BMW 1: nové motory 125d, 125i a „ekologický“ 116d ED

Automobilka BMW obohatí škálu své nejmenší modelové řady o nejvýkonnější i nejhospodárnější motory.

Stále častější praxí je při zahájení prodejů nového modelu (a je to i případ Škody Citigo) nabízet zprvu jen dražší varianty. V případě kompaktu BMW 1 nové generace je tomu ale jinak, nejvýkonnější verze vstupují do prodejů teprve nyní. Jde o provedení 125i a 125d, jimž v této ofenzivě dělá společnost ještě varianta 116d EfficientDynamics s dále přiškrcenou spotřebou.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
BMW 1 s M Sport paketem

V Mnichově kují železo, dokud je žhavé, což v případě nejmenší řady BMW 1 platí i o verzích kupé a kabrio, které zatím zůstávají v nabídce ve své první generaci. Teprve před několika dny jsme vám představili jejich dvě nové edice BMW 1 Exclusive a Sport. Ale zpět k novinkám pro novou generaci, jež je zatím k dispozici v podobě pětidveřového a třídveřového hatchbacku a verzích 116i, 118i, 116d, 118d a 120d.

BMW řady 1 představeno v detailech

BMW řady 1 představeno v detailech

Novou špičkou nabídky se stává BMW 125i opatřené zážehovým dvoulitrovým zážehovým čtyřválcem. Ten je v duchu stávající tradice opatřen přímým vstřikováním a dvojitým turbodmychadlem a dosahuje výkonu 218 koní (160 kW) při 5 000 ot./min. a točivého momentu 310 Nm v rozmezí 1 350 až 4 800 ot./min. V kombinaci s šestistupňovou, manuálně řazenou převodovkou nové BMW 125i při průměrné spotřebě 6,6 l/100 km zrychlí z 0 na 100 km/h za 6,4 s a dosáhne rychlosti 245 km/h. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

A teď ke vznětovým novinkám. Ta výkonnější je označena BMW 125d a opatřena přeplňovaným vznětovým dvoulitrem. Výkon je stejný jako u zážehového ekvivalentu, činí tedy 218 koní (160 kW), ale točivý moment vrcholí hodnotou 450 Nm. BMW 125d vybavené „manuálem“ má nejvyšší rychlost o 5 km/h nižší a zrychlení 0 – 100 km/h o 0,1 s horší, nicméně průměrná spotřeba má činit jen 4,9 l/100 km.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Třetí novinka je pak zaměřena hlavně na ty zákazníky, kteří upřednostňují co nejnižší spotřebu paliva. Model BMW 116d EfficientDynamics vychází ze stávající verze 116d a výkon zůstal zachován na hladině 116 koní (85 kW) a točivý moment byl ponechán na 260 Nm od 1 750 do 2 500 ot./min. Provozní parametry tohoto vozu, zaměřené samozřejmě na minimalizaci spotřeby a emisí CO2, se však použitím speciálních pneumatik, upravené aerodynamiky a dalších modifikací mírně změnily.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 14 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 20 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků