BMW 130i: klima v základu (přehled výbavy)

BMW konečně uvolnilo kompletní ceník modelu 130i, současného vrcholu jedničkové řady. Zatím jsou k dipozici ceny pouze pro německý trh, základní výbava modelu by se však na českém trhu neměla lišit. Podle tradice značky dostala 130i jakožto šestiválcový model znatelně širší základní výbavu, která významným způsobem zmenšuje cenový rozdíl mezi ní a 120i, druhým nejsilnějším benzinovým modelem. „Stodvacítka“ bude stát od září 2005 v základu 24 200 Euro (cca 720 tisíc Kč), cena 130i bude činit 32 500 Euro (cca 967 000 Kč). Nezanedbatelný rozdíl 8 300 Euro ale snižuje širší základní výbava 130i, která oproti dvoulitrovým modelům dostává navíc vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, chromované doplňky karoserie, sportovní volant, přední mlhovky, kvalitnější čalounění interiéru, 17“ kola z lehkých slitin, potah volantu, řadičky a madla ruční brzdy z pravé kůže, titanový dekor interiéru, paket Shadow Line, manuální klimatizaci, autorádio BMW Business CD a výškovou nastavitelnost sedadla spolujezdce.

Některé doplňky dostanete pouze ke 130i, cena těch zbylých v připadě dokoupení ke 120i nebo 120d vychází na 3 520 Euro (cca 105 tisíc Kč). Samotný příplatek za motor tak při srovnání se 120i vyjde na 4 780 Euro (cca 142 tisíc Kč), což při diametrálně odlišném výkonu (195 proti 110 kW), celkové vyspělosti a propastným rozdílům v dynamice již nevypadá pro 130i tak špatně, jak se na první pohled může zdát. BMW 130i je navíc první jedničkou, ke které nemusíte dokoupit horu příplatkové výbavy, abyste si mohli připadat jak v plnohodnotném BMW, většina nezbytných prvků je již v základu. Za cenu pod jeden milion Kč tak dostanete nenápadný vůz s rozumnou výbavou a dynamikou srovnatelnou s leckterým slabším sporťákem.

Kompletní německý ceník BMW 1er platný od září 2005 si můžete stáhnout zde

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků