BMW 1: nové motory 125d, 125i a „ekologický“ 116d ED

Automobilka BMW obohatí škálu své nejmenší modelové řady o nejvýkonnější i nejhospodárnější motory.

Stále častější praxí je při zahájení prodejů nového modelu (a je to i případ Škody Citigo) nabízet zprvu jen dražší varianty. V případě kompaktu BMW 1 nové generace je tomu ale jinak, nejvýkonnější verze vstupují do prodejů teprve nyní. Jde o provedení 125i a 125d, jimž v této ofenzivě dělá společnost ještě varianta 116d EfficientDynamics s dále přiškrcenou spotřebou.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
BMW 1 s M Sport paketem

V Mnichově kují železo, dokud je žhavé, což v případě nejmenší řady BMW 1 platí i o verzích kupé a kabrio, které zatím zůstávají v nabídce ve své první generaci. Teprve před několika dny jsme vám představili jejich dvě nové edice BMW 1 Exclusive a Sport. Ale zpět k novinkám pro novou generaci, jež je zatím k dispozici v podobě pětidveřového a třídveřového hatchbacku a verzích 116i, 118i, 116d, 118d a 120d.

BMW řady 1 představeno v detailech

BMW řady 1 představeno v detailech

Novou špičkou nabídky se stává BMW 125i opatřené zážehovým dvoulitrovým zážehovým čtyřválcem. Ten je v duchu stávající tradice opatřen přímým vstřikováním a dvojitým turbodmychadlem a dosahuje výkonu 218 koní (160 kW) při 5 000 ot./min. a točivého momentu 310 Nm v rozmezí 1 350 až 4 800 ot./min. V kombinaci s šestistupňovou, manuálně řazenou převodovkou nové BMW 125i při průměrné spotřebě 6,6 l/100 km zrychlí z 0 na 100 km/h za 6,4 s a dosáhne rychlosti 245 km/h. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

A teď ke vznětovým novinkám. Ta výkonnější je označena BMW 125d a opatřena přeplňovaným vznětovým dvoulitrem. Výkon je stejný jako u zážehového ekvivalentu, činí tedy 218 koní (160 kW), ale točivý moment vrcholí hodnotou 450 Nm. BMW 125d vybavené „manuálem“ má nejvyšší rychlost o 5 km/h nižší a zrychlení 0 – 100 km/h o 0,1 s horší, nicméně průměrná spotřeba má činit jen 4,9 l/100 km.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Třetí novinka je pak zaměřena hlavně na ty zákazníky, kteří upřednostňují co nejnižší spotřebu paliva. Model BMW 116d EfficientDynamics vychází ze stávající verze 116d a výkon zůstal zachován na hladině 116 koní (85 kW) a točivý moment byl ponechán na 260 Nm od 1 750 do 2 500 ot./min. Provozní parametry tohoto vozu, zaměřené samozřejmě na minimalizaci spotřeby a emisí CO2, se však použitím speciálních pneumatik, upravené aerodynamiky a dalších modifikací mírně změnily.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 2 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků