BMW 123d, malé naftové peklo je na světě

Německá automobilka v blízké době uvede na trh nový motor pro jedničkovou řadu. Půjde o naftový dvoulitrový čtyřválec, který bude dopován twin turbem a nabídne výkon 150 kW (204 k) a točivý moment 400 Nm s tím, že již od 1 200 ot./min bude k dispozici 200 Nm. Navíc má potěšit kombinovaná spotřeba 4,9 l na 100 km.

I když byl tento agregát představen již před nějakou dobou, teprve nyní se dostane do prodejů. Ovšem na rozdíl od Opelu, který tři roky mluví o motoru 1,9 CDTi s dvojicí dmychadel a výkonem přes 200 koní, je bavorská automobilka „mužem” činu a v brzku vypustí na trh model 123d, který bude díky svému výkonu sehrávat v jedničkové řadě roli jakéhosi naftového hot hatche. Spolu s motorem 2,0 d twin turbo by se pod kapotou jedničky měl objevit i dvouapůllitrový šestiválec 2,5i o výkonu 160 kW. Tuto informaci zatím nemáme potvrzenu, ale rozšíření nabídky o tento motor by u jedničky dávalo smysl nejen kvůli příchodu silnějšího naftového čtyřválce.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
BMW 2,0d twin turbo
Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení!

VW Touareg Masaj 3.0 TDI (minitest)

Dnešním testem dáváme poslední sbohem druhé generaci Volkswagenu Touareg. Velké a bytelné SUV s oprávněnými terénními ambicemi tady s námi bude už doslova jenom pár týdnů.

včera | Jan Mička | 26 příspěvků
Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 14 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky