BMW 130i: klima v základu (přehled výbavy)

BMW konečně uvolnilo kompletní ceník modelu 130i, současného vrcholu jedničkové řady. Zatím jsou k dipozici ceny pouze pro německý trh, základní výbava modelu by se však na českém trhu neměla lišit. Podle tradice značky dostala 130i jakožto šestiválcový model znatelně širší základní výbavu, která významným způsobem zmenšuje cenový rozdíl mezi ní a 120i, druhým nejsilnějším benzinovým modelem. „Stodvacítka“ bude stát od září 2005 v základu 24 200 Euro (cca 720 tisíc Kč), cena 130i bude činit 32 500 Euro (cca 967 000 Kč). Nezanedbatelný rozdíl 8 300 Euro ale snižuje širší základní výbava 130i, která oproti dvoulitrovým modelům dostává navíc vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, chromované doplňky karoserie, sportovní volant, přední mlhovky, kvalitnější čalounění interiéru, 17“ kola z lehkých slitin, potah volantu, řadičky a madla ruční brzdy z pravé kůže, titanový dekor interiéru, paket Shadow Line, manuální klimatizaci, autorádio BMW Business CD a výškovou nastavitelnost sedadla spolujezdce.

Některé doplňky dostanete pouze ke 130i, cena těch zbylých v připadě dokoupení ke 120i nebo 120d vychází na 3 520 Euro (cca 105 tisíc Kč). Samotný příplatek za motor tak při srovnání se 120i vyjde na 4 780 Euro (cca 142 tisíc Kč), což při diametrálně odlišném výkonu (195 proti 110 kW), celkové vyspělosti a propastným rozdílům v dynamice již nevypadá pro 130i tak špatně, jak se na první pohled může zdát. BMW 130i je navíc první jedničkou, ke které nemusíte dokoupit horu příplatkové výbavy, abyste si mohli připadat jak v plnohodnotném BMW, většina nezbytných prvků je již v základu. Za cenu pod jeden milion Kč tak dostanete nenápadný vůz s rozumnou výbavou a dynamikou srovnatelnou s leckterým slabším sporťákem.

Kompletní německý ceník BMW 1er platný od září 2005 si můžete stáhnout zde

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků