BMW 118i: nový benzíňák pod kapotou (2.0, 95 kW)

Od prosince rozšíří řady BMW 1 nová verze 118i s motorem 2.0 l o výkonu 95 kW. Novinka leží výkonově mezi verzemi 116i (85 kW) a 120i (110 kW). Na stovku zrychlí jednička se slabším dvoulitrem za 9,4 s a dosáhne maximální rychlosti 208 km/h. Spotřeba přitom bude téměř totožná jako u ostatních benzíňáků, 7,3 l na sto km. Cena v Německu byla stanovena na 21 400 eur; 116i stojí 19 800 eur a 120i 23 600 eur. V Česku by se měla pohybovat někde okolo 670 tisíc.

Přehled motorů 116i 118i 120i 118d 120d
Objem 1.6 l 2.0 l 2.0 l 2.0 l 2.0 l
Výkon 85 kW/115 k 95 kW/129 k 110 kW/150 k 90 kW/122 k 120 kW/163 k
při otáčkách 6 000/min. 5 750/min. 6 200/min. 4 000/min. 4 000/min.
Točivý moment 150 Nm 180/ Nm 200 Nm 280 Nm 340 Nm
při otáčkách 4 300/min. 3 250/min. 3 600/min. 2 000/min. 2 000/min.
Max. rychlost 200 km/h 208 km/h 217 km/h 201 km/h 220 km/h
Zrychlení na 100 km/h 10,8 s 9,4 s 8,7 s 10,0 s 7,9 s
Spotřeba na 100 km 7,5 l 7,3 l 7,4 l 5,6 l 5,7 l

Tip: První dojmy, české ceny, základní a příplatková výbava, oficiální fotografie

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků