BMW 128ti táhne do boje proti Golfu GTI. Má 265 koní, přední pohon a samosvor!

Německá automobilka se chystá uvést další ostrou verzi řady 1. Se závěrečnými testy nyní prozrazuje detaily o technice.

BMW se pouští do nových vod. Z nové generace řady 1 totiž zanedlouho vytvoří i klasický hot-hatch, který může být rivalem například nejnovějšímu Volkswagenu Golf GTI nebo Fordu Focus ST. Novinku označenou 128ti už prohání závěrečnými testy na Nürburgringu, jelikož uvedení na trh plánuje letos v listopadu.

TEST BMW M135i xDrive 225 kW: Změna jako hrom. K lepšímu?

TEST BMW M135i xDrive 225 kW: Změna jako hrom. K lepšímu?

Nové BMW 128ti se tedy v hierarchii řady 1 zařadí jakožto další sportovní varianta pod vrcholné BMW M135i xDrive. Namísto přeplňovaného dvoulitru o výkonu 225 kW (306 koní) a pohonu všech kol se tedy slaběji naladěná 128ti spoléhá na 195 kW (265 koní) a pohon pouze předních kol. Na 100 km/h se novinka dostane za 6,1 vteřiny.

Co však možná zklame, je standardní nasazení osmistupňové automatické převodovky Steptronic, ač ve sportovním nastavení. Na přední nápravě pak čekejte samosvorný diferenciál Torsen, zatímco nově naladěný M sportovní podvozek je nižší o 10 mm. Specificky bylo upraveno i řízení a bez pohonu xDrive je nový hot-hatch oproti M135i xDrive o zhruba 80 kg lehčí.

Nové BMW M4 se ukazuje po boku závoďáku GT3. Lehčím maskováním odhaluje křivky

Nové BMW M4 se ukazuje po boku závoďáku GT3. Lehčím maskováním odhaluje křivky

Z M135i xDrive si nicméně model přebírá i stabilizátory, včetně jejich tužšího uložení, a silnější brzdovou soustavu. Agresivnější vzezření s jinými nárazníky vycházející z vrcholné „jedničky“ již ukazuje testovací prototyp, kdežto sportovní doplňky včetně lepších sedaček můžeme čekat i uvnitř.

Více informací či fotky interiéru nám BMW určitě poskytne blíže s listopadovým uvedením do prodeje.

BMW

BMW (zkratka z Bayerische Motoren Werke AG) je německá automobilka, které vznikla v roce 1916. Sídlí v Mnichově. BMW vlastní také značku Mini a patří pod ní i Rolls-Royce Motor Cars.

BMW Řada 1 • BMW Řada 2 • BMW Řada 3 • BMW Řada 4 • BMW Řada 5 • BMW Řada 6/6 GTBMW Řada 7BMW X1 • BMW X2BMW X3BMW X4BMW X5BMW X6BMW X7BMW Z4

Nový Hyundai i20 může vzbudit poprask! Řídili jsme prototyp s litrovým motorem

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Nový Hyundai i20 je očekávaným soupeřem fabie a spol. Přijede až v říjnu, my už jsme jej ale exkluzivně vyzkoušeli.

20.  9.  2020 | Jiří BaborskýOndřej Mára | 45 příspěvků
Poprvé za volantem Škody Octavia RS iV: Eso v rukávu spořivého manažera

Škoda Octavia RS iV

Nová Škoda Octavia RS je k mání ve třech verzích pohonu. Vyzkoušeli jsme tu, která je z pohledu techniky nejkomplikovanější.

17.  9.  2020 | Vladimír Kadera | 88 příspěvků
S elektrickým VW ID.3 poprvé v Česku: Velký skok pro VW, problém pro ostatní?

VW ID.3 1st Edition 150 kW

Volkswagen ID.3 se na našem trhu už nějaký ten pátek prodává, vůbec první kontakt na české půdě jsme s ním však zažili až minulý týden. A vy můžete taky.

14.  9.  2020 | Jan Mička | 59 příspěvků