BMW 1: přichází třídveřová karoserie, M135i, 114i a xDrive

BMW odhalilo prakticky všechno podstatné, co se týká třídveřového provedení nové generace řady jedna. To je oproti svému předchůdci větší ve všech směrech a nabídne o třicet litrů objemnější zavazadelník (360 litrů). Celková délka činí 4342 mm, šířka 1756 mm a výška 1421 mm. BMW bude nabízet možnost výběru mezi čtyřmístným nebo pětimístným provedením. Zadní opěradlo pak lze sklopit v poměru 40/20/40, přičemž maximálně třídveřová jednička zvládne převézt 1200 l.

Test: BMW 116i – stále svojí cestou, byť s klopýtáním

Test: BMW 116i – stále svojí cestou, byť s klopýtáním

Spolu s třídveřovou karoserií přichází také několik zajímavých novinek. Paleta motorizací  je totožná s pětidveřovou verzí, ale navíc se představuje základní přeplňovaná jedna-šestka označená jako 114i. Její maximální výkon je 75 kW a točivý moment vrcholí hodnotou 180 Nm. Naopak vrcholem bude M135i disponující výkonem 235 kW a točivým momentem 450 Nm (mimochodem dostupným už od 1300 ot./min). Zájemci mohou vybírat mezi šestistupňovým manuálem nebo osmistupňovým automatem.

Nová generace BMW 1: dítě dospělo

Nová generace BMW 1: dítě dospělo

Aby toho nebylo málo, přichází BMW ještě s jednou poměrně zásadní novinkou. Jedničkové BMW si budete moci pořídit také coby „čtyřkolku“, a to jak ve třídveřovém, tak v pětidveřovém provedení. První motorizace, se kterými lze pohon xDrive kombinovat, jsou naftové 120d a nejsilnější benzinový šestiválec M135i. Všeobecně se očekává, že se pohon všech kol postupně rozšíří ještě k dalším motorům.

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

včera | Miro Mihálik | 11 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků