BMW 116i: továrna na sny (velký test)

106 komentářů

pepca
13. dubna • 14:39

Co to má být BMW pro chudé??? Koukám že "bavoráci" dělají i mrňavá auta. A já je měl za značku která dělá velká luxusní auta. No něco jako Audi s prckem A3

Rado
26. června • 5:19

No neviem ci je napr BMW118D v plnej vybave v cene 145000sk "auto po chude":)))) to su 3 fabie a dve oktavie, ktor budu asi skor pro ti chude...:)))

petr
1. dubna • 2:32

koukam ze to zase jedno slabe BMW pro pro lidi s koplexi.To zas bude na silni machrovani zejo pane JandaNebo uz vam vzali ridicak

Dr1v3r
25. března • 11:52

Proc to vadi? Ve trojkovy rade jsou ty samy a na Driving Force Tour mi to prave pripadalo prehlendy a dobre udelany. Jinak ta jednička je super auto a motor dobrej. Jen by to ještě chtělo iDrive jako u 3er. Nebo alespon tu lepsi vybavu s navigáčem a DVD. Ale to už je zase cenově někde trochu jinde..

pjanda
25. března • 12:14

Jsou mala, malo vystoupla, mimo zorne pole ridice a nejde je tedy pohodlne ovladat ani po hmatu ani se soucasnym pohledem. Nova trojka ma stejna, stara mela jen nepatrne lepsi (vice vystoupla, jine rozlozeni), mne se toto reseni nezamlouva a preferoval bych jine, toto se mi neovlada dobre a abych rozsvitil predni mlhovky, musim odhlednout ze silnice, nahnout hlavu a tlacitko obtizne mackat... Pokud Vam toto reseni vyhovuje, proc ne, ale me opravdu neprijde stastne. Ovladani na packach pod volantem nebo celym otocnym ovladacem svetel je rozhodne ergonomictejsi...
Jinak iDrive s navigaci si muzete poridit i u jednicky, akorat je otazka, jestli se pak s cenou dostanete jeste pod milion

karel
25. března • 10:04

Počet příspěvků svědčí o tom,že je jednička skutečně vyjímečný automobil.dokonalý desing vně i uvnitř,nikde nic zbytečného,vše je podřízeno řidiči a prožitku ze řízení...Než jsem si ho koupil,tak jsem se pochopitelně váhavě rozhodoval mezi golfem,octavií,hlavně novou A3 a fokusem.Rozhodování trvalo do okamžiku,než jsem seřídil volant,sedadlo a ujel 10 km.Jednička mi padla ze všech nejlépe pro bezprostřední pocit kontaktu s autem a silnicí,jako kdyby byla zhotovena na míru .V ostatních vozech tento pocit chyběl.To nehovořím o ostatních vlastnostech.Vlastním 120 D a zkoušel jsem tedy pouze nafťáky.Výše jmenované vozy byly subjektivně o hodně hlučnější,nakláněly se v zatáčkách ,kontakt s autem nebyl bezprostřední...Jinak test je objektivní a ač 116 nevlastním,tak kromě motoru mohu se vším souhlasit.Jaště dodávám,že jsem jezdil několik  peugeotů,včetně sportovně laděného Mi 16,dva renaulty a pochopitelně škodovky a také mazdu 626.

JaB
24. března • 20:39

Prajem dobrý večer, chcel by som sa len spýtať aké auto je podľa Vás lepšie či 120i alebo Audi a3 Sportback 2.0FSI. Akurat sa rozhodojem medzi niečim takýmto a chcel by som vedieť aj názory ostatných....

karel
25. března • 13:12

Omlouvám se všem,přehlédl jsem,že je řeč o 120i...

karel
25. března • 10:13

A3 je hlučnější,má menší výkon,vnitřní výbavu možno vidět v ostatních koncernových vozech a má ve standardu sice hodně blbostí,ale bezpečnostní prvky se tvrdě platí,takže je i stejně drahá.Jízdníma vlastnostma je daleko za 120 d.Pokud by měla být vyjádřena finanční hodnota rozdílu mezi vozy,tak by A3 měla být o 100 až 150 tisíc levnější.

x12345678
25. března • 10:58

Odkdy je 110kW u 2,0FSI menší výkon než 110kW u 120?

karel
25. března • 12:56

120 d má 163 koníků a  340 Nm  a ti je tuším 120 kW

Milan K
24. března • 12:21

Na zaklade testu, který mne hodně navnadil jsem se byl dneska jednickou poradne projet ..
 Mno .. jedna věc je jistá Recenzi psal velky fanda BMW .. Aby mi nebylo rozumneno spatne - BMW 1 neni vubec zle auto, ale popravde receno asi jsem cekal o chlup vic (pred domem mi stoji rok stara 530i)
 ZASADNI zklamani je prave zde recenzovana "šestnáctistovka" .. rovnou predesilam - nečekejte žádné úžasné výkony. IMHO je 1,6 motor pouze pro doplnění nabídky - pripadala mi příšerně lenivá a málo pružná - zrychlení z 0-100 za 10S skutečně odpovídá realitě ..
 Jestli někdo z Vás uvažuje o koupi "jedničky" - musim JEDNOZNAČNĚ doporučit - ač jsem VELKÝ fanda "benzínu" - provedení 120 D. Dvoulitrový benzín není úplně špatný - to říct nemůžu, ale nějak Vám při jízdě s ním schází ono pomyslné "lusknutí prstů" ... 120D je oproti tomu ZCELA rozdílný zážitek a pro mne by to byla prozatím jasná volba.
 Doporučuji vyzkoušet  

pjanda
24. března • 13:10

Myslim, ze problem je jinde. Vy nedokazete sestnactistovku hodnotit jako sestnactistovku a resite jen jestli je silna nebo slaba. Samozrejme, ze vykon 85 kW neni zadny zazrak a v testu to jasne rikam, na druhou stranu si ale uvedomte, ze pulka naroda si libuje na stokonovymi jedna-sestkami, devadesatikonovymi TDI a podobnymi motory a oproti nim je stopatnactikonova 116i "delo". Ja myslim, ze to je rozumna zakladni motorizace, nic vice a nic mene, to co konstatuji v testu nemusim opakovat. Konecnkoncu i tam rikam, ze 0-100 je dynamika nepresvedciva, zajimava je jen 100-200. A resit pruznost u takoveho auta a motoru je bezpredmetne.
Ja bych si ji nekoupil, ale neni to zadna ostuda a dynamika je bezproblemova. Mate-li jiny pocit, zkuste se zamyslet nad tim, jestli to nahodou neni tim, ze Vase auto ma presne dvojnasobny vykon. Ja mam 325i se 190 PS a nemohu rici, ze by me 116i vykonem nebo dynamikou nejak urazela, naopak me prijemne prekvapila dynamikou od stovky vys.
120d je samozrejme jinde, tento moto ma skoro o 50 koni vice. Ale take stoji o 140 tisic Kc vice. Cili srovnavat 116i a 120d je jako srovnavat - 320d s 330i, proste naprosto nesoumeritelne motory. Ja si v soucasne nabidce motoru vybiram tezko, doufam, ze tou pravou "normalni motorizaci" bude 118i, se kterou jsem ale zatim nejel. Diesel mi pro sportovni jizdu, ke ktere jednicka svadi, pres veskerou skvelost 120d proste nesedi, tohle auto si rika o poradny benzin. Osobne cekam na prichod 130i...

sayza
23. března • 20:01

Koho napadlo dat vyvazovaci zavazi na vnejsi stranu disku ?! Snad by mohli mit v BMW trochu smyslu pro detail ...

Tom
23. března • 20:16

... protoze bylo asi malinko tezsi na vnitrni stranu!

sayza
23. března • 20:29

Si me pobavil

Tom2
26. března • 13:09

to mi tady v AuTecu bohužel delaj taky..i kdyz jim reknu,že to chci zevnitř  
 

Tom2
26. března • 13:10

sorry dneska vše 2x - pitomej touchpad

Tom2
26. března • 13:09

to mi tady v AuTecu bohužel delaj taky..i kdyz jim reknu,že to chci zevnitř  
 

Taranakki
23. března • 14:24

Je to predrazenej prcek, lec asi kvalitni. Nejel jsem s tim, ale opravdu si nemyslim, ze by novej Focus II dostal od tohoto bavoracku nejak vyrazne na zadek co se tyce jizdnich vlastnosti, to si fakt nemyslim. Za by byl o kategorii lepsi uz vubec. Vite co, vemte si 1.6 Focus II a tohle, projedte si kuzely a takovy ty blbosti na cas a uvidite. Jinak je to jen teoretizovani. Tenhle motor je tak slabej, ze je to stejne jedno, jestli ma rozlozeni 50:50, nebo 60:40, na sportovni jizdu to nema. Na okruzich bavor taky nekdy dostaval treba od Alfy nebo Audi, a nejaky idealni rozlozeni hmotnosti mu kolikrat bylo na nic. Ta recenze je pekna, ale vyplynulo z ni, ze BMW proste nemaji mouchy. A ty ma na tomhle svete uplne vsechno, takze asi je neco blbe.

pjanda
23. března • 15:18

Jde o to, co povazujete za velky rozdil, na cas ale jiste velky nebude. Jenze to neni jen o case, pro mne je take dulezite, kolik prace da drasat auto na maximum a jak moc takovemu zachazeni vyjde vstric. Ackoli Focus je skvely, jednicka je ve vsech "sportovnich ohledech" jeste lepsi a svym zamerenim na sportovni vyuziti vsem utika a v mych ocich je to rozdil velky.
Jestli Vam z recenze vyplynulo, ze auto nema mouchy, zrejme jste cetl jiny test, nez jsem ja psal. Onech much jsem konstatoval nekolik, v mziku me napadaji minimalne tri masarky , a pro jednu z nich bych si 116i nekoupil. Takze jste bud spatne cetl, nebo je zbytek clanku ladeny tak pozitivne, ze negativa zastinil. Tak to ale bylo mineno, duvod, pro ktery bych si ja 116ku nekoupil, bude pro 99 procent potencialnich zajemcu naprosto nepodstatny, a zbyle kvality auta jsou v ohledech, v jakych jsem je popisoval, opravdu mimoradne.
K cene se vyjadruji v testu a osobne rikam, ze by me nikdo nedonutil koupit si treba i vytecneho Focuse pouze kvuli 80tisicove sleve oproti stejne vybavene a vykonne jednicce, ten rozdil je prilis maly.

Martin
23. března • 14:07

Zdravim
V prvom rade chcem reagovat na clanok pana Jandu. Naozaj je perfektne napisany. Zarazilo ma vsak konstatovanie, ze motor 118d je horsi ako 116i, v texte to bolo vyjadrene inak ale zaver bol taky ako som napisal. Sam som cerstvym vlastnikom BMW 118d. Preto sa chcem pana Jandu spytat, v com KONKRETNE {ked neberieme v uvahu cenu} je 116i lepsi ako 118d? Teda neviem, ale stoji tu perfektny tah 280 nm oproti 150 nm u 116i. Stoji tu SUPER spotreba 5,6 kombinovana oproti cca 7,7 u 116i {aj v meste bezne jazdim POD 7 litrov SO studenym startom a bezne sa rozbieham stylom na jednotku cca do 3 500 a dvojku taham az do 4000 potom rovno stvorka a uz som na povolenej sestdesiatke v meste...}. Aj akceleracia je o dobrych 8 desatin sekundy lepsia, nehovoriac o tom, ze pomale klesanie otacok je vyrovnane tym, ze 118d zacina dobre tahat uz od 2000 vyssie {najlepsie pri 4000}.
Teraz moja otazka. Ako priplatkovu vybavu mam Hi-Fi system, ten lacnejsi {lebo v ponuke su dva, jeden za cca 10000 Kc a druhy za cca 37 000 Kc, len hrube prepocty na vasu menu}. Aj ten lacnejsi, ktory v aute mam, ma obsahovat az 10 reproduktorov, ale pri vsetkej voli som ich napocital iba sest {dva vyskove v A stlpikoch, dva stredove v prednych dverach a dva basove uplne vzadu. Naozaj neviem, KAM by este mohli ukryt styri reproduktory, zvlast ked ani nevyuzili zadne dvere. Tiez by som rad vedel aj celkovy RMS vykon tychto desiatich reprakov. Nikde na internete som ziadne informacie nevedel najst tak skusam tu, ked uz citam, ze pan Janda je taky odbornik do BMW . Nakoniec chcem vyjadrit potesenie, ze konecne panov konstrukterov v Mnichove napadlo dat do auta aj AUX-IN vstup, pretoze pochopili, ze ani menice na 12 CD nenahradia komfort HDD prehravaca s kapacitou niekolko tisic skladieb....

pjanda
23. března • 15:08

Konstatoval jsem, ze slabsi diesel mi k jednicce nesedl. Duvodu je nekolik. Predevsim se mi nelibi jeho charakter, ktery neni tak vypiplany jako u 120d, ktery lze s jistym primhourenim oci oznacit v uvozovkach za sportovne ladeny diesel. Pokud ten vyuzivate okolo nejvyssiho vykonu, nebude Vas prilis "obtezovat" tim, ze je to diesel. O 118d toto rici nemohu, nelibil se mi prubeh vykonu okolo maxima, nezaujal me ani chovanim v nizkych otackach. Dynamika je jen neznatelne lepsi nez u 116i a v pomeru s cenou (tu musim prece brat v uvahu vzdy) mi 118d neprijde byt jako dobra volba. Psal jsem slova jako "nesedl", "povazuji", jde o muj nazor na to, ktery motor se mi v jednicce libi a ktery ne, ktery se hodi k jejimu charakteru, neni to zadna vecna pravda, muzete mit nazor jiny. Ze 118d zkratka necitim charakter BMW, je to vsak ciste subjektivni a pokud Vam vyhovuje, je to v poradku, o to prece jde predevsim...
Vase pochybnosti nad audiosystemy v jednicce zrejme nesmyji, nejsem autohifista a toto na vozech prilis nezkoumam. O tom, ze je v aute priplatkovy Hi-Fi system jsem se dozvedel az z prehledu vybavy a uprimne receno mi neprisel byt nijak vyjimecny, Harman-Kardon v trojce bezpecne poznam po usednuti, toto me nijak pres usi neprastilo. Takze opravdu netusim, mohu se pripadne podivat na porizene fotky, kam se jeste mohly zatoulat dalsi komponenty

Martin Čalovka
22. března • 23:44

Vynikajúci článok, pán Janda. Takisto test 530d Touring od pána Brožu bol skvelý. Len tak ďalej, páni

Iba malá poznámka na okraj. Pán Broža napísal: "Pokud vím, x35d zatím sériovou konkurenci nemá. Je to dnes jediný dvoustupňově přeplňovaný nafťák, který se prodává".
Mám taký pocit, že dvojstupňové preplňovanie dieslového motora sa objavilo aj v Jaguar S-type 2,7 D V6. Motor myslím vyvinul Ford.

Martin Čalovka
22. března • 23:44

Vynikajúci článok, pán Janda. Takisto test 530d Touring od pána Brožu bol skvelý. Len tak ďalej, páni

Iba malá poznámka na okraj. Pán Broža napísal: "Pokud vím, x35d zatím sériovou konkurenci nemá. Je to dnes jediný dvoustupňově přeplňovaný nafťák, který se prodává".
Mám taký pocit, že dvojstupňové preplňovanie dieslového motora sa objavilo aj v Jaguar S-type 2,7 D V6. Motor myslím vyvinul Ford.

TDM10Wolverine
22. března • 23:26

Holt BMW :) Pro Bohaté Masňáky Wow !

SkylineGT-R
22. března • 20:12

P. Janda: Priznavam som fanusik BMW, jednotka ma velmi laka. Ale som velmi sklamany z prevodovky a reakcie na plyn! To radsej nech tam su tvrde plasty! Tieto veci velmi uzko suvisia z jazdou a prekvapuje ma, ze BMW si na tom neda viac zalezat. Vela som najazdil na Forde Streetka a tam je prevodovka uplne spickova! Pol roka som jazdil na novom Accorde 2.0 VTEC. Reakcia na plyn skvela a prevodovka bezkonkurencna Tak preco nie aj BMW, etalon triedy s mottom "Freude am Fahren"?  K tej reakcii naplyn: povedal som si tak dobre, aj tak by som si kupil 130i, ale pan Broza hovori tiez o slabej reakcii na plyn v 330i. Zvlast je to skoda, ked motor sam o sebe je spickovy.

pjanda
22. března • 20:47

Prevodovka sama o sobe je spickova, synchronizace si necha libit i hodne divoke zachazeni, jen razeni ma delsi drahy. Je ale porad naprosto presne a bez prechodu. U BMW to neni nic noveho, stejny problem byl a je i u starsich modelu. Neni to omluva a uprimne receno nevim, proc toto BMW nezmeni, nenapada me jedina vyhoda delsich drah razeni a naopak jedine nevyhoda tech kratsich. Je docela depresivni rici, ze Honda Jazz, se kterou jsem mel ted moznost jezdit, ma mnohem prijemnejsi razeni - stejne precizni, ale lehci a po mnohem kratsich drahach...
Co se tyce plynu, neni to takovy problem, da se na to zvyknout a po par dnech Vam to ani neprijde. Je proste mene citlivy a je na nej treba "vice slapat" a pocitat s horsi odezvou. V tomto smeru si ale nevyberete kazde nove auto ma dnes elektronicky plyn a naprosto stejny problem, u nektereho je to horsi, u nektereho lepsi, BMW je nekde ve stredu. Prijde Vam to predevsim pokud presednete z auta se sportovne ladenym motorem s klasickym lankem, napr. ma 325i E46 ma plyn velice citlivy a reakce okamzite, staci jenom tuknout na plyn a otacky leti ke 4000, u nove 330i musite na plyn slapat mnohem vice a motor nereaguje tak jak bych si predstavoval.
Ani jedna z techto veci by me ale od koupe neodradila, naopak zcela jiste by me odradilo omezovani prisunu paliva pri pouzivani plynu a brzdy soucasne. To nastesti 330i nema a doufam, ze ani 130i to mit nebude. Motor navic muze byt u 130i naladen jinak, u jednicky to bude "supersport", 330i je porad cestovni, komfortni limuzina, takze nema cenu predjimat.

Tom
22. března • 22:47

Ten plyn ma na svedomi EUR4. Jestli se nemylim, pan Janda ma E46 pred/do roku 2002 a tam pravdepodobne "4" jeste nebyla, pak uz ano. No a prave nejvesti emise dela prudke pridavani a ubirani plynu, takze proto dnesni motory jsou takove "gumove" na plyn.
Jinak skvely clanek, gratuluji. Mozna by jeste neskodila poznamecka, ze na rozdil od vsech vetsich motoru 116i nema Valvetronic (promenny zdvih ventilu) a promenne saci potrubi, jako vsechny vetsi motory.

Tom2
26. března • 13:05

..no nevím, v E46 323 z r.1999 je sice plyn.lanko, ale finální přenos informace je uz taky elektronicky modifikovaná, asi právě kvůli emisím:  při náhlym ubrání plynu ještě otáčky chvilku visí (nebo spíš pomalejc padaj), asi aby tam nebyly ty prudký změny v bohatosti směsi = ve složení výfuk.plynů. Vede to k trochu jiný reakci auta - např.ihned nezačně brzdit motorem po ubrání plynu.
Zajímavý že u 3litr. X5 (2003) mi to tak neprijde (?) -přitom by to mělo být spíš výraznější, tam je to úplný E-gas...
 

petr
1. dubna • 2:27

je to proste sracka

Tom2
26. března • 13:05

..no nevím, v E46 323 z r.1999 je sice plyn.lanko, ale finální přenos informace je uz taky elektronicky modifikovaná, asi právě kvůli emisím:  při náhlym ubrání plynu ještě otáčky chvilku visí (nebo spíš pomalejc padaj), asi aby tam nebyly ty prudký změny v bohatosti směsi = ve složení výfuk.plynů. Vede to k trochu jiný reakci auta - např.ihned nezačně brzdit motorem po ubrání plynu.
Zajímavý že u 3litr. X5 (2003) mi to tak neprijde (?) -přitom by to mělo být spíš výraznější, tam je to úplný E-gas...
 

Jaxx
22. března • 23:51

Jestli je to tak, tak "vyrvat" preprogramovat, lze to nejak upravit? Nova auta se silene przni ruznyma kravinama, mozna je na case se to naucit obchazet, muze to byt brzy dobry kseft, tyhle kraviny kvuli par "psoukum" jsou uplny nesmysl

a
22. března • 23:22

nedalo by sa to euro 4 nejako odstranit upravou riadiacej jednotky?


a este chcem vyslovit zelanie na podobnu akcnu recenziu na 130i ak sa vam dostane do ruk.

jozi
22. března • 15:15

118d ide podstatne lepsie ako 116i to ste skusali motor 118d, ze pisete taku volovinu.

stan@centrum.cz
22. března • 11:10

Ta hláška o vohmatávání přídě a jelenici je vykradená z AUTOCARU díky za originalitu

pjanda
22. března • 12:37

Nic podobneho jsem necetl, takze pokud na to prisli i jinde, zrejme na tom neco bude

stan
22. března • 15:08

Psal o tom Chris Haris v CARAUTO 06/05 název článku " Při mytí si užije nejen vaše houba"  Doporučuju přečíst vám se to bude určitě líbít

Pavel
22. března • 11:07

To by mě zajímalo proč je baterie v kufru. Nedokážu najít žádné pozitivum.

j2j
22. března • 11:13

kvuli idealnimu rozlozeni hmotnosti. I malickosti rozhoduji.

Pavel
22. března • 12:35

Tak to bych možná pochopil, otázka, ale jestli to potom vyváží ostatní problémy s vedením silového vodiče z kufru až k motoru.

RedBaron
22. března • 15:37

Panebože, to jsou starosti. Nikdy jsem se nesetkal s podobným problémem na žádném autě, které to tak mělo. 1987 735iA, 1993 540iA i moje současná "tažná mula" 524td (najeto 730 tisíc km) z roku 88 má baterii pod zadním sedadlem a pro startování přes kabely pluspól vyvedený pod krytku do motorového prostoru. Problémy nula.

petr
1. dubna • 14:22

hmm to jsou borci,50:50 to je nares,a ja porad proc vsichni BMW Fans pred pravou zatackou tolik brzdi to bude asi tim ze moc zerou;)))S tim by meli u BMW pocitat jinak jsou u me zabari.

PS:fakt se kluci bavim;)Pozdravujte mistra BMW pr.Jandu.

pjanda
22. března • 12:50

Chapu Vase obavy, ale podobne reseni pouzivaji napr. vsechny sestivalcove trojky E46 a osobne jsem nikdy v souvislosti s tim zadne problemy nezaznamenal. Dokonale rozlozeni zatizeni naprav je po mem soudu vetsim prinosem, nez toto reseni problemem.

Pavel
22. března • 13:46

Asi máte pravdu. Na druhou stranu to bude i prinos pro budouci zastavbu audiokomponentu, které budu takto mít vlastně baterii hned u sebe.

kruch
22. března • 11:19

A neni potom predepsana i vaha ridice? Kdyz si tam sedne misto napr. 80 kg chlapi co ma 90 kg, je idealni rozlozeni hmotnosti v pr.... Atd proboha to snad neeee.
Nebo mozna PP umi tohle hlidat, a vydava prikazy: "Máňa si musi sednout dozadu, a ten pytel brambor z kufru pojede misto spolujezdce." 

Tom
22. března • 22:58

Takove srandicky existuji, ale u dopravnich prostredku, kde se udava vykon v kN, nikoliv v kW.

j2j
22. března • 12:41

...to uz je dle vkusu kazdeho soudruha...  Od vyrobce je ale auto dokonale vyvazene

j2j
22. března • 10:49

Diky za skvele napsany clanek, jen tak dal. Snad jen jen jedna otazka - jak jsou na tom s tvrdosti plasty?

pjanda
22. března • 13:00

Dekuji Vam za kladne hodnoceni, to vzdy potesi
Co se tyce materialu v interieru, v testu jsem se jimi nezabyval s odvolanim na starsi test 120i. V kratkosti mohu rici, ze krome kaplicky pristrojovky, hladkych dekoru palubky, madel dveri a casti stredoveho tunelu je cely interier z mekcenych a matnych plastu, takze klasika BMW. Na mne interier pusobil prijemne - designove je sportovne strohy a pouzitymi materialy na vysi.

a
22. března • 17:18

viac takych videi !!!

limach
22. března • 13:28

Souhlasím, že je článek napsaný pěkně. I mě se jedničkové BMW líbí a uznávám jeho kvality. Je ale znát, že pan Janda je pořádný fanda do BMW. Bylo by to hodnocení natolik kladné i kdyby ho psal řekněme fanda Fordu nebo Peugeotu. Neprovokuji, jen mě to tak při čtění článku napadlo.

Skaloud
22. března • 14:14

Hele ja tohle nemam rad. Napises, ze clanek je pekny (podle me taky, je videt, ze to autor psal opravdu od srdce) a ze to je asi pravda, ale pak to zacnes zpochybnovat, jestli to nahodou neni zaujaty protoze majitel ma BMW. Tak mas neco k obsahu nebo ne? Ja myslim, ze to je napsany naprosto objektivne, autor nachazi svetla i slaba mista, vubec mi to neprijde jednostranny. Ja si naopak vazim toho, ze tu pise clanky nekdo, kdo ma zkusenosti se spickovymi auty a opravdu je schopen posoudit kvalitu nadprumernych produktu. Jinde se doctu jak je jednicka skvela, jen blby pochvalny tlachani nekoho, kdo si v zivote vydelal tak na na Fabii. Co mi muze rici majitel Fabie o BMW? Podle me nic. Tady je to ale vsechno presne popsany a ja rikam, za takhle jsem si uz dlouho nepocetl.

limach
22. března • 15:16

Na tom co jsem napsal trvám. Článek pěkný, rád si počtu hodnocení p. Jandy i Broži, ale jak jsem napsal, na mě to celkově působilo tak trochu jako článek z P.R. tiskoviny BMW, takový byl můj dojem a na něj mám právo, nemyslíš? Nikoho tím nehaním a neurážím. Neměl jsem ještě tu čest tento vůz řídit, takže si rád přečtu něco z názorů fandy a snad i odborníka na BMW, jenže v tom je asi právě ten kámen úrazu. A je to i přirozené, protože třeba já,nebo kdokoliv jiný, kdybych psal recenzi svého auta, tak se budu snažit být objektivní, ale přesto se mi některé věci, které se jinému budou zdát podstatné, budou jevit jako zanedbatelné. Toť vše. Nerad jsem se dotkl Tvého, asi BMW srdce, ale jen jsem napsal svůj názor. ľo jen o to, zauvažovat nad tím, zda nadšenec do konkrétní značky může vůbec objektivně zhodnotit svůj vysněný auťák. Zřejmě sem trocha filosofie nepatří. Je to snad poprvé, co jsem se ma tomto webu shodl s Funcerverem .

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
pjanda
22. března • 15:48

Jestli mohu zareagovat za sebe, tak bych rad rekl, ze se necitim byt fandou zadne znacky a auta si kupuji ciste podle toho, jak mi ktere sedne. Pokud sledujete AutoRevue pravidelne, vite, ze mam at jiz pro osobni nebo firemni vyuziti take Skodovku nebo Ford, a to zdaleka neni vsechno, najde se i Alfa Romeo a dalsi, nemam auto jedine znacky dvakrat. K testum pristupuji stejne a vysledek odpovida pouze tomu, jak mi ktere auto sedne ci nesedne, jak se mi jevi jeho prednosti a slaba mista. Je to pochopitelne subjektivni, ale snazim se nabidnout vice pohledu na vec a uspokojit mymi hodnocenimi co nejvice ctenaru. Ze se mi libi jedno BMW neznamena, ze se mi libi i druhe a ze jsem si koupil 3er E46 neznamena, ze dalsi generace nebo jiny model je automaticky skvely. Necitim se byt zaslepeny a snazim se opravdu postihnout silne a slabe stranky jak jsou.
Vaseho nazoru si vazim a prihlednu k nemu pri psani dalsich clanku.
Podobna reakce miri i ke kolegovi jmenem Funcarver. Pokud z clanku citite entusiasmus, nepopiram to a priznam se, ze auto me opravdu nabylo emocemi. Ale duvodem bylo auto samo, ne vztah ke znacce, jak se pokousite rici Vy, naopak musim rici, ze jsem si od 116i prilis nesliboval a o kvalitach me presvedcil az dukladny test. Garantuji Vam, ze kdyz bude stejne auto od Audi, Fordu, Peugeotu, Hondy... vyzni test naprosto stejne. Vy se snazite naznacit, ze test je emocne-pozitivni proto, ze jde o BMW. Proti tomu se musim ohradit, duvody meho podani maji ciste racionalni zaklad, a pokud mi neco kazilo radost z jizdy, je to v testu durazne uvedeno. Kazdopadne i Vam dekuji za nazor, sdeleni Vasich pocitu z testu vzdy privitam.

petr
1. dubna • 2:14

kdyby jsi nekecak jses z toho BMW celej poprdenej,az je mi te lito

limach
22. března • 16:30

Jsem rád, že tato debata, která vznikla jen kvůli pocitové poznámce z od mé maličkosti, ustala a je čas na konkrétní debatu a dotazy. Váš kolega z redakce, p. Broža, se zmínil, že často užíváte i jiná auta, např. Alfu 147. Můžete ji trochu srovnat s BMW 1? Speciálně s 1.6-kami. Tohle mě dost zajímá, co se motorů a podvozků, resp. jízdních vlastností týká. Díky.

pjanda
22. března • 18:53


Po strance jizdnich vlastnosti a ovladatelnosti jde o dost nerovny souboj, Alfa je v obou techto disciplinach jen lehce nadprumerna a prohraje i s Focusem, ktery je v obou smerech lepsi predokolkou a nabidne lepsi zazitky. BMW 1 je v tomto ohledu opravdu daleko prede vsemi a ani muj dvoulitrovy Focus se sportovnim podvozkem neumi zdaleka to co jednicka. I kdyz dvoulitr je subjektivne o mnoho vykonnejsi, s klidem bych jej vymenil i za 116i, protoze to auto podrizuje ridici prakticky vse, je s tim konstruovane, zatimco sebesportovnejsi Focus je jen upravene auto pro masy a osobne ocenim vice ovladatelnost a kvality podvozku nez samotny vykon.
Ale zpatky k Alfe - dal bych ji vice bodu za motor, nema sice tak syty zvukovy projev a kultivovany chod, ale je v celem spektru otacek o neco vykonnejsi a hlavne ma mnohem ostrejsi reakce na plyn, v cemz me 116i docela zklamala. Je proste zivejsi a rekl bych pritulnejsi. Alfa bude urcite rychlejsi a mrstnejsi v nizkych rychlostech (tim myslim motoricky a dynamicky, nikoli podvozkove), ve vysokych rychlostech se ale karta obrati, protoze ma ctyrku a petku delsi a neni naladena jako BMW na dosahovani maximalni rychlosti vzdy a vsude. V tomto je 116i uzasna, nikdy jsem nejel sestnactistovkou, ktera by umela takove zrychleni ze 160 na 200, vetsina sestnactistovek nejede poradne ani 190 a kdyz uz, trva to strasne dlouho nez se na maximalni rychlost dostane.
Obecne bych me kratke srovnani shrnul tak, ze Alfa je vice o stylu, designu a pohodli (147 1,6 TS opravdu neni zadny hot hatch), BMW vice o jizde a take image, na BMW u nas lide slysi vice nez na Alfu. Motoricky jsou obe auta velmi podobna, v obou pripadech spickove sestnactistovky z nichz mi vice sedi ta v Alfe, predevsim proto, ze se lepe ovlada. Rekl bych, ze obe auta byla delana pro trochu jine zakazniky, 1er je i se zakladnim motorem opravdu cisty jizdni hardcore, kteremu jde stranou vse a je delane pro lidi, kteri si chteji opravdu zajezdit, zatimco 147 je mnohem kompromisnejsi auto, kde sportovni zustava predevsim duch a vzhled a z techniky jen par prvku (ostre rizeni, dvojity lichobeznik na predni naprave a par dalsich) a naladenim miri presne na ty, kteri to auto takto chapou,

limach
23. března • 7:27

Díky za fajn srovnání. Je vždy zajímavé si přečíst zkušenosti někoho, kdo OPRAVDU zkusil víc aut a může je srovnat. To srovnání s BMW  jsem tak nějak očekával. Dobře píšete, že u něj je to čistý hardcore svezení, kde je tomu podřízeno vše. To, že je Focus v jízdních vlastnostech lepší než A 147, ale platí jen pro nový model, ne? Přece jen A 147 je dnes už auto o téměř 1 generaci starší. Focus I byl určitě skvělý, ale nechce se mi věřit, že by mohl být v zatáčkách lepší než A 147. Mluvím stále o standardních sériových modelech s 1.6. Ale těžko říct, na druhé straně jsem ho v těchto podmínkách nezkusil. Jediné s čím trošku polemizuji, je ta max. rychlost. Alfa 147 1.6 TS 88 kW mi krásně táhne i po 160 km/h do cca 190. Pak už to bylo o hodně volnější, nicméně maximálka na rovince byla tachometrových cca 210, do omezovače zbývá ještě asi 600 ot. Dál jsem zatím nešel a asi už by to ani nebylo efektivní. Ze zvukového projevu A 147 jsem neustále unešen (a ne jen já) a to i bez sport. tlumiče. Pásmo od 4000 do 7000 ot. je jak italská opera. Každopádně díky za názor na základě osobní zkušenosti (těchto zkušeností je na webových diskusích jako šafránu).

pjanda
23. března • 11:10

To jste se prve nepriznal, ze jste majitelem AR 147 
Mate pravdu, ze na Focus I vs AR 147 koukam srze Trend Focus vs. standardni Alfa, u normalniho podvozku bych to ale videl jedna k jedne s tim, ze kazde ma tu neco lepsi tu neco horsi to druhe. Alfa ma lepsi predni napravu, to je bez debat, v tomto Focus nikdy neexceloval, ale ma zase perfektni zadni, ktera je lepe pricne zajistena. Alfa ma ostrejsi, Focus zase citelnejsi rizeni, u standardnho Focusu s bubny vzadu jsou horsi brzdy a takhle by slo dlouho pokracovat. Zde je to jen o tom, co komu vice sedne, se sportovnim podvozkem (a nejen to, Trend ma vice uprav oproti standadu) je ale Focus I urcite lepsi. Dela vubec alfa nejaky sportovni podvozek? Mam pocit, ze TI paket je jen o kolech a vzhledu...
Co se tyce chovani ve vysokych rychlostech, BMW se rozjede na realnych 200 opravdu prakticky kdekoli, coz Alfa neumi, ta se od 185 posunuje vpred uz pomerne neochotne. BMW je kratce za 200 km/h jiz na omezovaci, Alfa ma petku delsi a ackoli jsem to nepocital, nejakych klasickych 225-230 km/h by asi jela a to je proste moc dlouhe na sportovni auto, ktere ma dosahovat maximalky na pozadani. Naladeni prevodovky je zkratka vice bezne nez sportovni.
Jednicka je v tom vsem nekompromisni, coz me u relativne masoveho auta za 600 tisic chytlo. Ale to urcite nemusi sedet kazdemu, toho, kdo to nevyuzije, to bude spise obtezovat. Alfa je holt vice do kompromisu a neurazi ani sportovce ani pohodare...
Jinak zvuk alfy je skvely, ale musim rici, ze mi vice do usi hraji BMW Ale to je naprosto subjektivni...

petr
1. dubna • 2:22

Focus ma vzadu bubny jo ?.Ses asi slepej nebo blbej.Nebo oboji Obic Focus predni i zadni naprvou strci do kapsi jak Alfu 147 a BMW1 to je zase moje skusenost a nesjsem jako vi zadny Fans sni Snob.

Vita
24. března • 0:03

Maximálka ,to sedí můj líný Compact 316ti sice není žádný trhač asfaltu,ale těch 201km/h max předvede všude a na rovině se i rozjede na 218-220tacho ,což bude real 208km/h.

limach
23. března • 12:25

No nepřiznal, protože jsem to bral tak, že když se ptám na srovnání Alfa X BMW tak to bude jasné. Ale jo - jsem. Dík za vysvětlení těch rozdílů mezi Focusem a A147. Máte pravdu - TI paket je skutečně jen o těch vnějších doplňcích, na jízdní vlastnosti nemá vliv. U 156-ky si ale je možno objednat sportovnější podvozek v paketu. Mě se převodovka u 147-ky zdá celkem vyvážená, naopak už mi dost lidí řeklo, že je příliš krátká pětka, nicméně mě to vyhovuje. Je fakt, že na dálnici bych někdy uvítal buď šestku nebo delší pětku, protože na delší štreky točí poměrně dost otáček. To mi nevadí na zvuku, ale na spotřebě. Pokud pojedu po dálnici (vyjímečně) fakt rychle na hranici maximálky, tak ta spotřeba okolo 11 je celkem drsná. Ale co... Celkem by mě zajímalo, co je za problém dát do těchto silnějších jedna šestek i šestý kvalt? Finance? Rozměry převodovky v malém autě? Já myslím, že by to těmto autům vyhovovalo. Zvuk BMW 116i jsem ještě neslyšel, zatím jsem okukoval jen pár a až na jednu to byly všechno 120d. Ale svezl bych se, abych porovnal konkurenci.

Jozo
23. března • 20:01

A co Golf V? Jednou jsem ho mel na mesic jako nahradni auto, a sedel v zatackach jak pribity... (Ne ze bych mel moc s cim srovnavat, jenom Golf IV, focus a skodovky)

Funcarver
22. března • 16:14

Máte těžký život. Někdo Vám vytkne, že test (jiný) by měl být více o pocitu, jiný člověk (já) Vám vytkne, že to bylo příliš emocionální. Každému se vždy zavděčit nelze. Přeji hodně zdaru od další práce a samá dobrá auta.

Petr Broža
22. března • 15:25

A z čeho vlastně usuzujete, že Pavel Janda je BMW fan? Že má trojkového bavoráka? Pro klid vaší duše (snad mi Pavel promine) uvádím, že pravidelně jezdí i jinými auty, např. Focus nebo A147. A je kvůli tomu Ford nebo Alfa fan?

limach
22. března • 16:41

Usoudil jsem tak z toho, že jsem od p. Jandy četl testy na BMW a 1x na Focus. Zřejmě jsem tedy nečetl úplně vše, ale snad to není takový hřích, že u PC netrávím většinu času. Když jsem si dosadil, že vlastní BMW a řadu jich vyzkoušel, působí na mě že se v nich fakt vyzná a pak ten pocit z tohoto testu, vyšlo mi, že bude fanda do BMW, nakonec co by na tom bylo divného nebo špatného. Dokonce i u žurnalisty. Může přitom klidně jezdit i s jinými auty.
P.S.: má duše je fakt klidná, snad se na mě nezlobíte, že jsem hned se vším nesouhlasil. To byste to jako novináři měli moc jednoduché. Možná si do Vás ale stejně trochu rýpnu: dřív, když do Vás sprostě vyrývala různá individua, jste míval klidnější reakce, ačkoliv byste měl, i jako novinář, právo jim něco říct pořádně od plic. Nicméně o pár příspěvků níže jsem tuto neplodnou debatu ukončil a položil p. Jandovi konkrétní dotaz.

Petr Broža
22. března • 18:17

Asi stárnu a jsem nedůtklivý

Funcarver
22. března • 14:24

Hele tak si zajdi na fan sites BMW, MB, Audi, Hondy, Alfy a počteš si stejně. I chyby tam přiznají.
BTW. je rohodnutí každého, jestli dá 400tis.Kč za novou fábii nebo koupí za stejné prachy ojetého bavora ve výborném stavu

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Skaloud
22. března • 14:35

To mi tedy ukaz, kde na fan strankach znacky najdu takovouhle komplexni recenzi jizdy. Navic podle myho presne kopiruje realitu. Proto se znova ptam, co mas proti obsahu, kde je ta zaujatost, zaslepenost, chyba? Podle me jsi zaslepeny ty, protoze vis, co ma autor za auto a tim je to pro tebe hotovy. Zaujaty, nazdar. Vis, ne kazdy je jako ty ze zasadne musi basnit o vsem o vlastni.
Ja pro zmenu nejsem zadny zaslepenec co se tyce clanku pana Jandy a kdyby slo o plane tlachani nad vyjimecnosti auta, strham to jako jinde, ale kritizovat to s tim co rikas proste neberu, neni to pravda.
A otazka znela, co mi muze majitel Fabie rict o BMW? Jestli je odpovedi to co pises, tak uz se neptam

Petr Broža
22. března • 14:44

Ono se už stačí podívat do podpisu "BMW fans killer". A pak kdo je tu zaujatý

Funcarver
22. března • 15:03

Když se podíváte, co jsem napsal výše, výslovně jsem tam o podpisu psal - satira, ironie vzniklá z diskuze s klukama na Flame

IMHO nejde o to, že chválíte, ale jak chválíte. Eutuziasmus tam je. Nemám přetočenou příčinu a souvislost. Jistě podle Vás dělá BMW skvělá auta a proto tak nadšeně chválíte. Původně jsem to nechtěl psát, ale za dob, tuším Libora Zezulky, to vypadalo jinak. Ten nebyl tak výrazně pro-BMW, jeho testy BMW byly velmi kladné, ale byly důveryhodné, ne jako vystřižené z fan-site. Ostatně sám jste se několikrát přiznal, že vám BMW sedí nejlépe a je to pro vás nej značka a p.Janda to samé(navíc ho má)... Testovat svou oblíbenou značku přináší větší riziko zaujatosti a skrýt to úplně nelze (viz věta "BMW umí, ale nedělá", která je drsným úletem z vaší strany). Na posledních testech BMW osobně jasně vnímám, že jsou napsány jinak než testy ostatních značek - a to je špatně.

Nebudu skrývat, že mám blíže k testům Zezulky než Vašim (P.Broža). Co není v pořádku, dle mého, je, že Zezulka Vám vytvářel protipól a občas jste se v hodnocení i výrazněji neshodovali, a právě ten protipól Vám p.Janda nevytváří, naopak.

Tom2
22. března • 18:25

...BMW opravdu umí, zato ty tu plácáš blbosti. A ještě to zabere půlku diskuze.
Hoj si komplexy nějak jinak, třeba si někde přečti něco hezkého o Audi

mraz.mrazik
22. března • 15:21

Tak to nečti, když se ti to nelíbí. Mě se to líbí a proto test čtu. Test je přesně napsán dle toho, co od BMW kupující očekává a proto ti může připadat určitá neobjektivita. Ale měl by jsi napsat konkrétně kde, je ta neobjektivita. Zatím jsme se dočkali jen frází textu. Jo, kritizovat je tak snadné.

Funcarver
22. března • 15:10

Chtěl bych jen dodat, že to není nic proti p.Jandovi, jeho test Focusu se mi moc líbil...

Jen ty BMW testy...

petr
31. března • 13:04

ty chvalis Jandu za Focuse vzdyt celi clanek Focuse skoncil na opevovani podvozku BMW1,tak s Jandou dejte uz pokoj je vul.

Petr Broža
22. března • 15:17

Teď jste se sám nachytal na hruškách; test Focusu se vám líbil a přitom není psán jiným stylem než 116i. Obě auta jsou velmi dobrá a na obě napsal autor pozitivní test.

Funcarver
22. března • 15:44

Asi se neshodneme. Nemohu souhlasit. Focus byl pozitivní. BMW je přímo nadšené. Už jen co říkají nadpisy "Miláček řidičů" (= bude se vám líbit -pozitivní, ale v podstatě neutrální, bez mimořádně velkého osobního zaujetí (s nadhledem), konstatování) a "Továrna na sny" (= zhmotnění snu, čili lépe to nejde - doslova nadšené, můj sen se splnil, velmi mimořádně osobní). Miláček může být i něco, co má chyby, ale sen chyby nemá, to je splnění tužeb. Takové rozdíly vidím i celkově mezi těmi články.

Naštěstí se shodnout nemusíme, já budu dál rád číst vaše testy (obou), dál navštěvovat tento server. Mimo BMW. Jen bych poprosil se vyhnout úletům typu "BMW umí, ale nechce" (který mě mimo jiné vyprovokoval k reakci o tendenčnosti, kterou jsem již dříve pozoroval). Je naprosto v pořádku, že vám BMW sedí a gratuluju, že jste našli "svoji" značku, ale férové IMHO je to veřejně přiznat, nebo nechat test dělat někoho jiného.

X-type vám půjčit nechtějí?

snow
23. března • 9:58

j uplnej souhlas...
taky me to tak prijde
 
btw ridil sem asi 2000km bavaoraka 5{predchzejici generaci]  3litr benal a cekal sem teda o toho trosku mozna vic]

Petr Broža
22. března • 15:55

Však o tom to je, každý může číst, co chce, diskutovat o čem chce apod. Já jen zkrátka nedokážu souhlasit s tím, že je ten článek nadšený; je zkrátka pozitivní a z našeho pohledu i objektivní.
 
X-Type? Dovozci půjčují malým net serverům v podstatě jen mainstreamová auta.

a
23. března • 6:33

mozno je tento clanok napisany rovnakou formou, ale rozhodne som ho ja cital s nadsenim

Petr Broža
22. března • 13:41

Věřte mi, že by bylo kladné, i kdyby článek psal někdo jiný (třeba já )...

Funcarver
22. března • 13:51

ha, tak nejsem sám, kdo si všiml, že autorevue v současném složení by BMW testovat neměla.... Vy už vůbec ne, to by bylo, jako kdybych já testoval Audi...

Kladná by byla, ale kladně důvěryhodná, ne jako z BMW fan-site.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Petr Broža
22. března • 14:31

Všem autům měříme stejně. BMW dělá dobrá auta, tak proč je záměrně hanit?

petr
31. března • 13:00

le da tak pro snobyJinak nic moc.

Surf
22. března • 10:55

Připojuji se. OPRAVDU PARADNI RECENZE! Jen tak dal.

-Ferda-
22. března • 10:53

Kdyz se nepripoutas a prastis se o palubku hlavou, tak budou asi hodne tvrde

Jaxx
22. března • 9:44

Super kara ale ma to moc dveri kdy bude 3dverove? Sportak s peti dverma neni jaksi ono... A co delaji v Alfe lepe, ze moje 147 ma 120 koniku pri stejnem objemu? nemluve o stari...

Petr Broža
22. března • 9:47

Třídveřová verze by měla být ještě letos, už jsme kdysi zveřejnili špionážní foto. K motoru: proč dělat výkonnější šestnáctistovku, když je tu 2.0 95 kW...

goes
22. března • 10:27

na druhou stranu je treba rict, ze BMW nejak moc v nizkych kubaturach neexceluje a jeji vykony v techto objemech nejsou urcite ty vrcholne. Na druhou stranu BMW uz dnes nema naskok ani v jinych kubaturach tak jako driv. (napr. 3.0d uz neni takovy kral, x35d uz ma taky konkurenci atd.) tudiz vykon prumerny, jizdni pozitek urcite nadprumerny atd...

Petr Broža
22. března • 10:40

BMW určitě umí, ale nedělá to; stejně jako nepřeplňuje benzíny. Proč také - větší objem i při stejném maximálním výkonu znamená vyšší točivý moment a navíc položený v nižších otáčkách, tj. vyšší pružnost atd. Řekl bych, že to je důvod, proč verze 118i má 2.0 95 kW a ne třeba 1.8 95 kW nebo dokonce 1.6 95 kW.
 
PS. Pokud vím, x35d zatím sériovou konkurenci nemá. Je to dnes jediný dvoustupňově přeplňovaný nafťák, který se prodává.

Marek_Litzman
22. března • 20:16

Jestli dovolíte malou opravu.... Dvoustupňové přeplňování už je i v Opelovském dieselu 1.9. Zatím dostupný pouze ve Vectře. Dokonce mám pocit, že první byl právě ten Opel.....

Funcarver
22. března • 13:47

Nezlobte se, ale číst recenzi od Vás, či pisatele této recenze je dost bezpředmětné. Vy BMW chcete, on BMW má - oba jste víc BMW fans než recenzenti. Ne že bych chtěl (navzdory mému podpisu, který je satirou na jednu z diskuzí Flame) snižovat nesporné kvality BMW, ale pokud si vy dovolíte napsat větu "BMW určitě umí, ale nedělá to" je to neprofesionální a dopředu vylučuje smysluplnou recenzi/test z Vaší strany (co by se asi strhlo, kdybyste ve stejné větě nahradil BMW za VW? Přitom by šlo o zcela stejnou spekulaci). Ostatně recenze p.Jandy se nesou v podobném duchu. Už dopředu vím, že test BMW bude nehoráznou chválou, poměrně umě zakrytou. Nebylo by dobré do týmu přijmout někoho, kdo není stejného založení jako vy, tedy je na předokolky? Z tohoto pohledu bylo angažování p.Jandy špatným krokem (jinak píše skvěle). Nějaký Alfista,HOndař by redakci prospěl lépe. Vy byste nepsal o BMW, on o ALfě/HOndě....

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Petr Broža
22. března • 14:38

Jste poněkud mimo. Nepíšeme kladné recenze na BMW, protože jsme BMW fans, ale protože BMW dělá dobrá auta. Příčina, důsledek. Kdyby BMW udělalo špatné auto, objeví se to i v článku. Věřte nebo ne.

petr
31. března • 12:57

Ja teda neverim,ste banda diletantu hlavne pan vazeny snob Janda.Bezte delat agitku BMW nekam jinam,vsechny clanky co jsem tady o BMW cet jsou podle jednoho rastru jak je BMW top ten.

DAVID
23. března • 13:38

Dobře jste se z toho vyvlékl.......ale ti pánové mají také svoji pravdu....

Skaloud
22. března • 14:28

Napisu to samy co tomu co psal podobny prispevek vyse. Mas neco proti obsahu? Ja myslim, ze pristupovat k tomu jako a priori zaujatemu je blbost a presne tohle delas. Pan Janda tu napsal uz dost clanku, ze kterych je jasne videt, ze sice ma nejake prference (ale kdo ne? Co chces, objektivniho novinare? To je prece kravina) ale je schopen ocenit pohodu v tomhle a sportovnost v jine aute. Proste kouka na ne skrz to k cemu jsou stvoreny a neresi, ze v BMW 1 neni misto, protoze proto to auto nikdo nedelal. Podle me je tahle recenze sakra smysluplna, protoze je na ni videt, ze autor vi s cim ma tu cest a dokaze presne postihnout silny a najit slaby stranky. Ukaz mi jinou recenzi kde nekdo resil pomaly reakce plynu a pdobny veci? Na to jiny neprisli a jen tlachali jak je to dobry, protoze je to BMW a je to jejich sen. Autor ma auto za dvojnasobek a je na tom videt nadhled. Ja si naopak preju, aby majitele Skodovek psali o skodovkach, majitele alf o alfach, bmw o bmw, protoze o tom hodne vi a jsou schopny mi rici neco, na co ja pri predvadecce neprijdu, srovnat generace... Kdyz maji hlavu otevrenou a nepisou to tendencne, jsou to nejlepsi clanky. A ja rikam, ze clanek, ve kterym si autor troufne kritizovat razeni, plyn a par dalsich veci proste z podstaty neni tendencni. Cetl jsi informace o uvedeni BMW 3? Taky perfektni podani, precti si to samy na auto.cz a srovnej, co se dozvis. Tam je to naprosta ubohost o tom jak jezdili v osmicce, tady vim hned zasadni zmeny proti predchozi generaci.
Tohle je nejlepsi clanek, jaky jsem na AR a v autocasacich vubec v posledni dobe cetl a rikat ze angazovani pana Jandy je chyba... Ja nejsem BMW fanda, jen se zajimam o auta a pekna recenze mi vzdy zlepsi den.

limach
22. března • 13:23

...větší objem i při stejném maximálním výkonu znamená vyšší točivý moment a navíc položený v nižších otáčkách, tj. vyšší pružnost atd...., ale taky vyšší cenovou relaci pro zákazníky, že? Určitě by chtěli víc peněz za třeba 1.8 než za 1.6 se stejným výkonem, řekl bych. To je asi další důvod.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Petr Broža
22. března • 14:39

BMW určuje ceny nikoliv dle objemu, ale dle výkonu. To, že u nás se podle objemu platí povinné ručení, je už věc jiná. Za motor 1.6 85 kW zaplatím méně jako za 2.0 85 kW. A obojí má stejný výkon.

a
23. března • 14:46

unas sa da platit aj podla vykonu

pjanda
22. března • 13:44

Nerekl bych, cena se ridi predevsim vykonem a ne objemem. Kdyby to bylo jak rikate Vy, nestala by 118i, coz je dvoulitr, 670 tisic Kc. Dvoulitr stoji o 70 tisic Kc vice a ma o 15 kW navic, jedna-sestka o 55 tisic Kc mene a chybi ji 10 kW. Myslim, ze diferenciace podle vykonu je zrejma... Co bude hrat roli je V/R6 vs R4, kdy do hry vstoupi take kultivovanost a prestiz, ale u ctyrvalcu je to podle me jen o vykonu. Myslim, ze vykonove poddimenzovany dvoulitr je pro bezneho ridice lepsi volba nez vyhoneny mensi motor, pro sportovni jizdu je to smaozrejme jedno. Proto si myslim, ze 118i bude optimum, protoze nezklame ani jednu skupinu a ma slusnou cenu.

Tom
22. března • 22:39

Pane Jando, nechcete napsat clanecek, jaky bude novy 3.0d motor? Nekdo si tu stezuje, ze je nic moc (ten stavajici). Ten novy, to bude zase jiny kafe (piezzo vstrikovace, blok kompletne hliniku, .................)

Václav Ráb
22. března • 9:33

Někdy v 70. létech byl v automobilu test šetnáctistovky s titulkem "Nejmenší z velkých". BMW má tady u nás v republice velmi dobrou image, stošestnáctka jí určitě ostudu neudělá. Je to atraktivní vůz s takovými jízdními vlastnostmi, že se těžko bude hledat konkurence.
Autor tohoto článku jednou o jistém autě z koncernu VW napsal, že "je to auto pro pět cestujících a žádného řidiče". BMW 116 je auto pro řidiče, který už dlouho čekal na jezdecký zážitek. Je i pro cestující, ale stačí jeden... Kdo hledá takové auto, tak jej tady má.
VR

Varel
22. března • 9:00

Náčelníku, technická... co je to ekonoměr??

-Ferda-
22. března • 9:37

To by me taky zajimalo :) Ze by pristroj na mereni paliva?

Petr Broža
22. března • 9:20

Je to analogový ukazatel aktuální spotřeby paliva; ten je nyní součástí palubního počítače, což už tak nějak není ono.

Doporučujeme

Články odjinud