BMW 123d, malé naftové peklo je na světě

Německá automobilka v blízké době uvede na trh nový motor pro jedničkovou řadu. Půjde o naftový dvoulitrový čtyřválec, který bude dopován twin turbem a nabídne výkon 150 kW (204 k) a točivý moment 400 Nm s tím, že již od 1 200 ot./min bude k dispozici 200 Nm. Navíc má potěšit kombinovaná spotřeba 4,9 l na 100 km.

I když byl tento agregát představen již před nějakou dobou, teprve nyní se dostane do prodejů. Ovšem na rozdíl od Opelu, který tři roky mluví o motoru 1,9 CDTi s dvojicí dmychadel a výkonem přes 200 koní, je bavorská automobilka „mužem” činu a v brzku vypustí na trh model 123d, který bude díky svému výkonu sehrávat v jedničkové řadě roli jakéhosi naftového hot hatche. Spolu s motorem 2,0 d twin turbo by se pod kapotou jedničky měl objevit i dvouapůllitrový šestiválec 2,5i o výkonu 160 kW. Tuto informaci zatím nemáme potvrzenu, ale rozšíření nabídky o tento motor by u jedničky dávalo smysl nejen kvůli příchodu silnějšího naftového čtyřválce.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
BMW 2,0d twin turbo
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 85 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků