BMW 1: první kontakt (dojmy)

BMW 1 je zcela nová řada ve výrobním programu mnichovské automobilky. Přináší novou kvalitu a nové standardy do nižší střední třídy. V článku najdete první dojmy, čtyřicet našich fotografií a nové oficiální obrázky.(+ video)
BMW 1: první kontakt (dojmy)
Seznam kapitol
  1. Zabiják Audi a Volva, povedený design, vnitřní prostor
  2. Palubní deska, odkládací plochy, sedadla, kufr, přehled motorů
  3. Všechny pořízené snímky, oficiální fotografie

Jedničkové BMW se představilo těsně po ženevském autosalonu. Jde o nejmenší bavorák, zástupce nižší střední třídy, kde BMW nemělo v podstatě svého zástupce. Ano, je tu BMW 3 Compact, ale to je jakýsi mezitřídní hybrid, třídveřový hatchback postavěný na základu sedanu střední třídy. První nižší střední přišla až s jedničkou; ovšem pocitově i cenou je BMW 1 na vrcholu třídy. Mezi konkurenty patří spíše než Golf, Mégane apod. vozy jako Audi A3 nebo Volvo S40.


Tip: stáhněte si video BMW1. Natočili jsme pro vás záběry exteriéru i interiéru.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Zepředu v sobě nové BMW1 nezapře klasický bavorák

BMW 1 je postaveno na novém podvozku, jehož prvky budou použity i v připravované nové generaci třetí řady. Ta už vesele jezdí maskovaná po silnicích dokonce i v provedení kombi, její uvedení je ale oddalováno kvůli dobrým prodejním výsledkům generace stávající. Není se čemu divit, trojka je posledním bavorákem  staré školy, posledním bavorákem, jež ctí staré tradice. Nové modely jedou už v Banglově stylu – ten je v mnoha ohledech odlišný; poznáte to zejména na nových interiérech či agresivnějších a výraznějších exteriérech.

Poznámka: Omluvte prosím horší kvalitu fotografií, byly pořízeny za poměrně špatných světelných podmínek.

Malý, ale přesto velký

Oproti Compactu je jednička nepatrně kratší, má ale vyváženější proporce a je bezesporu designově povedenější. Zatímco k trojkovému sedanu nemáme žádné výhrady, naopak ho považujeme za jedno z nejhezčích aut vůbec, Compact nás svou zádí nijak nepřesvědčil. Ruší zejména čiré překrytí světlometů a nepříliš hezké provedení zadních dveří. Jednička je oproti tomu designově čistá, je vidět, že byla navrhována od čistého stolu. Je kombinací tvarů modelů 5 Touring a X3, to vše završuje osobitým stylem a linkami.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Zadní část působí vyváženě, přitom je velmi dynamická


Tip: Stáhněte se nové plakáty BMW 1!

Naše první živé setkání s BMW 1 se odehrálo v olomouckém autosalonu Enselad, kde byla jednička vystavena pouhý jeden den. Díky benevolenci majitele autosalonu jsme jedničku (bohužel jen staticky, jízda nebyla součástí prezentace) pořádně prozkoumali. Na první pohled nás auto překvapilo svou mohutností, ačkoliv má proporce ve třídě běžné a není větší než konkurence, vypadá masivně a svalnatě, a to zejména díky velkým předním světlometům a klasické ledvinkové mřížce chladiče. Jakoby toto auto ani nepatřilo do třídy, kam svými rozměry spadá.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Víko zavazadlového prostoru se otevírá vyklopením znaku --- Silná
lampa osvětlí prostor dveří

Velmi povedená je i záď, tvar světlometů neruší, páté dveře mají podobný tvar jako 5 Touring. Pokud mnozí vytýkali semdičce a pětce určitou nevyváženost zádi a především poněkud podivný tvar zadních světlometů (ty se ale nám ale s postupem času začaly líbit), jednička je designově téměř dokonalá. Skutečně jsme nenašli nic, co bychom mohli vytknout, vše je propracováno do nejmenších detailů. Ano, je to bavorák jak má být – ctí tradice, ale i hodně odvážný.

Místa vzadu poskrovnu

Nejprve jsme usedli na zadní sedačky. Překvapilo nás, že je zde vzhledem k rozvoru (2 660 mm – jeden z největších ve třídě) poměrně málo místa, pokud jsme se za volantem pohodlně usadili, za námi už mnoho místa nezbylo; akorát pro 180cm urostlého mládence. Ani nad hlavou to není snadné, 185 cm je limit, pak už se dotýkáte stropu. Co ale zaslouží absolutorium, jsou sedadla, pohodlná, měkká akorát, opěradla s optimálním sklonem – bez výhrad. Velmi podobné má i trojka. Mimochodem, vystavená jednička se předvedla ve světle šedé kůži, která dokonale ladila s barvou palubní desky i exteriéru.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
I přes velký rozvor vzadu nadbytek místa neočekávejte. Pasažér
vysoký 185 cm se rozhodně rozvalit nemůže. Stejně vysoký cestující
se hlavou téměř dotýká stropu. Pár cm navíc a místo nad hlavou
 nebude stačit 

Ve vystaveném voze chyběla třetí opěrka hlavy, loketní opěrka byla jen provizorní – šlo totiž o předfinální kousek, kde ještě vše nebylo dle majitele autosalonu ve zcela konečné podobě. Místa pod předními sedačkami nebylo mnoho, a to i při výškovém nastavení předních sedadel do střední polohy. Vystupování bylo kvůli vyšším prahům a středovému sloupku posunutému vzad trošku komplikovanější – musíte si dát pozor, abyste si v zimě moc neušpinili botami interiér.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Zabiják Audi a Volva, povedený design, vnitřní prostor
  2. Palubní deska, odkládací plochy, sedadla, kufr, přehled motorů
  3. Všechny pořízené snímky, oficiální fotografie
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků