"vzhledem ke svému spíše komfortnímu charakteru a nevůli (alespoň v trojkové řadě) dlouhodobě odolovát maximálnímu nasazení"Mohu se zeptat, o jakou nevůli dlouhodobě odolávat maximálnímu nasazení jde? (to není žádná kritická výtka, jen o tom nic nevím, tak se ptám)DěkujiSpectral
Motor je naladen spise na pohodove svezeni, turba v zasade jen optimalizuji prubeh vykonu. Takovy motor muze byt nasazen samozrejme klidne do jednicky, ze se do nej nehodi je jen muj soukromy nazor.Jinak ma, stejne jako vetsina turbomotoru, ktere jsem kdy v zivote poznal, tendenci prehrivat se pri maximalni zatezi pri pomalejsi jizde (napr. ostry vyjezd horske silnice). Jednak nejprve zacne zvolna vadnout (coz samo o sobe je dost neprijemne) teplota vody stale stoupa, nestiha se uchladit olej a kdyz situace prekroci unosnou mez (kolem 140°), turbo proste vypne (obtok) aby nedoslo k jeho poskozeni. Musite motor chvili setrit, abyste jej mohl zase vyuzivat... Stalo se to me, stalo se to kolegum, ostatne tusim Honza Cervenka to i popisoval ve Speedu, takze nepredpokladam, ze by slo o nahodu.Ale neni to nic zvlastniho, nepamatuji turbomotor (benzin i diesel), ktery by takto drive ci pozdeji neodesel. Holt vysoka komprese, byt v pripade tohoto motoru neni zase tak enormni. U atmosferickeho motoru se to nestava, napr. u x30i se muzete rozkrajet a teplotu nedostanete ani nad 110°. Osobne jsem 335i z tohoto duvodu zcela zavrhl, je to dobre auto na jezdeni, ale spatne auto na blbnuti. A 135i by mela byt na blbnuti, proto z ni nejsem nijak zvlast nadsen...
Zajiamava teorie.Ja si myslim ze kdyz se motor vic zahreje, tak se zahraje nasavany vzduch a tim klesne jeho hustota a tim se vytvori bohatsi smes a to znamena vyssi teplota spalin a tim se roztoci vic turbo a to stlaci zase vice vzduch a teplejsi vzduch no a jsme zase na zacatky, tomu se rika tzv death spiral. A aby se tomu zabranilo tak se musi utnout palivo aby se udzel spalovaci pomer (diesel bezne 24/1 a muze spadnout u 2000m.n.m. na 19/1) a tim emise a vubec vse dokola. A jeste musim podotknout ze s roustouci nadmorskou vyskou roste vystupni teplota spalin a to cca o 50°C na kazdych 1000m nadmorske vysky. Turba se bezne pocitaji s kompenzaci na 2000 m altitude nakladaky az na 3000mTakze ta teplota tam roste (vyjezd po horske silnici) jen z toho principu ze si to smazite vysoko nad morem.Pak se mi nezda 140°C voda, i kdyz je pod tlakem tak vari nekde kolem 128-130°C, osobni auta nemaji takovy tlak a neni to cista voda ale 50/50 glykol.
M: Těch 140° bude IMHO teplota oleje...pjanda: DíkySpectral
Pridavam sa k podakovaniu kolegy
Pridavam sa k otazke kolegu.
No je to divny, protoze na http://www.bmw.com/generic/de/de/products/automobiles/download/pdf/1_SH_pricelist.pdf je uz cenik s platnosti od zari a ten vydrzi az do brezna, jak je u BMW bezne. A tam je beznych pro 120d beznych 120kW.
.... "sezralo to" jmeno souboru, na konci je "1_SH_pricelist.pdf"
Osobne ocekavam "technicky facelift" na zacatku pristiho roku, takze to co rikate by jej nevylucovalo. Ale uvedena informace neni oficialni, nicmene zapada do mozaiky a nemusel by to byt nesmysl.
Njn, konečně je napadlo dohnat Alfu;-) 1.6 TS 88kW už před deseti rokama :) 2.0TS 114kW před deseti lety. Teď 2.0 JTS 163 koní...Mno nic, sou to jenom číslíčka, trocha provokace nikdy neuškodí ne?;-)
Cca za 2 mesice chci objednat 120d .. nemate informace, kdy by k tomu navyseni mohlo dojit? :)
stupidni dotaz - neberto to prosim jako provokaci: proc zrovna 120d?, lepe receno proc do auta jako BMW 1 cokoliv s priponou "d". Opravdu to neni provokace, zajimalo by me co je pro Vas motivace k tomuto rozhodnuti. Predem diky!
Protoze to nebude moje, ale sluzebni a to musi byt nafta ;).
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.