BMW 1: základní cena přes 600 tisíc (doplněno)

Po Británii byly zveřejněny ceny BMW 1 i v Německu:

  • 116i: 19 800 eur (15 690 liber)
  • 120i: 23 600 eur (18 320 liber)
  • 118d: 21 900 eur (17 340 liber)
  • 120d: 24 400 eur (18 850 liber)

Po konverzi německých cen na české dle kurzu 31,7 Kč za euro dostanete přibližný obraz, kolik bude BMW 1 stát u nás. Jsou v podstatě o necelých 30 tisíc vyšší, než ke kterým jsem došel po převodu britských cen (v závorce):

  • 116i: 628 tisíc (605 tisíc)
  • 120i: 748 tisíc (728 tisíc)
  • 118d: 694 tisíc (682 tisíc)
  • 120d: 773 tisíc (753 tisíc)

Zkrátka a dobře, určitý obrázek o českých cenách to jistě říká; osobně věřím tomu, že ceny v Česku budou někde „mezi“:

  • 116i: 620 000 Kč
  • 120i: 735 000 Kč
  • 118d: 690 000 Kč
  • 120d: 760 000 Kč

Je to ale skutečně jen odhad. Do 18. září, kdy BMW 1 přijde na německý trh, je času dost. Pokud plánujete kupovat nový vůz této kategorie, možná byste to neměli uspěchat a případně na jedničku počkat.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Přehled motorů

Motory pro BMW 1

116i

120i

118d

120d

Objem 1.6 l 2.0 l 2.0 l 2.0 l
Výkon 85 kW/115 PS 110 kW/150 PS 90 kW/122 PS 120 kW/163 PS
při otáčkách 6 000/min. 6 200/min. 4 000/min. 4 000/min.
Točivý moment 150 Nm 200 Nm 280 Nm 340 Nm
při otáčkách 4 300/min. 3 600/min. 2 000/min. 2 000/min.
Max. rychlost 200 km/h 217 km/h 201 km/h 220 km/h
Zrychlení na 100 km/h 10,8 s 8,7 s 10,0 s 7,9 s
Spotřeba na 100 km 7,5 l 7,4 l 5,6 l 5,7 l
Převodovka manuální/5 manuální/6 manuální/6 manuální/6

Základní výbava modelu 116i: 

  • 16palcové pneumatiky runflat kontrolující poškození pláště
  • systém dynamické stability podvozku DSC včetně rozpoznání nouzového brždění (emergency brake detection), protiprokluzový systém (traction control), elektronickou závěrku diferenciálu, systém cornering brake control (CBC) pro bezpečné brždění v rychle projížděných zatáčkách a ABS
  • čelní, boční a hlavové airbagy
  • dvoustupňová brzdová světla  
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

dnes | Milan Lažanský | 18 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků