom golf 130tku pořádně válcuje-ano, s golfem si nezadriftíš, ale jak často normální člověk driftuje? bezesporu 130i i r32 jsou super monstrózní auta a já bych preferoval "nudnější" golf. a ještě cena: nevím jak v ČR, ale u GB 4 000 liber less za golf....to už je argument

Odpovědět  |   | 
Bond007  |  26. 02. 2007 09:53

A v cem to ten golf valcuje? Ono kazdy se na to diva jinak, me osobne zase pro bezny zivot prijde prijatelnejsi 130i..ale vsechno je otazkou priorit... me musi bavit s autem jezdit, ne kochat se tim ze mam nejhustsiho golfa ve ctyrkolce..(ale kde 4x4 vyuziju tyden v roce, auto je tezky jako prase, zere jako tank a pozitek z jizdy se blizi nule)

Odpovědět  |   | 
zdenda  |  26. 02. 2007 10:10

Je to otazkou priorit, ale proc nekdo neudela test i pro nas normalni uzivatele? Treba jak se to auto chova v zime na snehu a pod, a ted nemyslim driftovani, ktere bezny uzivatel nevyuzije, ale bezpecne jizdni vlastnosti. A to tohle auto proste nema. Taky jsem o nem uvazoval, jen o 2.0l. Nakonec to vyhralo mondeo ST z nemecka, za 25t eur mam super auto, rychly, vsechno do nej nalozim a v zime nemusim na horach cekat pod kopcem, kde jsem prave tyto dva bramboraky videl)

Odpovědět  |   | 
JencekSF  |  26. 02. 2007 10:19

ano bezny clovek s rodinou si koupi 130i jako jedine auto do rodiny LOL
ano porovnavat monedou ST220 a 130i tak to uz tady lezim v kreci
obavam se, ze 130i je auto pro nadsence, ktere nema byt stehovakem ani prepravou na nase neudrzovane hory.

Ale ano priste klidne srovnavejme CBR a 530xi touring :)

Odpovědět  |   | 
dushko  |  27. 02. 2007 15:04

nebo formulu a Harleye

Odpovědět  |   | 
Bond007  |  26. 02. 2007 10:22

no ja nevim, bmw uz jezdim 3 roky a zatim jsem se vzdycky dostal tam kam jsem potreboval. Co sem jezdil s jednickou na snehu, ne primo teda se 130i, ale se 120i, tak nikde nebyl problem, rozhodne jsem nikde nezapadl... a mondeo ST a bmw 1 mi prijdou jako dve absolutne odlisna auta, proto nejakym zpusobem srovnavat jejich vlastnosti vypada dost divne.

Odpovědět  |   | 
dushko  |  27. 02. 2007 14:57

nebo formulu a Harleye

Odpovědět  |   | 
dushko  |  27. 02. 2007 15:05

k.rwa zas na zlém místě

Odpovědět  |   | 
MMira  |  26. 02. 2007 10:22

ale tohle auto - 130i - není pro normální uživatele. ostatně celý 1er je směřován jinam, než na běžného uživatele hatchbacků. tu na Ar lze najít test 116i, 120i i 120d a ty rozhodně nejsou zaměřeny stejně, jako tento test.

srovnávat Mondeo ST a 120i mi přijde ujeté. každé to auto je o něčem jiném.

a co se týče BMW a hor, je třeba si uvědomit, že jde o kompromis. i BMW je možno mít s nesníženým podvozkem a "tenkými" gumami. pak bude jezdit v zimě na horách stejně, jako ostatní auta. jenže takové BMW skoro postrádá smysl, lze si koupit levnější auto, které poskytne stejné služby. na druhém konci spektra je BMW se sníženým podvozkem a širokými gumami, které je i v zimě supr na dálnicích a uklizených cestách, ale nehodí se na neprojetou horskou cestičku. SUV si taky nevezmu na okruh.

Odpovědět  |   | 
ff  |  26. 02. 2007 10:47

Nevim proc by nebylo pro normalni uzivatele ja ho mam a jezdim s nim jak na dlouhe cesty tak kazdodenne po praze a jsem opravdu spokojen..

Odpovědět  |   | 
Bond007  |  26. 02. 2007 11:17

Myslim ze to bylo mysleno tak ze to neni auto pro zcela typickeho ridice z CR, protoze to neni diesel, nema velky kufr a nevyrabi ho koncern VW

Odpovědět  |   | 
Acer.T  |  26. 02. 2007 11:57

Musím se zastat BMW na sněhu. Mám Compacta RV02 a za tím se mi nestalo při použití kvalitních pneumatik s odpovídajícím s vzorkem, že bych zůstal na sněhu viset nebo že bych nevyjel kopec.....Je samo jiná na letních jsem to zkusil jen jednou a byli to doslova neovladatelné sáňky.

Odpovědět  |   | 
Flavio  |  26. 02. 2007 12:49

"ale kde 4x4 vyuziju tyden v roce, auto je tezky jako prase, zere jako tank a pozitek z jizdy se blizi nule"

Bonde, s takovým názorem se zbytečně ztrapňuješ. Je to něco podobného jako bych řekl, k čemu potřebuji zadní pohon, když 95% toho zvládne pohon na předek.

Odpovědět  |   | 
Bond007  |  26. 02. 2007 13:45

nevim co je trapnyho an tom rikat pravdu 4x4 jsem mel, takze myslim ze jeho vyhody a nevyhody odhadnout muzu, ze je R32 tezky a uzrany je taky fakt... takze bych rad nejake osvetleni toho cim se ztrapnuju, diky

Odpovědět  |   | 
joj  |  26. 02. 2007 10:35

"... výkonově překoná ideál českých rodin, Fabii HTP ..."

Tohle snad nebylo nutny

Odpovědět  |   | 
Pepe  |  26. 02. 2007 10:53

Přesně tak. Pěkný článek, ale trocha lidské skromnosti by pane Janda neškodila!

Odpovědět  |   | 
pola  |  26. 02. 2007 11:02

aby psal recenzi na auto clovek ktery totez auto vlastni....trochu divne

Odpovědět  |   | 
MMira  |  26. 02. 2007 11:04

proč? právě naopak. tím, že to auto vlastníš, ho máš šanci opravdu poznat. kdyby nebyla většina testů aut psána na základě několikadenní zkušenosti, vypadalo by motoristické zpravodajství trochu jinak.

Odpovědět  |   | 
Bond007  |  26. 02. 2007 11:21

A taky by mě zajímalo kde na to ten člověk vzal, protože vydělat si na nové bmw poctivě se v CR neda...

Odpovědět  |   | 
John  |  26. 02. 2007 11:50

Pokud budes chodit v pracovni dobe po forech misto prace a vydelavani penez, tak si na to opravdu jako "normalni cesky clovek" vydelat nemuzes. To je ten rozdil co makaji a maji, a ti co kecaji zavidi nemakaji a nemaji pak tedy nic...

Odpovědět  |   | 
Bond007  |  26. 02. 2007 12:02

Odpovědět  |   | 
RRAAFF  |  26. 02. 2007 18:59

Odpovědět  |   | 
Tarper  |  03. 03. 2007 11:36

Jo, to me taky sere. Kazdej si mysli, ze jsem si na svoji 130i nakradl, ale ja jsem ji dostal ke 20tinam od tatinka, abych mel cim jezdit po diskoskach. A to neni zadnej zlodej, ale spickovy politik!

Odpovědět  |   | 
John  |  26. 02. 2007 12:20

To je snad Ok a normalni, koho zajima recenze od cloveka co auto mel tri dny a bezne jezdi Fabii, to asi bude objektivni clenk presne ve smyslu prispevku vyse, "ma to malej kufr je to na prd". Super postreh pro Fabisty, ale pro nekoho kdo jezdi necim lepsim a uvazuje o koupi neceho takoveho je prave vyznamny pohled cloveka, ktery auto ma delsi dobu. A boze, jestli jeste nekdo napise neco o kufru, tak ho asi strelim vsichni vime jaky to ma kufr, tohle neni nakladak kurna, navic ne kazdy potrebuje pro zivot nakladak. V kufru nikdy nic nevozim, az se budu stehovat pujcim si dodavku, nebudu cely rok vozit kufr 600l kazdy den nad nim onanovat a rikat si jaci jsou ty BMWkari s jednickou trapaci je to fakt ubohost. Kazdy kupuje auto podle toho jak jej pouziva, tak reste podstatne.

Odpovědět  |   | 
Skyline  |  26. 02. 2007 12:44

Jenze pohled majitele je casto vyrazne ovlivnen prave tim, ze je to jeho auto a ma tedy tendence odpoustet nedostatky a prehlizet chyby. Nerikam, ze je to pripad pana Jandy (i kdyz do urcite miry..), ale ve svem prispevku jsi takovy pripad sam popsal.

A kufr obvykle neresis jen u druheho auta, u jedineho uz to muze byt dealbreaker.

A tva posledni veta plati i na tebe - "podstatne" je pro kazdeho neco jineho (a to rikam jako nekdo, kdo se hrdym prevazecum kubiku vzduchu cestou do prace od srdce zasmeje).

Odpovědět  |   | 
John  |  26. 02. 2007 12:50

Ja se nikomu nesmeju a chapu ze ma kazdy sve potreby, ale proto ja pod test na Fabii 1.2 nepisu "ty vole z nuly na sto za 20s" proto prispevky typu ze 130 ma maly kufr jsou uplne mimo a muze je napsat pod test skorosupersportu jenom ignorant.
Jinak samozrejme pokud popisuje vozidlo majitel ma tendence vychvalovat, v tomhle testu ale zadnou prehnanou neopodstatnenou chvalu nevidim, nakonec nekde na zacatku autor pise ze uz auto nema, takze ma asi treba lepsi a mohl by rict, "130? srac, jedine BMW M6 " to tam take nevidim...
A ten kufr porad nechapu neresim ho ani u prvniho auta, vejde se mi tam nakup, ano, do kazdeho auta slozim nakup, nic jineho nez pak veci do prace nevozim. Pokud vozim do prace cihly, nekoupim si "sportak"

Odpovědět  |   | 
Skyline  |  26. 02. 2007 13:27

Podle me mimo nejsou, 130i je velikosti na urovni ostatnich HH a jediny rozdil oproti ostatnim verzim je ten, ze u trilitru clovek maly kufr odpusti spis, nez u 120d. Ale ze je ten kufr mensi, nez byt mohl, je proste fakt.
Pro me je ta zaujatost patrna z az zbytecne snahy na zacatku omlouvat svuj vkus prirovnanim k zenske. Ja bych si proste z toho, co pan Janda navrhuje, nevybral nic. Potom taky jasny despekt k ostatnim HH, i kdyz ruzne testy mluvi o necem jinem. Ma pravdu pan Janda, protoze s tim jezdil rok, nebo aktivni profesionalni zavodnici v BM?

A jeste ten kufr - treba na dovolenou autem nejezdis, spousta lidi ovsem ano. Treba ja

Odpovědět  |   | 
dushko  |  27. 02. 2007 15:38

Je to o umění používát taky toho mozku při balení do kufru. Já jsem jel už se 306 Cabrio na letní výlet(4 dny) ve 4 s oblečením na každej den, s velikým "magičem", stany, částí jídla(zbytek jsme koupili ve městě poblíž)+pivo,nealko a hodně chlastu , spolujezdkyně měla "příruční"batožinu před nohama a zadní cestující ňákou tu bednu vod Whisky a již jmenovanej plážák mezi sebou. Ale i tak by tohle mnozí bez ujmy nevecpaly ani do "oktáfkyftédéíčkusrudýmDarudýmI,pěknýkombíkfsupagoldmetleanahlínách" a podobných motoristických ikon.
Pokud to není Panoz Roadster, Suzuki GSX-R 1000, nebo něco jako "žigulák" s "typíčopěttisícwattů" "ducbednou" přímo v kufru,je to ok.

Odpovědět  |   | 
Skyline  |  27. 02. 2007 16:01

Jenze to neni baleni, to je tetris.
S kamaradovym CRX jsem byl tyden na horach (3 lidi vc. snb) a se svym v Ceskem raji (s pritelkou) a taky se to dalo (ty hory ve 3 bych uz ale nedal, ne kvuli baleni, ale kvuli katastrofalnimu nepohodli treti osoby). Ale ver tomu, ze do sedanu se to sklada lip.

A kdybych to mel prirovnat - ze CRX nemelo nijak velky kufr (no vesla se tam 72" TV v krabici, ovsem byl to hardcore) a misto vzadu bylo vylozene nouzovka mi nevadilo, protoze to byl proste sportak. Ale u petidveroveho hatchbacku mi to prijde tak nejak nedomyslene a zbytecne snizujici prakticky aspekt bez toho, ze by to bylo nekde jinde videt. Je-li totiz jednicka i pres pet dveri autem pro dva, za stejnou (nebo i nizsi) cenu bych si jednoznacne vybral 350Z, ktera je na tom sice s prakticnosti stejne, ale vypada o 500% lip.

Odpovědět  |   | 
dushko  |  27. 02. 2007 17:15

A taky má přední pohon(350Z)-nebo se pletu?-když, tak sorry... a když ulítávám na dizajnech jako Ni350Z, tak si rovnou pořídím vznášedlo, přidám světla ze swiftu, nakreslím kola a ještě mi to pojede i na jezeře, i když ta maximálka... Mír, dělám si prdel!

A taky když si přečteš třeba o 1200 koňové supře, nepředpokládáš, že je lepší, než třeba Weineck Cobra. Nejen kvůli jízdním vlastnostem(rám weinecka je tuhý jak to jen jde naproti japonskýmu origami-tzn skládání plechu) ale i proto, že Weineck jede do servisu "normálně", kděžto to driftovadlo má generálku každých 3000 km.
A to titěrné víko kufru na Nissanu s Bavorem nesrovnávej. A do bavora taky tu 72"telku dáš, ale do Z-ka ne!

A aby jsem nebudil dojem "antijaponce" tak respect pro CRX! Jedno z nejhezčích aut všech dob(jen na ně, kurwa, nedávejte ty podělaná špatná lexus-světla-ne všem autům se hodí a čínské znaky-už jen proto, že to je japonec ). Je to osobnost, kterou třeba brát i se všemi jejími "mouchami" a nedostatky, stejně jako 306cab, mazda MX-5, chrobák nebo mini. CRX prostě miluju a mnoho Hond, ale BMW je jako Jekyll a Hyde, jestli mě chápeš.

Odpovědět  |   | 
Petr  |  26. 02. 2007 12:54

Zdravím,
zkusím se zeptat trošičku mimo.
Budu se co nevidět rozhodovat o koupi vozu. Vůz bude určen pro delší pracovní přesuny (dálnice) a zároveň pro rodinu takže by měl být komfortní, pohodlný, výkonný a s ohledem na rodinu také praktický.
Proto zatím uvažuji o Volvu V50 x BMW 3 Touring x BMW 5 Touring. Preferuji diesel. Hodně se mi líbí Volvo V50 v maximální výbavě Summum, dá se pořídit za milion. To u BMW bych musel jít s cenou ještě nahoru. Ale Volv V50 moc nejezdí takže se těžko hledají zkušenosti a názory majitelů co by mohli uvedené vozy porovnat. Nabízí se také možnost přidat ještě další alternativy: Audi, atd...tam si ale nejsem moc jistý jestli je zahrnout...
Srdce volí jednoznačně BMW, BMW mě prostě dostává komplexně, od designu až po techniku. Ale rozum spíš inklinuje k Volvu V50, které je také povedené...
Pokud někdo můžete srovnat dané vozy a zkusit napsat Vaše doporučení a odůvodnit to, budu rád.
Díky, Petr

Odpovědět  |   | 
Petr  |  26. 02. 2007 12:55

Ještě bych doplnil, že u BMW zvažuji varianty "touring"...

Odpovědět  |   | 
MMira  |  26. 02. 2007 13:20

doporučuju ten dotaz přenést do garáže, sekce Výběr auta. tam se ti určitě dostane více informací.

a taky, pokud se nechceš dočkat výkřiků poberťáků, kteří o zmiňovaných autech maximálně četli ve Světu motorů, tak bys měl lépe popsat, co od auta očekáváš.

Odpovědět  |   | 
Petr  |  26. 02. 2007 13:46

OK, díky za doporučení

Odpovědět  |   | 
Hagrid  |  26. 02. 2007 19:01

Mám Volvo V50 Summum, ale v benzínu (2,4 140 k), bližší zkušenosti jsem psal na forum.volvoklub.cz (snad mi redaktoři prominou ten odkaz). Svezl jsem se i s BMW 530d (sedan) a kromě toho, že to bylo uvnitř malé, tak zpracování a materiály (M-paket) mě natolik vyděsili, že pokaždé, když sednu do svého auta si říkám, jaké štěstí, že to není BMW 5 Ale pravda je, že tu plastovou imitaci dřeva si soudruzi ve Volvu mohli odpustit a nebo udělat lépe. Jinak osobně se mi interiér V50 (a zejména nové V70/S80) líbí zatím suverénně nejvíc ze všech interiérů, co jsem měl možnost vidět (nová S Klasse/CL Klasse se mi ale také celkem líbí). Zbytek viz odkaz, je tam poměrně dlouhé vyprávění-

Odpovědět  |   | 
Cynik  |  28. 02. 2007 22:08

Tak to vážně nechápu. V interiéru V50 je podle tebe víc místa, než v BMW 5? To je naprostý nesmysl, podívej se znova. Co se týče materiálů a zpracování, je na tom V50 podle mě taky dost bídně. Volvo V50 bych spíš srovnával s Octavií (což je mimochodem stejná třída - tedy nižší střední), srovnání s 5er je naprosto mimo mísu.

Odpovědět  |   | 
Hagrid  |  01. 03. 2007 21:36

Tvůj názor je nepochybně zajímavý, ale já se budu držet prosím pěkně raději toho svého. S V50 už mám přeci jen něco najeto a řídil jsem i BMW 530d a sám dokážu celkem dobře poznat, do kterého auta se vejdu a do kterého ne. Mám ale dojem, že se tady kolega ptal na zkušenosti a ne názory podle fotek a ani na recepty na vaření či na kuchyňské nádobí.

Odpovědět  |   | 
Skyline  |  26. 02. 2007 12:57

Za prve musim rict, ze cloveka pobavi, kdyz se pan Janda navazi do koncernu, kachlicky nemaji chybu
Za druhe, test urcite nadchnul predevsim priznivce BMW, osobne mi az tak objektivni, jak se autor zminuje na zacatku, neprijde.
Za treti, prekvapuje me, ze je 130i tak vysoce stavena nad ostatni HH - ne ve vsech testech byla stotricitka rychlejsi, nez zminovana konkurence (GTA, R32). Ja si samozrejme neodpustim, ze ve srovnani R32, GTA a ITR byla ITR na okruhu nejrychlejsi. At se na to divam jakkoliv, nepripada mi, ze by ostatni zustali v prachu az tak dramaticky (krome dalnice, ale to mi prijde jak pro opice a maximalku povazuju za podruzny udaj).
Za ctvrte si neodpustim svuj nazor a totiz, ze za ty prachy by se mi auto muselo libit a i kdyz ma jednicka nejmin hrozny interier z dnesnich BMW (chybi zrudne dvojkaplicky), navenek je to proste skarede. Ne tak skarede, jako 7er, ale dost na to, abych nad tim vubec neuvazoval. Nakonec, BMW to mrzet nemusi, protoze 1.4M na "x-te auto na vikendy" stejne nemam (ovsem kdyby ano, "jednicka" by ve vyberu opravdu nebyla).
Za pate, co ted pan Janda ma misto stotricitky na vikendove blbnuti?

Odpovědět  |   | 
Pavel Janda  |  26. 02. 2007 16:46

Zdravim Vas. Snad jsem se uz i tesil na nesmlouvavy pohled z vychodu

Zadny test neni objektivni, tusim, ze Vam to rikam pravidelne Slibil jsem pouze snahu o objektivitu a tu mi, myslim, nemuzete uprit

Ze subjektivniho vnimani vychazi samozrejme i srovnani s konkurenci, stejne jako v pripade jinych srovnani. Pokud nekdo rekne, ze tam tvrdi ono a ja tvrdim neco jineho, neni to ni jineho nez jedna k jedne, nazor jineho novinare nepovazuji za kvalifikovanejsi nez muj. Neskromne si troufnu tvrdit, ze takove zkusenosti s timto typem vozu bude mit malokdo jiny, kdo pise novinarske testy... Ale to je celkem nepodstatne. Z ostatnich srovnani sleduji pouze okruhove casy tech, u kterych verim, ze z auta jsou s to dostat maximum. A to opravdu neni kdejaky novinar na zaklade trech kol na tom ci onom okruhu. A pokud se podivate treba na casy Waltera Rohrla nebo jinych pro me respektovanych osob na NS, je 130i daleko pred vsi myslitelnou konkurenci. Ale i u sebelepsiho pilota plati, ze ne kazde auto mu sedne a zadne srovnani tak neni objektivni. Proto se drzim sveho srovnani, ktere pochopitelne rovnez objektivni neni, ale mam duvod mu verit. Za posledni roky jsem vyzkousel prakticky vse, co se v teto tride da koupit, muj zaver znate...

Vas pohled na vec samozrejme respektuji, ja jsem pred rokem a pul nic srovnatelneho (vykony, nikoli vzhledem) nevnimal a proti S3 (225 PS/4x4) je jednicka opravu o mile napred. A soucasna S3 to prilis nezehli, staci se podivat na vysledky z mereni jejich brzd... A tak by se dalo pokracovat dlouho.

A odpoved na bod cislo pet je jednoducha. Poridil jsem si misto auta pritelkyni, Zuzanu, na vikendove blbnuti je skvela. Je sice o neco drazsi, ale vykony nechava 130i daleko za sebou

Odpovědět  |   | 
Skyline  |  26. 02. 2007 17:12

Vsak taky neprispet by snad ani neslo

Objektivita - jak uz jsem psal v jinem prispevku, pripadaji mi nektere snahy az krecovite a vubec tam nemusely byt (viz ty zensky - komu je co po tom, proc se zrovna Vam "jednicka" libi?).

Ostatni HH - videa Best Motoringu vypadaji docela realisticky a nemam duvod jim neverit, ze delaji, co muzou. Okruhy, na kterych jezdi, jsou obvykle hodne zatackovite a proto maji sanci i slabsi auta, pokud jsou lehka a maji vyborny podvozek, treba ona ITR. Je dost mozne, ze na rychlem okruhu, kde jde predevsim o silu, je vsechno jinak (a Nordschleife neni zrovna motokarova draha).

Souhlasim spis s tim, ze 130i je trida sama pro sebe protoze FR sestivalec proste v teto tride nikdo jiny nema. Kdyz jeste navic mate rad BMW, asi nebylo tezke se rozhodnout. Ja bych s CTR taky nevahal a prestoze patri mezi FF auta, krome Clia Sport neni s cim srovnavat.

Vezmu-li v uvahu, ze cena ojeteho 130i se pohybuje okolo 800k Kc, pripada mi, ze mate pritelkyni sakra narocnou. Ale jestli jsou vykony tak vysoko nad 130i, jak pisete, tak clovek ty TCO az tak neresi

Odpovědět  |   | 
void  |  26. 02. 2007 13:35

Lidičky pardon za OT, nevíte někdo, jak se slangově říká takovému tomu výklopnému audiopanelu, co si tuzéři rvou do víka kufru?
Díky, díky, díky...

Odpovědět  |   | 
Ghostyx  |  26. 02. 2007 13:57

Na vikendove blbnuti jednoznacne Clio Sport... Neni az tak drahe a je v segmentu HH bezkonkurencni... Prave ted uvazuji, ze pujdu do nej...

Odpovědět  |   | 
Milan  |  26. 02. 2007 13:40

BMW 130i máme v garáži jako druhé auto - myslím že je zcela zbytečné komentovat jeho zaměření - pan Janda to vystihnul naprosto přesně - auto pro radost. V garáži máme ještě 330xi takže je s čím srovnávat .

Teď ale vážně, kdy jsme se rozhodovali pro tohoto "prcka" nejednalo se zcela jistě o žádnou "dlouhodobě racionální" investici - toto auto se prostě kupuje srdcem. Sám jsem se na malou 1 od BMW díval s velkým despektem - zejména kombinace šestiválce a BMW 1 mi připadala až legrační ... jen do té chvíle než jsem se s ním měl možnost na jeden víkend pořádně svézt. Rozum šel stranou, zůstaly jen emoce a nádherný - alepson pro mne - těžko nahraditelný pocit z úžasného svezení. A to je potřeba podotknout že jsem již v té době měl 330xi (předtím 530i, 530xi) ale možná i právě proto jsem ten rozdíl cítil tak silně ...

Naprostý souhlas se základní výbavou - je děsná M volant (celý paket jsem si odpustil) + sportovní sedadla byla nutností. Digitální klimatizace je jasná věc, idrive jsem oželel a dodnes mi neschází. Auto se i tak vyšplahlo na relativně závratnou cenu - ale jak říkám - koupě prostě JE o emocích.

Ale nebudu zdržovat BMW 130i mám lehce přes rok (letí to). Je dobrá konstatovat, že jsem naprosto spokojený. Ano - občas neklidný zadek je fakt, který se projeví zejména na velice nekvalitních silnicích, ale nejedná se o nic dramatického. Velice brzy jsem se zbavil runflat pneumatik, protoze nerovnosti jsou na nich opravdu hodně citelné a IMHO jsou cítit o trochu horší jízdní vlastnosti v extrému.

Jízdní náklady nejsou u mne tak dramatické - Pneu mi vydrží cca 10.000 km (trochu na knop) - destičky měním cca po 12.000. Kotouče jsem měnil cca ve 23-24.000. Dlouhodobá spotřebu mám 11,9 l - ale tady je opravdu velký rozdíl ve stylu jízdy - není problém na nádrž najezdit spotřebu třeba 18 l na 100 km.

S autem jsem prozatím neměl žádný vážný problém (jen prkotina u zavírání kufru).

Jestli jsem udělal s koupí dobře ? "Investice" to tedy byla hrozná stačí se podívat na ceny rok starých ojetých 130i ... ALE toto auto nelze hodnotit přes peníze. Upřímně řečeno - nelituji jediné minuty strávené za volantem tohoto prcka. I po roce vnímám stejnou radost a stejně velké emoce z nádherného svezení jako na počátku - a myslím že hodně z Vás fandů, kteří jsou do světa automobilů blázni jako já chápou mé zaujetí. 130 se rozhodně nechystám v blízké době prodat - LEDA ! by se brzy objevila 135i. Ale to ještě uvidíme

P.S. Na delší cesty jezdím 330xi a ve sněhu i při hodně špatném počasí nechávám 130i v garáži - ale za rok jsme stihli najet už přes 38.000 km - což naznačuje že to není auto pouze pro "vyblbnutí". Aby to nevypadalo že 130i je jen pro idioty co si kompenzují svou nedostatečnost zběsilým lítáním po každé okresce.. Já osobně si jízdu užívám i při 50 km/h a nemám žádný problém dodržovat naše rychlostní limity - jen je prostě pro mne nepopsatelná paráda vnímat jak auto krásně sedí v každé zatáčce, dokáže zareagovat na každý pohyb volantem, plynem .. je paráda vnímat že jste součástí jízdy, součástí auta ..



Odpovědět  |   | 
Ghostyx  |  26. 02. 2007 13:53

Milane, hezkys to napsal... Velky souhlas...

Odpovědět  |   | 
MaLer  |  26. 02. 2007 14:03

Jj, ac nemotorista, clanek, ktery vyjadroval RADOST z toho vozu jsem si neodpustil. a ani mi nevadi ze k tomu autor pristupoval jako k rizene provokaci :))

Odpovědět  |   | 
Petr  |  26. 02. 2007 18:20

Pěkné čtení - je vidět že jste fanda BMW V každém případě pak dejte vědět jaká je 135i

Odpovědět  |   | 
karel  |  26. 02. 2007 22:43

souhlasím se vším,sám mám 120 D a i s tímto motorem se těším na každý okamžik za volantem.Tak bezpečně jsem se necítil v žádném autě.Vždy se dá předvídat co udělá.I u tohoto motoru je dynamika báječná.Rozhodně se nechystám jej prodat.Na převážení dlaždiček mám jiné auto.

Odpovědět  |   | 
med  |  12. 08. 2010 14:17

mam uz temer rok verzi 135i - coupe, a pod vse, co bylo v teto perfektne napsane recenci, se mohu bez problemu podepsat--- auto nema ve sve tride zadnou konkurenci. je proste nejlepsi.

Odpovědět  |   | 
JdaC  |  26. 02. 2007 14:14

Musím říct, že to co předvádí pan Janda nemá na české mediální scéně obdoby. Tento test je před všemi co kdo v ČR napsal asi tak daleko jako 130i před ostatními hatchi. Bohužel nás autor v poslední době trochu trápí neaktivitou, ale tohle je tak výživné, že mi to dává vzpomenout na staré dobré časy.

Myslím, že sledujeme vznik legendy jako je Clarkson nebo Harris, a to z několika důvodů:
- autor se nebojí říct pravdu
- má obrovské zkušenosti s auty, se kterými v ČR jezdí málokdo a sám je kupuje, ví přesně co chtějí jejich zákazníci slyšet
- dokáže to skvěle po

Nenapadá mě v ČR nikdo, kdo by toto dokázal. Snad možná Petr Hanke... Takže uctivá poklona, doufám, že o Vás brzy zase uslyšíme!

Odpovědět  |   | 
hehe  |  26. 02. 2007 15:43

já si myslím pravý opak

Odpovědět  |   | 
Pavel Janda  |  26. 02. 2007 16:52

Takove hodnoceni si snad ani nezaslouzim Ale vazim si jej, diky, vynasnazim se byt natolik aktivni, abyste na me nezapomnel alespon Vy

Odpovědět  |   | 
jj  |  01. 03. 2007 11:12

naprostý souhlas

Odpovědět  |   | 
mrazik  |  26. 02. 2007 15:24

Jo pan Janda umi. Nadherne poctenicko, ja dekuji.

Odpovědět  |   | 
Andre  |  26. 02. 2007 16:26

Ouu, pane to je auto, to musím jednou mít, snad se podaří.

Odpovědět  |   | 
Ellie  |  26. 02. 2007 16:48

četla jsem od tohoto autora zatím jen toto hodnocení a hodnocení 335 ci a jsem si jistá, že
autor osobně nikdy po Nordschleife nejel, možná jako turista. nyní alespoň cituje z německého sport auta , hledáte - li objektivní informace tak tam prosím, zejména stran vozů
německé provenience. Kdyby autor obden přesedal z jím střídaných vozů do Favoritu, tak
by mu ten základní volant tak fádní nepřišel a bez emka by se obešel

Odpovědět  |   | 
Pavel Janda  |  26. 02. 2007 17:04

Nevim, na co presne narazite, ale verte tomu, ze na NS jsem byl mnohokrat a me jizdy maji k turistickym opravdu daleko. Nevim, co za objektivnejsi pohled Vam prinaseji nemecke magaziny, jakkoli sport auto respektuji, a proto jej tu a tam cituji.

Ostatne, muzete se podivat i na jedno amaterske video z NS se 130i, bylo to jedno z mych prvnich zdejsich kol se 130i. Komentar je primo v nem, kvalita neni prilis vysoka a cas neni zdaleka minimalni mozny... Viz. www.autorevue.cz/download/NS.avi (komplet kolo, 76 MB)

A pokud byste i tak pochybovala, rad se s Vami na NS potkam. Ozvete se mi na mail, zvu Vas

Odpovědět  |   | 
Ketchmit  |  26. 02. 2007 20:59

aaa, nataceni na NS. Pan si koleduje o BAN, co?

Odpovědět  |   | 
Good  |  26. 02. 2007 17:05

No vidíte a ve své jistotě se velmi mýlíte.

Odpovědět  |   | 
Ellie  |  26. 02. 2007 18:48

tak se omlouvám, já tam byla na BMW Fahrer- Training 2x, třeba jsme se tam potkali. Prostě mi to z těch dvou článků subj. připadalo, že jde o šéfredaktora netuším a kromě těchto dvou článků
jsem nic jiného od autora nečetla. Až tam pojedu potřetí , tak určitě přijde pozvání

Odpovědět  |   | 
Acer.t  |  26. 02. 2007 18:12

Sice to dosvečit p.Janda nepotřebuje, ale doporučuji již zmíněné video z NF nebo moc pěkné video z výletu(v článku také zmiňovaný) do alp s p.Bondem A před takovými závěry jako že tam autor nebyl ....nějak mi uniká smysl proč by lhal v článku.....Uznávám, že někteří přispěvatelé do Garáže nemají ani řidičák, ale opravdu nevím proč by měl v tomto ohledu lhát šéfredaktor

Odpovědět  |   | 
Romana  |  27. 02. 2007 22:34

To jsem poznala hned. Bez zjevného důvodu jsi se dotkla šéfredaktora a on ješita se hned chytil a bezděčně Tě pozval hned na Nordschleife... Gratuluji Ti, to jsi udělal hezky, učím se...
Někdy nám nenápadně napiš, jaké bylo rande.
Hodně úspěchů, Romana

Odpovědět  |   | 
pájathc  |  26. 02. 2007 17:31

Zdravím, především chci pochválit subjektivně objektivní testík. Je fakt hodně dobře napsaný!!

V souvislosti s "hledáním ideálního zábavného auta" mi ale pořád nedá spát jedna věc. Když to zjednoduším, pořizovačka 130i je v lidské výbavě skoro 1,5 míče. To auto není myšlené jako jediné do rodiny. V čem je teda 130i lepší než Vetta C6 za podobné prachy (nemyslím Z06, ta už je o dost jinde). Cena +/- stejná, spotřeba +/- stejná, interiér +/- stejně daleko od ideálu, ale motor, dynamika, jízdní vlastnosti a nostalgie (pozn.:subjektivní) hrají jednoznačně ve prospěch Ameriky. Jak 130i rozdrtí zmiňovaný ideál sportovní jízdy v ČR Fabii RS, tak dá Vetta nažrat stotřicítce. Jako čistě zábavné auto je 130i vedle nekompromisní 400k Vetty IMHO dost drahý špás. Pokud mám někoho vozit vzadu, tak je to v 1er téměř mučení a chtělo by to aspoň trojkovou řadu... ale tady už čeká Cadillac CTS-V...

Nezlobte se, že do toho ryju, ale myslím si, že 130i je kára jen pro fanoušky značky, případně image-makery.

Odpovědět  |   | 
dushko  |  27. 02. 2007 16:37

cena +- stejná: na papíru vypadá 1.2 a 1.7(to jen tak pro ilustraci) jako malý rozdíl, ale když přijde ke placení... a taky u BMW jsou v ceně všechny extras, kým u Vette je to ten samý hnusný interiér pořád.-to k tomu interiéru +-
Spotřeba +- stejná: To, že z BMW dokážeš vydolovat 12l na 100 km a někdo psal, že prý i 18(to je ale již v rovině "já zk.rvím auto za 2 dny, kdo je drsnější?") (a taky jsem toho času na mamčině Fábce1.4MPi dělal někdy i nad 11l)a to už musíš být hodně "hustý týpek"(na těch 18l) a "psychouš", ale Vette dává 10 i když se plížíš "pospátku" a jediný důvod proč do toho sem-tam kopneš je, aby tě v tranzu "nesejmul" nějaký fanda motorsportu v škodovici120 se spoilerem a koly za 100tisíc. Jinak 14 a více při střízlivé jízdě nabeton.
A na Vettu se ti nalepí víc puberťaček, ale v 130i můžeš mít i 4. A taky ta osamocená si všimne žes po sobě neuklidil, ale když jsou 4, chtějí se zabávat a takové detaily je prostě "netankujou"...
A ty je pak klidně dotankuješ...

Odpovědět  |   | 
pájathc  |  27. 02. 2007 16:53

Hm, s těma puberťačkama mi akorát potvrzuješ toho imagemakera

Ale reálně.
Vetta začíná ve státech na 44 kUSD, počítejme 47 kUSD, ať to není úplná sociál-edition.
Platí se clo 10 procent a DPH 19 procent. Dovoz vyjde max. na 2 kUSD.

Kurz beru orientační 21 Kč/USD.

Takže máme 47000*1,1*1,19*21+2000*21, vyjde mi 1333983 Kč.
Když to zaokrouhlím, budiž, dejme 1,4 M... testovaná verze 130i má cenu 1,327 Mega... rozdíl ani ne 100 tisíc.

Mimochodem interiér je čistě subjektivní, mi osobně se hranatý bavor líbí daleko míň než Vetta. A ad spotřeba, ta je samozřejmě úměrná využití výkonu, BTW: smallblock C6 si na dálnici vystačí s 9 litry...

Takže pro 130i hraje jenom více pubošek :)

Odpovědět  |   | 
Cynik  |  01. 03. 2007 00:57

To jsou mi počty. A nemůžeš si náhodou tu 130i dovézt z ameriky ještě mnohem levněji? To už ti kalkulačka neprozradila, žejo. Nemluvě o tom, že těch 1.500.000 130i nestojí v "lidské" výbavě, ale v "nadupané" výbavě, kde máš prvky o kterých Vette ani neslyšela. I za těch 1.1M dostaneš auto, se kterým můžeš jezdit a máš v něm všechno, co potřebuješ. Takže pro 130i hraje cena, vybroušené jízdní vlastnosti a celková nenápadná sofistikovanost, zatímco pro Corvette image (nechápu, jak můžeš říct, že 130i je víc o image než Corvette) a brutální síla.

Co se týká Toho CTS-V a M3, to beru jako provokaci a ponechávám bez komentáře. To srovnávat prostě nejde.

Odpovědět  |   | 
pájathc  |  01. 03. 2007 10:27

1) BMW North America "jedničku" do USA oficiálně nedováží a neprodává.
Začínají na trojkové řadě. Proto mi to kalkulačka neprozradila.

2) Ad výbava: Nevěděl jsem, že 130i může mít třeba head-up display s ukazatelem bočního zrychlení.

3) Tak samozřejmě že v 130i za 1,1 M můžeš jezdit, i ve felicii můžeš jezdit.
Ale pochybuji, že si někdo 130i v této verzi koupí. Vetta má daleko více věcí v základu, dokupují se spíš specialitky. Navíc má v základu osm válců a konečně v této generaci i lepší podvozek.

Celou dobu uvažuji situaci, kdy má někdo +/- 1,4 mega. Tady je Vetta naprosto jasná volba.

A co se týče CTS-V vs. M3, tak to provokace samozřejmě není. Obojí jsou to malé, ale hodně zábavné sedánky. Pro zajímavost pár údajů z ceníků a Nordschleife. CTS-V je cenově hodně blízko současné M3, ale na okruhu opět vítězí, byť o kousek.

7:43 - Chevrolet Corvette C6 Z06, 512 PS/1419 kg (od 2 M)
7:50 - BMW M3 E46 CSL, 360 PS/1421 kg (ca 3 M)
7:59 - Chevrolet Corvette C6 Z51,405 PS/1481 kg (od 1,4 M)
8:19 - Cadillac CTS-V, 405 PS (od 1,7 M)
8:22 - BMW M3 E46, 343 PS/1584 kg (od 1,8 M)
8:35 - BMW 130i (od 1,1 M, testovaná verze 1,327 M)

Čili když dá někdo 1,3 nebo více mega za 130i a vzdá se požitků C6 za prakticky stejné prachy, tak je to buď zarytý fanda BMW, nebo imagemaker. Na tom trvám.

Odpovědět  |   | 
Cynik  |  02. 03. 2007 13:27

Shame on me, to mi nedoslo, ze 1er se nedovazi do USA. Ale presto - Corvette je prilis extrovertni, tluce do oci. V 1er muzes jet v klidku po meste a nikdo se ani neohledne. Proto ja zas trvam na tom, ze pokud jde nekomu jen o image, sahne jednoznacne po Corvette, zatimco 130i je volba pro nadseneho ridice. Ale jsou to auta, ktera jsou i mimo me moznosti (resp. mimo mou ochotu utratit za auto tolik), takze hodnotim - asi stejne jako ty - pouze teoreticky. Mozna by se mohl vyjadrit pan Janda. Dalsi veci je, ze srovnavas cenu oficialniho dealera na jedne strane a dovoz z USA na strane druhe, coz je trochu zkreslujici. U dealera v CR dostanes Corvette za 2M, coz uz je jina cifra. Navic na 130i muzes dostat dost podstatnou slevu (prave diky tomu, ze jednas s oficialnim dealerem v CZ), zatimco Corvette uz pod tech 1.4 M nestlacis.

Pokud jde o CTS-V, to preci nelze srovnavat s M3. CTS je velka krava na urovni vyssi stredni tridy (tedy srovnatelna spis s M5), zatimco M3 je maly dvoudverak. Navic kdysi v Carautu psali, ze na okruhu se jim u CTS-V prehrival motor. Tolik tedy ke Cadillacu.

Odpovědět  |   | 
maco-mac  |  26. 02. 2007 21:24

Super, z textu priamo vyžaruje autorovo nadšenie k tomuto auto, i keď nie neopodstatnené.
Môj osobný názor je, že recenzia je napísaná perfektne, čiastočne z duše, ale aj hlavou ...
Zjavné je, že autor vie, o čom píše... A takto to má byť, nemám rád testy typu - niečo som niekde počul a dám to na papier.
Spôsob písania a štýl je veľmi vyhovujúci, aspoň pre mňa, len tak ďalej, takýchto textov nie je veľa.

No a k autu: jednoducho povedané - kto sa neviezol, nepochopí! Toto auto bolo stvorené pre "RADOSŤ Z JAZDY" a túto funkciu plní 100%ne...

Odpovědět  |   | 
miRec  |  26. 02. 2007 21:41

vyborny clanok, zhltol som ho jednym dychom. autor umne kombinuje to najlepsie z "nemeckej" vecnej argumentacie a "anglickeho" nadsenia pre cokolvek zabavne... postrehy skuseneho vodica z dlhodobeho uzivania 130tky su velmi cenne pre kohokolvek uvazujuceho o kupe a istotne maju vaecsiu hodnotu ako postrehy z 3 dnoveho novinarskeho testu, pri ktorou autor najazdi max. 1000 km.
urcite nechcem spochybnovat autorove jazdecke umenie a kedze som na vlastnej kozi vyskusal zabavnost najmensieho bmw, nepochybujem o dovodoch autorovho nadsenia... ALE dovolil by som si doplnit dalsie udaje z nemeckeho SportAuta:
SportAuto 12/2006:
Hockenheim: Audi S3 1.17,5 min. / BMW 130i (bez Mpaketu!) 1.19,6 min. / Mazda 3 MPS 1.19,6 min.
SportAuto 11/2005:
Hockenheim: BMW 130i Mpaket (!) 1.19,9 min / Opel Astra OPC 1.19,3 min. / VW Golf R32 1.19,4 min.
SportAuto 2/2006:
Hockenheim: BMW 130i (opat bez Mpaketu!) 1.19,2 min. / Focus ST 1.20,1 min.
pre porovnanie ostatne auta v testoch nemeckeho SportAuta na Hockenheime:
CTR 7g 1.20,4 min., GTI (najlepsi cas bez DSG) 1.20,8, Clio Renault Sport (new) 1.20,5 min., Octavia RS 1.20,9, Megane Sport Trophy 1.18,8 min. atd.
a z nemeckeho AutoBild Sportscars (Oschersleben):
Audi S3 1.49,12 min., Mazda 3 MPS 1.52,34 min., VW Golf R32 1.52,44 min., BMW 130i 1.52,76 min., Megane Sport Trophy 1.51,75 min., Astra OPC 1.52,89 min. GTI 1.54,55 min.
...ZAVER? urcite su medzi HH rychlejsie auta ako 130i, ale zabavnejsie ani jedno.
PS: ak sa nemylim, jediny golf R32, ktory bol pomalsi ako 130i bol ten s DSG prevodovkou a kazda 130i bez Mpaketu bola rychlejsia koa 130i s Mpaketom (!!)

Odpovědět  |   | 
Arnold  |  27. 02. 2007 09:00

Chapu ze autor chtel byt vtipny a ze byl asi vykuleny kdyz si koupil BMW, ale absolutne nepochopil podstatu 1 serie. 1er je auto pro zensky, zadny sportovni zazrak, je to nadherny hatch (spis odzoomovany kombi) pro manzelky majitelu BMW ktery proste v rodine nesnesou predohrab ci nejaky volksjäger. 3.0 motor je ciste marketingova zalezitost namirena proti konkurenci a lidi vybirajici auto podle internetu misto svezeni nebo proste pro manzelky kdyz kamaradka ma 2.5l, ci proste aby se dokazal docpat limit 30.000 Eur i u maleho divciho sluzebaka. Kompakt byl nesmyslny a mnoha lidem nevyhovoval protoze byl dvoudverovy.
Co se tyce pocitu za volantem, 1er je neco jako Z3 kombi. Je poznat ze je to BMW, ale nesaha to trojce ani po hrud, tu pritom clovek ma skoro za stejne penize.
Jsem jeden z "mucedniku" jehoz manzelka ma interier v zakladu, ale srovnavat to probuh s favem? Pocit uvnitr je lepsi nez v trojce v zakladu. Foto pozdeji.

Odpovědět  |   | 
Arnold  |  27. 02. 2007 09:05

http://img138.imageshack.us/img138/2097/1erhy9.jpg

Odpovědět  |   | 
Arnold  |  27. 02. 2007 09:08

jeste dodam ze BMW samo bylo prekvapene s uspechem jaky 1er ma a coupe (puvodne zcela neplanovane) bude jako kazde jine coupe od BMW - mnohem sportovnejsi nez jeho 4/5dverova sestra, to zahrnuje i vetsi kola a samosvorku i kdyz ne tak silnou jako 3er coupe.

Odpovědět  |   | 
Bond007  |  27. 02. 2007 09:48

a v cem je ta trojka lepsi nez 1er? mam E46 a rozhodne s ni neni kvalitnejsi svezeni nez s 1er a zaroven vim ze v E90 je horsi svezeni nez v me E46... takze bych rad vedel kde jsou ty vyhody

Odpovědět  |   | 
Mino  |  27. 02. 2007 10:23

Tady musim oponovat. Mam E91 a manzelka ma E46 a musim rict, ze je tam hooodne plusu pro E91, co se tyce jizdnich vlasnosti, podvozku a brzd. Je to auto o generaci dale. S 1er jsem jezdil jen asi 300km, takze nemuzu nic moc rict (oproti 250t km se vesema 3er). Takze v kostce vyhody E91 oproti E46: ostrejsi volant a presnejsi vedeni stopy, ucinejsi brzdy a sametove ABS/DSC (necuka v ESP modu jako drive), vetsi dynamicka stabilita, 2l diesel je pouzitelny pod 2000 ot (drive moc ne).

Odpovědět  |   | 
Herbert G.  |  27. 02. 2007 10:26

E90 se mi taky moc nepozdava, ale pokud sis koupil 320d kombi, tak jsi mimo diskusi, to neni BMW...

Odpovědět  |   | 
MMira  |  27. 02. 2007 11:29

no já mám e91 325i a na podvozek jako takový nadávám kudy chodím. proklaté RFT jsem vyhodil dávno, teď se chystám vyhodit i seriové tlumiče. tvrdé to je, neutlumené, hlučné, odskakuje to v zatáčkách, je to nedotáčivé, prostě dělá to vše, co e46 nedělala. a řízení je kapitola sama pro sebe. sice je přesné, ale mrtvé jako hrob. že se ti auto hrne přes předek poznáš podle oka, ne podle volantu.

Odpovědět  |   | 
JJK  |  27. 02. 2007 16:52

Ty máš M nebo sportovní podvozek? S tou nedotáčivostí, to snad není tak hrozné.

Odpovědět  |   | 
MMira  |  27. 02. 2007 17:49

sportovní. a s tou nedotáčivostí je to dost hrozné. buď si zadek do zatáčky pošlu sám, nebo jdu po čumáku ven. zadek se sám ven nehrne

Odpovědět  |   | 
SkylineGT-R  |  02. 03. 2007 00:10

No teda, to si riadne tvrdo zkritizoval BMW. To si este v ziadnom magazine nedovolili. Runflaty by som byhodil tiez, 17" co mas su pekne a dobry kompromis. Na tlmice by somsi ale netrufal siahnut, predsa len to automobilka dlho ladi a kombinuje s vhodnymi pruzinami a geometriou podvozku. Aby si si to nerozladil...

Odpovědět  |   | 
Arnold  |  27. 02. 2007 10:41

podivej se na cenu 130i a 330Ci, oproti 130i je trojka UPLNE o necem jinem. Navic az bude k dispozici s SMG jako E46... 130i neni ani zdaleka tak jista na ceste jako 3er, je to premotorovany frauenwagen.
Sedan je proste sedan.

Odpovědět  |   | 
MMira  |  27. 02. 2007 11:32

nesmysl. podvozek 130i je naladěný úplně jinak než 330ci. ta je navíc významně těžší a má úplně jinak posládané převody - jsou do těžka. zatímco 130i je agilní a mrštná. 330i je dobrá leda tak na dálnici a silnicích se super povrchem. na 130i vyměníš RFT gumy za širší nonRFT a máš po problémech s nestabilitou, na e90/91/92 musíš vyměnit kompletní podvozek abys z toho dostal něco rozumného.

Odpovědět  |   | 
Arnold  |  27. 02. 2007 11:44

Vis, to cislo 1xx a 3xx znamena tridu a tak se k tomu BMW taky chova. Pokud si myslis ze tech par centimetru min a horsi jizdni vlastnosti delaji auto vic spass, tak to jsi koukam asi toho moc nevidel.

Odpovědět  |   | 
MMira  |  27. 02. 2007 12:14

zato ty jsi pobral všechnu moudrost. nevím, čím jezdíš, ale pro mě je 3er denním chlebem. a srovnám-li si ho s 1er, tak ten je povozkově jednoznačně lepší.

sportovní svezení a 3er coupé? a jel jsi v tom vůbec někdy? nevím, co je sportovního na něčem, co se chová jako 6er.

tuhle debatu končím, protože máme každý absolutně rozdílnou představu o zábavné sportovní jízdě.

Odpovědět  |   | 
Arnold  |  27. 02. 2007 16:21

mas sedan, tak co chces?
3er se chova jako 6er? LOL, tak ted uz ti neverim ze mas ani toho sedana.

Odpovědět  |   | 
Arnold  |  27. 02. 2007 16:22

sedan, chtel jsem rict combi.
cim jezdim ti napovim, je to coupe, ale trojka ani jednicka to neni a je to nove BMW

Odpovědět  |   | 
MMira  |  27. 02. 2007 11:35

jen dodám, že ta auta mají společný jen motor (a ani ten už dnes ne) a vrtuli na čumáku. jinak jsou to naprosto odlišné kategorie. 130i je auto pro ZÁBAVU, 330i sedan střední třídy.

Odpovědět  |   | 
Arnold  |  27. 02. 2007 11:41

z tebe fakt mluvi zkusenost. Na dalnici. lol. Coupe je mnohem sirsi a skoro stejne vysoke a srovnej si hmotnosti...

Odpovědět  |   | 
Arnold  |  27. 02. 2007 11:47

pro ZABAVU s velkyma pismenama je Z4 coupe ci cabrio. pro sportovni zabavu je tu 3coupe. pro boha zivyho, 1er je HATCHBACK, levna odrenina starsiho kompaktu. Chapu kdyz nekdo obhajuje to proc si musel koupit Golfa, ale kdyz uz nekdo najde znacku, ma i nejake penize na to si v ni vybrat neco vic nez minimum, tak mi prosimte ale netvrd ze NEJLEVNEJSI a NEJOREZANEJSI trida BMW s narvanym silnym motorem, bez samosvoru a uzka jak golf je NEJZABAVNEJSI BMW

Odpovědět  |   | 
Arnold  |  27. 02. 2007 11:39

Cena v zakladu 330Ci je 41450 Eur a ten zaklad je trosku jinde nez zaklad u 130i.
Nikdy jsem nepochopil tu uchylku po hatchbackach, pro manzelku je to praktictejsi ale auto pro legraci a vyradeni vypada jinak. Kdyby ty ceny nebyli skoro stejny tak nereknu ani popel, ale 1er je proste nizsi trida nez 3er, to clovek citi nejen pri svezeni, ale i v zime kdyz mu hrabe jen jedno kolo, odemykani a zamykani (1er si nepamatuje ze je zamknuty), nastavitelnosti volantu, vyhledem - ktery je zvlast u sportovniho auta hodne potreba, kvalitou zamku a zavesu u dveri, atd atd. Dalo by se jmenovat hodne dlouho.

Odpovědět  |   | 
Tonda  |  27. 02. 2007 14:14

"samosvorku" maj jenom M-ka. Kdysi se dala doobjednat do E30, pak už myslím ne.
Pleteš si DSC s LSD - to zdaleka není totéž.

Odpovědět  |   | 
Arnold  |  27. 02. 2007 14:49

coupe maji s sestivalcem samosvorny diferencial alespon 18% uz od osmdesatych let. DSC neumi kola pohanet, jen pribrzdovat/zabranovat prokluzu.

Odpovědět  |   | 
MMira  |  27. 02. 2007 15:56

teď si se odkopal. LSD je výsadou jen a pouze M modelů.

Odpovědět  |   | 
Arnold  |  27. 02. 2007 16:18

vrat se do skoly, LSD neni to same co samosvorny diferencial. Vyzkousej si sam. 130i na suchem asfaltu udela jednu cernou caru, 330Ci udela dve.

Odpovědět  |   | 
MMira  |  27. 02. 2007 17:51

to sis na těch obrázcích jen nevšiml té druhé čáry, víš

Odpovědět  |   | 
Tonda  |  27. 02. 2007 17:01

Arnolde, arnolde... víš o tom fakt KULOVÝ

Odpovědět  |   | 
Herbert G.  |  27. 02. 2007 10:24

Myslim ze jsi to ty kdo nepochopil podstatu 1er Zes to koupil v zakladu manzelce a sam si myslis, ze jsi borec v trojce, to cele jen podtrhuje Autor ma daleko od toho, aby byl vykuleny z cehokoli, jestli je tu nekdo z neceho vykuleny, tak ty ze sve trojky Cesi jsou narod chytracku, libi se mi jak kazdy svou minimalni zkusenost nezasazenou do jakehokoli kontextu nekde vydava za absolutni pravdu. Precti si autorovo testy a pak se nad sebou zamysli. 1er jsem jezdil mnohokrat a jsi vazne uplne mimo... Jasne, pokud koupis manzelce oholenou 116i, tak mas pravdu, ale tady se bavime o 130i, ktera je pro zabavnou a rychlou jizdu mnohem zajimavejsi nez jakakoli 3er...

Odpovědět  |   | 
Arnols  |  27. 02. 2007 10:44

nemam trojku, trosku vis, ale ty jsi koukam neridil ani jedno BMW.
130i je stejna jako 116i jen je rychlejsi a drazsi. stejny podvozek, stejne nejisty zadek, stejne uzka na svoji hmotnost. Manzelka nema "jen" 116, ale to na veci nic nemeni.

Odpovědět  |   | 
Ellie  |  27. 02. 2007 17:37

naprostý souhlas

Odpovědět  |   | 
Míla  |  27. 02. 2007 11:13

Nejlepší test auta co jsem kdy četl!

Odpovědět  |   | 
911  |  27. 02. 2007 11:43

a nemate tam alespon nejake videjko se zvukem nebo jste tu kdysi daval nekde pekne video se zrychlenim, neslo by pridat?

Odpovědět  |   | 
Jan  |  27. 02. 2007 13:40

Moc pekna recenze, moc pekneho auta ... jezdil jsem s nim po dobu servisu sveho auta asi 10 dni a musim se spoustou veci souhlasit! Zvlaste pak s tim ze V6 je v BMW 1 genialni motor!

Odpovědět  |   | 
MMira  |  27. 02. 2007 14:42

pozor, on to není V6, ale R6. jen pro pořádek.

Odpovědět  |   | 
Jan  |  27. 02. 2007 21:35

Right, sorry my fault ...

Odpovědět  |   | 
David  |  27. 02. 2007 13:56

Bavi me prispevky nekterych lidi ... moc ... opravdu

Posledne mi kamarad ktery vlastni starou A8 4,2 povedel, ze se mu zda ze to moje EVO IX. moc nejede a subjektivne vetsi pocet vykonu mel v jeho starem Golfu GTI. Co jsem mel delat, rozbrecet se? Zabit ho? Nebo si jen proste myslet neco o zadni casti tela a nechat ho pri tom. Mohl jsem mu zacit nadavat za to ze neumi jezdit, protoze nechapu co hledal v cervenem poli asi pul minuty pri jizde po dalnici nez preradil. (garantuju vam, ze kbyby se ten motor potkal, tak ho utlucu olejovou vanou).
Avsak stejne mi pripadaji dohady zde pod clankem o 3er a 1er ...

Je tu fantasticky napsany clanek - klobouk dolu, moc pekne pane autore - ve kterem je prakticky nejobsahlejsi zhodnoceni jednoho auta, ktere jsem za poslednich xy mesicu cetl a toho si cenim. Diky za tyhle clanky a smele dal!

Dave

Odpovědět  |   | 
asimov  |  27. 02. 2007 14:06

Tihle řidiči co dělají pro pořad Best Motoring, nejsou žádná béčka. Jednou tam měli nějakýho frantíka, co má titul z WRC ( jméno neznám) a dal jim na testovacím okruhu asi 0,5 sekundy. Sice to komentoval slovy, že mít volant na správný straně, tak by to byla i sekunda, nicméně nám by naložil těch sekund několik

Odpovědět  |   | 
petrV  |  27. 02. 2007 21:17

Sice jsem zvolil a jsem 2 roky majitelem STi- cka a nemenil bych, ale musim podekovat za hezky clanek ze ktereho cisi radost z jizdy, laska k autum i schopnost poukazat na zapory sveho auta. Moc pekne jsem si pocetl a dekuji autorovi -uz proto jak spravne napsal kdosi ve foru, ze psanim podobnych clanku se autor asi nezivi a casu nazbyt asi mit nebude..

Odpovědět  |   | 
karelg  |  28. 02. 2007 03:18

co si predstavujes pod takym " 130 je uzka na svoji hmotnost"
staci aby ses podival na www.bmw.de a zjistil ze rozchod zadnich kol je :
rada 3 1513 mm (vcetne tveho favorita - coupe)
Z4M Coupe 1516 mm
UZKA rada 1 1497 mm
najdes tam take hmotnosti a dalsi udaje, kde jsi prisel na ten bullshit o 18% diferaku
to by skutecne bylo zajimave kdybys hodil link na tvuj zdroj info HA HA HA
cim jezdis tajuplny chlapiku - je to coupe a neni to 3er, tak jetli Z4M nebo M6 tak klobouk dolu, jinac ses all show image dude
stejne ale nepochopim proc jsi tak zly - zde si lide pisi o necem co je zajima a co je hezke a ty to chces zkazit - proc ??? (tedy nejsi jediny v teto diskusi, bohuzel)

Odpovědět  |   | 
Deli  |  28. 02. 2007 15:05

Arnold je bezva, už se teším, až zase něco moudrého napíše...

Odpovědět  |   | 
Jan  |  28. 02. 2007 14:42

Ja tu citam hodnotenie, ktore mi pripada ze ho pise niekto kto vyteka pri DVD typu rychlo a zbesile.

Odpovědět  |   | 
ToMIG  |  28. 02. 2007 15:09

Díky panu Jandovi za další skvělý článek. Doufám že na další nebudeme muset tak dlouho čekat

Odpovědět  |   | 
Mila  |  28. 02. 2007 17:39

Ha ha ha. Focus ST, co ma o 40 koni zajel Severni smycku za 8:35. 130i za 8:31...

Odpovědět  |   | 
rest  |  28. 02. 2007 18:08

Ford Focus ST, zajel na Severní smyčce Nürburgringu čas 8 minut 35 sekund, což je v této kategorii bezprecedentní úspěch.
Dosaženým časem se Ford Focus ST staví na roveň autům jako BMW 130i, které je bezmála o polovinu dražší. Srovnatelní rivalové většinou potřebují minimálně 8 min. 50 sekund (například VW Golf GTI 8:52).
..... pan Janda, 130i na honý vzdialená?

Odpovědět  |   | 
OndraZX  |  04. 03. 2007 13:03

No jo, ale je to Ford - takova auta se kupuji pro radost, a pokud na to nekdo ma, tak si prece nekoupi Forda. (Nic proti Fordu nemam)

Jinak tak jak s panem Jandou nesouhlasim ohledne jeho nazoru na bodovy system (zda se mi trochu mimo), za tuto recenzi ho musim pochvalit.

Odpovědět  |   | 
Rider  |  01. 03. 2007 10:06

Autor sa zrejme sekol ked napisal sportovne auto za tie peniaze...skor je to hnusne drahy hatchback.... Za tie prachy sa da zohnat uz nove MITSUBISHI Lancer Evolution IX . A skuste porovnat tieto dve auta na trati..... niet sance...

Odpovědět  |   | 
seifk  |  04. 03. 2007 14:03

no ale tohle je "obycejne" auto. Pokud budu chtit sportovni auto, tak asi sahnu po EVO, nebo STI. Tohle je ale trochu jina kategorie. Male auto pouzitelne i jako dopravni prostredek ( s EVO asi nepojedu do prace). Je to proste takova auto-hracka s perfektnimy jizdnimy vlastnostmi. Z ciste racionalniho hlediska je koupe 130i neskutecne blba investice. Proste takova Fabie za 1,3M ( fuj, ze me prsty neboli:D), Ale ten pocit za to myslim stoji.

Odpovědět  |   | 
Kali  |  03. 03. 2007 18:51

Článek je velmi zajímavý a dobře se čte. Ale především bych chtěl reagovat na auto samotné. Toto auto je jistě výborné, jak jsem si ostatně sám vyzkoušel. Ale nějak jsem nepochopil určení tohoto vozu. Kdybych chtěl sportovní BMW tak si koupim Z4 3.0si Coupe za 1 197 tKč, kdybych chtěl rychlé rodinné auto tak by to vyhrál 330i Touring za 1 154 tKč. BMW stojí tak nějak mezi nimi a neni vhodné ani jako rodinné ani jako sporťák. Přitom cenově jsou všechny tyto vozy srovnatelné, se stejným motorem R6 3.0 195kW/259hp, jenom 330i Touring má výkon snížený na 190kW/253hp.

Odpovědět  |   | 
SCHALLA  |  07. 03. 2007 23:25

ZÍTRA SI JEDNO TAKOVÉ VYZVEDÁVÁM. AŽ ODROVNÁM RUNFLAT PNEU, CHCI KOUPIT NĚJAKÉ NORMÁLNÍ, MÁM TAM 18" RÁFKY (VZADU JE TUŠÍM 225/40 R18 A VEPŘEDU 205/45 R18). CHCI, ABY TO BYL ROZUMNÝ MIX LEPIVOSTI A ZÁROVEŇ ODOLNOSTI A CENA HRAJE TAKY URČITOU ROLI... JAKÉ PNEU BY JSTE MI DOPORUČOVALI??? (LETNÍ I ZIMNÍ)
DÍKY, DÍKY...

Odpovědět  |   | 
vijo  |  16. 03. 2010 17:09

Takto nejako si predstavujem recenziu auta... Niečo v štýle relácie Top Gear, kde sa auto nehodnotí podľa milimetrov, sekúnd, kilogramov, litrov a boh vie čoho ešte (Fabia, nefabia, Octávia, cena, moje je lepšie a blablabla), ale práve podľa pocitov a automobilu ako celku. Tento článok to splňuje a po jeho prečítaní sa cítim, akoby som to auto šoféroval.
Kiež by tu bolo viac takých testov.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků

Nejčtenější články

Čínská Dacia Duster dorazí už příští rok. Luxus za pakatel si budete moci i půjčit

Čínská Dacia Duster dorazí už příští rok. L…

Bezdrátové nabíjení telefonu, automatická klimatizace, LED světlomety, elektricky nastavitelná sedadla a armáda USB portů. S tím vším dorazí Lynk & Co do Evropy.

8.  10.  2019 | | 66 N/A
Nový SsangYong Korando se ukázal v ČR. Konkurenty potrápí cenou i kufrem

Nový SsangYong Korando se ukázal v ČR. Konk…

Konkurent Škody Karoq se nyní již oficiálně pohybuje po našem území. Své konkurenty trápí i nízkou cenou.

11.  10.  2019 | | 68 N/A
Hyundai i30 nově koupíte nejlevněji v historii. Scala by se měla ještě učit

Hyundai i30 nově koupíte nejlevněji v histo…

Někteří lidé neprahnou po výbavě, ale chtějí prostě jenom obyčejné auto za skvělé peníze. Řada značek to dnes nechce chápat. Hyundai mezi ně ale nepatří.

4.  10.  2019 | | 255 N/A
Čekání na novou Octavii se nemusí vyplatit. Ještě dlouho vám nenabídne vše

Čekání na novou Octavii se nemusí vyplatit.…

Nová generace Škody Octavia klepe na dveře. Ale teď už doopravdy. Testovacích prototypů se na cestách hemží spousta, věřit se jim ale nedá prakticky v ničem.

22.  9.  2019 | | 74 N/A
Tesla Model 3 má české ceny. Na našem trhu v podstatě nemá konkurenci

Tesla Model 3 má české ceny. Na našem trhu …

Tesla Model 3 by měla k prvním českým zákazníkům dorazit na začátku příštího roku. Elektromobil s obdobnými parametry za tyto peníze tu zatím nemáme.

3.  10.  2019 | | 147 N/A