BMW 1: nové motory 125d, 125i a „ekologický“ 116d ED

Automobilka BMW obohatí škálu své nejmenší modelové řady o nejvýkonnější i nejhospodárnější motory.

Stále častější praxí je při zahájení prodejů nového modelu (a je to i případ Škody Citigo) nabízet zprvu jen dražší varianty. V případě kompaktu BMW 1 nové generace je tomu ale jinak, nejvýkonnější verze vstupují do prodejů teprve nyní. Jde o provedení 125i a 125d, jimž v této ofenzivě dělá společnost ještě varianta 116d EfficientDynamics s dále přiškrcenou spotřebou.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
BMW 1 s M Sport paketem

V Mnichově kují železo, dokud je žhavé, což v případě nejmenší řady BMW 1 platí i o verzích kupé a kabrio, které zatím zůstávají v nabídce ve své první generaci. Teprve před několika dny jsme vám představili jejich dvě nové edice BMW 1 Exclusive a Sport. Ale zpět k novinkám pro novou generaci, jež je zatím k dispozici v podobě pětidveřového a třídveřového hatchbacku a verzích 116i, 118i, 116d, 118d a 120d.

BMW

BMW řady 1 představeno v detailech

Novou špičkou nabídky se stává BMW 125i opatřené zážehovým dvoulitrovým zážehovým čtyřválcem. Ten je v duchu stávající tradice opatřen přímým vstřikováním a dvojitým turbodmychadlem a dosahuje výkonu 218 koní (160 kW) při 5 000 ot./min. a točivého momentu 310 Nm v rozmezí 1 350 až 4 800 ot./min. V kombinaci s šestistupňovou, manuálně řazenou převodovkou nové BMW 125i při průměrné spotřebě 6,6 l/100 km zrychlí z 0 na 100 km/h za 6,4 s a dosáhne rychlosti 245 km/h. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

A teď ke vznětovým novinkám. Ta výkonnější je označena BMW 125d a opatřena přeplňovaným vznětovým dvoulitrem. Výkon je stejný jako u zážehového ekvivalentu, činí tedy 218 koní (160 kW), ale točivý moment vrcholí hodnotou 450 Nm. BMW 125d vybavené „manuálem“ má nejvyšší rychlost o 5 km/h nižší a zrychlení 0 – 100 km/h o 0,1 s horší, nicméně průměrná spotřeba má činit jen 4,9 l/100 km.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Třetí novinka je pak zaměřena hlavně na ty zákazníky, kteří upřednostňují co nejnižší spotřebu paliva. Model BMW 116d EfficientDynamics vychází ze stávající verze 116d a výkon zůstal zachován na hladině 116 koní (85 kW) a točivý moment byl ponechán na 260 Nm od 1 750 do 2 500 ot./min. Provozní parametry tohoto vozu, zaměřené samozřejmě na minimalizaci spotřeby a emisí CO2, se však použitím speciálních pneumatik, upravené aerodynamiky a dalších modifikací mírně změnily.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 9 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků