BMW 130i: klima v základu (přehled výbavy)

BMW konečně uvolnilo kompletní ceník modelu 130i, současného vrcholu jedničkové řady. Zatím jsou k dipozici ceny pouze pro německý trh, základní výbava modelu by se však na českém trhu neměla lišit. Podle tradice značky dostala 130i jakožto šestiválcový model znatelně širší základní výbavu, která významným způsobem zmenšuje cenový rozdíl mezi ní a 120i, druhým nejsilnějším benzinovým modelem. „Stodvacítka“ bude stát od září 2005 v základu 24 200 Euro (cca 720 tisíc Kč), cena 130i bude činit 32 500 Euro (cca 967 000 Kč). Nezanedbatelný rozdíl 8 300 Euro ale snižuje širší základní výbava 130i, která oproti dvoulitrovým modelům dostává navíc vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, chromované doplňky karoserie, sportovní volant, přední mlhovky, kvalitnější čalounění interiéru, 17“ kola z lehkých slitin, potah volantu, řadičky a madla ruční brzdy z pravé kůže, titanový dekor interiéru, paket Shadow Line, manuální klimatizaci, autorádio BMW Business CD a výškovou nastavitelnost sedadla spolujezdce.

Některé doplňky dostanete pouze ke 130i, cena těch zbylých v připadě dokoupení ke 120i nebo 120d vychází na 3 520 Euro (cca 105 tisíc Kč). Samotný příplatek za motor tak při srovnání se 120i vyjde na 4 780 Euro (cca 142 tisíc Kč), což při diametrálně odlišném výkonu (195 proti 110 kW), celkové vyspělosti a propastným rozdílům v dynamice již nevypadá pro 130i tak špatně, jak se na první pohled může zdát. BMW 130i je navíc první jedničkou, ke které nemusíte dokoupit horu příplatkové výbavy, abyste si mohli připadat jak v plnohodnotném BMW, většina nezbytných prvků je již v základu. Za cenu pod jeden milion Kč tak dostanete nenápadný vůz s rozumnou výbavou a dynamikou srovnatelnou s leckterým slabším sporťákem.

Kompletní německý ceník BMW 1er platný od září 2005 si můžete stáhnout zde

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

dnes | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků